O lidech: Jak mluvit o nepříjemných věcech

Proč je vlastně špatně, když kolegovi neřeknu přímo, že se mi něco nelíbí, ale řeknu to někomu jinému? Proč by schopnost dobré komunikace i v nepříjemných situacích měl mít manažer, který vede lidi? A jak zní tři body návodu, jak se na nepohodlné rozhovory připravit a jak je co nejlépe zvládnout? O tom si Barbora Hartmannová povídala s Lucií Spáčilovou.

OCENĚNÍ: EP Firemní podcast roku 2024 – 2. místo v kategorii Dlouhodobý přínos



“Důležitým bodem při řešení nepříjemných situací je schopnost být připraven převzít zodpovědnost za to, co se stane. Tím, že se mi něco nelíbí a že to u druhého člověka označím, se ho může dotknout, může vyvolat nějakou emoční reakci. A jak všichni dobře víme, často se to stane. Uvědomme si, že je to situace, kterou jsme dobrovolně otevřeli. Udělali jsme to proto, aby se pročistila. Ale musíme tím projít, neutíkat a vykomunikovat to.”
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište přímo Báře na hartmannova@performia.cz

Chcete lépe rozumět sami sobě a díky tomu i svému okolí?


Pak vás bude zajímat seminář Poznej svůj skutečný potenciál.


O lidech: 5 tipů, jak najmout dobré lidi, i když na to nemám budget ani čas


Co mám dělat, když zoufale potřebuji posilu do týmu, ale nemám ani čas se tomu věnovat, ani peníze na inzerci či externí firmu a ani si tak úplně nejsem jistý, jestli toho člověka dokážu zaplatit?

celý článek

Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek