O lidech: Když si soukromí bereme do práce a práci domů

I když se v práci můžeme snažit sebevíc, často nás rozptyluje něco, co řešíme doma. A domů si zase nosíme problémy z práce. Jak bychom tyhle oblasti měli mít ideálně vyvážené, aby se nám dařilo „na všech frontách“? Co bychom měli dělat, když víme, že nám něco bere pozornost a práci nedáváme dost energie? A do jaké míry má zaměstnavatel svým lidem zasahovat do soukromého života, když vidí, že to ovlivňuje práci? Na tyto i další otázky odpověděla Barboře Hartmannové Lucie Spáčilová.



“U dlouhodobě problematického zaměstnance rozlišujme dvě věci: 1) co říká a 2) co opravdu dělá. Pokud plní, co říká, mělo by se jeho přispívání týmu pomalu zlepšovat. Pokud to jenom říká, tak je třeba okamžitého řešení, protože tím ovlivňuje celý zbytek týmu lidí, kteří přispívají a taky potřebují pomoc a pozornost od svého šéfa. Když se pozornost upíchne jen na jednoho člověka, u něhož se to navíc stále opakuje, je to pro skupinu demotivující.”
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Chcete lépe rozumět lidem?


Pak by vás mohly zajímat klíčové semimáře Performia Jak vytvořit a udržet skvělý tým a Jak se vyznat v lidech a využít jejich potenciál.


Gabriela Mrkvicová: Když se člověk něčeho bojí, měl by to hlavně zkusit


Podle čeho má člověk poznat, na co má talent? Je schopnost komunikovat s kýmkoli a kdykoli vrozená? Jaký je fígl pro ty, komu navazování vztahů a komunikace celkově tolik nejde? A proč je v dnešní době vůbec zapotřebí propojovat se s ostatními? O tom si Barbora Hartmannová povídala s Gabrielou Mrkvicovou.

celý článek

Renata Krutská: 12 let ve firmě? Teprve se rozjíždím


Dělat jednu práci 12 let ve stejné firmě a nevyhořet? Mnohým se to zdá jako nemožné, ale Renata Krutská, konzultantka a obchodnice z Performie, říká, že je teprve v první třetině.

celý článek

O lidech: Jak mluvit o nepříjemných věcech


Proč je vlastně špatně, když kolegovi neřeknu přímo, že se mi něco nelíbí, ale řeknu to někomu jinému? Proč by schopnost dobré komunikace i v nepříjemných situacích měl mít manažer, který vede lidi? A jak zní tři body návodu, jak se na nepohodlné rozhovory připravit?

celý článek

Svatava Kovářová: Chcete mít úspěšné dítě? Dejte mu co nejvíce zážitků a zapojte ho


Kam se ztrácí motivace dětí chodit do školy? Jak se pozná opravdu dobrá škola? Proč dvojky z chování ničemu nepomůžou a jak by se problémy měly řešit ve škole i v pracovním týmu? O tom mluvila Lucie Spáčilová se Svatavou Kovářovou ze škol BASIC.

celý článek