výběr zaměstnanců

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek

Performia již popáté zaplnila všechny židle na HR Days!


Koncem října proběhl již 9. ročník veletrhu HR Days, na kterém popáté v řadě za sebou vystoupila naše výkonná ředitelka Lucie Spáčilová se svou přednáškou ŠÉF NEBO PERSONALISTA: Kdo má pravdu?. Za Performii vystoupila na konferenci i trenérka a konzultantka Hana Slačálková se svojí přednáškou o brandu zaměstnavatele.

celý článek

22. číslo časopisu DOBRODRUŽSTVÍ PERSONALISTIKY, 
je na světě!


Věříme, že bychom neměli nové, moderní výrazy ignorovat. Je ale důležité jim opravdu porozumět.

celý článek

Sociální sítě jako podpora interního PR?


Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?

celý článek

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Jak na náborové video?


Podle průzkumů vnímáme až 80 % všech informací zrakem a 94 % lidí si pamatuje obrázek lépe než text. A v době, kdy světem vládnou Youtubeři a Insta stories (krátká videa na sociální síti Instagram), je více než jasné, že díky náborovým videím můžeme velmi efektivně oslovit požadovanou cílovou skupinu. Jak konkrétně mohou taková videa pomoci náboru?

celý článek

21. číslo časopisu DOBRODRUŽSTVÍ PERSONALISTIKY, 
je na světě!


Příprava před startem výběrového řízení je téma, které jsme zvolili zcela záměrně. Už delší dobu pozorujeme, že je to věc, která až moc často způsobuje komplikace v najímání nebo dokonce může za úplný neúspěch. A to nás prostě nenechává chladnými. Proto je nové číslo DOBRODRUŽSTVÍ PERSONALISTIKY zaměřené právě na toto téma.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek

Veronika Findejsová: Jak funguje pronájem profesionálního personalisty


Jen málokdo by na otázku „Myslíte si, že má smysl vzdělávat se?“ odpověděl „Ne“. Ať už z vlastního přesvědčení, nebo prostě proto, že je vzdělávání obecně bráno jako pozitivní věc. Stejně jako cvičit nebo jíst ovoce.

celý článek

Když kandidát „ví, že nic neví“, máte z poloviny vyhráno!


Věděli jste, že existuje škála vědění? Je to velmi zajímavá škála, která ukazuje různé úrovně vědění a hlavně to, jak se osoba, která dané úrovně dosahuje, projevuje. Prozradíme vám, na jaké úrovni vědění by měl být zaměstnanec, aby se vám s ním dobře pracovalo.

celý článek

Nový člen týmu: Jak ušetřit zbytečné náklady?


Když se šéfové podívají na svůj tým, nejsou vždy úplně spokojení s pracovním nasazením jednotlivců, jejich orientací v problematice či vnímáním souvislostí. Někdy však můžeme narazit na to, že je s člověkem po jeho přijetí nakládáno jako s inventářem. Je postaven na místo a ponechán svému osudu.

celý článek

Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli


Výběr na základě dojmu může přinést do organizace dobře vypadajícího ničitele. Tato věc však může dopadnout i naopak. Může se stát, že na pohovor přijde skvělý pracovník, který neudělá dobrý dojem. Ohrnete nad ním nos a zavoláte raději dalšího kandidáta.

celý článek

Čechům kreativita v najímání rozhodně nechybí


Abychom trochu zapátrali v jiných vodách najímání a přinesli vám odlišný pohled na to, jak najímání funguje v jiných zemích, oslovili jsme kolegy ze dvou zemí, kde Performia působí. Ač jsme pátrali po větší kreativitě, tolik jako u nás, jsme jí nenašli. Něco k inspiraci jsme ale přeci jen vypátrali.

celý článek

„Zadní vrátka“ aneb zkušební doba a doba určitá


V tomto článku se budeme věnovat tomu, co nezapomenout při uzavírání pracovního poměru mezi naší firmou a zaměstnancem. Podíváme se na dva způsoby, které zaměstnavateli umožňují ještě si zaměstnance tak trochu „prověřit“ i po jeho přijetí. Jde o zkušební dobu a pracovní smlouvu na dobu určitou.

celý článek

I váš přístup k výběrovému řízení může ovlivnit jeho (ne)úspěch


Nedávno jsme obsazovali technické pozice ve dvou různých firmách. Pozice byly poměrně podobné, co se náplně práce týká, a obě firmy jsou z oblasti stavebnictví – člověk by řekl: „je to skoro stejné, můžeme očekávat podobný výsledek“. A přesto to tak vůbec nebylo.

celý článek

Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům?


V současnosti můžeme pozorovat, že většina kandidátů své životopisy obohacuje o různé další skutečnosti, jako je například osobnostní charakteristika, fotografie, prezentace profesních cílů a podobně. Jak velkou váhu tedy přikládat životopisu?

celý článek

Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu


Nabízíme skvělou příležitost, zajímavou pozici, velmi dobrý plat a ještě lepší podmínky a uchazeči si nás stejně nevyberou. Co dalšího ještě chtějí? Existuje několik prozaičtějších důvodů, proč si vyberou jinou firmu. Porozumějte jim a budete mít hned o několik šikovných lidí víc.

celý článek

Mårten Runow: Nevyžadujte od rodiny méně, ale ani více než od ostatních členů týmu


Přinášíme vám opět pohled ze Švédska, tedy od zakladatele Performia International Mårtena Runowa. Nebude to tentokrát jen pohled odborníka s obrovským množstvím zkušeností, ale také člověka, který rodinnou firmu zná doslova „na vlastní kůži“.

celý článek

Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná


Zdá se Vám poslední dobou výběr zaměstnanců složitější a přemýšlíte, co změnit, aby to bylo snazší? Možná jste nepomysleli na jednu brzdu, která Vám může úspěch dost výrazně zpomalit. Zjistěte, jak se jí zbavit.

celý článek

Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?


Jak rozpoznat, zda kandidát, který má potřebné znalosti a kompetence pro výkon dané pozice, bude pro firmu skutečně přínosem?

celý článek

Mårten Runow: Obsazování technických pozic je specifické, ale ne nemožné


Jak se daří technicky zaměřeným firmám ve světě a v čem spočívá nelehkost budování týmu v těchto oborech? Nad tímto se zamyslel zakladatel a CEO společnosti Performia Mårten Runow.

celý článek

Pavel Ranc: Čím horší je odměňování zaměstnanců, tím schopnější musí být management


Otázka hodnocení a odměňování zaměstnanců je stále více skloňována zaměstnavateli i zaměstnanci. A to nejen proto, že v současné době roste poptávka po pracovní síle snad v každém oboru a zaměstnanci se nezřídka snaží diktovat si podmínky své práce.

celý článek

Řízení firmy: Komu jinému věřit než vlastní rodině?


Zní to logicky a je to často přirozené. Když začnete podnikat a vypadá to, že to má smysl a je potřeba se poprvé „rozmnožit“. Komu ale dát tu důvěru? Kdo bude pracovat poctivě a opravdu pro vás? Kdo s vámi překoná i těžké časy a bude naprosto loajáln

celý článek

Iva Schulzová: Výběr je výrazně ovlivněn tím, co nosí šéf dané pozice v hlavě


Situace v najímání je v posledním období poněkud jiná. Jak nízká nezaměstnanost zahýbala s personální inzercí? Na to jsme se zeptali naší personální konzultantky Ivy Schulzové, která pomáhá klientům s výběrem již od roku 2008.

celý článek

Na čem opravdu závisí úspěch prodejce?


V Performii jsme známí jednoduchými čtyřmi faktory, které jsou rozhodující při hodnocení jakéhokoli pracovníka. Jak se ale na tyto čtyři faktory dívat, když mluvíme o pozici prodejce?

celý článek

5 zaručených způsobů, jak odradit kvalitní uchazeče


Nyní nastává doba, kdy by každá firma měla dbát na to, jaké PR vytváří směrem ke kandidátům. Proto tu máme 5 přešlapů, které jsme u firem vypozorovali a které vás mohou snadno připravit o zajímavé pracovníky. Vyhněte se jim.

celý článek

Co (ne)může způsobit nedostatečně proškolený personalista?


U jednoho z našich klientů jsem se nedávno setkala se situací, kdy se personalistka cítila nedostatečně kompetentní k vedení pohovorů. Ve firmě je již téměř rok, ale zatím se jí nikdo příliš nevěnoval...

celý článek

5 tipů jak optimalizovat náklady spojené s HR


Přemýšlíte nad tím jak ušetřit v oblasti najímání co nejvíce peněz? Přečtěte si našich pět tipů a zjistěte, kde je možné náklady optimalizovat.

celý článek

Jak jsem se stala úspěšnou personalistkou – jednoduše a rychle


Úspěšná manažerka pro lidské zdroje a marketing Martina Rancová Slneková napsala o tom, jak se k personalistice dostala a jak snadné to může být. Právě Performia byla tím, kdo ji k tomu přivedl.

celý článek

5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků


V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází.

celý článek

Karel Havlíček: Fráze „zlaté české ručičky“ už bohužel neplatí


Nedostatek pracovníků do technických a výrobních oborů je bohužel dnes to, co firmy nejvíce pálí. A potvrzuje to i předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.

celý článek

TECHNICKÉ POZICE: Opravdu hledáte výlučně odborníka?


S expanzí a rozvojem firma často potřebuje rozšířit řady o platné členy týmu. Pokud se jedná o pozice odborné, spojené s hlubšími znalostmi a dovednostmi, pak její požadavky na kandidáty podle toho vypadají.

celý článek

POHLED ZE ŠVÉDSKA: Personalista a jeho role očima Mårtena Runowa


Zakladatel společnosti Performia Mårten Runow ze Švédska považuje pozici personalisty, či chcete-li HR manažera, za jednu z nejdůležitějších ve firmě.

celý článek

Personalista ve firmě: Ano či ne?


Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?

celý článek

Interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí


I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního.

celý článek

INZERCE PRÁCE: Kam ji umístit, abyste měli tu správnou odezvu?


Nezaměstnanost je velmi nízká, inzerce práce na pracovních portálech už nám přestává stačit a pro některé pozice je dokonce zbytečná. Kde tedy inzerovat, aby se Váš inzerát dostal k těm správným lidem? To se dočtete v tomto článku na téma inzerce prá

celý článek

4 zásady pro přijetí rodinného příslušníka do firmy


Uvažujete o tom, že do týmu přijmete rodinného příslušníka? Pak vám vřele doporučujeme řídit se zásadami, které najdete v tomto článku. Můžete díky nim předejít pozdějšímu rozladění nebo dokonce táhnoucím se neřešitelným situacím.

celý článek

Výše platu a benefity v inzerátu: Dobře nebo špatně?


Inzerce práce v období nízké nezaměstnanosti není jednoduchá. Ale jak inzerci nastavit, abyste si přitáhli ty správně motivované kandidáty, kteří vám ve firmě zůstanou? Přečtěte si tento článek o tom, jaký vliv na druh kandidátů mají benefity v inzec

celý článek

5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců


Přemýšlíte nad průzkumem spokojenosti vašich zaměstnanců? A uvažujete nad tím, jak využít získané informace? 5 tipů si k tomu můžete přečíst v tomto článku.

celý článek

Sociální sítě: Další zdroj potenciálních kandidátů


V dnešní době sociálních sítí je naivní si myslet, že klasická inzerce na pracovních portálech stačí. 89 % respondentů má profil na Facebooku a 28 % na profesní síti LinkedIn. Zkrátka pokud není firma na sociální síti, jakoby neexistovala.

celý článek

Jak zkušební den s uchazečem šéfa o starosti připravil


Titulek zní jako pohádka o firmě a jejím výběrovém řízení. Ačkoli to trochu jako pohádka s dobrým koncem zní, je článek o případu, který se jednomu z našich klientů opravdu stal a věříme, že nebyl sám. Jednoduchá rada zní: Nezapomínejte na zkušební dobu.

celý článek

Komu svěřit výběr zaměstnanců?


Stalo se Vám někdy, že jste neměli čas na výběrové řízení, i když jste si původně mysleli, že ho mít budete? Pověřili jste výběrem někoho, kdo s tím nemá zkušenosti? Zjistěte, komu výběr můžete svěřit a komu raději ne.

celý článek

7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat


Chystáte se na výběr zaměstnanců? Prvním - ne nedůležitým - krokem je sestavit ten správný inzerát tak, aby se Vám hlásili ti praví kandidáti. Přečtěte si, čeho se vyvarovat při inzerování volných pozic.

celý článek

Jak vybrat úspěšného obchodníka?


Performia je známá jednoduchými čtyřmi faktory, které jsou rozhodující při hodnocení jakéhokoli pracovníka. Jak se ale na tyto čtyři faktory dívat, když mluvíme o pozici obchodník?

celý článek

Neverbální komunikace při pohovoru. Sledovat či ignorovat?


Jak velkou důležitost přisuzovat neverbální komunikaci u uchazeče na pohovoru? Co všechno se uchazeč může předem naučit, aby oslnil? Více čtěte v tomto článku.

celý článek

Přetahování lidí od konkurence. Dobře nebo špatně?


Je lákání lidí od konkurence na osobní výhody a jejich přeplácení správnou cestou náboru? Čtěte v tomto článku.

celý článek

Fixováním se na obvyklé požadavky můžete přijít o ty nejlepší obchodníky


Získat opravdu skvělého obchodníka do svého týmu je velkou výhrou pro každou z firem. Podle mých zkušeností je mnoho lidí, kteří se pohybují v prodeji, ale jen část z nich může být opravdovým přínosem.

celý článek

Není prodejce jako prodejce


Je zřejmé, že specifika prodejců se v různých oborech liší. V čem se liší a jaký typ prodejce se hodí pro jaký obor podnikání?

celý článek

PRODEJCI: Poslední samurajové v komunikaci


Možná i vy znáte lidi, kteří říkají: „prodejce bych nikdy nemohl dělat“ s trochu nadřazeným tónem. Každá pracovní pozice má nějakou popularitu a také veřejnost má o ní nějaké mínění. I pozice prodejce nebo obchodního zástupce ji má.

celý článek

JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec, nebo skvělý uchazeč?


Stává se vám, že na pohovoru máte někoho, kdo se prezentuje velmi dobře, zdá se jako svělý produktivní zaměstnanec a nakonec zjistíte, že to, co říkal, není tak úplně pravda? Ptejte se tak, abyste to rovnou při pohovoru odhalili.

celý článek

Pořád je vyhazovat nemůžete. V čem je tajemství úspěšného obsazení postu marketing?


Je lepší najít na post marketing hotového profesionála nebo si vychovat vlastního specialistu? Může tento problém zvládnout i menší firma? Když to nefunguje, kde je problém?

celý článek

Jak vylepšit inzerát na pozici prodejce?


Hlásí s vám na pozici prodejce/obchodník málo nebo nakopak moc kandidátů? Jsou kandidáti nekvalitní a chtěli byste přitáhnout ty lepší? Přečtěte si tip, jak vylepšit inzerci k této pozici!

celý článek

Vybíráte zaměstnance podle životopisů? Má to svá úskalí!


Analýza životopisů bývá nelehkou součástí výběru zaměstnanců. Přečtěte si tipy, které vám mohou poradit, jak správě pracovat s životopisy uchazečů o práci ve vaší firmě.

celý článek

OVĚŘOVÁNÍ REFERENCÍ: 2 tipy, na co při tom nezapomenout


Chystáte se na ověřování referencí ke kandidátům o pozici u Vás ve firmě? Přečtěte si 2 důležité tipy, jak to udělat co nejlépe.

celý článek

Důležitost referencí aneb důvěřuj, ale prověřuj


V dnešní době internetu, kdy jsou kandidáti soustavně vzděláváni v tom, jak úspěšně působit na výběrovém řízení, není právě jednoduché efektivně oddělit „zrno od plev“ a vybrat z většinou vysokého počtu uchazečů „toho pravého“.

celý článek

Tři hlavní kritéria při najímání nových pracovníků


V přijímání nových zaměstnanců figurují tři velmi důležité faktory, ke kterým byste měli přihlížet předtím, než se definitivně rozhodnete přijmout nového člověka na palubu.

celý článek