Marten Runow: Nejlepší zaměstnanec nemusí být ten nejpříjemnější

Nabírat, či propouštět? Jak vybrat ty správné lidi? Kdo firmě pomáhá a kdo jí škodí? Tak nejen na to odpovídá Marten Runow ve videích, které natočili spolu s Negar Riazati, zakladatelkou australské pobočky Performia. Pokud ovládáte angličtinu, procvičte si ji s námi. Pokud ne, připravili jsme pro Vás krátké shrnutí myšlenky z každého videa.


Rok 2020 toho dost změnil. Kvůli aktuální situaci musely některé firmy propouštět, jiné pozměnily způsob fungování. Některé se chytly a expandovaly. Ať už je to u Vás tak, nebo tak, máme pro Vás několik rad od Martena Runowa, zakladatele Performia International, jak zvládnout důsledky krize a vyjít z ní vítězně.

Nebojte se najímat

Z čísel, která zveřejnily úřady práce, jasně vyplývá, že se počet nezaměstnaných za poslední tři měsíce zvýšil. Trh práce se uvolnil a na volné pozice se hlásí více lidí. Pokud podnikáte v odvětví, kde nového zaměstnance hledáte velmi těžko a počet uchazečů běžně není tak vysoký, nezahálejte.

Mnoho firem dostalo strach, nebo se jim moc nedařilo, a rozhodlo se propouštět. Vy teď máte jedinečnou možnost, najít opravdu velmi dobré zaměstnance. Tahle situace nemůže trvat dlouho a my se potřebujeme dostat zpět do normálního stavu. A tito lidé Vám s tím pomůžou.

Jak do týmu získat ty nejlepší lidi?

Pokud se rozhodnete najmout nového zaměstnance, musí to být ten nejlepší. Možná to nebude nejpříjemnější a nejmilejší osoba na světě, ale bude vědět, jak přinášet ty správné výsledky. Ten správný člověk nepotřebuje vést za ruku. Ví, co má dělat, a ví, že práci musí dokončit, a ušetří Vám hodně starostí. Ale pozor!

Tento člověk nebude chtít pracovat s neproduktivními lidmi. Pokud tedy v týmu takové máte, je možné, že Vám rychle uteče. Rozhodněte se, koho chcete v týmu a kdo Vám pomůže expandovat. Netrpte neproduktivní zaměstnance.

Zaměřte se na výsledek práce

Každý personalista by se měl zaměřit hlavně na produkci. Podívat se na to, co je výsledkem práce jednotlivých lidí, co firmě konkrétní zaměstnanec přináší. Porovnejte si například dobrého a špatného zaměstnance. Co ten dobrý zaměstnanec, který má jasné výsledky, dělá jinak?

Zeptejte se zaměstnanců, co je výsledkem jejich práce, a počkejte si na odpověď. Člověk, který je zvyklý pracovat a nelenit, vždy ví, co je jeho výsledkem.

Udělejte personální audit

V aktuální situaci si nemůžete dovolit zaměstnávat lidi, kteří dobře nepracují a nejsou ochotni firmě pomoct. Ten, kdo tvrdě nepracuje, by neměl být ve Vašem týmu. Udělejte personální audit, díky tomu budete znát přesný potenciál svých lidí a budete mít návod na to, jak s nimi zvládnout jakoukoli situaci.

Ještě vám pravidelně nechodí naše tipy e-mailem? 

Přihlaste se k odběru TIPŮ A TRIKŮ. 


Videoseriál "Jak na home office zdravě" je kompletní


Jak na zdravé sezení při práci z domova? Připravili jsme pro vás seriál pěti videí na téma "Jak na home office zdravě". Podívejte se na ně a pošlete je dál svým kolegům. Zdraví vašich zaměstnanců a kolegů je důležité.

celý článek

Napsali jsme už 250 tipů pro manažery a personalisty


Před deseti lety se parta nadšenců rozhodla, že se podělí o tipy a triky přímo z praxe. A tak vznikla tradice, která se drží doposud. Proto s radostí můžeme říct, že jsme poslali již 250 TIPŮ A TRIKŮ.

celý článek

Nezoufejte. Máme pro vás nové datum konference


Někdy aktuální situace zhatí i ten nejlepší projekt. Naši konferenci bohužel potkal stejný osud. Ale zoufat nemusíte. Již jsme domluvili nové datum. A jste už vůbec přihlášení?

celý článek

Jsme znovu partnerem AMSP ČR a jejich Roku nových příležitostí 2021


Rádi podporujeme nové projekty a skvělé nápady. Proto se Performia v roce 2012 poprvé stala partnerem Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Spolupráci jsme navázali i tento rok, který navíc bude plný nových příležitostí.  

celý článek