Odborný článek

JAROSLAV BELZA: Práce s mladými lidmi je zkouška skromnosti

Úsměv není všechno! Pokud chybí odvaha čelit problémům

Nejčastější překážky na cestě k objevení talentu

Přehled klíčových změn v zákoníku práce: Na co se připravit v roce 2025

DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší

Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět

Co lidi na jejich šéfech nejvíc štve a kdo za to může?

Role šéfa je čím dál náročnější, ale řešení existuje

7 největších chyb v inzerci a jak je napravit

Předsudky snižují šanci získat do týmu ty nejlepší

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet

Z PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?

Předsudků je na českém pracovním trhu ještě velmi mnoho

Z PRAXE: Jak české firmy bojují s předsudky v náboru

Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy

MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup

ALŽBĚTA TRUPAROVÁ: Pocitům při návratu domů z náročné mise se nic nevyrovná

VERONIKA KALLAUSCHOVÁ: Když je někdo produktivní a chce, vše ho naučíme

Ztracená generace nebo skrytý potenciál? Co s dětmi, které se nedostaly na střední

Najít supermana není problém. Máme důkazy!

České firmy stále nejvíce trápí nedostatek kvalitních kandidátů. Propouštět se nechystají

Odchod zaměstnance. Jak udržet týmovou dynamiku?

Opravdu dobrá inzerce vyžaduje sebedůvěru

6 nejdražších chyb v administrativně-právní oblasti a jak se jim vyhnout

Z PRAXE: Co způsobuje koncept PPM v českých firmách

Kdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!

Inzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče

Nábor lidí do výroby? Mission possible!

ALENA JETELINOVÁ: Když chci, aby byli lidé produktivní, sama pro ně tu energii musím mít

Jak dnes posilovat loajalitu zaměstnanců

6 znaků, které by měl mít moderní zaměstnavatel

Z PRAXE: Jak může změna inzerce vylepšit nábor?

Když nemáte dobře motivované lidi, žádné benefity to nezachrání

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme

Dnešní firmy velmi často neví, co vlastně od personalisty očekávat

Nové trendy, kam se podíváš. Jak neriskovat a zároveň nezaspat?

Jak zajistit psychické zdraví zaměstnanců? Možná stačí jen práce

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?

ILONA JOHNOVÁ KOUKALOVÁ Z MPSV: Nově podpoříme dotacemi firmy zaměřené na flexibilitu, různorodost a zmírňování předsudků

Desatero pro skvěle motivovaný tým

Z PRAXE: Jak vidí české firmy budoucnost nejen v oblasti HR

Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?

Mårten Runow: Novodobý HR manažer by se měl zaměřit na produktivitu personálu

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu

Z PRAXE: Jak si české firmy poradily v situaci, kdy není kvalitních kandidátů nazbyt

JANA JÁČOVÁ: Na náboru musíte pracovat trvale, jinak nefunguje

ANDREA BOHAČÍKOVÁ: Když chcete adaptovat rodiče po rodičovské do práce, musí na to být naladěný celý tým

Zaměření na cíl výrazně pomáhá zvládnout jakoukoli stresovou situaci, shoduje se Australan s Kostaričankou

Ve flexibilitě práce je budoucnost. Jaké jsou naše vyhlídky?

Syndrom vyhoření? Průšvih začíná už špatným výběrem

Největší mýty o moderní motivaci zaměstnanců

Jak mít dobré vztahy na pracovišti?

Petr Havlík: Ohlédnout se za kolemjedoucím autem a vidět výsledek svojí práce je rozhodně silný pocit

Sdílená pracovní místa. Pro někoho výhoda, pro někoho peklo

5 tipů, jak získat ty nejlépe motivované lidi neboli srdcaře

8 nejdiskutovanějších HR trendů světa

Nové HR pojmy, staré problémy

Konec výmluv! Na co české firmy při náboru zapomínají

LUCIE SPÁČILOVÁ: Krize otevřela manažerům oči

Pravěké HR v moderní době nepřežije!

ANDREA TKAČUKOVÁ: Zaměstnávání cizinců není tak složité, když víte, koho se zeptat

Tři infuze pro imunitní systém vašeho zaměstnance

TOMÁŠ HÜLLE: Moderní firmy vědí, že stážisti jsou jejich budoucnost

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru

Víte, kdo brzdí vaši firmu?

Nábor v krizi? Změňte přístup ke kandidátům

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu

Testování na covid a GDPR. Jak na to?

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!

Jak bude letos vypadat úspěch na poli HR

Povinné testování na koronavirus. Jak, kdy a kdo?

Používáte ve firmě chytré hodinky a telefony? A neporušujete zákon?

Nábor online? Jde to levou zadní

V ČÍSLECH: České firmy stále nejvíc trápí nedostatek kvalitních uchazečů

KAVALIERGLASS: Může firma s 1500 zaměstnanci udržet rodinnou atmosféru?

Mileniálové a jim podobná „sebranka“

Proč je důležité motivovat své zaměstnance? A jak to udělat správně?

MICHAL KABELKA: Chceš být odolnější? Dostaň se do průšvihu a vytáhni se z něj

Tři nejčastější výzvy spojené s najímáním do týmů liniových manažerů

Proč jsme tak fixovaní na první dojem?

Z PRAXE: Je produktivita opravdu tak důležitá?

Co české firmy neví? Jak odhalit produktivitu při náboru

Největší bariéra při hledání zaměstnanců podle firem? Nedostatek kvalitních kandidátů

PETR RINGER: Je důležité hledat, co v lidech je, a podle toho s nimi pracovat

Přinesl koronavirus do firem přirozený personální audit?

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali, říká Ivar Bruvoll

Koronavirus v pracovním právu

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde

Koronavirus a zákoník práce. Otázky a odpovědi

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet

JAN COUFAL: Pokud firma nemůže fungovat bez vás, jste pro ni obrovským nebezpečím

Proč pokračovat v najímání, když ostatní propouští?

Dvě vlastnosti, které mají vliv na vaši sebedůvěru

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí

Jaký vliv mají negativní emoce na výsledky firmy

Mluvte se svými zaměstnanci, nenechte kolovat drby

Snaha obsadit pozici za každou cenu vyčerpává celý tým, shoduje se šéfka s personalistkou

HOME OFFICE: Nastavili jste ta správná pravidla?

Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?

Klepat se doma strachy, nebo se stát hrdinou? Jak to vidí jedna šéfka

Máte rozjeté "výběrko"? Pokračujte online

Když naloďování nefunguje

Je najímání v současné době bláznivý nápad?

Z PRAXE: Jak se mění pohled úspěšných v čase?

Interní nesoulad – spící potenciál?

Zaměstnanec, kterého nechcete i chcete zároveň

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu

Sociální sítě jako podpora interního PR?

Čas hraje ve vedení firmy obrovskou roli, shoduje se šéf a personalistka

Slovník pojmů z oblasti HR

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty

Jak na náborové video?

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?

MICHAELA DŽUPINOVÁ: Když přijdete do firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je to, co přitahuje konkrétní typ lidí

Negativní komentáře na sociálních sítích: Kde se berou a jak na ně?

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat

Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?

Z PRAXE: Jak úspěšné české firmy udržují dobré lidi v týmu?

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace

Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!

Proč vlastně testovat osobnost?

VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ: Skutečný klíč k úspěchu nebo nafouknutá bublina?

Martina Pěčková: Díky Performii jsme si začali uvědomovat důležitost produktivity

Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete

SVATAVA KOVÁŘOVÁ: Problém nastává, když paní učitelka "učí", namísto aby „naučila“

Lenka Komorousová a její cesta od konzultantky až k podpoře VIP klientů

Sandra Tomsová: Cílem testování osobnosti není zaměřit se na hledání chyb

Osobnost je balíček řešení, která používáme, když přijde problém

Hana Slačálková o tom, jak zvládá vytíženost trenérky a konzultantky

Naši „drazí“ zaměstnanci

Základní průvodce světem HR pro každého

BÝT, DĚLAT a MÍT aneb klíčové rysy personalisty

3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance

Když kandidát „ví, že nic neví“, máte z poloviny vyhráno!

ZDENĚK VORÁČEK: Základem pro dobrou motivaci je dobrá komunikace

HR versus ostatní oddělení firmy: Jak jsou vlastně propojená?

Nový člen týmu: Jak ušetřit zbytečné náklady?

Gabriela Prudilová: Celý „ozdravný proces“ firmy odstartoval personální audit

Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia

Poznejte potenciál obchodního týmu

Jaké lidi máte v týmu?

PERSONÁLNÍ STRATEGIE: Aby plánování nebylo sprosté slovo

Anna Matúsová: Strategické myšlení se tu firmy stále ještě učí

Gumex: Rodinná firma z pohledu 3 generací

Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli

Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím

Stav „na volné noze“ není pro každého

David Vodehnal - Když může pracovník ovlivnit chod firmy, nemá potřebu hledat si nové zaměstnání

Čechům kreativita v najímání rozhodně nechybí

Jiří Halousek: Chtěli jsme, aby setkání s námi byl zážitek od prvního momentu

Živá voda pro váš nábor

„Zadní vrátka“ aneb zkušební doba a doba určitá

I váš přístup k výběrovému řízení může ovlivnit jeho (ne)úspěch

Nechat neustále chybovat svůj personál je luxus, který nechcete

Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům?

Martina Ježková: Klíčovými ingrediencemi úspěšné firmy jsou hodnoty, poslání a důvěra

Mårten Runow: “Teambuilding” v dnešním slova smyslu lepší tým nevytváří

Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu

Anna Wimmerová: U-test bereme jako nahlédnutí pod pokličku kandidáta

Mårten Runow: Nevyžadujte od rodiny méně, ale ani více než od ostatních členů týmu

Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná

Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?

Mårten Runow: Obsazování technických pozic je specifické, ale ne nemožné

Pavel Ranc: Čím horší je odměňování zaměstnanců, tím schopnější musí být management

Řízení firmy: Komu jinému věřit než vlastní rodině?

Jak udržet lidi v týmu: Trvanlivost zaměstnance

Iva Schulzová: Výběr je výrazně ovlivněn tím, co nosí šéf dané pozice v hlavě

Tajemství týmu: Účel firmy je jako led, na kterém se dobře bruslí

Na čem opravdu závisí úspěch prodejce?

3 nejčastější mýty o vzdělávání

5 zaručených způsobů, jak odradit kvalitní uchazeče

Co (ne)může způsobit nedostatečně proškolený personalista?

5 tipů jak optimalizovat náklady spojené s HR

Jak jsem se stala úspěšnou personalistkou – jednoduše a rychle

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Neignorujte další zdroj Vašich nových kolegů

5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků

Karel Havlíček: Fráze „zlaté české ručičky“ už bohužel neplatí

TECHNICKÉ POZICE: Opravdu hledáte výlučně odborníka?

POHLED ZE ŠVÉDSKA: Personalista a jeho role očima Mårtena Runowa

Personalista ve firmě: Ano či ne?

Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery

Pier Paderni: PR vyžaduje dřinu a schopnost porozumět lidské mysli

Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!

Interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí

INZERCE PRÁCE: Kam ji umístit, abyste měli tu správnou odezvu?

4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy

Výše platu a benefity v inzerátu: Dobře nebo špatně?

4 zásady úspěšného vzdělávání

5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců

Sociální sítě: Další zdroj potenciálních kandidátů

5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

7 kroků ke zvýšení výkonnosti obchodního týmu

Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?

Jak zkušební den s uchazečem šéfa o starosti připravil

Komu svěřit výběr zaměstnanců?

POVÝŠENÍ ZAMĚSTNANCE: Čím začít?

7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat

"Bordelář": Návod k použití

Vzdělávání zaměstnanců: Jak a koho vzdělávat?

Jak vybrat úspěšného obchodníka?

Osobnost je důležitá, ale do inzerátu nepatří

Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout

Neverbální komunikace při pohovoru. Sledovat či ignorovat?

Přetahování lidí od konkurence. Dobře nebo špatně?

5 zaručených ničitelů týmu

Jak v týmu nejsnáze prosazovat změny?

Získejte návod na řešení problémů jednou pro vždy

Fixováním se na obvyklé požadavky můžete přijít o ty nejlepší obchodníky

5 nejčastějších chyb spojených s odchodem zaměstnance

Není prodejce jako prodejce

Zaměstnanec, který nemá rád změny: Jak na něj?

PRODEJCI: Poslední samurajové v komunikaci

JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?

Personální marketing: Jak obsadit nepopulární pozice?

Pořád je vyhazovat nemůžete. V čem je tajemství úspěšného obsazení postu marketing?

Jak může jeden zaměstnanec demotivovat své kolegy

Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?

Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?

Zaměstnanecké výhody a bonusy jako podpora v začátcích. Dobře nebo špatně?

Jak rozpohybovat dlouholeté zaměstnance

Průzkum spokojenosti zaměstnanců. Proč průzkum dělat a jak na něj?

Vybíráte zaměstnance podle životopisů? Má to svá úskalí!

Jak správně zaučit nové zaměstnance

OVĚŘOVÁNÍ REFERENCÍ: 2 tipy, na co při tom nezapomenout

Jak rozpoznat úroveň motivace u kandidáta?

Personální audit očima zkušené konzultantky

Důležitost referencí aneb důvěřuj, ale prověřuj

Tři hlavní kritéria při najímání nových pracovníků

Proč je důležité měřit produktivitu