Linked IN Facebook Twiter
Zavolejte nám: 242 447 688

Poznejte potenciál obchodního týmu

Téma: Motivace,Vedení lidí,Interní PR,Výběr personálu,Management,Lidské zdroje,Motivace pracovníků,Produktivita,Výběr zaměstnanců,Výkonnost obchodního týmu
Autor: Lucie Spáčilová

Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč některý obchodník dosahuje výborných výsledků a druhý ne, i když mají v podstatě srovnatelné podmínky? Možná na to přijdete v našem článku.

 

Za úspěchem se vždy skrývá něco konkrétního, co jej způsobilo, co můžeme pojmenovat a také posílit. Pokud znáte konkrétní věci nebo akce, které ovlivňují úspěch vašeho obchodníka, potom víte:

 

  • co nesmí chybět novému obchodníkovi a na co tedy klást důraz při prověřování kandidátů
  • na co se zaměřit při tréninku a kvalifikaci stávajících obchodníků
  • co prověřit a čemu dát pozornost u těch, kteří nejsou momentálně tolik úspěšní 

Potenciál obchodního týmu

 

Toto vědět pro vás může být velmi hodnotné, protože ušetříte za zbytečná školení a efektivně zvýšíte výkony obchodního týmu! ANALÝZA PRODEJCE hodnotí například tyto oblasti:

MANAGEMENT ENERGIE

Ukazuje na úroveň osobní organizace prodejce. Odpoví vám například na tyto otázky: Plánuje si přesně svoje prodejní aktivity na následující týden? Neztrácí příliš mnoho času nad neočekávanými problémy nebo okolnostmi?

STRATEGIE PRODEJE

Prozkoumává to, jak zná konkurenci, potřeby trhu a trendy a jak tyto informace využívá. Je také dobrým indikátorem jeho jistoty týkající se konkurenční výhody jeho produktu na trhu. Tato vlastnost spolu s následující jsou rozhodující. Poukazují na to, kolik toho osoba ví a nakolik se zajímá o trh, na kterém se pohybuje.

POZNÁNÍ PRODUKTU

Ukazuje, zda osoba chápe základy toho, co prodává, co je přidaná hodnota atd. Základní nepochopení produktu může člověku zabránit, aby byl při prodeji efektivní.

 

Analýzou zjistíte mimo jiného také schopnost prodejce najít nové klienty, schopnost udržet stálé, schopnost uzavírat obchod nebo ochotu pracovat na svých dovednostech.

Tuto analýzu doporučujeme kombinovat vždy s U-testem. Je určena již zapracovaným prodejcům a vždy ji vyplňuje prodejce sám za sebe a také šéf prodeje na konkrétního prodejce. Tím získáte nejen přesnější informace, ale také můžete odhalit možná nedorozumění nebo zbytečné zádrhely.

 

Máte velké prodejní plány? Pak je analýza současného stavu členů týmu tím dobrým prvním krokem. Budete pak velmi efektivní v naplnění svých cílů.