Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia

Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.


Evi řekni nám něco o tom, jak jsi se dostala k trénování?

Když jsem v Performii v roce 2014 začala pracovat, hodně jsem pomáhala na seminářích jako asistent. Pečovala jsem o klienty, pomáhala jim s trénováním, koučovala je. Atmosféra a emoce na našich seminářích mě moc bavily. Na semináři člověk vidí skutečně efekty, které naše práce přináší. No a jednou jsem si tak povídala s naši ředitelkou Luckou Spáčilovou o tom, jakým směrem bych se chtěla dál posouvat, a najednou ze mě vypadlo, že bych vlastně chtěla trénovat. No a slovo dalo slovo, absolvovala jsem několikaměsíční přípravu a pak do toho skočila.

Eva Belicová

Byl to vždycky Tvůj sen?

To ani ne. To bych neřekla. Když jsem ze začátku práce v Performii viděla trenéry, tak mi přišli „mega hustý" a vlastně by mě ani nenapadlo, že bych něco takového dokázala i já. Vždycky jsem ale táhla k motivaci lidí, věděla jsem, že dokážu druhé povzbudit, nakopnout, podržet a dát jim energii do další práce nebo i života. V trénování se mi to spojilo všechno dohromady.

Co Tě na trénování nejvíce baví?

To, že nám často přijde na seminář „smutný“ klient, který se trápí s lidmi kolem a často i sám se sebou. Po semináři vidím člověka, který je plný inspirace, energie a má chuť dělat věci opět naplno.  Ví, že na to má a dokáže to zvládnout. My mu dáme naše know-how a informace, které skutečně fungují, tím pádem on pak může dělat svoji práci mnohem – mnohem lépe.

Eva Belicová

Co na tom celém bylo nejtěžší a jak jsi to zvládla?

Pro mě určitě předstoupit před ty lidi a začít mluvit. Vždy jsem bývala velký trémista. Hlavně, když jsem měla mluvit před více lidmi. I teď jsem někdy před seminářem trochu nervózní. Ale prý to je OK. I někteří skvělí herci bojovali s trémou (to si často opakuji).

Zvládla jsem to díky semináři “Umění přednášet a prezentovat” od naší spřátelené společnosti Business success. Tam jsem si vyzkoušela, jaké to je stát před lidmi a něco prezentovat. A pak jsem se do toho vrhla rovnýma nohama.

Jaké máš momentálně další výzvy v pracovní sféře?

Hodně z cílů, které jsem měla jsem už dosáhla. Teď vidím jako důležité pracovat i sama na sobě. Svoje klienty směřuji k tomu, aby na sobě pracovali, tak jim také chci jít příkladem.  Čeká mě teda celoroční studium a práce na sobě.  

Také chci trochu více zasahovat do dění u svých klientů. Být víc s nimi a víc je podpořit ve společné práci.  

A co soukromé cíle?

V dubnu mě čeká můj první půlmaraton, tak se na to připravuji. Doufám, že to přežiju :).  Miluji cestovaní, poznávání nových zemí a nových lidí. Tento rok máme s přítelem naplánovaných hned několik poznávacích cest. Čeká nás Itálie, Rakousko, a snad i nějaká ta exotika.  

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek