Veronika Findejsová: Jak funguje pronájem profesionálního personalisty

Veronika Findejsová pracuje ve společnosti Performia jako junior projekt manažer.

Její hlavní náplní práce je odbřemenit naše klienty od administrativy spojené s výběrovým řízením, a to naší službou "3P = Pronájem profesionálního personalisty". Jak se jí na této pozici daří, a co celá naše služba obnáší, se dočtete v našem rozhovoru. 


Ahoj Verčo, můžeš se nám představit a říct jaká je Tvoje klíčová pozice v Performii?

Ahoj. Jsem Veronika a pocházím z Pardubic. Mojí klíčovou pozicí v Performii je dodávání služeb našim klientům, převážně se teď věnuji službě "3P" aneb "Pronájem profesionálního personalisty". Je to vlastně služba, která pomáhá klientům, aby se administrativně odbřemenili. Co je tím myšleno? Vlastně mu pomůžeme se zpracováním inzerátu, který je přesně vytvořen na míru dané pozice. Vystavíme inzerát a následně se postaráme o přihlášené kandidáty. Na pohovory ke klientovi pak posíláme ty kandidáty, kteří za sebou mají pěkné a prokazatelné pracovní výsledky.

Veronika Findejsová, Performia

Zmínila jsi, že máš projekty, ve kterých pomáháš klientům selektovat kandidáty, můžeš nám říci pro koho je tato služba vhodná a v čem je pro klienty přínosná?

Tato služba je vhodná pro klienty, kteří třeba nemají své vlastní HR oddělení nebo by jim výběr zabral mnoho času, který nemají. Jednoduše pro ty, kteří chtějí k pohovoru pozvat jen ty opravdu produktivní kandidáty s hodnotnými výsledky. Díky tomu se nemusí prodírat kupou životopisů a následně poté i absolvovat velké množství pohovorů. My jim umožníme potkat se jen s těmi opravdu šikovnými.

Jak služba "3P" vůbec probíhá?

Služba začíná vystavením inzerátu na inzertní portály. Inzerát je vyvěšený po dobu jednoho měsíce, kdy se na pozici mohou přihlásit kandidáti. Já tyto kandidáty vyhodnocuji na denní bázi a ty, kteří mají potenciál dále posílám klientovi. S klientem je předem dohodnuté, že kandidáty nenechá čekat a pozve si je na pohovor co nejdříve. Ti nejlepší si totiž i tu práci umí najít rychle a proto by se mohlo stát, že nám je jiný zaměstnavatel "ukradne". Benefitem této služby je to, že je jen na klientovi, kolik z doporučených kandidátů vybere k sobě do týmu.

A jaké máš cíle v Performii dál?

Dalším cílem rozhodně je se posunout dál. V rámci mé pozice se mohu specializovat ještě na služby "3P+" a "Full servis". Momentálně tvrdě pracuji na zdokonalení telefonického pohovoru a ověření referencí.
Potom už jen vypiluji vyhodnocování U-testu a myslím, že budu připravena se posunout na další krok. :) 


Jak službu "3P" (dříve "předvýběr") zhodnotil jeden z našich klientů? 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Chcete také administrativně odbřemenit ve výběru nových lidí do týmu?

Ozvěte se nám, rádi Vám pomůžeme.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek

MICHAELA DŽUPINOVÁ: Když přijdete do firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je to, co přitahuje konkrétní typ lidí


Michaela Džupinová, ředitelka Realitní kanceláře Pubec, je jednou z velmi úspěšných žen, které jsou ale zároveň ohromně skromné. Nejen že se na pozici ředitelky firmy vypracovala z pozice recepční, ale je již od roku 2008 výraznou oporou celého týmu převážně makléřů, v němž panuje skvělá atmosféra.

celý článek

Negativní komentáře na sociálních sítích: Kde se berou a jak na ně?


Často se ve své praxi setkáváme s dotazem, jak reagovat na případné negativní odezvy na sociálních sítích. Když pak blíže zkoumáme firmy, ze kterých tyto otázky přichází, zjišťujeme, že i jejich vedení samo dost často cítí, že nálada v jejich firmě a firemní kultura nejsou na dobré úrovni. Tedy nezřídka také tuší, že pravděpodobnost negativních reakcí na sociálních sítích může být větší.

celý článek

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek