Odborné články z oblasti výběru a hodnocení zaměstnanců
Vyhlásili jsme válku článkům s desítkami cizích výrazů a nicneříkající teorií, kterou stejně nikdo neumí použít v praxi. V našich článcích rádi jdeme přímo k věci, mluvíme česky a předáváme v praxi použitelné tipy. Přesvědčte se sami.
PS: Jestli od nás ještě nedostáváte pravidelné odborné TIPY A TRIKY, je nejvyšší čas se k nim přihlásit.
(Zadejte jakékoliv klíčové slovo, které Vás napadá a které souvisí s personalistikou a vedením lidí.)
Povinné testování na koronavirus. Jak, kdy a kdo?
Jak jistě víte, často mluvíme o testování. Dnes ale přicházíme se zcela jiným druhem. Jak je to s povinným testováním na koronavirus? Jaké jsou vaše povinnosti a na co všechno musíte myslet?
celý článekPoužíváte ve firmě chytré hodinky a telefony? A neporušujete zákon?
Žijeme v digitální době. Každý den používáme chytré telefony, notebooky a hodinky. Mnohdy je máme propojené s pracovním e-mailem a pracovními čísly. Víte ale, jak zákon upravuje sdílení dat? Co je dovoleno a kde by mohl vzniknout problém?
celý článekNábor online? Jde to levou zadní
Jak na nábory v dnešní době? Slovy klasika „show must go on“. V jednom z předchozím článku jsem psala o tom, jak vést výběrová řízení v rámci vládních opatření, které omezují pohyb osob. Nyní se blíže podíváme přímo na online pohovory. Na co nezapomenout, aby vše proběhlo hladce a bylo to pro obě strany příjemné setkání.
celý článekV ČÍSLECH: České firmy stále nejvíc trápí nedostatek kvalitních uchazečů
Změnilo se za poslední dobu něco ve výběru zaměstnanců a v tom, jak vidí české firmy nábor celkově? Nabízelo by se říct, že nepochybně ano. Pro mnohé obory se toho určitě změnilo hodně. Majitelé českých firem, manažeři a personalisté tuto oblast ale podle našeho průzkumu vidí pořád velmi podobně jako před pár lety. Co je ohledně personálu nejvíce trápí? Kolik podle nich stojí neúspěšný nábor? A jaké starosti jim působí současný tým?
celý článekKAVALIERGLASS: Může firma s 1500 zaměstnanci udržet rodinnou atmosféru?
Před více než 180 lety na místě dění nebylo nic. Pouze prázdné louky a v dáli se kroutila řeka Sázava. Jak plynul čas, změnil se nejen pohled na okolí, ale také střed města Sázava. Kolem firmy KAVALIERGLASS vzniklo město a společnost se dostala do středu celého města a navázala na českou sklářskou tradici v Česku.
celý článekMileniálové a jim podobná „sebranka“
Dnes už je téměř nemožné, abyste alespoň jednou neslyšeli něco o generaci takzvaných mileniálů. Co to ale vlastně ve skutečnosti znamená, jak se liší od ostatních generací, jak se projevují na trhu práce a proč se o nich dnes tak moc mluví?
celý článekProč je důležité motivovat své zaměstnance? A jak to udělat správně?
Když chceme, aby nás život bavil, potřebujeme motivaci téměř ke každé naší činnosti. Pro někoho ale nemusí být snadné ji najít. Motivovat sám sebe může být mnohdy těžší než motivovat své okolí. Jak motivaci vlastně definovat? Co lidi demotivuje? A jak motivaci najít sám pro sebe? O to se s námi podělili tři úspěšní ředitelé českých firem.
celý článekMICHAL KABELKA: Chceš být odolnější? Dostaň se do průšvihu a vytáhni se z něj
Když je řeč o odolnosti, nemohli jsme si k rozhovoru vybrat mezi našimi klienty nikoho lepšího. Michal Kabelka, dnes vedoucí lidských zdrojů ve společnosti KAVALIERGLASS, a.s., byl úspěšný podnikatel, který si prošel nemalými potížemi a rozhodl se je přetavit ve svou vlastní imunitu. Dnes své zkušenosti s věčně dobrou náladou předává jako běžný zaměstnanec, který pro velkou výrobní firmu doslova dýchá.
celý článekTři nejčastější výzvy spojené s najímáním do týmů liniových manažerů
Liniový manažer. Najdete ho někde mezi řadovým zaměstnancem a managementem. Je to odborník v oblasti, kterou má na starosti. Dosazen do své funkce byl většinou proto, že měl výborné výsledky, hlubokou znalost a ochotu převzít více zodpovědnosti, ne snad proto, že by byl odborníkem na vedení lidí.
celý článekProč jsme tak fixovaní na první dojem?
Někteří personalisté mají tendenci klást velký důraz na první dojem, který z kandidáta mají. To ale někdy může být obrovská chyba. Neznamená to ale, že na prvním dojmu nikdy nezáleží, jen že se mnohdy přeceňuje. Nejen v HR. Proč to tak je a kdy si na to dát pozor? Tím se zabýval napsal Marten Runow, expert na budování produktivních týmů.
celý článekZ PRAXE: Je produktivita opravdu tak důležitá?
Jak důležitá je produktivita pro významného výrobce obalů, profíka z oboru stavebního klempířství a výjimečnou reklamní agenturu? Proč a jak měří výsledky svých lidí a proč je podle nich právě sledování produktivity u lidí klíčové? Odpovědi jsme hledali u úspěšných českých firem, na které jsme náležitě pyšní.
celý článekCo české firmy neví? Jak odhalit produktivitu při náboru
Při najímání nás některé specifické faktory kandidáta mohou ovlivnit a my se rozhodneme, že by do našeho týmu nezapadnul. Existují určité parametry, které u nového zaměstnance hledáme a které bychom potřebovaly. Může se ale stát, že nás ve výběru něco omezuje. A naše představy to nejsou.
celý článekNejvětší bariéra při hledání zaměstnanců podle firem? Nedostatek kvalitních kandidátů
Jaké jsou největší bariéry při hledání nových zaměstnanců? A co firmy nejvíce odrazuje? Na to se zaměřili při průzkumu AMSP. Co české firmy nejvíce trápí?
celý článek