vedení lidí

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Proč pokračovat v najímání, když ostatní propouští?


Poslední dobou jsme ve společnosti svědky zajímavého jevu, který můžeme nazvat jako kolektivní chování. To je popisováno jako výrazně odlišné od chování jednotlivce, který se rozhoduje sám za sebe bez vlivu skupiny. Emoce, kterou se vyznačovalo a stále ještě v mnohých ohledech vyznačuje chování společnosti v posledních pár měsících, je strach.

celý článek

Dvě vlastnosti, které mají vliv na vaši sebedůvěru


Během posledních pár měsíců jsme měli možnost pozorovat různé reakce našeho okolí. Někteří lidé měli strach, byli jako opaření, někteří panikařili a dělali rozhodnutí, která s odstupem času byla přinejmenším zbytečná. Jiní se zase až moc „netrápili“ a propásli tím příležitosti a další zas svým přístupem příjemně překvapili a přispěli k lepšímu zvládnutí celé situace. Tohle celé souvisí mimo jiné i se sebedůvěrou. Na čem je taková sebedůvěra lidí postavená a proč ji Češi nemají moc velkou? Možná budete překvapeni.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!


Možná více než kdy jindy firmy začínají zkoumat efektivitu jednotlivých členů týmu. Doba si žádá pracovat více a tvrději za stejné nebo dokonce menší peníze. Takto se firmy snaží udržet nad vodou v současné nestandardní situaci. Je to doba, která se více či méně dotkla všech a její dozvuky tu s námi ještě chvíli zřejmě budou.

celý článek

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?


Současná doba mi připomíná klasický začátek amerického akčního filmu. Z naprosto standardní rutiny se najednou hlavní hrdinové ocitnou uprostřed katastrofy. A právě v této šílené době se přede všechny postaví někdo, kdo ostatní vede a díky komu je zachráněn celý svět. Nebo alespoň jeho část. Existuje vůbec takový hrdina v našem reálném světě?

celý článek

Jaký vliv mají negativní emoce na výsledky firmy


Emoce v týmech zásadně ovlivňují nejen náladu, ale i samotný výkon vašich lidí. Určitě jste již měli možnost zpozorovat, že když je v týmu dobrá nálada, většinou je doprovázená vysokou produkcí a schopností řešit přicházející problémy s lehkostí a bez zaváhání. Naopak pokud jste zaznamenali v týmu špatnou náladu, většinou to šlo ruku v ruce s tím, že někteří lidé nebyli plně vytíženi a každý problém byl zbytečně dlouho "rozmazáván".

celý článek

Mluvte se svými zaměstnanci, nenechte kolovat drby


„Ahoj, mám se nic moc… Všichni jsme na home officu, vedení s námi nekomunikuje a porady jsou zrušené. Prostě chaos.“ Takovou odpověď jsem obdržela od své klientky na dotaz, jak se jí nyní v této nestandardní době daří. V ten moment, a na základě dalších podnětů ze strany klientů, jsem si uvědomila, že komunikace je v některých firmách v současnosti dosti zanedbaná.

celý článek

Snaha obsadit pozici za každou cenu vyčerpává celý tým, shoduje se šéfka s personalistkou


Již přes deset let spolu pracují ve světě kancelářských a školních potřeb, který existuje od roku 1991. Jedna vede firmu v nelehkém konkurenčním prostředí ke skvělým výsledkům, druhá si vzala za cíl pustit do firmy pouze produktivní a nadšené lidi. Jak se to matce a dceři, ředitelce a personalistce, Martině Zacharové a Lucii Veverkové daří a jak se dívají na výběr lidí do firmy v době, kdy „nejsou lidi“?

celý článek

HOME OFFICE: Nastavili jste ta správná pravidla?


Vzhledem k současné situaci mnoho firem změnilo systém fungování a zavedlo pro své zaměstnance home office, tedy práci z domova. Pro některé to už bylo běžnou součástí života, pro některé novinka. Jak to je u Vás? Zkontrolujte si s námi, jestli jste nastavili všechno správně.

celý článek

Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?


Přestože ještě před pár týdny jsme měli jasno ohledně budoucnosti, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Co s tím?

celý článek

Klepat se doma strachy, nebo se stát hrdinou? Jak to vidí jedna šéfka


Nechci šířit paniku, nechci nadávat na vládu a ani se nechci doma klepat strachy. Chci se k věcem postavit čelem a udělat to nejlepší pro co nejvíce lidí. Toto jsou tipy od jedné šéfky, která nerada poslouchá televizní zprávy, dělá to, co jí dává smysl, a nestahuje gatě ještě před brodem.

celý článek

Máte rozjeté "výběrko"? Pokračujte online


„Zrušili jsme pohovory, protože se s kandidáty vzhledem k situaci nemůžeme potkat,“ říká mi do telefonu klientka, když jsem se jí ptala, jak se jim nyní daří. Trochu mě to zaskočilo a nedovedla jsem si představit, že bych udělala to samé.

celý článek

Když naloďování nefunguje


Určitě to znáte. Máte konečně vybráno a kandidát se vám podpisem pracovní smlouvy dostává do fáze zaškolování (dnes často pojmenovávané jako onboarding – tedy jakési naloďování). Protože nováček si na sebe na začátku ještě úplně nevydělává, snažíte se tuto „dobu zaškolovací“ co nejvíce zkrátit. Postupně ale zjišťujete, že to na nováčka nějak nefunguje. Kde se stala chyba?

celý článek

Je najímání v současné době bláznivý nápad?


I když je dnes náročné myslet na něco jiného než na to všudypřítomné téma, ne všechny firmy musí nutně zastavit veškerou svou aktivitu a přestat se dívat do budoucnosti. Starat se o ni je totiž teď totiž velmi důležité.

celý článek

Z PRAXE: Jak se mění pohled úspěšných v čase?


Ohlédli jste se někdy v čase a pozorovali, co se u vás změnilo? V rámci pravidelných rozhovorů, které děláme pro náš časopis Dobrodružství personalistiky s našimi nejúspěšnějšími klienty, jsme čtyřem dámám položili stejnou otázku jako před lety. Jak to vidí dnes a kam se posunuly?

celý článek

Interní nesoulad – spící potenciál?


Různé generace, různé kultury, různá pohlaví, různá úroveň vzdělání, specifika různých oborů nebo pozic v rámci firmy a možná ještě další „rozdílnosti“ mohou nejednoho HR manažera nebo ředitele firmy potrápit. Jak to vše skloubit? A jak nebýt zaujatý, nebo naopak příliš benevolentní v náročných situacích?

celý článek

Zaměstnanec, kterého nechcete i chcete zároveň


Lidé nejsou stroje. To víme. A zaměstnanci bez chyb neexistují. To taky víme. Kde je ale přesně ta hranice, kdy je jasné, že konkrétní zaměstnanec přináší více problémů než hodnotných výsledků a je na čase se s ním rozloučit?

celý článek

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii


Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek

Moderní trendy HR 2019: Konference v rytmech salsy - už podruhé


V úterý 18. a ve středu 19. září se v pražském hotelu Mama Shelter Prague odehrála konference s názvem Moderní trendy HR 2019: Úspěšný vedoucí - úspěšný tým. Účastníky konferencí provedl náš charismatický kolega z Kolumbie Jairo Pinilla Gutiérrez, který přijel pro velký zájem už podruhé v tomto roce.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek

Moderní trendy HR 2019: Konference v rytmech salsy


Ve středu 15. a ve čtvrtek 16. května se v pražském hotelu Mama Shelter Prague odehrála konference s názvem Moderní trendy HR 2019: Úspěšný vedoucí - úspěšný tým. Účastníky konferencí provedl náš charismatický kolega z Kolumbie Jairo Pinilla Gutiérrez, který přinesl nejen nové pohledy na oblast personalistiky a managementu, ale také energické rytmy salsy a spoustu energie.

celý článek

Z PRAXE: Jak úspěšné české firmy udržují dobré lidi v týmu?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Základní průvodce světem HR pro každého


Připravili jsme pro Vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.

celý článek

BÝT, DĚLAT a MÍT aneb klíčové rysy personalisty


Mnoho šéfů firem vnímá personalistu jako administrátora, který má za zákonnou povinnost vyřizovat pracovní smlouvy, nástupy a odchody zaměstnanců a hlášení změn týkajících se personálu na příslušné úřady. Ale co dál? Tady většinou nápady končí.

celý článek

3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance


Mnoho firem zlepšuje znalost jazyka svých zaměstnanců a umožňuje jim zdarma absolvovat jazykové kurzy v rámci pracovní doby, a to někdy i v prostorách firmy. I když to zní jako velmi zajímavý bonus pro zaměstnance, ne vždy jsou zaměstnanci vděční a snaží se opravdu z kurzu vytěžit co nejvíce.

celý článek

HR versus ostatní oddělení firmy: Jak jsou vlastně propojená?


To, že jednotlivé části firmy spolu musí kooperovat, je asi jasná věc. Avšak to, že právě oddělení HR má samo o sobě důležitou roli v této kooperaci až donedávna tak jasné nebylo. V čem a jak nejčastěji spolupracuje personální oddělení s dalšími částmi firmy? Podívejte se na to s námi.

celý článek

Eva Belicová o tom, jak se stala trenérkou Performia


Eva Belicová je konzultantka a "čerstvá" trenérka společnosti Performia. V tomto rozhovoru jsme se jí zeptali na to, jak se k trénování dostala a co na tom bylo nejtěžší.

celý článek

Jaké lidi máte v týmu?


Když chcete vybudovat úspěšný tým, musíte vědět, jak rozlišit mezi těmi, kteří vám pomohou, a těmi, kteří vám spíše přidělají starosti. Proto jsme pro vás připravili naše detailní zpracování toho, jaké lidi běžně v každém týmu můžete potkat.

celý článek

PERSONÁLNÍ STRATEGIE: Aby plánování nebylo sprosté slovo


Slyšeli jste už někdy někoho říkat, že plánování je jen pro velké firmy a že malá firma na plánování nemá čas, protože se musí věnovat hlavně tomu, co se děje teď a tady? Nebo možná máte sami špatné zkušenosti s plánováním. Nevyšlo vám, co jste chtěli nebo jste uvěřili někomu, kdo jen a pouze plánoval a nic nezrealizoval?

celý článek

Anna Matúsová: Strategické myšlení se tu firmy stále ještě učí


Tentokrát tu máme pohled zvenčí ne přílis vzdáleného, který ale pro nás může být o to inspirativnější. Jak vidí téma personální strategie výkonná ředitelka slovenské Performie Anna Matúsová? To se dočtete právě na těchto stranách.

celý článek

Gumex: Rodinná firma z pohledu 3 generací


Společnost Gumex je rodinnou firmou v tom pravém slova smyslu. K zakladateli Janu Sedláčkovi se postupně přidaly všechny tři jeho děti, které ji v současné době spolu s ním vedou. Jejich firma expanduje, vzkvétá a skvělá týmová atmosféra je v ní znát na první pohled.

celý článek

Stav „na volné noze“ není pro každého


Posledních pár let sleduji výrazné zvýšení popularity práce „na volné noze“. Je to prostě moderní. Nejen nemít šéfa, pracovat na sebe, ale také třeba mít kancelář na pláži a jako jediný nástroj k podnikání používat notebook s internetovým připojením.

celý článek

„Zadní vrátka“ aneb zkušební doba a doba určitá


V tomto článku se budeme věnovat tomu, co nezapomenout při uzavírání pracovního poměru mezi naší firmou a zaměstnancem. Podíváme se na dva způsoby, které zaměstnavateli umožňují ještě si zaměstnance tak trochu „prověřit“ i po jeho přijetí. Jde o zkušební dobu a pracovní smlouvu na dobu určitou.

celý článek

Nechat neustále chybovat svůj personál je luxus, který nechcete


Jakmile se firma zvětší z jedince na několik lidí, začnou se přirozeně jednotlivci specializovat na určitou část práce, a tím se stávají mnohem efektivnějšími. Toto je naprosto přirozené. Takováto specializace se dá v obecnosti seřadit do pomyslného ideálního toku. Nazvěme jednotlivé části toku divizemi a podívejme se na jeho ideální formu.

celý článek

Mårten Runow: Nevyžadujte od rodiny méně, ale ani více než od ostatních členů týmu


Přinášíme vám opět pohled ze Švédska, tedy od zakladatele Performia International Mårtena Runowa. Nebude to tentokrát jen pohled odborníka s obrovským množstvím zkušeností, ale také člověka, který rodinnou firmu zná doslova „na vlastní kůži“.

celý článek

Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?


Jak rozpoznat, zda kandidát, který má potřebné znalosti a kompetence pro výkon dané pozice, bude pro firmu skutečně přínosem?

celý článek

Mårten Runow: Obsazování technických pozic je specifické, ale ne nemožné


Jak se daří technicky zaměřeným firmám ve světě a v čem spočívá nelehkost budování týmu v těchto oborech? Nad tímto se zamyslel zakladatel a CEO společnosti Performia Mårten Runow.

celý článek

Pavel Ranc: Čím horší je odměňování zaměstnanců, tím schopnější musí být management


Otázka hodnocení a odměňování zaměstnanců je stále více skloňována zaměstnavateli i zaměstnanci. A to nejen proto, že v současné době roste poptávka po pracovní síle snad v každém oboru a zaměstnanci se nezřídka snaží diktovat si podmínky své práce.

celý článek

Řízení firmy: Komu jinému věřit než vlastní rodině?


