Odborný článek

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek

Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?


V praxi se často setkáváme s tím, že firmy mají aktivní stránky na sociálních sítích, ale využívají je pouze ke klasickému marketingu, tedy k oslovování potenciálních zákazníků. Ve chvíli, kdy se společnost rozhodne, že tu začne budovat i HR marketing (personální marketing) a značku zaměstnavatele, vzniká nezřídka neochota marketingového oddělení s touto komunikací vůbec začít. Co s tím a jak z toho vytěžit na obou stranách maximum?

celý článek

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek

Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!


Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.

celý článek

Veronika Findejsová: Jak funguje pronájem profesionálního personalisty


Jen málokdo by na otázku „Myslíte si, že má smysl vzdělávat se?“ odpověděl „Ne“. Ať už z vlastního přesvědčení, nebo prostě proto, že je vzdělávání obecně bráno jako pozitivní věc. Stejně jako cvičit nebo jíst ovoce.

celý článek

Proč vlastně testovat osobnost?


„Není testování osobnosti tak trochu divný?“ napadne každého, kdo někdy přemýšlel o tom, co je to vlastně osobnost a kde se bere. „Divný“ to není, ale jen ve chvíli, kdy měříte tím správným metrem a víte jak se na výsledek dívat.

celý článek

VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ: Skutečný klíč k úspěchu nebo nafouknutá bublina?


Jen málokdo by na otázku „Myslíte si, že má smysl vzdělávat se?“ odpověděl „Ne“. Ať už z vlastního přesvědčení, nebo prostě proto, že je vzdělávání obecně bráno jako pozitivní věc. Stejně jako cvičit nebo jíst ovoce.

celý článek

Martina Pěčková: Díky Performii jsme si začali uvědomovat důležitost produktivity


Stát se VIP licencovaným klientem Performia není jen tak. Klient musí nejdřívě projít intenzivním pětidenním seminářem, ze kterého jsou 3 dny věnovány jen vyhodnocování našeho U-testu. Ten pak může v rámci licence využívat v plném rozsahu. Ale nebojte se, nehodíme Vás po semináři jen tak do vody. Každý VIP klient má k ruce naší Lenku. Lenka je takový “přítel na telefonu“, který vždy rád poradí a nasměruje správným směrem. Ale dost už teorie, pojďte se podívat na dvourozhovor s naší čerstvou licencovanou klientkou paní Martinou Pěčkovou, personalistkou ze společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. a Lenkou Komorousovou, podporou pro naše licencované klienty.

celý článek

Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete


Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy. Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?

celý článek

SVATAVA KOVÁŘOVÁ: Problém nastává, když paní učitelka "učí", namísto aby „naučila“


Ve firmách se věnujeme zejména vzdělávání dospělých, je však důležité si uvědomit, že úspěšnost a chuť se vzdělávat může mít kořeny už v prvních momentech, kdy se člověk něco učil. Právě to si uvědomovala Svatava Kovářová, když zakládala základní a mateřskou školu BASIC. V rozhovoru jsme si mimo jiné povídaly o tom, co způsobuje, že člověk nemá chuť se vzdělávat, jak si vybrat školu pro své dítě, ale i pro sebe nebo na co jako rodič u dětí dohlédnout.

celý článek

Lenka Komorousová a její cesta od konzultantky až k podpoře VIP klientů


Lenka Komorousová je manažerkou pro podporu licencovaných klientů. V Performii ale začínala na úplně jiné pozici. Jaká byla její cesta Performií za těch dlouhých 13 let? To se dozvíte v našem rozhovoru!

celý článek

Sandra Tomsová: Cílem testování osobnosti není zaměřit se na hledání chyb


Sandra Tomsová je živým příkladem, že s nadšením pro práci se můžete dostat velmi daleko. Ve společnosti KROUŽKY, o.p.s. začala jako lektorka tance, dnes tu působí jako výkonná ředitelka. Její tým je plný srdcařů, které si přitahují hlavně tím, jací jsou. Jak se dívá na testy osobnostního potenciálu a v čem vidí naopak jejich úskalí?

celý článek

Osobnost je balíček řešení, která používáme, když přijde problém


„Co je podle tebe vlastně osobnost?“ ptám se Mårtena Runowa. „Dobrá otázka!“ odpovídá a já cítím úlevu, protože položit svému nejvyššímu šéfovi takhle základní otázku, když vím, že se osobností zabývá denně už asi 25 let, se mi zdá trochu začátečnické. „Osobnost je slovo, které často používáme, aniž bychom mu přesně rozuměli,“ pokračuje. Jak to tedy s tou osobností a jejím testováním je podle zakladatele Performie a experta na najímání a hodnocení zaměstnanců ve firmách po celém světě?

celý článek

Hana Slačálková o tom, jak zvládá vytíženost trenérky a konzultantky


Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr nových kolegů pro naše klienty. Hanka pracuje ve společnosti Performia na den přesně 5 let (nastoupila k nám 16.7.2013). Je to člověk neskutečně přizpůsobivý a nebojí se žádných výzev. Za těch 5 let v Performii ušla dlouhou cestu. Tak jsme si jí na chvilku zastavili, abychom se jí zeptali na vše možné.

celý článek

Naši „drazí“ zaměstnanci


Zkuste si v mysli vybavit svůj tým. Usmíváte se? Nebo se spíše mračíte? Takto jednoduše bychom mohli otestovat vaši vlastní spokojenost s lidmi, kteří tvoří váš tým.

celý článek

Základní průvodce světem HR pro každého


Připravili jsme pro Vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.

celý článek

BÝT, DĚLAT a MÍT aneb klíčové rysy personalisty


Mnoho šéfů firem vnímá personalistu jako administrátora, který má za zákonnou povinnost vyřizovat pracovní smlouvy, nástupy a odchody zaměstnanců a hlášení změn týkajících se personálu na příslušné úřady. Ale co dál? Tady většinou nápady končí.

celý článek

3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance


Mnoho firem zlepšuje znalost jazyka svých zaměstnanců a umožňuje jim zdarma absolvovat jazykové kurzy v rámci pracovní doby, a to někdy i v prostorách firmy. I když to zní jako velmi zajímavý bonus pro zaměstnance, ne vždy jsou zaměstnanci vděční a snaží se opravdu z kurzu vytěžit co nejvíce.

celý článek

Když kandidát „ví, že nic neví“, máte z poloviny vyhráno!


Věděli jste, že existuje škála vědění? Je to velmi zajímavá škála, která ukazuje různé úrovně vědění a hlavně to, jak se osoba, která dané úrovně dosahuje, projevuje. Prozradíme vám, na jaké úrovni vědění by měl být zaměstnanec, aby se vám s ním dobře pracovalo.

celý článek

ZDENĚK VORÁČEK: Základem pro dobrou motivaci je dobrá komunikace


Zdeněk Voráček, jednatel společnosti Bonett Bohemia, a.s., je pro nás jedním z těch, kdo mají – možná trochu zvláštně řečeno –„zdravý pohled na věc“, díky kterému ale častokrát přitahuje ty správné lidi. Protože jsme mu s výběrem nejednou pomáhali, víme to z vlastní zkušenosti. Ačkoli působí ve velmi specifickém oboru, nedostatkem kvalitních lidí netrpí.

celý článek

HR versus ostatní oddělení firmy: Jak jsou vlastně propojená?


To, že jednotlivé části firmy spolu musí kooperovat, je asi jasná věc. Avšak to, že právě oddělení HR má samo o sobě důležitou roli v této kooperaci až donedávna tak jasné nebylo. V čem a jak nejčastěji spolupracuje personální oddělení s dalšími částmi firmy? Podívejte se na to s námi.

celý článek

Nový člen týmu: Jak ušetřit zbytečné náklady?


Když se šéfové podívají na svůj tým, nejsou vždy úplně spokojení s pracovním nasazením jednotlivců, jejich orientací v problematice či vnímáním souvislostí. Někdy však můžeme narazit na to, že je s člověkem po jeho přijetí nakládáno jako s inventářem. Je postaven na místo a ponechán svému osudu.

celý článek

Gabriela Prudilová: Celý „ozdravný proces“ firmy odstartoval personální audit


Když cítíte, že se ve firmě věci nehýbou tak dobře, jak by mohly, pomůže jen rozhodnutí pustit se do změn, které možná v prvních chvílích nebudou příjemné. Přesně to moc dobře věděli ve firmě působící v oblasti strojírenství SCHUNK Intec s.r.o., jednoho z našich odvážných a úspěšných klientů.

celý článek

Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia


Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.

celý článek

Poznejte potenciál obchodního týmu


Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč některý obchodník dosahuje výborných výsledků a druhý ne, i když mají v podstatě srovnatelné podmínky? Možná na to přijdete v našem článku.

celý článek

Jaké lidi máte v týmu?


Když chcete vybudovat úspěšný tým, musíte vědět, jak rozlišit mezi těmi, kteří vám pomohou, a těmi, kteří vám spíše přidělají starosti. Proto jsme pro vás připravili naše detailní zpracování toho, jaké lidi běžně v každém týmu můžete potkat.

celý článek

PERSONÁLNÍ STRATEGIE: Aby plánování nebylo sprosté slovo


Slyšeli jste už někdy někoho říkat, že plánování je jen pro velké firmy a že malá firma na plánování nemá čas, protože se musí věnovat hlavně tomu, co se děje teď a tady? Nebo možná máte sami špatné zkušenosti s plánováním. Nevyšlo vám, co jste chtěli nebo jste uvěřili někomu, kdo jen a pouze plánoval a nic nezrealizoval?

celý článek

Anna Matúsová: Strategické myšlení se tu firmy stále ještě učí


Tentokrát tu máme pohled zvenčí ne přílis vzdáleného, který ale pro nás může být o to inspirativnější. Jak vidí téma personální strategie výkonná ředitelka slovenské Performie Anna Matúsová? To se dočtete právě na těchto stranách.

celý článek

Gumex: Rodinná firma z pohledu 3 generací


Společnost Gumex je rodinnou firmou v tom pravém slova smyslu. K zakladateli Janu Sedláčkovi se postupně přidaly všechny tři jeho děti, které ji v současné době spolu s ním vedou. Jejich firma expanduje, vzkvétá a skvělá týmová atmosféra je v ní znát na první pohled.

celý článek

Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli


Výběr na základě dojmu může přinést do organizace dobře vypadajícího ničitele. Tato věc však může dopadnout i naopak. Může se stát, že na pohovor přijde skvělý pracovník, který neudělá dobrý dojem. Ohrnete nad ním nos a zavoláte raději dalšího kandidáta.

celý článek

Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím


Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?

celý článek

Stav „na volné noze“ není pro každého


Posledních pár let sleduji výrazné zvýšení popularity práce „na volné noze“. Je to prostě moderní. Nejen nemít šéfa, pracovat na sebe, ale také třeba mít kancelář na pláži a jako jediný nástroj k podnikání používat notebook s internetovým připojením.

celý článek

David Vodehnal - Když může pracovník ovlivnit chod firmy, nemá potřebu hledat si nové zaměstnání


Za 3 roky působení na pozici jednatele navýšil počet zaměstnanců firmy o 23 lidí a od doby jeho nástupu má firma Centec automatika, spol. s.r.o. pravidelně nárůst výroby v průměru o 15 %. Jejich nejlepší lidé jsou ve firmě už více než 15 let. I přesto působí David Vodehnal, jednatel společnosti, velmi skromně a jde mu hlavně o to, aby se firmě a lidem v ní dařilo. Jak zní jeho recept na úspěch?

celý článek

Čechům kreativita v najímání rozhodně nechybí


Abychom trochu zapátrali v jiných vodách najímání a přinesli vám odlišný pohled na to, jak najímání funguje v jiných zemích, oslovili jsme kolegy ze dvou zemí, kde Performia působí. Ač jsme pátrali po větší kreativitě, tolik jako u nás, jsme jí nenašli. Něco k inspiraci jsme ale přeci jen vypátrali.

celý článek

Jiří Halousek: Chtěli jsme, aby setkání s námi byl zážitek od prvního momentu


Je vystudovaný „ajťák“, ale více než tvořit programový kód ho dnes baví vést lidi. Společnost IReSoft založil ve svých 21 letech a dnes je pyšný na to, že funguje, aniž by na něm byla firemní operativa závislá. Před dvěma lety se ve vysoce konkurenčním IT prostředí rozhodl, že nebudou lidi hledat, ale budou si je k sobě přitahovat. Nechte se inspirovat i vy.

celý článek

Živá voda pro váš nábor


Doba žádá kreativitu, ale jak na ni? Zažíváme jakousi nouzi v oblasti náboru, a to nejen z hlediska množství reakcí na vydaný inzerát, ale také množství a kvality kandidátů, kteří dorazí k pohovorům. Potřebujeme tedy pro sebe ale i pro nábor ve firmách doslova živou vodu. A kreativita takovou živou vodou rozhodně je.

celý článek

„Zadní vrátka“ aneb zkušební doba a doba určitá


V tomto článku se budeme věnovat tomu, co nezapomenout při uzavírání pracovního poměru mezi naší firmou a zaměstnancem. Podíváme se na dva způsoby, které zaměstnavateli umožňují ještě si zaměstnance tak trochu „prověřit“ i po jeho přijetí. Jde o zkušební dobu a pracovní smlouvu na dobu určitou.

celý článek

I váš přístup k výběrovému řízení může ovlivnit jeho (ne)úspěch


Nedávno jsme obsazovali technické pozice ve dvou různých firmách. Pozice byly poměrně podobné, co se náplně práce týká, a obě firmy jsou z oblasti stavebnictví – člověk by řekl: „je to skoro stejné, můžeme očekávat podobný výsledek“. A přesto to tak vůbec nebylo.

celý článek

Nechat neustále chybovat svůj personál je luxus, který nechcete


Jakmile se firma zvětší z jedince na několik lidí, začnou se přirozeně jednotlivci specializovat na určitou část práce, a tím se stávají mnohem efektivnějšími. Toto je naprosto přirozené. Takováto specializace se dá v obecnosti seřadit do pomyslného ideálního toku. Nazvěme jednotlivé části toku divizemi a podívejme se na jeho ideální formu.

celý článek

Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům?


V současnosti však můžeme pozorovat, že většina kandidátů své životopisy obohacuje o různé další skutečnosti, jako je například osobnostní charakteristika, fotografie, prezentace profesních cílů a podobně. Jak velkou váhu tedy přikládat životopisu?

celý článek

Martina Ježková: Klíčovými ingrediencemi úspěšné firmy jsou hodnoty, poslání a důvěra


Na maloobchodní firmu mají velmi malé procento fluktuace zaměstnanců a ona na tom má nemalý podíl. O kom je řeč? O Martině Ježkové, HR ředitelce společnosti Tchibo Praha, spol. s r.o.

celý článek

Mårten Runow: “Teambuilding” v dnešním slova smyslu lepší tým nevytváří


Abychom obrázek o budování úspěšného týmu doplnili o pár inspirativních myšlenek, máme tu pro vás pár zajímavých pohledů na toto téma a třeba i to, co to vlastně je v poslední době tolik populární „teambuilding“. Jak to vidí zakladatel Performia International Mårten Runow?

celý článek

Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu


Nabízíme skvělou příležitost, zajímavou pozici, velmi dobrý plat a ještě lepší podmínky a uchazeči si nás stejně nevyberou. Co dalšího ještě chtějí? Existuje několik prozaičtějších důvodů, proč si vyberou jinou firmu. Porozumějte jim a budete mít hned o několik šikovných lidí víc.

celý článek

Anna Wimmerová: U-test bereme jako nahlédnutí pod pokličku kandidáta


Firma Elit CZ používá U-test běžně pro všechny pracovní pozice, a jelikož se firma dále rozvíjí, je nutné najímat uchazeče, kteří tento rozvoj podpoří svými zkušenostmi a dovednostmi. Adekvátní chování a jednání člověka v daných zátěžových situacích je velmi důležité pro každou perspektivní firmu. Proto Elit CZ zvolila U-test jako součást každého výběrového řízení. „U-test bereme jako soubor vlastností a dovedností, které člověk může využívat,“ říká HR Coordinator Anna Wimmerová.

celý článek

Mårten Runow: Nevyžadujte od rodiny méně, ale ani více než od ostatních členů týmu


Přinášíme vám opět pohled ze Švédska, tedy od zakladatele Performia International Mårtena Runowa. Nebude to tentokrát jen pohled odborníka s obrovským množstvím zkušeností, ale také člověka, který rodinnou firmu zná doslova „na vlastní kůži“.

celý článek

Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná


Zdá se Vám poslední dobou výběr zaměstnanců složitější a přemýšlíte, co změnit, aby to bylo snazší? Možná jste nepomysleli na jednu brzdu, která Vám může úspěch dost výrazně zpomalit. Zjistěte, jak se jí zbavit.

celý článek

Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?


Jak rozpoznat, zda kandidát, který má potřebné znalosti a kompetence pro výkon dané pozice, bude pro firmu skutečně přínosem?

celý článek

Mårten Runow: Obsazování technických pozic je specifické, ale ne nemožné


Jak se daří technicky zaměřeným firmám ve světě a v čem spočívá nelehkost budování týmu v těchto oborech? Nad tímto se zamyslel zakladatel a CEO společnosti Performia Mårten Runow.

celý článek

Pavel Ranc: Čím horší je odměňování zaměstnanců, tím schopnější musí být management


Otázka hodnocení a odměňování zaměstnanců je stále více skloňována zaměstnavateli i zaměstnanci. A to nejen proto, že v současné době roste poptávka po pracovní síle snad v každém oboru a zaměstnanci se nezřídka snaží diktovat si podmínky své práce.

celý článek

Řízení firmy: Komu jinému věřit než vlastní rodině?


Zní to logicky a je to často přirozené. Když začnete podnikat a vypadá to, že to má smysl a je potřeba se poprvé „rozmnožit“. Komu ale dát tu důvěru? Kdo bude pracovat poctivě a opravdu pro vás? Kdo s vámi překoná i těžké časy a bude naprosto loajáln

celý článek

Jak udržet lidi v týmu: Trvanlivost zaměstnance


Je opravdu trvanlivost zaměstnanců omezená? A můžeme vůbec ovlivnit to, jestli s námi zůstanou nebo půjdou jinam? Přečtěte si několik základních principů, které byste měli dodržet, abyste si své dobré lidi udrželi, a v závěru i jednu hlubokou myšlenk

celý článek

Iva Schulzová: Výběr je výrazně ovlivněn tím, co nosí šéf dané pozice v hlavě


Situace v najímání je v posledním období poněkud jiná. Jak nízká nezaměstnanost zahýbala s personální inzercí? Na to jsme se zeptali naší personální konzultantky Ivy Schulzové, která pomáhá klientům s výběrem již od roku 2008.

celý článek

Tajemství týmu: Účel firmy je jako led, na kterém se dobře bruslí


To byly ale časy, když jsme firmu rozjížděli. Plno věcí jsme dělali „na koleni“, mělo to daleko k dnešnímu propracovanému systému. Bylo to neskutečně náročné, ale zároveň fascinující. Je Vám to povědomé?

celý článek

Na čem opravdu závisí úspěch prodejce?


V Performii jsme známí jednoduchými čtyřmi faktory, které jsou rozhodující při hodnocení jakéhokoli pracovníka. Jak se ale na tyto čtyři faktory dívat, když mluvíme o pozici prodejce?

celý článek

3 nejčastější mýty o vzdělávání


Názory lidí ve společnosti na oblast vzdělávání jsou častokrát velice pomýlené. Vycházejí ze všeobecně přijatých a zakořeněných mýtů a rádi bychom se na některé v tomto článku podívali.

celý článek

5 zaručených způsobů, jak odradit kvalitní uchazeče


Nyní nastává doba, kdy by každá firma měla dbát na to, jaké PR vytváří směrem ke kandidátům. Proto tu máme 5 přešlapů, které jsme u firem vypozorovali a které vás mohou snadno připravit o zajímavé pracovníky. Vyhněte se jim.

celý článek

Co (ne)může způsobit nedostatečně proškolený personalista?


U jednoho z našich klientů jsem se nedávno setkala se situací, kdy se personalistka cítila nedostatečně kompetentní k vedení pohovorů. Ve firmě je již téměř rok, ale zatím se jí nikdo příliš nevěnoval...

celý článek

5 tipů jak optimalizovat náklady spojené s HR


Přemýšlíte nad tím jak ušetřit v oblasti najímání co nejvíce peněz? Přečtěte si našich pět tipů a zjistěte, kde je možné náklady optimalizovat.

celý článek

Jak jsem se stala úspěšnou personalistkou – jednoduše a rychle


Úspěšná manažerka pro lidské zdroje a marketing Martina Rancová Slneková napsala o tom, jak se k personalistice dostala a jak snadné to může být. Právě Performia byla tím, kdo ji k tomu přivedl.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Neignorujte další zdroj Vašich nových kolegů


Spolu s růstem ekonomiky se nezaměstnanost výrazně snižuje a v takovém případě časy, kdy jsme vydali inzerát na pracovních portálech a pak si mohli vybírat z hromady obdržených životopisů, mizí nenávratně pryč.

celý článek

5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků


V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází.

celý článek

Karel Havlíček: Fráze „zlaté české ručičky“ už bohužel neplatí


Nedostatek pracovníků do technických a výrobních oborů je bohužel dnes to, co firmy nejvíce pálí. A potvrzuje to i předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.

celý článek

TECHNICKÉ POZICE: Opravdu hledáte výlučně odborníka?


S expanzí a rozvojem firma často potřebuje rozšířit řady o platné členy týmu. Pokud se jedná o pozice odborné, spojené s hlubšími znalostmi a dovednostmi, pak její požadavky na kandidáty podle toho vypadají.

celý článek

POHLED ZE ŠVÉDSKA: Personalista a jeho role očima Mårtena Runowa


Zakladatel společnosti Performia Mårten Runow ze Švédska považuje pozici personalisty, či chcete-li HR manažera, za jednu z nejdůležitějších ve firmě.

celý článek

Personalista ve firmě: Ano či ne?


Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?

celý článek

Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery


V poslední době se setkávám u svých klientů s touto situací: Máme nedostatek kandidátů téměř na všech pozicích. Nevíme, kde už hledat, tak vyšleme našeho personalistu (nebo člověka, který částečně zastává tento post) na školení...

celý článek

Pier Paderni: PR vyžaduje dřinu a schopnost porozumět lidské mysli


Paderni se oblasti managementu a řízení lidských zdrojů věnuje od roku 1981 a kromě konzultací v předních italských i mezinárodních společnostech vyučuje i na vysokých školách.

celý článek

Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!


Když komunikujeme s klienty, kteří se občas, často nebo trvale snaží získat a udržet ty nejlepší pracovníky do svých týmů, zjišťujeme, že ten nejlepší a dlouhodobě nejúspěšnější model je ten..

celý článek

Interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí


I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního.

celý článek

INZERCE PRÁCE: Kam ji umístit, abyste měli tu správnou odezvu?


Nezaměstnanost je velmi nízká, inzerce práce na pracovních portálech už nám přestává stačit a pro některé pozice je dokonce zbytečná. Kde tedy inzerovat, aby se Váš inzerát dostal k těm správným lidem? To se dočtete v tomto článku na téma inzerce prá

celý článek

4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy


Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.

celý článek

Výše platu a benefity v inzerátu: Dobře nebo špatně?


Inzerce práce v období nízké nezaměstnanosti není jednoduchá. Ale jak inzerci nastavit, abyste si přitáhli ty správně motivované kandidáty, kteří vám ve firmě zůstanou? Přečtěte si tento článek o tom, jaký vliv na druh kandidátů mají benefity v inzec

celý článek

4 zásady úspěšného vzdělávání


Zajímá vás vzdělávání zaměstnanců a chcete vědět, jak v něm neudělat chybu? Pokud je vzdělávání získáváním schopností, pak je zde pár zásad, které doporučujeme dodržovat.

celý článek

5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců


Přemýšlíte nad průzkumem spokojenosti vašich zaměstnanců? A uvažujete nad tím, jak využít získané informace? 5 tipů si k tomu můžete přečíst v tomto článku.

celý článek

Sociální sítě: Další zdroj potenciálních kandidátů


V dnešní době sociálních sítí je naivní si myslet, že klasická inzerce na pracovních portálech stačí. 89 % respondentů má profil na Facebooku a 28 % na profesní síti LinkedIn. Zkrátka pokud není firma na sociální síti, jakoby neexistovala.

celý článek

5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"


Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.

celý článek

7 kroků ke zvýšení výkonnosti obchodního týmu


Úspěšnost firmy závisí ve větší míře na produktivitě jednotlivých obchodníků. Proto je nutné se zaměřit na produktivitu vašich prodejců a na to, jak jejich produkci stále navyšovat.

celý článek

Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?


Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Čtěte, jak n

celý článek

Měli bychom věřit lidem? Ano, ale…


Stalo se Vám už někdy, že jste svému zaměstnanci věřili a pak jste zjistili, že lže? Váháte, zda uchazečům na pohovoru nebo vlastním zaměstnancům důvěřovat? V tomto článku Vám ukážeme, kde získáváme jistotu my.

celý článek

Jak zkušební den s uchazečem šéfa o starosti připravil


Titulek zní jako pohádka o firmě a jejím výběrovém řízení. Ačkoli to trochu jako pohádka s dobrým koncem zní, je článek o případu, který se jednomu z našich klientů opravdu stal a věříme, že nebyl sám. Jednoduchá rada zní: Nezapomínejte na zkušební dobu.

celý článek

Komu svěřit výběr zaměstnanců?


Stalo se Vám někdy, že jste neměli čas na výběrové řízení, i když jste si původně mysleli, že ho mít budete? Pověřili jste výběrem někoho, kdo s tím nemá zkušenosti? Zjistěte, komu výběr můžete svěřit a komu raději ne.

celý článek

POVÝŠENÍ ZAMĚSTNANCE: Čím začít?


Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl.

celý článek

7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat


Chystáte se na výběr zaměstnanců? Prvním - ne nedůležitým - krokem je sestavit ten správný inzerát tak, aby se Vám hlásili ti praví kandidáti. Přečtěte si, čeho se vyvarovat při inzerování volných pozic.

celý článek

"Bordelář": Návod k použití


Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Proč to tak je a co můžete udělat, čtěte v tomto článku.

celý článek

Vzdělávání zaměstnanců: Jak a koho vzdělávat?


Jak vzdělávat zaměstnance, jak vybrat ten správný seminář a kdy je na vzdělávání zaměstnance ta nejvhodnější doba? Na to jsme se zeptali dvou úspěšných žen - obě jsou na vedoucí pozici - z naší spřízněné firmy Business Success.

celý článek

Jak vybrat úspěšného obchodníka?


Performia je známá jednoduchými čtyřmi faktory, které jsou rozhodující při hodnocení jakéhokoli pracovníka. Jak se ale na tyto čtyři faktory dívat, když mluvíme o pozici obchodník?

celý článek

Osobnost je důležitá, ale do inzerátu nepatří


Tvorba inzerátů je umění stejně jako obraz, od něhož čekáte, že bude obdivován. Jak jsme již zmínili v předchozích článcích, je důležité, aby inzerát odrážel ty kvality, které mají produktivní lidé rádi, které vyhledávají a na základě kterých jsou ochotni se k vám přihlásit.

celý článek

Motivačním systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout


Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

celý článek

Neverbální komunikace při pohovoru. Sledovat či ignorovat?


Jak velkou důležitost přisuzovat neverbální komunikaci u uchazeče na pohovoru? Co všechno se uchazeč může předem naučit, aby oslnil? Více čtěte v tomto článku.

celý článek

Přetahování lidí od konkurence. Dobře nebo špatně?


Je lákání lidí od konkurence na osobní výhody a jejich přeplácení správnou cestou náboru? Čtěte v tomto článku.

celý článek

5 zaručených ničitelů týmu


Koordinovaná skupina s jasnými cíli a dobrou atmosférou dokáže rychle naplňovat firemní záměry. Někdy se ale nemusí zdát zrovna jednoduché zajistit takovéto fungování týmu.

celý článek

Jak v týmu nejsnáze prosazovat změny?


Pokud chcete do týmu zavést něco nového, změnit něčí názor nebo hledisko, nemusí to být vždy snadné. Jak to udělat nejsnáze, se dočtete v tomto článku.

celý článek

Získejte návod na řešení problémů jednou pro vždy


Stalo se vám ale někdy, že se podobný problém opakoval a vy jste přemýšleli, jak jste to minule zvládli? Je možné, že si s ní dokážete ve většině případů snadno poradit. Pokud však bude někdo jiný na vašem místě, bude stejně rychlý a efektivní?

celý článek

Fixováním se na obvyklé požadavky můžete přijít o ty nejlepší obchodníky


Získat opravdu skvělého obchodníka do svého týmu je velkou výhrou pro každou z firem. Podle mých zkušeností je mnoho lidí, kteří se pohybují v prodeji, ale jen část z nich může být opravdovým přínosem.

celý článek

5 nejčastějších chyb spojených s odchodem zaměstnance


Jaké jsou nejčastější chyby spojené s odchodem zaměstnance? Jak sdělovat zbytku týmu, že někdo odchází? A na co nezapomenout při výběru náhrady? Více najdete v tomto článku.

celý článek

Není prodejce jako prodejce


Je zřejmé, že specifika prodejců se v různých oborech liší. V čem se liší a jaký typ prodejce se hodí pro jaký obor podnikání?

celý článek

Zaměstnanec, který nemá rád změny: Jak na něj?


Zaměstnanci, který nemá rád změny, říkáme "rutinér". Je mu dobře, když se kolem něj nic nemění a vše zná. Pokud ale potřebujete prosadit změnu, je třeba to s ním zvládnout. Jak? Návod najdete v tomto článku.

celý článek

PRODEJCI: Poslední samurajové v komunikaci


Možná i vy znáte lidi, kteří říkají: „prodejce bych nikdy nemohl dělat“ s trochu nadřazeným tónem. Každá pracovní pozice má nějakou popularitu a také veřejnost má o ní nějaké mínění. I pozice prodejce nebo obchodního zástupce ji má.

celý článek

JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?


Stává se vám, že na pohovoru máte někoho, kdo se prezentuje velmi dobře, zdá se jako svělý produktivní zaměstnanec a nakonec zjistíte, že to, co říkal, není tak úplně pravda? Ptejte se tak, abyste to rovnou při pohovoru odhalili.

celý článek

Personální marketing: Jak obsadit nepopulární pozice?


Jsou pozice, které jsou pro vás hůře obsaditelné? Potřebovali byste větší příliv kandidátů nebo se nehlásí dostatečně kvalitní uchazeči? Máme pro vás pár tipů, jak to zvládnout.

celý článek

Pořád je vyhazovat nemůžete. V čem je tajemství úspěšného obsazení postu marketing?


