Linked IN Facebook Twiter
Zavolejte nám: 242 447 688

Jana Pícková: Náš typický zákazník chce firmu aktivně řídit

Firma Účetnictví on-line se neustále snaží zvyšovat efektivitu a kvalitu své práce a k tomu jim pomáhá vlastní on-line informační systém. Tento produkt je odlišuje od konkurence na českém účetním trhu, což je dobrou vizitkou pro klienty. „Používáme moderní technologie, už od počátku poskytujeme našim klientům v rámci služby vedení účetnictví on-line účetní systém, včetně možnosti propojení s jejich aplikacemi,“ říká jednatelka firmy Jana Pícková.

Jaké služby vaše společnost poskytuje?  

Naši firmu jsme založili v roce 2004.  Poskytujeme služby: účetnictví, zpracování mezd a daňové poradenství.  Tyto služby se snažíme dělat komplexně – doklady si od našich klientů svážíme sami, každého našeho zákazníka automaticky zastupujeme při jednáních s úřady, radíme klientům při daňových optimalizacích. Používáme moderní technologie, už od počátku poskytujeme našim klientům v rámci služby vedení účetnictví on-line účetní systém, včetně možnosti propojení s jejich aplikacemi.

Jaký je váš zákazník?

Našimi zákazníky jsou především menší a středně velké firmy. Náš typický zákazník má aktivní přístup k podnikání – chce mít účetnictví pod kontrolou, chce firmu aktivně řídit. V tuto chvíli vedeme účetnictví přibližně 350 firmám.

Jak se odlišujete od konkurence?

Odlišujeme se tím, že se snažíme neustále zvyšovat efektivitu a kvalitu naší práce a k tomu nám pomáhá vlastní informační systém.
Interní systém nám umožňuje velmi efektivně rozdělit práci podle rolí. Můžeme nabídnout klientům nižší cenu, než nabízí konkurence a než by stáli klienta jejich interní účetní pracovníci. Díky tomu také zpracování dokladů probíhá velmi rychle, a v kombinaci s on-line přístupem má klient stále aktuální přehled o své ekonomické situaci.

Jak dlouho používáte produkty firmy Performia?

Produkty Performia používáme více než rok. První zkušeností bylo využití testů při výběrovém řízení v červenci 2010. S pomocí testů jsme vybrali dvě nejlepší kandidátky, které se velmi dobře zapracovaly, fungují stále v našem týmu.

Konkrétně jaké? A jak jste s nimi spokojeni?

Po pozitivní zkušenosti s testy při výběrovém řízení jsme se rozhodli k nákupu licence na rok a před týdnem jsme ji obnovili na další období. 
Po nákupu licence před rokem jsme otestovali všechny zaměstnance a teď testy používáme hlavně v rámci výběrových řízení.

Když vybíráte nového kandidáta, jaké máte požadavky?

U nás převážně hledáme kandidáty na pozice účetních a pozice asistentů – studentů VŠ ekonomického zaměření, kteří u nás po dobu studia pracují formou brigády. 
Kandidáti musí projít testem duplikace, abychom ověřili jejich schopnost se rychle učit a pak samozřejmě test osobnostní, který nám ukáže, jak se jejich vlastnosti projeví v pracovním procesu.

Co je pro vás důležité vědět při pohovoru?  

Kandidát, kterého pozveme na pohovor, prošel už se slušným výsledkem testem duplikace a osobnostním testem. Zajímají nás konkrétní výsledky z předchozího zaměstnání, školy, brigád. Kandidát by měl znát strukturu firmy, do níž se hlásí. Nakonec požádáme o reference z předchozího zaměstnání.

Jakým způsobem ověřujete produktivitu?

Není úplně jednoduché tuto informaci od kandidáta získat. Často přijímáme absolventy, někteří z nich ve svých životopisech neuvádějí brigády, které nesouvisejí s hledanou pozicí. Takže ověřuji i tyto možnosti. U kandidátů, kteří mají praxi ze zaměstnání, se pak zajímáme o jejich minulé výsledky, snažíme se je navést dotazy – např. kolik faktur za měsíc jste vystavil, kolik mezd jste zpracoval ….

Změnily se u vás hodnoty motivace, produkce u vašich stálých zaměstnanců?

Produkce se nám zvyšuje, určitě je to tím, že teď už umíme najít kandidáty, kteří jsou na produkci zaměřeni.

Ovlivnila tato spolupráce chod vaší společnosti? Do jaké míry?

Ano, určitě. Snížila se nám „chybovost“ při výběru. A to nám šetří nemalé finanční prostředky.

Jaké hledisko, charakteristika, vlastnost je pro vás u lidí nejdůležitější, nejhodnotnější?

Obecně asi slušnost a pokora. Pro naši práci účetních je pak hodně důležitá zodpovědnost a ochota řešit problémy.

Na jakém místě v životě je pro vás práce a její náplň? Jak vás ovlivňuje práce ve vašem životě?

Já jsem bohužel typický workoholik. Naše firma roste, snažíme se zavádět spoustu změn, zefektivňovat procesy, a to je neskutečně mnoho práce. Na druhé straně mě práce hodně baví a těší mě, když vidím, že to funguje. Pokud je klient spokojený, nelituji toho, že jsem pořád on-line.

Vaše životní motto?

Chovat se vždycky tak, abychom se já a moji blízcí za sebe nestyděli.