Marten Runow: Nejlepší zaměstnanec nemusí být ten nejpříjemnější

Nabírat, či propouštět? Jak vybrat ty správné lidi? Kdo firmě pomáhá a kdo jí škodí? Tak nejen na to odpovídá Marten Runow ve videích, které natočili spolu s Negar Riazati, zakladatelkou australské pobočky Performia. Pokud ovládáte angličtinu, procvičte si ji s námi. Pokud ne, připravili jsme pro Vás krátké shrnutí myšlenky z každého videa.


Rok 2020 toho dost změnil. Kvůli aktuální situaci musely některé firmy propouštět, jiné pozměnily způsob fungování. Některé se chytly a expandovaly. Ať už je to u Vás tak, nebo tak, máme pro Vás několik rad od Martena Runowa, zakladatele Performia International, jak zvládnout důsledky krize a vyjít z ní vítězně.

Nebojte se najímat

Z čísel, která zveřejnily úřady práce, jasně vyplývá, že se počet nezaměstnaných za poslední tři měsíce zvýšil. Trh práce se uvolnil a na volné pozice se hlásí více lidí. Pokud podnikáte v odvětví, kde nového zaměstnance hledáte velmi těžko a počet uchazečů běžně není tak vysoký, nezahálejte.

Mnoho firem dostalo strach, nebo se jim moc nedařilo, a rozhodlo se propouštět. Vy teď máte jedinečnou možnost, najít opravdu velmi dobré zaměstnance. Tahle situace nemůže trvat dlouho a my se potřebujeme dostat zpět do normálního stavu. A tito lidé Vám s tím pomůžou.

Jak do týmu získat ty nejlepší lidi?

Pokud se rozhodnete najmout nového zaměstnance, musí to být ten nejlepší. Možná to nebude nejpříjemnější a nejmilejší osoba na světě, ale bude vědět, jak přinášet ty správné výsledky. Ten správný člověk nepotřebuje vést za ruku. Ví, co má dělat, a ví, že práci musí dokončit, a ušetří Vám hodně starostí. Ale pozor!

Tento člověk nebude chtít pracovat s neproduktivními lidmi. Pokud tedy v týmu takové máte, je možné, že Vám rychle uteče. Rozhodněte se, koho chcete v týmu a kdo Vám pomůže expandovat. Netrpte neproduktivní zaměstnance.

Zaměřte se na výsledek práce

Každý personalista by se měl zaměřit hlavně na produkci. Podívat se na to, co je výsledkem práce jednotlivých lidí, co firmě konkrétní zaměstnanec přináší. Porovnejte si například dobrého a špatného zaměstnance. Co ten dobrý zaměstnanec, který má jasné výsledky, dělá jinak?

Zeptejte se zaměstnanců, co je výsledkem jejich práce, a počkejte si na odpověď. Člověk, který je zvyklý pracovat a nelenit, vždy ví, co je jeho výsledkem.

Udělejte personální audit

V aktuální situaci si nemůžete dovolit zaměstnávat lidi, kteří dobře nepracují a nejsou ochotni firmě pomoct. Ten, kdo tvrdě nepracuje, by neměl být ve Vašem týmu. Udělejte personální audit, díky tomu budete znát přesný potenciál svých lidí a budete mít návod na to, jak s nimi zvládnout jakoukoli situaci.

Ještě vám pravidelně nechodí naše tipy e-mailem? 

Přihlaste se k odběru TIPŮ A TRIKŮ. 


Jak je důležité míti personalistu? O tom v novém čísle Dobrodružství personalistiky


Další vydání časopisu Dobrodružství personalistiky právě opustilo tiskárnu. Můžete se pustit do čtení! Tentokrát jsme se zaměřili na téma Šéf a jeho lidé: Jak je důležité míti personalistu.

celý článek

Podzim plný HR akcí: Kde se uvidíme?


Tento podzim bude nabitý vzdělávacími událostmi! Přijďte načerpat inspiraci v oblasti budování úspěšných týmů. Můžeme se potkat v Praze, v Brně a nebo také online.

celý článek

Jak najímá Performia a proč nám to někdy tak trvá?


Možná jste si toho všimli. Stále o tom mluvíme, propagujeme, že někoho hledáme, a některé pozice máme otevřené i nemálo měsíců. Ano, jsme tak vybíraví. Máme opravdu nemalé nároky. Ale nejsou to nároky, na které mohou být kandidáti zvyklí od tradičních zaměstnavatelů.

celý článek

Co se děje v Performii 8-2021


Co se v Performii událo v létě 2021 a co z toho budete mít vy? To se dozvíte v sprnovém shrnutí nazvaném "Co se děje v Performii".

celý článek