Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč některý obchodník dosahuje výborných výsledků a druhý ne, i když mají v podstatě srovnatelné podmínky?
Možná na to přijdete v našem článku.


Za úspěchem se vždy skrývá něco konkrétního, co jej způsobilo, co můžeme pojmenovat a také posílit. Pokud znáte konkrétní věci nebo akce, které ovlivňují úspěch vašeho obchodníka, potom víte:

  • co nesmí chybět novému obchodníkovi a na co tedy klást důraz při prověřování kandidátů
  • na co se zaměřit při tréninku a kvalifikaci stávajících obchodníků
  • co prověřit a čemu dát pozornost u těch, kteří nejsou momentálně tolik úspěšní 
Performia- Poznejte potensíál ochodnícho týmu

Toto vědět pro vás může být velmi hodnotné, protože ušetříte za zbytečná školení a efektivně zvýšíte výkony obchodního týmu! ANALÝZA PRODEJCE hodnotí například tyto oblasti:

MANAGEMENT ENERGIE


Ukazuje na úroveň osobní organizace prodejce. Odpoví vám například na tyto otázky: Plánuje si přesně svoje prodejní aktivity na následující týden? Neztrácí příliš mnoho času nad neočekávanými problémy nebo okolnostmi?

STRATEGIE PRODEJE

Prozkoumává to, jak zná konkurenci, potřeby trhu a trendy a jak tyto informace využívá. Je také dobrým indikátorem jeho jistoty týkající se konkurenční výhody jeho produktu na trhu. Tato vlastnost spolu s následující jsou rozhodující. Poukazují na to, kolik toho osoba ví a nakolik se zajímá o trh, na kterém se pohybuje.

POZNÁNÍ PRODUKTU

Ukazuje, zda osoba chápe základy toho, co prodává, co je přidaná hodnota atd. Základní nepochopení produktu může člověku zabránit, aby byl při prodeji efektivní.

Analýzou zjistíte mimo jiného také schopnost prodejce najít nové klienty, schopnost udržet stálé, schopnost uzavírat obchod nebo ochotu pracovat na svých dovednostech.

Tuto analýzu doporučujeme kombinovat vždyU-testem. Je určena již zapracovaným prodejcům a vždy ji vyplňuje prodejce sám za sebe a také šéf prodeje na konkrétního prodejce. Tím získáte nejen přesnější informace, ale také můžete odhalit možná nedorozumění nebo zbytečné zádrhely.

Zdroj fotografií: Thinkshock

Máte velké prodejní plány?
 

Pak je analýza současného stavu členů týmu tím dobrým prvním krokem. Budete pak velmi efektivní v naplnění svých cílů.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek