Hana Slačálková o tom, jak zvládá vytíženost trenérky a konzultantky

Ahoj Hanko. Můžeš se nám trošku víc představit? Kdo jsi? Co všechno v Performii děláš? Jak dlouho v Performii děláš? Kde se s Tebou můžeme potkat?

V Performii pracuju již pátým rokem a můžete mě potkat na našich seminářích, workshopech a přednáškáchnebo na pražské pobočce. V současnosti zastávám post trenéra, konzultanta, dále se zaměřuji na výběr lidí na míru pro naše klienty a v neposlední řadě zodpovídám za nábor nových kolegů a jejich hladké zapracování. Náplň práce je to hodně pestrá, takže se rozhodně nenudím. Ale to asi nikdo v Performii. 

Jsi především trenérka asi všech možných seminářů a workshopů Performia. Řekni mi, jak se k tomu člověk dostane? Byl to Tvůj sen hned od začátku? 

Než jsem nastoupila do Performie, tak jsem rozhodně nesnila o dráze trenéra. Představa, že si stoupnu před lidi a něco jim říkám, ve mně vyvolávala strach. Vždyť i při čtení referátu ve škole před třídou jsem měla nervy na dranc! Pak jsem ale viděla přednášet Lucku (naši skvělou šéfovou) a Martičku (kolegyni z Brna) a došlo mi, že to je super věc. Vždyť kolika lidem to pomáhá v tom stát se více kompetentní v oblasti personalistiky?! Jakmile jsem tam viděla tento účel, můj ostych šel stranou. Věděla jsem, že to je to, co chci dělat a co mě bude naplňovat. Performia nepřijímá nové trenéry z venku, ale vychovává si je, takže jsem nejdříve musela načerpat hromadu zkušeností z praxe jako konzultant a při vedení řady výběrových řízení. Věci, co říkám, musím mít zažité a vyzkoušené – bez toho by to nefungovalo. No a pak stačilo, aby naše dvě jediné trenérky otěhotněly ve stejný čas a příležitost byla na světě! Haha. Ne, na dráhu trenéra jsem se připravovala už před tím, ale je pravda, že to můj rozjezd trochu uspíšilo. 

Hanka Slačálková

Na co jsi nejvíc pyšná? 

To je strašně těžký říct, protože je toho spousta. Jsem pyšná na každého účastníka našeho semináře, že sebral odvahu a je ochotný s oblastí personalistiky něco začít dělat nebo ji posunout na vyšší úroveň. Jsem pyšná na každého svého klienta, který se rozhodl nepodlehnout panice ze situace na trhu práce a denně maká na tom, aby do svého týmu dostal ty nejlepší lidi. Jsem pyšná na to, že mohu být součástí tak skvělého týmu, kde i přes velké pracovní tempo jsou všichni ochotni si pomoci. Jsem pyšná na to, že holky a kluka z Performie mohu nazvat svou rodinou. No řekněte, kdo svou práci může nazvat druhým domovem?! 

A co osobní život? Jak ho zvládáš s tím vším skloubit? Jaké jsou Tvoje zájmy? Koníčky? Osobní cíle?

Přes pracovní týden se plně věnuji Performii, a na nic moc dalšího mi nezbývá čas. O víkendu si pak užívám volný čas se svým manželem a psem. Rádi jezdíme na výlety do přírody, kde relaxuji a nabírám novou energii. Obecně ráda cestuji a mým cílem je v této oblasti doslova procestovat celý svět. Miluju poznávání nových kultur a různých pohledů na život. Navíc cestování na vlastní pěst je vybočení z komfortní zóny, které vás vždy něco nového naučí. Před časem jsem ještě začala běhat, a ráda bych uběhla půlmaraton. Práce a koníčků je spousta a skloubit se to určitě dá.. chce to jen určit si pravidla a pak mít jistou míru sebedisciplíny. 

Máš nějaký návod, jak dosahovat v práci úspěchů? Ať už pro ty, kteří by také chtěli přednášet, nebo v podstatě pro kohokoli, kdo chce jít za svým snem či cílem?

Najděte to, co vás baví a naplňuje, a jděte si za tím. Neposlouchejte okolí, které vás možná v dobré víře od dané činnosti odrazuje ve snaze vás „ochránit“. Když víte, že to je to pravé, držte se toho. Pak jakoukoliv překážku na cestě k vysněnému cíli dáte (i když bude sebetěžší). Jedině vy sami víte, co je pro vás dobré – nikdo jiný za vás totiž váš život nežije. 

Chtěla by jsi něco říct na závěr? 

Spíš než říct, bych chtěla poděkovat naší skvělé šéfce Lucce. Děkuju jí za to, že mi dala příležitost ukázat, co ve mně je, a že mi dala práci, ve které jsem se skutečně našla. Prostě díky, Luci! 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek