Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím

Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?


Co tě vedlo k práci na „volné noze“?

Nevyhovovala mi práce ve firmě, kde nefungovala interní komunikace. Neshodovala jsem se příliš s nastavením některých věcí, a navíc jsem pracovala pod šéfem, se kterým nám to moc nefungovalo. Takže jsem se rozhodla, že to zkusím sama a budu moci věci více ovlivňovat.

Co tě nakonec přimělo hledat si práci opět ve firmě?

Na volné noze jsme pracovala 5 let a postupně jsem zjišťovala, že jsem více týmový hráč, než jsem si o sobě myslela. Byla jsem na vše sama – od marketingu, přes vlastní činnost až po účetnictví a vymáhání pohledávek. Sám „voják v poli“. Pokud se mi dařilo, nebylo to s kým sdílet, a pokud se mi nedařilo, také ne. Chyběli mi prostě lidi a pocit, že někam patřím. 

Co pro tebe bylo na začátku spolupráce s Performií nejtěžší?

Obrovské množství informací a znalostí a jejich „vstřebání“. A také převzetí velkého množství klientů po mé předchůdkyni a navázání fungujících vztahů s nimi s cílem stát se jejich partnerem v personální oblasti. První půlrok práce u Performie jsem makala celé dny i víkendy. V prvním roce jsem práci v podstatě obětovala veškerý čas, který jsem měla k dispozici.


Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Jaký vnímáš u sebe rozdíl před tím, než jsi nastoupila do Performie, a tím, jaké je to teď?

Před nástupem jsem docela dlouho žila a čerpala ze znalostí a zkušeností, které jsem měla z předchozích let. V Performii jsem na sobě začala hodně pracovat, naučila jsme se spoustu nového, zjistila spoustu nových věcí o sobě a poznala značné množství lidí. Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Co tě baví na práci prodejce v Performii?  

To, že je to práce s lidmi a každý den je jiný. Pokaždé jedu k jinému klientovi, každý řeší něco specifického a sídlí v jiné lokalitě. Každé ráno jsem zvědavá, s kým se setkám a co mi nový den přinese. Výsledkem mé práce je navíc spokojený klient, kterému pomáhám, aby mu ve firmě fungovali lidé a měli skvělé výsledky. Takže pro mě přesně práce, kterou jsme hledala.

Alenka je naším moravským pevným bodem

Alenka je pevným bodem pro naše moravské klienty. V současnosti se stará o více než 170 zákazníků z této oblasti. Je pro ně partnerem, na kterého se kdykoliv mohou obrátit, pokud řeší jakékoliv personální otázky. Jsme moc rádi, že máme tak skvělou osobu v našem týmu. Bez ní si to na brněnské pobočce prostě nedovedeme představit. 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Alena Janáková

Alena má již mnoho zkušeností s prací s lidmi a s personalistikou samotnou. Vždy je ale ochotná naučit se něčemu novému, podívat se z jiného úhlu pohledu a třeba i něco změnit, pokud jí to dává smysl. Stará se o klienty v Brně a okolí s pečlivostí, pochopením a upřímným nasazením.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek