O lidech: Když si soukromí bereme do práce a práci domů

I když se v práci můžeme snažit sebevíc, často nás rozptyluje něco, co řešíme doma. A domů si zase nosíme problémy z práce. Jak bychom tyhle oblasti měli mít ideálně vyvážené, aby se nám dařilo „na všech frontách“? Co bychom měli dělat, když víme, že nám něco bere pozornost a práci nedáváme dost energie? A do jaké míry má zaměstnavatel svým lidem zasahovat do soukromého života, když vidí, že to ovlivňuje práci? Na tyto i další otázky odpověděla Barboře Hartmannové Lucie Spáčilová.



“U dlouhodobě problematického zaměstnance rozlišujme dvě věci: 1) co říká a 2) co opravdu dělá. Pokud plní, co říká, mělo by se jeho přispívání týmu pomalu zlepšovat. Pokud to jenom říká, tak je třeba okamžitého řešení, protože tím ovlivňuje celý zbytek týmu lidí, kteří přispívají a taky potřebují pomoc a pozornost od svého šéfa. Když se pozornost upíchne jen na jednoho člověka, u něhož se to navíc stále opakuje, je to pro skupinu demotivující.”
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Chcete lépe rozumět lidem?


Pak by vás mohly zajímat klíčové semimáře Performia Jak vytvořit a udržet skvělý tým a Jak se vyznat v lidech a využít jejich potenciál.


O lidech: 5 tipů, jak najmout dobré lidi, i když na to nemám budget ani čas


Co mám dělat, když zoufale potřebuji posilu do týmu, ale nemám ani čas se tomu věnovat, ani peníze na inzerci či externí firmu a ani si tak úplně nejsem jistý, jestli toho člověka dokážu zaplatit?

celý článek

Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek