Když chcete vybudovat úspěšný tým, musíte vědět, jak rozlišit mezi těmi, kteří vám pomohou, a těmi, kteří vám spíše přidělají starosti. Proto jsme pro vás připravili naše detailní zpracování toho, jaké lidi běžně v každém týmu můžete potkat. Rozložení týmu je vyjádřeno Gaussovou křivkou a naší „Károu“, která symbolizuje firmu. Zkuste si k jednotlivým typům na káře přiřadit své kolegy.


Celé znázornění Vám ukážeme na naší Káře. Podívejte se na velmi výstižné krátké video ztvárnění „Káry" 
na Youtube.

Performia- kára

Pojďme se na jednotlivé typy podívat zleva doprava, tedy od toho nejhoršího po toho nejvíce chtěného.
  

UTLAČITELSKÁ OSOBA

(tzv. SP - angl. supressive person)

Popis: Skrytě zastavuje pozitivní akce, vytváří problémy tam, kde nejsou, a brzdí ostatní svým jednáním. Jeho přínos je mínusový.
Jak se projevuje v práci: Snaží se vytvořit o sobě dojem nepostradatelnosti, i když doopravdy nemá žádnou osobní produkci. Často mu věří klíčoví lidé ve firmě.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Otázky na předešlé výsledky jsou mu nepříjemné - snižuje jejich důležitost nebo je kritický. Může z vás dělat hlupáka, aby odvedl pozornost.
Co vás čeká, když ho přijmete: V lepším případě velké starosti všech v týmu a v tom horším i rozklad týmu a firmy.
 

POTENCIÁLNÍ ZDROJ POTÍŽÍ

(tzv. PTS - angl. potencial trouble source)

Popis: Jeho výkony jsou velmi nestabilní. Je náchylný k chybám a nehodám. Nadřízení si s ním často neví rady. Jeho přínos je chybný.
Jak se projevuje v práci: Dokáže občas udělat dobrý výsledek, ale později vše zničí hloupou chybou. Překvapuje „náladami“, často je to adept na výměnu. 
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Výsledky jsou jako na horské dráze a jeho kariéra také. Věci kolem něj jsou komplikované, zamotané nebo protichůdné. Prezentuje se často jako „obět".
Co vás čeká, když ho přijmete: Nepředvídatelnost a někdy příjemné, jindy nepříjemné překvapení. Více šedivých vlasů pro šéfa, naštvané spolupracovníky. 
 

NEOCHOTNÝ VYKONAVAČ

Popis: Pro alespoň průměrný výkon potřebuje hodně kontroly. Někdy dokáže být uplně pasivní. Má pomalé tempo, minimum iniciativy. 
Jak se projevuje v práci: Když má někoho, kdo ho neustále popohání, pak udělá, co je třeba. Když tam šéf není, zastaví se a téměř nepřispívá. Nedělá nic navíc.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Nemá velký zájem odpovídat na otázky. Řekne, co je potřeba, ale je zřejmé, že o své výsledky se moc nezajímá. Nepamatuje si je, nechápe, o co vám jde. 
Co vás čeká, když ho přijmete: Neustálá pozornost věnovaná jeho nasazení, aby si zasloužil svůj plat. Malý zájem o vlastní práci a výkony z jeho strany. 
 

OCHOTNÝ VYKONAVAČ

Popis: Je aktivní, nebojí se práce. Pod dobrým vedením se zlepšuje a zefektivňuje. Pomáhá.
Jak se projevuje v práci: Když ví, co má dělat, aktivně pracuje. Nechá se nasměrovat a jeho výkony jsou stabilní a mohou se i zlepšovat. 
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Je ochotný odpovídat, a i když nedokáže přesně pojmenovat produkt, snaží se uvádět činnosti nebo dílčí úspěchy. Nemá potíže dát vám kontakty na reference.
Co vás čeká, když ho přijmete: Při dobrém zaškolení přijde i pomoc a úleva. Dobré a stabilní výkony. Menší ambice jít na pozice ve vedení. 
 

TAHOUN

Popis: Samostatně pracuje na dosažení výsledků. Zajímá se o efektivitu a úspěch, je ochoten tvrdě pracovat.
Jak se projevuje v práci: Přebírá plnou zodpovědnost, přichází s nápady a posouvá věci kupředu. Zapříčiňuje většinu produkce týmu.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Se zájmem odpovídá, ví přesně, co bylo jeho výsledkem i s detaily. Zajímá se o výsledky své i týmu. Veškeré reference a důkazy je snadné ověřit.
Co vás čeká, když ho přijmete: Velká úleva a pocit, že něco funguje i bez vás. Zrychlení věcí v jeho okolí a zvýšení výsledků. Pozitivní vliv na okolí. 

Performia - kara

Vyvěste si ve firmě náš malý zázrak plakát s "Károu", která představuje pracovní tým, a přidejte se k více než 250 firmám, které na něm denně svůj tým budují. Podívejte se na krátké animované video "Kára", kde je účel plakátu krásně vidět. Můžete na něm vysvětlit i to, proč jste se rozloučili s někým neproduktivním a naopak to, proč jste povýšili "tahouna".

Chceme aby se Vám dařilo, proto jsme se rozhodli udělat plakát ještě dostupnějším a vytvořili
dlouhodobou AKCI. Cena jednoho plakátu je běžně 600 Kč včetně DPH. Nyní dlouhodobě zlevněn na 320 Kč včetně DPH + 105 Kč za dopravu. 

Zdroj fotografií: Performia

Objednejte si plakát "Performia kára" ještě dnes!


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Čas hraje ve vedení firmy obrovskou roli, shoduje se šéf a personalistka


V práci se neuvěřitelně doplňují, vzájemně si šetří čas a mají podobný pohled na věc. On je ředitel, ona jeho asistentka a personalistka v jedné osobě. Oba si jsou vědomí, že právě jejich čas ovlivňuje to, zda a jak se firmě podaří dosáhnout vysněných cílů. Máme tu pro vás, tentokrát trochu netypicky, dvojrozhovor s Jaroslavem Vondřičkou a Eliškou Jiráskovou ze společnosti V Invest Development s.r.o.

celý článek

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek

Jak na náborové video?


Podle průzkumů vnímáme až 80 % všech informací zrakem a 94 % lidí si pamatuje obrázek lépe než text. A v době, kdy světem vládnou Youtubeři a Insta stories (krátká videa na sociální síti Instagram), je více než jasné, že díky náborovým videím můžeme velmi efektivně oslovit požadovanou cílovou skupinu. Jak konkrétně mohou taková videa pomoci náboru?

celý článek

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek