Když chcete vybudovat úspěšný tým, musíte vědět, jak rozlišit mezi těmi, kteří vám pomohou, a těmi, kteří vám spíše přidělají starosti. Proto jsme pro vás připravili naše detailní zpracování toho, jaké lidi běžně v každém týmu můžete potkat. Rozložení týmu je vyjádřeno Gaussovou křivkou a naší „Károu“, která symbolizuje firmu. Zkuste si k jednotlivým typům na káře přiřadit své kolegy.


Celé znázornění Vám ukážeme na naší Káře. Podívejte se na velmi výstižné krátké video ztvárnění „Káry" 
na Youtube.

Performia- kára

Pojďme se na jednotlivé typy podívat zleva doprava, tedy od toho nejhoršího po toho nejvíce chtěného.
  

UTLAČITELSKÁ OSOBA

(tzv. SP - angl. supressive person)

Popis: Skrytě zastavuje pozitivní akce, vytváří problémy tam, kde nejsou, a brzdí ostatní svým jednáním. Jeho přínos je mínusový.
Jak se projevuje v práci: Snaží se vytvořit o sobě dojem nepostradatelnosti, i když doopravdy nemá žádnou osobní produkci. Často mu věří klíčoví lidé ve firmě.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Otázky na předešlé výsledky jsou mu nepříjemné - snižuje jejich důležitost nebo je kritický. Může z vás dělat hlupáka, aby odvedl pozornost.
Co vás čeká, když ho přijmete: V lepším případě velké starosti všech v týmu a v tom horším i rozklad týmu a firmy.
 

POTENCIÁLNÍ ZDROJ POTÍŽÍ

(tzv. PTS - angl. potencial trouble source)

Popis: Jeho výkony jsou velmi nestabilní. Je náchylný k chybám a nehodám. Nadřízení si s ním často neví rady. Jeho přínos je chybný.
Jak se projevuje v práci: Dokáže občas udělat dobrý výsledek, ale později vše zničí hloupou chybou. Překvapuje „náladami“, často je to adept na výměnu. 
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Výsledky jsou jako na horské dráze a jeho kariéra také. Věci kolem něj jsou komplikované, zamotané nebo protichůdné. Prezentuje se často jako „obět".
Co vás čeká, když ho přijmete: Nepředvídatelnost a někdy příjemné, jindy nepříjemné překvapení. Více šedivých vlasů pro šéfa, naštvané spolupracovníky. 
 

NEOCHOTNÝ VYKONAVAČ

Popis: Pro alespoň průměrný výkon potřebuje hodně kontroly. Někdy dokáže být uplně pasivní. Má pomalé tempo, minimum iniciativy. 
Jak se projevuje v práci: Když má někoho, kdo ho neustále popohání, pak udělá, co je třeba. Když tam šéf není, zastaví se a téměř nepřispívá. Nedělá nic navíc.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Nemá velký zájem odpovídat na otázky. Řekne, co je potřeba, ale je zřejmé, že o své výsledky se moc nezajímá. Nepamatuje si je, nechápe, o co vám jde. 
Co vás čeká, když ho přijmete: Neustálá pozornost věnovaná jeho nasazení, aby si zasloužil svůj plat. Malý zájem o vlastní práci a výkony z jeho strany. 
 

OCHOTNÝ VYKONAVAČ

Popis: Je aktivní, nebojí se práce. Pod dobrým vedením se zlepšuje a zefektivňuje. Pomáhá.
Jak se projevuje v práci: Když ví, co má dělat, aktivně pracuje. Nechá se nasměrovat a jeho výkony jsou stabilní a mohou se i zlepšovat. 
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Je ochotný odpovídat, a i když nedokáže přesně pojmenovat produkt, snaží se uvádět činnosti nebo dílčí úspěchy. Nemá potíže dát vám kontakty na reference.
Co vás čeká, když ho přijmete: Při dobrém zaškolení přijde i pomoc a úleva. Dobré a stabilní výkony. Menší ambice jít na pozice ve vedení. 
 

TAHOUN

Popis: Samostatně pracuje na dosažení výsledků. Zajímá se o efektivitu a úspěch, je ochoten tvrdě pracovat.
Jak se projevuje v práci: Přebírá plnou zodpovědnost, přichází s nápady a posouvá věci kupředu. Zapříčiňuje většinu produkce týmu.
Jak ho poznáte na pohovoru, ptáte-li se na předešlé výsledky: Se zájmem odpovídá, ví přesně, co bylo jeho výsledkem i s detaily. Zajímá se o výsledky své i týmu. Veškeré reference a důkazy je snadné ověřit.
Co vás čeká, když ho přijmete: Velká úleva a pocit, že něco funguje i bez vás. Zrychlení věcí v jeho okolí a zvýšení výsledků. Pozitivní vliv na okolí. 

Performia - kara

Vyvěste si ve firmě náš malý zázrak plakát s "Károu", která představuje pracovní tým, a přidejte se k více než 250 firmám, které na něm denně svůj tým budují. Podívejte se na krátké animované video "Kára", kde je účel plakátu krásně vidět. Můžete na něm vysvětlit i to, proč jste se rozloučili s někým neproduktivním a naopak to, proč jste povýšili "tahouna".

Chceme aby se Vám dařilo, proto jsme se rozhodli udělat plakát ještě dostupnějším a vytvořili
dlouhodobou AKCI. Cena jednoho plakátu je běžně 600 Kč včetně DPH. Nyní dlouhodobě zlevněn na 320 Kč včetně DPH + 105 Kč za dopravu. 

Zdroj fotografií: Performia

Objednejte si plakát "Performia kára" ještě dnes!


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Proč vlastně testovat osobnost?


„Není testování osobnosti tak trochu divný?“ napadne každého, kdo někdy přemýšlel o tom, co je to vlastně osobnost a kde se bere. „Divný“ to není, ale jen ve chvíli, kdy měříte tím správným metrem a víte jak se na výsledek dívat.

celý článek

VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ: Skutečný klíč k úspěchu nebo nafouknutá bublina?


Jen málokdo by na otázku „Myslíte si, že má smysl vzdělávat se?“ odpověděl „Ne“. Ať už z vlastního přesvědčení, nebo prostě proto, že je vzdělávání obecně bráno jako pozitivní věc. Stejně jako cvičit nebo jíst ovoce.

celý článek

Martina Pěčková: Díky Performii jsme si začali uvědomovat důležitost produktivity


Stát se VIP licencovaným klientem Performia není jen tak. Klient musí nejdřívě projít intenzivním pětidenním seminářem, ze kterého jsou 3 dny věnovány jen vyhodnocování našeho U-testu. Ten pak může v rámci licence využívat v plném rozsahu. Ale nebojte se, nehodíme Vás po semináři jen tak do vody. Každý VIP klient má k ruce naší Lenku. Lenka je takový “přítel na telefonu“, který vždy rád poradí a nasměruje správným směrem. Ale dost už teorie, pojďte se podívat na dvourozhovor s naší čerstvou licencovanou klientkou paní Martinou Pěčkovou, personalistkou ze společnosti EURO NÁŘADÍ s.r.o. a Lenkou Komorousovou, podporou pro naše licencované klienty.

celý článek

Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete


Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy. Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?

celý článek