Odborné články z oblasti výběru a hodnocení zaměstnanců
Vyhlásili jsme válku článkům s desítkami cizích výrazů a nicneříkající teorií, kterou stejně nikdo neumí použít v praxi. V našich článcích rádi jdeme přímo k věci, mluvíme česky a předáváme v praxi použitelné tipy. Přesvědčte se sami.
PS: Jestli od nás ještě nedostáváte pravidelné odborné TIPY A TRIKY, je nejvyšší čas se k nim přihlásit.
(Zadejte jakékoliv klíčové slovo, které Vás napadá a které souvisí s personalistikou a vedením lidí.)
Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
Jak rozpoznat, zda kandidát, který má potřebné znalosti a kompetence pro výkon dané pozice, bude pro firmu skutečně přínosem?
celý článekMårten Runow: Obsazování technických pozic je specifické, ale ne nemožné
Jak se daří technicky zaměřeným firmám ve světě a v čem spočívá nelehkost budování týmu v těchto oborech? Nad tímto se zamyslel zakladatel a CEO společnosti Performia Mårten Runow.
celý článekPavel Ranc: Čím horší je odměňování zaměstnanců, tím schopnější musí být management
Otázka hodnocení a odměňování zaměstnanců je stále více skloňována zaměstnavateli i zaměstnanci. A to nejen proto, že v současné době roste poptávka po pracovní síle snad v každém oboru a zaměstnanci se nezřídka snaží diktovat si podmínky své práce.
celý článekŘízení firmy: Komu jinému věřit než vlastní rodině?
Zní to logicky a je to často přirozené. Když začnete podnikat a vypadá to, že to má smysl a je potřeba se poprvé „rozmnožit“. Komu ale dát tu důvěru? Kdo bude pracovat poctivě a opravdu pro vás? Kdo s vámi překoná i těžké časy a bude naprosto loajáln
celý článekJak udržet lidi v týmu: Trvanlivost zaměstnance
Je opravdu trvanlivost zaměstnanců omezená? A můžeme vůbec ovlivnit to, jestli s námi zůstanou nebo půjdou jinam? Přečtěte si několik základních principů, které byste měli dodržet, abyste si své dobré lidi udrželi, a v závěru i jednu hlubokou myšlenk
celý článekIva Schulzová: Výběr je výrazně ovlivněn tím, co nosí šéf dané pozice v hlavě
Situace v najímání je v posledním období poněkud jiná. Jak nízká nezaměstnanost zahýbala s personální inzercí? Na to jsme se zeptali naší personální konzultantky Ivy Schulzové, která pomáhá klientům s výběrem již od roku 2008.
celý článekTajemství týmu: Účel firmy je jako led, na kterém se dobře bruslí
To byly ale časy, když jsme firmu rozjížděli. Plno věcí jsme dělali „na koleni“, mělo to daleko k dnešnímu propracovanému systému. Bylo to neskutečně náročné, ale zároveň fascinující. Je Vám to povědomé?
celý článekNa čem opravdu závisí úspěch prodejce?
V Performii jsme známí jednoduchými čtyřmi faktory, které jsou rozhodující při hodnocení jakéhokoli pracovníka. Jak se ale na tyto čtyři faktory dívat, když mluvíme o pozici prodejce?
celý článek3 nejčastější mýty o vzdělávání
Názory lidí ve společnosti na oblast vzdělávání jsou častokrát velice pomýlené. Vycházejí ze všeobecně přijatých a zakořeněných mýtů a rádi bychom se na některé v tomto článku podívali.
celý článek5 zaručených způsobů, jak odradit kvalitní uchazeče
Nyní nastává doba, kdy by každá firma měla dbát na to, jaké PR vytváří směrem ke kandidátům. Proto tu máme 5 přešlapů, které jsme u firem vypozorovali a které vás mohou snadno připravit o zajímavé pracovníky. Vyhněte se jim.
celý článekCo (ne)může způsobit nedostatečně proškolený personalista?
U jednoho z našich klientů jsem se nedávno setkala se situací, kdy se personalistka cítila nedostatečně kompetentní k vedení pohovorů. Ve firmě je již téměř rok, ale zatím se jí nikdo příliš nevěnoval...
celý článek5 tipů jak optimalizovat náklady spojené s HR
Přemýšlíte nad tím jak ušetřit v oblasti najímání co nejvíce peněz? Přečtěte si našich pět tipů a zjistěte, kde je možné náklady optimalizovat.
celý článekJak jsem se stala úspěšnou personalistkou – jednoduše a rychle
Úspěšná manažerka pro lidské zdroje a marketing Martina Rancová Slneková napsala o tom, jak se k personalistice dostala a jak snadné to může být. Právě Performia byla tím, kdo ji k tomu přivedl.
celý článek