Odborné články z oblasti výběru a hodnocení zaměstnanců
Vyhlásili jsme válku článkům s desítkami cizích výrazů a nicneříkající teorií, kterou stejně nikdo neumí použít v praxi. V našich článcích rádi jdeme přímo k věci, mluvíme česky a předáváme v praxi použitelné tipy. Přesvědčte se sami.
PS: Jestli od nás ještě nedostáváte pravidelné odoborné TIPY A TRIKY, je nejvyšší čas se k nim přihlásit.
(Zadejte jakékoliv klíčové slovo, které Vás napadá a které souvisí s personalistikou a vedením lidí.)
Když naloďování nefunguje
Určitě to znáte. Máte konečně vybráno a kandidát se vám podpisem pracovní smlouvy dostává do fáze zaškolování (dnes často pojmenovávané jako onboarding – tedy jakési naloďování). Protože nováček si na sebe na začátku ještě úplně nevydělává, snažíte se tuto „dobu zaškolovací“ co nejvíce zkrátit. Postupně ale zjišťujete, že to na nováčka nějak nefunguje. Kde se stala chyba?
celý článekJe najímání v současné době bláznivý nápad?
I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti. Starat se o ni je totiž teď totiž velmi důležité.
celý článekZ PRAXE: Jak se mění pohled úspěšných v čase?
Ohlédli jste se někdy v čase a pozorovali, co se u vás změnilo? V rámci pravidelných rozhovorů, které děláme pro náš časopis Dobrodružství personalistiky s našimi nejúspěšnějšími klienty, jsme čtyřem dámám položili stejnou otázku jako před lety. Jak to vidí dnes a kam se posunuly?
celý článekInterní nesoulad – spící potenciál?
Různé generace, různé kultury, různá pohlaví, různá úroveň vzdělání, specifika různých oborů nebo pozic v rámci firmy a možná ještě další „rozdílnosti“ mohou nejednoho HR manažera nebo ředitele firmy potrápit. Jak to vše skloubit? A jak nebýt zaujatý, nebo naopak příliš benevolentní v náročných situacích?
celý článekZaměstnanec, kterého nechcete i chcete zároveň
Lidé nejsou stroje. To víme. A zaměstnanci bez chyb neexistují. To taky víme. Kde je ale přesně ta hranice, kdy je jasné, že konkrétní zaměstnanec přináší více problémů než hodnotných výsledků a je na čase se s ním rozloučit?
celý článekZ PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii
Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?
celý článekPŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ
Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.
celý článekEVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy
Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.
celý článekProč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?
Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?
celý článekBez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit
Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.
celý článek5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu
Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.
celý článekSociální sítě jako podpora interního PR?
Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?
celý článekČas hraje ve vedení firmy obrovskou roli, shoduje se šéf a personalistka
V práci se neuvěřitelně doplňují, vzájemně si šetří čas a mají podobný pohled na věc. On je ředitel, ona jeho asistentka a personalistka v jedné osobě. Oba si jsou vědomí, že právě jejich čas ovlivňuje to, zda a jak se firmě podaří dosáhnout vysněných cílů. Máme tu pro vás, tentokrát trochu netypicky, dvojrozhovor s Jaroslavem Vondřičkou a Eliškou Jiráskovou ze společnosti V Invest Development s.r.o.
celý článek