Proč máme vůbec tendenci lidi škatulkovat a zkoumat jejich osobnost? Proč se testování osobnosti častokrát bojíme? Co je to vlastně osobnost a k čemu nám slouží testy osobnosti? Jak správně vysvětlit lidem ve firmě, že je chceme testovat? A je osobnost to nejdůležitější, co bychom na člověku měli pozorovat?
O tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.
„Osobnost je souhrn řešení, která člověk aplikuje na život. Když k němu přicházejí různé situace, různé problémy a překážky, tak každý člověk je právě svou osobností řeší a přistupuje k nim jinak. Když dáte pěti lidem do cesty stejnou překážku, každý se k ní postaví trošičku jiným způsobem.“
Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?
Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz
Chcete o sobě nebo svých lidech zjistit více?
Vyzkoušejte náš U-test osobnosti, který vám odhalí mnohé vlastnosti člověka.
Další články
O lidech: Tři typy lidí, kteří do HR nepatří
Jaké jsou tři zásadní vykřičníky, když se díváte na personalistu, HR manažera nebo manažera pro produktivitu personálu (PPM © Performia)? Jaký by člověk v HR rozhodně neměl být a čím může váš personalista naprosto odradit skvělé uchazeče? A jaké jsou naopak ty správné vlastnosti dobrého personalisty?
celý článekVáclav Větrovec: Život mě donutil udělat si inventuru. I díky ní mám šťastný tým i rodinu
Hostem této epizody je Václav Větrovec, spoluzakladatel a ředitel společnosti VETOS. Barbora Hartmannová si ho do podcastu pozvala nejen pro jeho pracovní úspěchy, ale také pro jeho životní příběh, elán, odhodlání a pozitivní přístup k životu, a hlavně k lidem. V Performii známe jen málo lidí, kteří mají takový nadhled, jako má právě on.
celý článekO lidech: Nástup nováčka bez ověřených referencí? Sebevražda!
Reference během výběrového řízení ověřuje pouhých 5 % zaměstnavatelů. Dobře ověřené reference ale mohou výrazně pomoci v rozhodování, zda uchazeče přijmout, ale i v momentech, kdy se vám na kandidátovi něco nezdá. Smíme vůbec reference ověřovat? Na co bychom se při nich měli ptát? Jak zjistit, že si druhá strana něco nepřibarvuje a jak se na závěr rozhodnout?
celý článekO lidech: Zaměstnanci na odchodu. Proč je nechat jít co nejdřív
„Odchází? Tak hlavně ať je pryč co nejdřív.“ To byste asi jako reakci na odchod zaměstnance nečekali, že? Právě rychlost odchodu může ale v mnoha případech mít zásadní význam pro nerušený chod firmy a dobré fungování celého týmu. Kdy a proč je právě rychlost odchodu zaměstnance zásadní a jaké jsou 3 největší omyly, které při odchodu zaměstnanců firmy dělají?
celý článek