O lidech: Testy osobnosti (2.díl)

Jak správně vybrat vhodný test osobnosti? Jak by měly vypadat výstupy testů ke konkrétním pozicím ve firmě? Jak fungují testy osobnosti zevnitř? Jaké vlastnosti jsou v testech ty nejdůležitější a proč máme tendenci zabývat se u sebe i ostatních spíše tím, co je špatně a bylo by třeba zlepšit?

Nejen o tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.



„Otázky v testu osobnosti nemůžou být prvoplánové. Například u otázky -Jíte rychle?- může někdo říct, že to je jasné, je to otázka na aktivitu. Jestli jsi aktivní, tak jíš rychle, jestli jíš pomalu, tak jsi neaktivní. No, ale reálně je to cílené na úplně jinou vlastnost, vůbec to s tím nemá co dočinění. Navíc těch otázek je v testu 200, takže když tu jednu otázku někdo obejde, tak těch dalších X otázek odhalí tu reálnou úroveň. Takže ten test je velmi chytrý, ale na druhé straně také velmi benevolentní...“
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Chcete o sobě nebo svých lidech zjistit více?

Vyzkoušejte náš U-test osobnosti, který vám odhalí mnohé vlastnosti člověka.


O lidech: Hana Slačálková - Největší chyby v onboardingu


Na jakou důležitou ingredienci se při nástupu nových lidí do firmy (onboardingu¬*) velmi často zapomíná? Jak můžeme špatným zaškolováním ztratit nováčka hned po nástupu a kdo má zodpovědnost za jeho správné „nalodění“ na firemní palubu? Jaké jsou čtyři největší chyby, které firmy dělají při nástupu nových kolegů a jak se s nimi vypořádat? O tom si Barbora Hartmannová povídala se svou kolegyní, trenérkou seminářů o náboru zaměstnanců a budování týmů a personalistkou Performia, Hanou Slačálkovou.

celý článek

O lidech: Předsudky v náboru


„Matky po rodičovské budou pořád doma s nemocnými dětmi.“ „Starší lidé nestíhají tempo mladého týmu.“ „Člověk bez zkušeností v oboru nám toho moc nepřinese.“ „Ti, kdo jsou na pozici překvalifikovaní, se na nižší pozici nehodí.“ Nejen to jsou typické předsudky, které mnozí zaměstnavatelé při náboru nováčků mají. Jak se k nim postavit a jak můžeme díky našemu postoji získat náskok? O tom si Barbora Hartmannová povídala s Lucií Spáčilovou.

celý článek

O lidech: Milan Drozen - Úspěch firmy spočívá v produktivitě a zájmu o lidi


Milan Drozen je spoluzakladatel firem CZECH PROMOTION a Bikero. Obě firmy výrazně vyrostly v obdobích krize, takže bychom mohli říct, že jsou důkazem sousloví „krize je příležitost“. Jak se mu povedlo překlopit se z role toho, kdo dělá operativu, do role vizionáře? Dívá se při náboru lidí na vzdělání a zkušenosti nebo především na produktivitu? Co je opravdovým výsledkem marketingu a proč je tak důležité budovat značku zaměstnavatele? O tom si s ním povídala Barbora Hartmannová.

celý článek

O lidech: Ideální tým (2. díl)


Jak moc podobní by si měli být členové jednoho týmu, aby to dobře zafungovalo? A jak budou v týmu kooperovat úplně rozdílné osobnosti? Proč někdy to, že jsou lidé produktivní, nestačí? Jak a proč jako vedoucí porozumět lidem a co dělat, když mezi lidmi nepanuje dobrá atmosféra? A jaký je recept na úspěšné vedení týmu plného rozličných osobností a povah? Nejen o tom mluvila Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.

celý článek