Původně je reportáž psaná v roce 2017 pro časopis Dobrodružství personalistiky, atkualizovali jsme ji v srpnu 2022. A ano, Renata je v Performii tak dlouho. Nastoupila v roce 2012.
Jedním z hlavních důvodů úspěchu firmy Performia, a tím pádem i úspěchu našich klientů, je bezesporu kvalitní a profesionální práce našich konzultantek. Proto bychom vám rádi poodhalili, jak vypadá takový typický den jedné z konzultantek. Konkrétně jsme byli na stopě konzultantce a obchodnici Renatě Krutské.
Úspěch konzultanta souvisí bezpochyby s dobrou organizací práce a hlavně času. Renča má na starosti regiony Praha, Plzeň a Severočeský kraj. Její den začíná budíkem v půl osmé ráno a na první schůzku doráží asi v devět hodin. Ve svém denním časovém harmonogramu dodržuje pevně stanovené termíny schůzek.
Tyto časy schůzek má výborně zažité, dobře se jí pamatují a pomáhají jí udržet přehled a řád v diáři. Na každou schůzku si vyhrazuje jednu až dvě hodiny.

Mezi schůzkami Renata běžně vyřizuje administrativu nebo připravuje vyhodnocení testů osobnostního potenciálu
Mezi schůzkami Renča průběžně vyřizuje administrativu – odpovídá na e-maily, vyřizuje telefonáty s klienty a tak dále. V rámci schůzek se Renča věnuje jak potenciálním, tak i stávajícím klientům, se kterými rozebírá situaci v jejich firmě, hledá s nimi možná řešení, snaží se konkrétně poradit a odpovídá na všechny dotazy, což je pro ni nezbytnou součástí budování vzájemného vztahu. Renatini klienti dobře vědí, že se na ni mohou se vším obrátit.
Renčin den ale častokrát nekončí ani v pozdních odpoledních hodinách. Nejednou se po celém dni večer věnuje ještě vyhodnocování U-testů osobnosti, pomáhá s vyhodnocením i klientům, kteří se rozhodnou otestovat sami sebe, odpovídá na e-maily, připravuje podklady pro klienty a v neposlední řadě zpracovává poptávky po službách Performia – vysvětluje, jak která služba funguje, jak probíhá dodání a v čem jim může pomoci.
Jak a s čím dnes Renča konkrétně pomohla?
Renča jednomu ze svých klientů pomohla otestovat U-testem osobnosti jeho interní zaměstnance, jde vlastně o takový menší personální audit u čtyř zaměstnanců. Prvním krokem bylo stanovit si s klientem důvod testování, co od něho klient očekává a k čemu by výsledky chtěl dále použít. Hlavním účelem testování bylo podpořit produkci těchto lidí.
Je pátek, a protože všichni čtyři zaměstnanci již vyplnili své U-testy osobnosti, Renčiným úkolem je dát jim zpětnou vazbu ohledně výsledků testu. To, proč jim výsledky testů předává je, aby pochopili přínos testování (že to není nic, čeho by se měli bát), dozvěděli se něco více o sobě a hlavně, aby dostali radu či nástroj k tomu, jak zvýšit svoji produktivitu. To byl totiž zásadní důvod tohoto testování.
Renča odchází s dobrým pocitem, že pomohla nejen firmě posunout svůj tým dál, ale i čtyřem jejím zaměstnancům pochopit, co mohou nejen pro firmu, ale i pro sebe udělat lépe.
Konzultanti nechodí jen „na kafíčka“
Při rozhovoru jsem si uvědomila, jak je tato práce náročná a hlavně zodpovědná. Ne málo lidí si myslí, že konzultanti a obchodníci chodí celý den „na kafíčka“ se svými klienty. Není to ale úplně tak.
Konzultanta ale nejčastěji zastihnete na schůzce s klientem, kde se konstruktivně snaží pomoci, nebo ho uvidíte vyřizovat telefonáty a e-maily, zatímco se přesouvá z místa na místo. Celý den jsou v podstatě „v běhu“. Obdivuji schopnost konzultantů udržet si přehled, mezi schůzkami vyřizovat administrativu, a to vše zvládat s ledovým klidem.
Dovedete si představit, že takovou práci děláte?
Zrovna obsazujeme pozici junior konzultanta (obchodníka) v Praze.
Více informací najdete v sekci kariéra.
Další články
Konference 2023 je za námi. Jste připraveni vyletět ke hvězdám?
Další konference je za námi. Tentokrát jsme se snažili účastníky připravit na to, jak sestavit a vést tým, se kterým se ke hvězdám poletí jedna báseň.
celý článekLucie Spáčilová byla hostem podcastu Podnikatelská mysl
Ve středu 10. května 2023 vyšla epizoda podcastu Podnikatelská mysl s Lucií Spáčilovou jako hostem. Promluvila o tom, proč je produktivita tak velké téma, jak pomohla covidová krize odhalit rozdíly mezi lidmi a jejich přístupy k práci i o tom, proč je nutné změnit přístup při vedení lidí na dálku a proč nedat u pohovoru na první dojem.
celý článekCo se děje v Performii 3-2023
Co se v Performii událo v prvním čtvrtletí roku 2023? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí.
celý článekZavařená motivace. Kde se vzala a kdo ji vytvořil?
Někteří z vás už o něm slyšeli, někteří ho od nás dokonce letos na Vánoce i dostali. Řeč je o vánočním dárku pro naše klienty. Tentokrát jsme se totiž rozhodli, že se vzdáme klasických bonboniér, které se ve firmě jednorázově spotřebují. Chtěli jsme pro naše největrnější klienty něco, co je bude provázet co nejdéle, ideálně po celý rok. A tak vznikl nápad na malou sklenici plnou motivace na každý týden v roce.
celý článek