Je lepší najít na post marketing hotového profesionála nebo si vychovat vlastního specialistu? Může tento problém zvládnout i menší firma? Když to nefunguje, kde je problém?

celý článek

Jak může jeden zaměstnanec demotivovat své kolegy


Motivace zaměstnanců je téma často probírané téma ve všech firmách. Můžeme pozorovat, co zaměstance žene dopředu, podívejme se ale nato, co může vaše zaměstnance neopak demotivovat, co jim bere jejich energii.

celý článek

Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?


Hlásí s vám na pozici prodejce/obchodník málo nebo nakopak moc kandidátů? Jsou kandidáti nekvalitní a chtěli byste přitáhnout ty lepší? Přečtěte si tip, jak vylepšit inzerci k této pozici!

celý článek

Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?


Někdy se u svých klientů setkáváme s tím, že nějaký zaměstnanec, oddělení či dokonce jejich celá společnost dlouhodobě nefunguje tak, jak by chtěli. Firma stagnuje, nikam se neposouvá a produkce vázne. Máme pro Vás 3 základní tipy, jak to změnit.

celý článek

Zaměstnanecké výhody a bonusy jako podpora v začátcích. Dobře nebo špatně?


Když přijímáte zaměstnance do firmy, chcete, aby se mu dobře dařilo? Poskytujete mu k tomu podporu ve formě školení, automobilu, voucherů, stravenek, pěkné kanceláře a další osobní výhody? To je v pořádku, pokud jsou vidět výsledky.

celý článek

Jak rozpohybovat dlouholeté zaměstnance


Vidíte u vašich dlouholetých zaměstnanců, že jim pomalu klesá výkon? Máte pocit, že se vám něčím vzdalují? Na změny u vás reagují negativním postojem? Máme pro Vás tip, jak je zase rozpohybovat.

celý článek

Průzkum spokojenosti zaměstnanců. Proč průzkum dělat a jak na něj?


Chystáte se na výroční pohovory a chtěli byste dělat průzkum spokojenosti zaměstnanců, na kterém je můžete založit? Máme pro vás tipy, jak průzkum sestavit a jaké otázky použít.

celý článek

Vybíráte zaměstnance podle životopisů? Má to svá úskalí!


Analýza životopisů bývá nelehkou součástí výběru zaměstnanců. Přečtěte si tipy, které vám mohou poradit, jak správě pracovat s životopisy uchazečů o práci ve vaší firmě.

celý článek

Jak správně zaučit nové zaměstnance


Jak správně zaučovat nového zaměstnance - co musíme znát, abychom dobře zaučili nového zaměstnance? Jak poznáte, že vám zaměstnanec dobře porozuměl, co od něj chcete?

celý článek

OVĚŘOVÁNÍ REFERENCÍ: 2 tipy, na co při tom nezapomenout


Chystáte se na ověřování referencí ke kandidátům o pozici u Vás ve firmě? Přečtěte si 2 důležité tipy, jak to udělat co nejlépe.

celý článek

Jak rozpoznat úroveň motivace u kandidáta?


Úroveň motivace může být u každého člověka jiná, a proto nemůžeme říct, že někdo buď je, nebo není motivovaný. Odhalíme vám jednoduchý princip, který vám může pomoci rychleji se zorientovat v motivaci kandidátů.

celý článek

Personální audit očima zkušené konzultantky


Zkušená konzultantka Lenka Komorousová odpovídá na otázky, které vám mohou dobře osvětlit problematiku přijímání lidí, a to díky jejím dlouholetým zkušenostem v práci s personalisty.

celý článek

Důležitost referencí aneb důvěřuj, ale prověřuj


V dnešní době internetu, kdy jsou kandidáti soustavně vzděláváni v tom, jak úspěšně působit na výběrovém řízení, není právě jednoduché efektivně oddělit „zrno od plev“ a vybrat z většinou vysokého počtu uchazečů „toho pravého“.

celý článek

Tři hlavní kritéria při najímání nových pracovníků


V přijímání nových zaměstnanců figurují tři velmi důležité faktory, ke kterým byste měli přihlížet předtím, než se definitivně rozhodnete přijmout nového člověka na palubu.

celý článek

Proč je důležité měřit produktivitu


V dnešní době většina zaměstnavatelů zapomíná na důležitou věc, na produktivitu, jež je transparentním ukazatelem úspěšnosti firmy.

celý článek