Veronika Findejsová: Jak funguje pronájem profesionálního personalisty

Veronika Findejsová pracuje ve společnosti Performia jako junior projekt manažer.

Její hlavní náplní práce je odbřemenit naše klienty od administrativy spojené s výběrovým řízením, a to naší službou "3P = Pronájem profesionálního personalisty". Jak se jí na této pozici daří, a co celá naše služba obnáší, se dočtete v našem rozhovoru. 


Ahoj Verčo, můžeš se nám představit a říct jaká je Tvoje klíčová pozice v Performii?

Ahoj. Jsem Veronika a pocházím z Pardubic. Mojí klíčovou pozicí v Performii je dodávání služeb našim klientům, převážně se teď věnuji službě "3P" aneb "Pronájem profesionálního personalisty". Je to vlastně služba, která pomáhá klientům, aby se administrativně odbřemenili. Co je tím myšleno? Vlastně mu pomůžeme se zpracováním inzerátu, který je přesně vytvořen na míru dané pozice. Vystavíme inzerát a následně se postaráme o přihlášené kandidáty. Na pohovory ke klientovi pak posíláme ty kandidáty, kteří za sebou mají pěkné a prokazatelné pracovní výsledky.

Veronika Findejsová, Performia

Zmínila jsi, že máš projekty, ve kterých pomáháš klientům selektovat kandidáty, můžeš nám říci pro koho je tato služba vhodná a v čem je pro klienty přínosná?

Tato služba je vhodná pro klienty, kteří třeba nemají své vlastní HR oddělení nebo by jim výběr zabral mnoho času, který nemají. Jednoduše pro ty, kteří chtějí k pohovoru pozvat jen ty opravdu produktivní kandidáty s hodnotnými výsledky. Díky tomu se nemusí prodírat kupou životopisů a následně poté i absolvovat velké množství pohovorů. My jim umožníme potkat se jen s těmi opravdu šikovnými.

Jak služba "3P" vůbec probíhá?

Služba začíná vystavením inzerátu na inzertní portály. Inzerát je vyvěšený po dobu jednoho měsíce, kdy se na pozici mohou přihlásit kandidáti. Já tyto kandidáty vyhodnocuji na denní bázi a ty, kteří mají potenciál dále posílám klientovi. S klientem je předem dohodnuté, že kandidáty nenechá čekat a pozve si je na pohovor co nejdříve. Ti nejlepší si totiž i tu práci umí najít rychle a proto by se mohlo stát, že nám je jiný zaměstnavatel "ukradne". Benefitem této služby je to, že je jen na klientovi, kolik z doporučených kandidátů vybere k sobě do týmu.

A jaké máš cíle v Performii dál?

Dalším cílem rozhodně je se posunout dál. V rámci mé pozice se mohu specializovat ještě na služby "3P+" a "Full servis". Momentálně tvrdě pracuji na zdokonalení telefonického pohovoru a ověření referencí.
Potom už jen vypiluji vyhodnocování U-testu a myslím, že budu připravena se posunout na další krok. :) 


Jak službu "3P" (dříve "předvýběr") zhodnotil jeden z našich klientů? 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Chcete také administrativně odbřemenit ve výběru nových lidí do týmu?

Ozvěte se nám, rádi Vám pomůžeme.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek

Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?


V praxi se často setkáváme s tím, že firmy mají aktivní stránky na sociálních sítích, ale využívají je pouze ke klasickému marketingu, tedy k oslovování potenciálních zákazníků. Ve chvíli, kdy se společnost rozhodne, že tu začne budovat i HR marketing (personální marketing) a značku zaměstnavatele, vzniká nezřídka neochota marketingového oddělení s touto komunikací vůbec začít. Co s tím a jak z toho vytěžit na obou stranách maximum?

celý článek

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek