Když chcete vybudovat úspěšný tým, musíte vědět, jak rozlišit mezi těmi, kteří vám pomohou, a těmi, kteří vám spíše přidělají starosti. Proto jsme pro vás připravili naše detailní zpracování toho, jaké lidi běžně v každém týmu můžete potkat. Rozložení týmu je vyjádřeno Gaussovou křivkou a naší „Károu“, která symbolizuje firmu. Zkuste si k jednotlivým typům na káře přiřadit své kolegy.


Celé znázornění Vám ukážeme na naší Káře. Podívejte se na velmi výstižné krátké video ztvárnění „Káry" 
na Youtube.

Performia- kára

Pojďme se na jednotlivé typy podívat zleva doprava, tedy od toho nejhoršího po toho nejvíce chtěného.
  

UTLAČITELSKÁ OSOBA

(tzv. SP - angl. supressive person)

Popis: Skrytě zastavuje pozitivní akce, vytváří problémy tam, kde nejsou, a brzdí ostatní svým jednáním. Jeho přínos je mínusový.
Jak se projevuje v práci: Snaží se vytvořit o sobě dojem nepostradatelnosti, i když doopravdy nemá žádnou osobní produkci. Často mu věří klíčoví lidé ve firmě.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Otázky na předešlé výsledky jsou mu nepříjemné - snižuje jejich důležitost nebo je kritický. Může z vás dělat hlupáka, aby odvedl pozornost.
Co vás čeká, když ho přijmete: V lepším případě velké starosti všech v týmu a v tom horším i rozklad týmu a firmy.
 

POTENCIÁLNÍ ZDROJ POTÍŽÍ

(tzv. PTS - angl. potencial trouble source)

Popis: Jeho výkony jsou velmi nestabilní. Je náchylný k chybám a nehodám. Nadřízení si s ním často neví rady. Jeho přínos je chybný.
Jak se projevuje v práci: Dokáže občas udělat dobrý výsledek, ale později vše zničí hloupou chybou. Překvapuje „náladami“, často je to adept na výměnu. 
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Výsledky jsou jako na horské dráze a jeho kariéra také. Věci kolem něj jsou komplikované, zamotané nebo protichůdné. Prezentuje se často jako „obět".
Co vás čeká, když ho přijmete: Nepředvídatelnost a někdy příjemné, jindy nepříjemné překvapení. Více šedivých vlasů pro šéfa, naštvané spolupracovníky. 
 

NEOCHOTNÝ VYKONAVAČ

Popis: Pro alespoň průměrný výkon potřebuje hodně kontroly. Někdy dokáže být uplně pasivní. Má pomalé tempo, minimum iniciativy. 
Jak se projevuje v práci: Když má někoho, kdo ho neustále popohání, pak udělá, co je třeba. Když tam šéf není, zastaví se a téměř nepřispívá. Nedělá nic navíc.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Nemá velký zájem odpovídat na otázky. Řekne, co je potřeba, ale je zřejmé, že o své výsledky se moc nezajímá. Nepamatuje si je, nechápe, o co vám jde. 
Co vás čeká, když ho přijmete: Neustálá pozornost věnovaná jeho nasazení, aby si zasloužil svůj plat. Malý zájem o vlastní práci a výkony z jeho strany. 
 

OCHOTNÝ VYKONAVAČ

Popis: Je aktivní, nebojí se práce. Pod dobrým vedením se zlepšuje a zefektivňuje. Pomáhá.
Jak se projevuje v práci: Když ví, co má dělat, aktivně pracuje. Nechá se nasměrovat a jeho výkony jsou stabilní a mohou se i zlepšovat. 
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Je ochotný odpovídat, a i když nedokáže přesně pojmenovat produkt, snaží se uvádět činnosti nebo dílčí úspěchy. Nemá potíže dát vám kontakty na reference.
Co vás čeká, když ho přijmete: Při dobrém zaškolení přijde i pomoc a úleva. Dobré a stabilní výkony. Menší ambice jít na pozice ve vedení. 
 

TAHOUN

Popis: Samostatně pracuje na dosažení výsledků. Zajímá se o efektivitu a úspěch, je ochoten tvrdě pracovat.
Jak se projevuje v práci: Přebírá plnou zodpovědnost, přichází s nápady a posouvá věci kupředu. Zapříčiňuje většinu produkce týmu.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Se zájmem odpovídá, ví přesně, co bylo jeho výsledkem i s detaily. Zajímá se o výsledky své i týmu. Veškeré reference a důkazy je snadné ověřit.
Co vás čeká, když ho přijmete: Velká úleva a pocit, že něco funguje i bez vás. Zrychlení věcí v jeho okolí a zvýšení výsledků. Pozitivní vliv na okolí. 

Performia - kara

Vyvěste si ve firmě náš malý zázrak plakát s "Károu", která představuje pracovní tým, a přidejte se k více než 250 firmám, které na něm denně svůj tým budují. Podívejte se na krátké animované video "Kára", kde je účel plakátu krásně vidět. Můžete na něm vysvětlit i to, proč jste se rozloučili s někým neproduktivním a naopak to, proč jste povýšili "tahouna".

Chceme aby se Vám dařilo, proto jsme se rozhodli udělat plakát ještě dostupnějším a vytvořili
dlouhodobou AKCI. Cena jednoho plakátu je běžně 600 Kč včetně DPH. Nyní dlouhodobě zlevněn na 320 Kč včetně DPH + 105 Kč za dopravu. 

Zdroj fotografií: Performia

Objednejte si plakát "Performia kára" ještě dnes!


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek