Veronika Findejsová: Jak funguje pronájem profesionálního personalisty

Veronika Findejsová pracuje ve společnosti Performia jako junior projekt manažer.

Její hlavní náplní práce je odbřemenit naše klienty od administrativy spojené s výběrovým řízením, a to naší službou "3P = Pronájem profesionálního personalisty". Jak se jí na této pozici daří, a co celá naše služba obnáší, se dočtete v našem rozhovoru. 


Ahoj Verčo, můžeš se nám představit a říct jaká je Tvoje klíčová pozice v Performii?

Ahoj. Jsem Veronika a pocházím z Pardubic. Mojí klíčovou pozicí v Performii je dodávání služeb našim klientům, převážně se teď věnuji službě "3P" aneb "Pronájem profesionálního personalisty". Je to vlastně služba, která pomáhá klientům, aby se administrativně odbřemenili. Co je tím myšleno? Vlastně mu pomůžeme se zpracováním inzerátu, který je přesně vytvořen na míru dané pozice. Vystavíme inzerát a následně se postaráme o přihlášené kandidáty. Na pohovory ke klientovi pak posíláme ty kandidáty, kteří za sebou mají pěkné a prokazatelné pracovní výsledky.

Veronika Findejsová, Performia

Zmínila jsi, že máš projekty, ve kterých pomáháš klientům selektovat kandidáty, můžeš nám říci pro koho je tato služba vhodná a v čem je pro klienty přínosná?

Tato služba je vhodná pro klienty, kteří třeba nemají své vlastní HR oddělení nebo by jim výběr zabral mnoho času, který nemají. Jednoduše pro ty, kteří chtějí k pohovoru pozvat jen ty opravdu produktivní kandidáty s hodnotnými výsledky. Díky tomu se nemusí prodírat kupou životopisů a následně poté i absolvovat velké množství pohovorů. My jim umožníme potkat se jen s těmi opravdu šikovnými.

Jak služba "3P" vůbec probíhá?

Služba začíná vystavením inzerátu na inzertní portály. Inzerát je vyvěšený po dobu jednoho měsíce, kdy se na pozici mohou přihlásit kandidáti. Já tyto kandidáty vyhodnocuji na denní bázi a ty, kteří mají potenciál dále posílám klientovi. S klientem je předem dohodnuté, že kandidáty nenechá čekat a pozve si je na pohovor co nejdříve. Ti nejlepší si totiž i tu práci umí najít rychle a proto by se mohlo stát, že nám je jiný zaměstnavatel "ukradne". Benefitem této služby je to, že je jen na klientovi, kolik z doporučených kandidátů vybere k sobě do týmu.

A jaké máš cíle v Performii dál?

Dalším cílem rozhodně je se posunout dál. V rámci mé pozice se mohu specializovat ještě na služby "3P+" a "Full servis". Momentálně tvrdě pracuji na zdokonalení telefonického pohovoru a ověření referencí.
Potom už jen vypiluji vyhodnocování U-testu a myslím, že budu připravena se posunout na další krok. :) 


Jak službu "3P" (dříve "předvýběr") zhodnotil jeden z našich klientů? 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Chcete také administrativně odbřemenit ve výběru nových lidí do týmu?

Ozvěte se nám, rádi Vám pomůžeme.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii


Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?

celý článek

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek