Testy osobnosti (1.díl)

Proč máme vůbec tendenci lidi škatulkovat a zkoumat jejich osobnost? Proč se testování osobnosti častokrát bojíme? Co je to vlastně osobnost a k čemu nám slouží testy osobnosti? Jak správně vysvětlit lidem ve firmě, že je chceme testovat? A je osobnost to nejdůležitější, co bychom na člověku měli pozorovat?

O tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.



„Osobnost je souhrn řešení, která člověk aplikuje na život. Když k němu přicházejí různé situace, různé problémy a překážky, tak každý člověk je právě svou osobností řeší a přistupuje k nim jinak. Když dáte pěti lidem do cesty stejnou překážku, každý se k ní postaví trošičku jiným způsobem.“
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Chcete o sobě nebo svých lidech zjistit více?

Vyzkoušejte náš U-test osobnosti, který vám odhalí mnohé vlastnosti člověka.


O lidech: Hana Slačálková - Největší chyby v onboardingu


Na jakou důležitou ingredienci se při nástupu nových lidí do firmy (onboardingu¬*) velmi často zapomíná? Jak můžeme špatným zaškolováním ztratit nováčka hned po nástupu a kdo má zodpovědnost za jeho správné „nalodění“ na firemní palubu? Jaké jsou čtyři největší chyby, které firmy dělají při nástupu nových kolegů a jak se s nimi vypořádat? O tom si Barbora Hartmannová povídala se svou kolegyní, trenérkou seminářů o náboru zaměstnanců a budování týmů a personalistkou Performia, Hanou Slačálkovou.

celý článek

O lidech: Předsudky v náboru


„Matky po rodičovské budou pořád doma s nemocnými dětmi.“ „Starší lidé nestíhají tempo mladého týmu.“ „Člověk bez zkušeností v oboru nám toho moc nepřinese.“ „Ti, kdo jsou na pozici překvalifikovaní, se na nižší pozici nehodí.“ Nejen to jsou typické předsudky, které mnozí zaměstnavatelé při náboru nováčků mají. Jak se k nim postavit a jak můžeme díky našemu postoji získat náskok? O tom si Barbora Hartmannová povídala s Lucií Spáčilovou.

celý článek

O lidech: Milan Drozen - Úspěch firmy spočívá v produktivitě a zájmu o lidi


Milan Drozen je spoluzakladatel firem CZECH PROMOTION a Bikero. Obě firmy výrazně vyrostly v obdobích krize, takže bychom mohli říct, že jsou důkazem sousloví „krize je příležitost“. Jak se mu povedlo překlopit se z role toho, kdo dělá operativu, do role vizionáře? Dívá se při náboru lidí na vzdělání a zkušenosti nebo především na produktivitu? Co je opravdovým výsledkem marketingu a proč je tak důležité budovat značku zaměstnavatele? O tom si s ním povídala Barbora Hartmannová.

celý článek

O lidech: Ideální tým (2. díl)


Jak moc podobní by si měli být členové jednoho týmu, aby to dobře zafungovalo? A jak budou v týmu kooperovat úplně rozdílné osobnosti? Proč někdy to, že jsou lidé produktivní, nestačí? Jak a proč jako vedoucí porozumět lidem a co dělat, když mezi lidmi nepanuje dobrá atmosféra? A jaký je recept na úspěšné vedení týmu plného rozličných osobností a povah? Nejen o tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.

celý článek