Zní to logicky a je to často přirozené. Když začnete podnikat a vypadá to, že to má smysl a je potřeba se poprvé „rozmnožit“. Komu ale dát tu důvěru? Kdo bude pracovat poctivě a opravdu pro vás? Kdo s vámi překoná i těžké časy a bude naprosto loajáln

celý článek

Jak udržet lidi v týmu: Trvanlivost zaměstnance


Je opravdu trvanlivost zaměstnanců omezená? A můžeme vůbec ovlivnit to, jestli s námi zůstanou nebo půjdou jinam? Přečtěte si několik základních principů, které byste měli dodržet, abyste si své dobré lidi udrželi, a v závěru i jednu hlubokou myšlenk

celý článek

Tajemství týmu: Účel firmy je jako led, na kterém se dobře bruslí


To byly ale časy, když jsme firmu rozjížděli. Plno věcí jsme dělali „na koleni“, mělo to daleko k dnešnímu propracovanému systému. Bylo to neskutečně náročné, ale zároveň fascinující. Je Vám to povědomé?

celý článek

5 tipů jak optimalizovat náklady spojené s HR


Přemýšlíte nad tím jak ušetřit v oblasti najímání co nejvíce peněz? Přečtěte si našich pět tipů a zjistěte, kde je možné náklady optimalizovat.

celý článek

Jak jsem se stala úspěšnou personalistkou – jednoduše a rychle


Úspěšná manažerka pro lidské zdroje a marketing Martina Rancová Slneková napsala o tom, jak se k personalistice dostala a jak snadné to může být. Právě Performia byla tím, kdo ji k tomu přivedl.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Neignorujte další zdroj Vašich nových kolegů


Spolu s růstem ekonomiky se nezaměstnanost výrazně snižuje a v takovém případě časy, kdy jsme vydali inzerát na pracovních portálech a pak si mohli vybírat z hromady obdržených životopisů, mizí nenávratně pryč.

celý článek

5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků


V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází.

celý článek

Karel Havlíček: Fráze „zlaté české ručičky“ už bohužel neplatí


Nedostatek pracovníků do technických a výrobních oborů je bohužel dnes to, co firmy nejvíce pálí. A potvrzuje to i předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.

celý článek

TECHNICKÉ POZICE: Opravdu hledáte výlučně odborníka?


S expanzí a rozvojem firma často potřebuje rozšířit řady o platné členy týmu. Pokud se jedná o pozice odborné, spojené s hlubšími znalostmi a dovednostmi, pak její požadavky na kandidáty podle toho vypadají.

celý článek

POHLED ZE ŠVÉDSKA: Personalista a jeho role očima Mårtena Runowa


Zakladatel společnosti Performia Mårten Runow ze Švédska považuje pozici personalisty, či chcete-li HR manažera, za jednu z nejdůležitějších ve firmě.

celý článek

Personalista ve firmě: Ano či ne?


Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?

celý článek

Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery


V poslední době se setkávám u svých klientů s touto situací: Máme nedostatek kandidátů téměř na všech pozicích. Nevíme, kde už hledat, tak vyšleme našeho personalistu (nebo člověka, který částečně zastává tento post) na školení...

celý článek

Pier Paderni: PR vyžaduje dřinu a schopnost porozumět lidské mysli


Paderni se oblasti managementu a řízení lidských zdrojů věnuje od roku 1981 a kromě konzultací v předních italských i mezinárodních společnostech vyučuje i na vysokých školách.

celý článek

Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!


Když komunikujeme s klienty, kteří se občas, často nebo trvale snaží získat a udržet ty nejlepší pracovníky do svých týmů, zjišťujeme, že ten nejlepší a dlouhodobě nejúspěšnější model je ten..

celý článek

Interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí


I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního.

celý článek

4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy


Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.

celý článek

4 zásady úspěšného vzdělávání


Zajímá vás vzdělávání zaměstnanců a chcete vědět, jak v něm neudělat chybu? Pokud je vzdělávání získáváním schopností, pak je zde pár zásad, které doporučujeme dodržovat.

celý článek

5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"


Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.

celý článek

7 kroků ke zvýšení výkonnosti obchodního týmu


Úspěšnost firmy závisí ve větší míře na produktivitě jednotlivých obchodníků. Proto je nutné se zaměřit na produktivitu vašich prodejců a na to, jak jejich produkci stále navyšovat.

celý článek

Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?


Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Čtěte, jak n

celý článek

Měli bychom věřit lidem? Ano, ale…


Stalo se Vám už někdy, že jste svému zaměstnanci věřili a pak jste zjistili, že lže? Váháte, zda uchazečům na pohovoru nebo vlastním zaměstnancům důvěřovat? V tomto článku Vám ukážeme, kde získáváme jistotu my.

celý článek

"Bordelář": Návod k použití


Vídáte u kolegy častý nepořádek v papírech a na jeho stole? Zapomíná na Vaše úkoly a musíte mu je často připomínat? Proč to tak je a co můžete udělat, čtěte v tomto článku.

celý článek

Motivační systém pro zaměstnance: Na co byste neměli zapomenout


Hledáte optimální motivační systém pro vaše zaměstnance? Než se ponoříte do světa benefitů, ujistěte se, že máte dobré základy, na kterých můžete stavět.

celý článek

5 zaručených ničitelů týmu


Koordinovaná skupina s jasnými cíli a dobrou atmosférou dokáže rychle naplňovat firemní záměry. Někdy se ale nemusí zdát zrovna jednoduché zajistit takovéto fungování týmu.

celý článek

Jak v týmu nejsnáze prosazovat změny?


Pokud chcete do týmu zavést něco nového, změnit něčí názor nebo hledisko, nemusí to být vždy snadné. Jak to udělat nejsnáze, se dočtete v tomto článku.

celý článek

Získejte návod na řešení problémů jednou pro vždy


Stalo se vám ale někdy, že se podobný problém opakoval a vy jste přemýšleli, jak jste to minule zvládli? Je možné, že si s ní dokážete ve většině případů snadno poradit. Pokud však bude někdo jiný na vašem místě, bude stejně rychlý a efektivní?

celý článek

5 nejčastějších chyb spojených s odchodem zaměstnance


Jaké jsou nejčastější chyby spojené s odchodem zaměstnance? Jak sdělovat zbytku týmu, že někdo odchází? A na co nezapomenout při výběru náhrady? Více najdete v tomto článku.

celý článek

Není prodejce jako prodejce


Je zřejmé, že specifika prodejců se v různých oborech liší. V čem se liší a jaký typ prodejce se hodí pro jaký obor podnikání?

celý článek

Zaměstnanec, který nemá rád změny: Jak na něj?


Zaměstnanci, který nemá rád změny, říkáme "rutinér". Je mu dobře, když se kolem něj nic nemění a vše zná. Pokud ale potřebujete prosadit změnu, je třeba to s ním zvládnout. Jak? Návod najdete v tomto článku.

celý článek

PRODEJCI: Poslední samurajové v komunikaci


Možná i vy znáte lidi, kteří říkají: „prodejce bych nikdy nemohl dělat“ s trochu nadřazeným tónem. Každá pracovní pozice má nějakou popularitu a také veřejnost má o ní nějaké mínění. I pozice prodejce nebo obchodního zástupce ji má.

celý článek

JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?


Stává se vám, že na pohovoru máte někoho, kdo se prezentuje velmi dobře, zdá se jako svělý produktivní zaměstnanec a nakonec zjistíte, že to, co říkal, není tak úplně pravda? Ptejte se tak, abyste to rovnou při pohovoru odhalili.

celý článek

Jak rozpohybovat dlouholeté zaměstnance


Vidíte u vašich dlouholetých zaměstnanců, že jim pomalu klesá výkon? Máte pocit, že se vám něčím vzdalují? Na změny u vás reagují negativním postojem? Máme pro Vás tip, jak je zase rozpohybovat.

celý článek

Jak rozpoznat úroveň motivace u kandidáta?


Úroveň motivace může být u každého člověka jiná, a proto nemůžeme říct, že někdo buď je, nebo není motivovaný. Odhalíme vám jednoduchý princip, který vám může pomoci rychleji se zorientovat v motivaci kandidátů.

celý článek

Důležitost referencí aneb důvěřuj, ale prověřuj


V dnešní době internetu, kdy jsou kandidáti soustavně vzděláváni v tom, jak úspěšně působit na výběrovém řízení, není právě jednoduché efektivně oddělit „zrno od plev“ a vybrat z většinou vysokého počtu uchazečů „toho pravého“.

celý článek

Tři hlavní kritéria při najímání nových pracovníků


V přijímání nových zaměstnanců figurují tři velmi důležité faktory, ke kterým byste měli přihlížet předtím, než se definitivně rozhodnete přijmout nového člověka na palubu.

celý článek

Proč je důležité měřit produktivitu


V dnešní době většina zaměstnavatelů zapomíná na důležitou věc, na produktivitu, jež je transparentním ukazatelem úspěšnosti firmy.

celý článek