Marten Runow: Nejlepší zaměstnanec nemusí být ten nejpříjemnější

Nabírat, či propouštět? Jak vybrat ty správné lidi? Kdo firmě pomáhá a kdo jí škodí? Tak nejen na to odpovídá Marten Runow ve videích, které natočili spolu s Negar Riazati, zakladatelkou australské pobočky Performia. Pokud ovládáte angličtinu, procvičte si ji s námi. Pokud ne, připravili jsme pro Vás krátké shrnutí myšlenky z každého videa.


Rok 2020 toho dost změnil. Kvůli aktuální situaci musely některé firmy propouštět, jiné pozměnily způsob fungování. Některé se chytly a expandovaly. Ať už je to u Vás tak, nebo tak, máme pro Vás několik rad od Martena Runowa, zakladatele Performia International, jak zvládnout důsledky krize a vyjít z ní vítězně.

Nebojte se najímat

Z čísel, která zveřejnily úřady práce, jasně vyplývá, že se počet nezaměstnaných za poslední tři měsíce zvýšil. Trh práce se uvolnil a na volné pozice se hlásí více lidí. Pokud podnikáte v odvětví, kde nového zaměstnance hledáte velmi těžko a počet uchazečů běžně není tak vysoký, nezahálejte.

Mnoho firem dostalo strach, nebo se jim moc nedařilo, a rozhodlo se propouštět. Vy teď máte jedinečnou možnost, najít opravdu velmi dobré zaměstnance. Tahle situace nemůže trvat dlouho a my se potřebujeme dostat zpět do normálního stavu. A tito lidé Vám s tím pomůžou.

Jak do týmu získat ty nejlepší lidi?

Pokud se rozhodnete najmout nového zaměstnance, musí to být ten nejlepší. Možná to nebude nejpříjemnější a nejmilejší osoba na světě, ale bude vědět, jak přinášet ty správné výsledky. Ten správný člověk nepotřebuje vést za ruku. Ví, co má dělat, a ví, že práci musí dokončit, a ušetří Vám hodně starostí. Ale pozor!

Tento člověk nebude chtít pracovat s neproduktivními lidmi. Pokud tedy v týmu takové máte, je možné, že Vám rychle uteče. Rozhodněte se, koho chcete v týmu a kdo Vám pomůže expandovat. Netrpte neproduktivní zaměstnance.

Zaměřte se na výsledek práce

Každý personalista by se měl zaměřit hlavně na produkci. Podívat se na to, co je výsledkem práce jednotlivých lidí, co firmě konkrétní zaměstnanec přináší. Porovnejte si například dobrého a špatného zaměstnance. Co ten dobrý zaměstnanec, který má jasné výsledky, dělá jinak?

Zeptejte se zaměstnanců, co je výsledkem jejich práce, a počkejte si na odpověď. Člověk, který je zvyklý pracovat a nelenit, vždy ví, co je jeho výsledkem.

Udělejte personální audit

V aktuální situaci si nemůžete dovolit zaměstnávat lidi, kteří dobře nepracují a nejsou ochotni firmě pomoct. Ten, kdo tvrdě nepracuje, by neměl být ve Vašem týmu. Udělejte personální audit, díky tomu budete znát přesný potenciál svých lidí a budete mít návod na to, jak s nimi zvládnout jakoukoli situaci.

Ještě vám pravidelně nechodí naše tipy e-mailem? 

Přihlaste se k odběru TIPŮ A TRIKŮ. 


Co se děje v Performii 6-2021


Co se u nás za poslední 2 měsíce událo a co z toho budete mít vy? To se dozvíte právě v červnovém shrnutí nazvaném "Co se děje v Performii".

celý článek

Co se děje v Performii 5-2021


Co se u nás za poslední 2 měsíce událo a co z toho budete mít vy? To se dozvíte právě v květnovém shrnutí nazvaném "Co se děje v Performii".

celý článek

Časopis Dobrodružství personalistiky slaví 10 let!


Časopis plný inspirace pro oblast vedení lidí už vychází 10 let. Je určený nejen personalitům, ale také šéfům, manažerům a všem, které HR zajímá.

celý článek

Videoseriál "Jak na home office zdravě" je kompletní


Jak na zdravé sezení při práci z domova? Připravili jsme pro vás seriál pěti videí na téma "Jak na home office zdravě". Podívejte se na ně a pošlete je dál svým kolegům. Zdraví vašich zaměstnanců a kolegů je důležité.

celý článek