Články od autora Lucie Spáčilová

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

Nábor v krizi? Změňte přístup ke kandidátům


Ať už potřebujete doplnit tým o jednoho schopného člověka, nebo se pouštíte do rozsáhlého najímání, vždy potřebujete být efektivní a úspěšní. Nikdo patrně nestojí o dlouhé a drahé výběrové řízení, dlouhé a drahé zaškolování, dlouhé a drahé propouštění, aby později začal znovu od nuly. Změnila současná doba nějak charakteristiku uchazečů? A jak být dnes maximálně efektivní a úspěšný v oblasti náboru?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek

Jak bude letos vypadat úspěch na poli HR


Máme za sebou čas bilancování a výhled do roku 2021 podsouvá mnoho otazníků. Z hlediska HR je jasné, že po roce 2020 se některé věci už nikdy nevrátí na stejnou úroveň. Z toho všeho negativního, čemu jsme v byznysu loni čelili, vyšlo i několik opravdu zajímavých věcí. Vyhrocená situace, nebo řekněme nevyhnutelnost, má vždy tendenci posunout věci dál, než jsme si kdykoli předtím dokázali představit. Co nás tedy v HR a náboru letos čeká, a hlavně co dělat, abychom nakonec uspěli?

celý článek

Tři nejčastější výzvy spojené s najímáním do týmů liniových manažerů


Liniový manažer. Najdete ho někde mezi řadovým zaměstnancem a managementem. Je to odborník v oblasti, kterou má na starosti. Dosazen do své funkce byl většinou proto, že měl výborné výsledky, hlubokou znalost a ochotu převzít více zodpovědnosti, ne snad proto, že by byl odborníkem na vedení lidí.

celý článek

Přinesl koronavirus do firem přirozený personální audit?


Přirozený personální audit. I tak by se dala nazvat první vlna omezení na jaře z personálního hlediska. Měla jsem úžasnou možnost o tom mluvit s více než 130 šéfy a majiteli firem, se kterými jsem se seznámila na našich offline či online setkáních. Ať už jejich společnost díky omezením měla práce nedostatek, nebo naopak nadbytek, jejich zaměstnanci na to nějak reagovali. Existují 4 různé reakce, které šéfům firem mnohé ukázaly. Jaké to byly?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek
Další články autora