Veronika Findejsová: Jak funguje pronájem profesionálního personalisty

Veronika Findejsová pracuje ve společnosti Performia jako junior projekt manažer.

Její hlavní náplní práce je odbřemenit naše klienty od administrativy spojené s výběrovým řízením, a to naší službou "3P = Pronájem profesionálního personalisty". Jak se jí na této pozici daří, a co celá naše služba obnáší, se dočtete v našem rozhovoru. 


Ahoj Verčo, můžeš se nám představit a říct jaká je Tvoje klíčová pozice v Performii?

Ahoj. Jsem Veronika a pocházím z Pardubic. Mojí klíčovou pozicí v Performii je dodávání služeb našim klientům, převážně se teď věnuji službě "3P" aneb "Pronájem profesionálního personalisty". Je to vlastně služba, která pomáhá klientům, aby se administrativně odbřemenili. Co je tím myšleno? Vlastně mu pomůžeme se zpracováním inzerátu, který je přesně vytvořen na míru dané pozice. Vystavíme inzerát a následně se postaráme o přihlášené kandidáty. Na pohovory ke klientovi pak posíláme ty kandidáty, kteří za sebou mají pěkné a prokazatelné pracovní výsledky.

Veronika Findejsová, Performia

Zmínila jsi, že máš projekty, ve kterých pomáháš klientům selektovat kandidáty, můžeš nám říci pro koho je tato služba vhodná a v čem je pro klienty přínosná?

Tato služba je vhodná pro klienty, kteří třeba nemají své vlastní HR oddělení nebo by jim výběr zabral mnoho času, který nemají. Jednoduše pro ty, kteří chtějí k pohovoru pozvat jen ty opravdu produktivní kandidáty s hodnotnými výsledky. Díky tomu se nemusí prodírat kupou životopisů a následně poté i absolvovat velké množství pohovorů. My jim umožníme potkat se jen s těmi opravdu šikovnými.

Jak služba "3P" vůbec probíhá?

Služba začíná vystavením inzerátu na inzertní portály. Inzerát je vyvěšený po dobu jednoho měsíce, kdy se na pozici mohou přihlásit kandidáti. Já tyto kandidáty vyhodnocuji na denní bázi a ty, kteří mají potenciál dále posílám klientovi. S klientem je předem dohodnuté, že kandidáty nenechá čekat a pozve si je na pohovor co nejdříve. Ti nejlepší si totiž i tu práci umí najít rychle a proto by se mohlo stát, že nám je jiný zaměstnavatel "ukradne". Benefitem této služby je to, že je jen na klientovi, kolik z doporučených kandidátů vybere k sobě do týmu.

A jaké máš cíle v Performii dál?

Dalším cílem rozhodně je se posunout dál. V rámci mé pozice se mohu specializovat ještě na služby "3P+" a "Full servis". Momentálně tvrdě pracuji na zdokonalení telefonického pohovoru a ověření referencí.
Potom už jen vypiluji vyhodnocování U-testu a myslím, že budu připravena se posunout na další krok. :) 


Jak službu "3P" (dříve "předvýběr") zhodnotil jeden z našich klientů? 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Chcete také administrativně odbřemenit ve výběru nových lidí do týmu?

Ozvěte se nám, rádi Vám pomůžeme.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!


Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.

celý článek