Typický den konzultanta Performia: Schůzky, schůzky a schůzky!

Jedním z hlavních důvodů úspěchu firmy Performia, a tím pádem i úspěchu našich klientů, je bezesporu kvalitní a profesionální práce našich konzultantek. Proto bychom vám v tomto speciálním vydání časopisu rádi poodhalili, jak vypadá takový typický den jedné z konzultantek. Konkrétně jsme byli na stopě konzultantce a obchodnici Renatě Krutské.

Úspěch konzultanta souvisí bezpochyby s dobrou organizací práce a hlavně času. Renča má na starosti regiony Praha, Plzeň a Severočeský kraj. Její den začíná budíkem v půl osmé ráno a na první schůzku doráží asi v devět hodin. Ve svém denním časovém harmonogramu dodržuje pevně stanovené termíny schůzek.

Tyto časy schůzek má výborně zažité, dobře se jí pamatují a pomáhají jí udržet přehled a řád v diáři. Na každou schůzku si vyhrazuje jednu až dvě hodiny.

Mezi schůzkami Renata běžně vyřizuje administrativu

Mezi schůzkami Renata běžně vyřizuje administrativu

Mezi schůzkami Renča průběžně vyřizuje administrativu – odpovídá na e-maily, vyřizuje telefonáty s klienty a tak dále. V rámci schůzek se Renča věnuje jak potenciálním, tak i stávajícím klientům, se kterými rozebírá situaci v jejich firmě, hledá s nimi možná řešení, snaží se konkrétně poradit a odpovídá na všechny dotazy, což je pro ni nezbytnou součástí budování vzájemného vztahu. Renatini klienti dobře vědí, že se na ni mohou se vším obrátit.

Renčin den ale častokrát nekončí ani v pozdních odpoledních hodinách. Nejednou se po celém dni večer věnuje ještě vyhodnocování U-testů osobnosti, pomáhá s vyhodnocením i klientům, kteří se rozhodnou otestovat sami sebe, odpovídá na e-maily, připravuje podklady pro klienty a v neposlední řadě zpracovává poptávky po službách Performia – vysvětluje, jak která služba funguje, jak probíhá dodání a v čem jim může pomoci.

Jak a s čím dnes Renča konkrétně pomohla?

Renča jednomu ze svých klientů pomohla otestovat U-testem osobnosti jeho interní zaměstnance, jde vlastně o takový menší personální audit u čtyř zaměstnanců. Prvním krokem bylo stanovit si s klientem důvod testování, co od něho klient očekává a k čemu by výsledky chtěl dále použít. Hlavním účelem testování bylo podpořit produkci těchto lidí.

Je pátek, a protože všichni čtyři zaměstnanci již vyplnili své U-testy osobnosti, Renčiným úkolem je dát jim zpětnou vazbu ohledně výsledků testu. To, proč jim výsledky testů předává je, aby pochopili přínos testování (že to není nic, čeho by se měli bát), dozvěděli se něco více o sobě a hlavně, aby dostali radu či nástroj k tomu, jak zvýšit svoji produktivitu. To byl totiž zásadní důvod tohoto testování.

Renča odchází s dobrým pocitem, že pomohla nejen firmě posunout svůj tým dál, ale i čtyřem jejím zaměstnancům pochopit, co mohou nejen pro firmu, ale i pro sebe udělat lépe.

Konzultanti nechodí jen „na kafíčka“

Při rozhovoru jsem si uvědomila, jak je tato práce náročná a hlavně zodpovědná. Ne málo lidí si myslí, že konzultanti a obchodníci chodí celý den „na kafíčka“ se svými klienty. Není to ale úplně tak.

Konzultanta ale nejčastěji zastihnete na schůzce s klientem, kde se konstruktivně snaží pomoci, nebo ho uvidíte vyřizovat telefonáty a e-maily, zatímco se přesouvá z místa na místo. Celý den jsou v podstatě „v běhu“. Obdivuji schopnost konzultantů udržet si přehled, mezi schůzkami vyřizovat administrativu, a to vše zvládat s ledovým klidem.


Dovedete si představit, že takovou práci děláte?

Zrovna obsazujeme pozici konzultanta (obchodníka) v Praze.
Více informací najdete v sekci kariéra.


HR specialistou snadno a rychle? Nikoli! Dřina, která se ale vyplatí


Práce s lidmi je mnohdy nesnadná a vyčerpávající. A co teprve výběr a hodnocení zaměstnanců a personalistika celkově? Pokud najdete cestu a systém, který vám vše usnadní, může vám spadnout obrovský kámen ze srdce. My v Performii na zlepšování této oblasti v Česku pracujeme už více než 15 let a máme vlastní systém a know-how, které pomohlo velkému počtu firem. Je to něco, v čem vidíš smysl? I ty se můžeš stát součástí týmu a zařadit se mezi nás! Momentálně totiž hledáme někoho na pozici regionálního partnera. 

celý článek

Přes deset let v jedné společnosti. Je to vůbec v dnešní době možné?


Iva Schulzová v současné době pracuje na pozici regionálního partnera. Navíc pomáhá klientům s výběrem šikovných lidí a věnuje se jejich individuálnímu tréninku. V Performii pracuje již téměř jedenáct let. Určitě je to něco, co se v dnešní době moc často nevidí. O to víc nás tedy zajímalo, jak to vidí sama Iva.

celý článek

Jan Piťha: Je snazší udělat z horolezce elektrikáře, než z elektrikáře horolezce


Najít všestranné zaměstnance není lehké. Své o tom ví i Jan Piťha, generální ředitel ve společnosti Backbone s. r. o, který přijal nabídku natočit rozhovor s Lucií Spáčilovou, výkonnou ředitelkou společnosti Performia.

celý článek

Rok Performia 2019 v číslech


Společnost Performia působí na českém trhu více než 15 let. Za tu dobu se rozrostl nejen počet našich klientů, ale také služeb, které dodáváme. Každý rok se snažíme překonat vlastní rekordy a být ještě lepší. A tak i v roce 2019 jsme se snažili obhájit zlato, rozšířit počet našich přednášek, worshopů nebo prodaných publikací. A se vší skromností můžeme říct, že se nám to povedlo. Což byla zásluha nejen nás, ale i našich klientů.

celý článek