Názory lidí ve společnosti na oblast vzdělávání jsou častokrát velice pomýlené. Vycházejí ze všeobecně přijatých a zakořeněných mýtů a rádi bychom se na některé
v tomto článku podívali. 


1. Kurzy a semináře jsou k ničemu, je to stejné jako ve škole, která nám
nic nedala. 
 

Účelem jakékoli vzdělávací aktivity je zvýšit schopnost praktického konání v dané oblasti. Od stavebního inženýra očekáváme, že umí stavět mosty a budovy. Člověk vzdělaný jako ekonom by měl zvládat řízení hospodaření nějaké organizace.

Řeknete si: „To je přece jasné.“ Jenže není. Mnoho učitelů vám na otázku „Proč učíte děti? Co je výsledkem vaší práce, když ji odvedete dobře?“ odpoví toto: „Aby měly jedničky, aby uspěly u zkoušek, aby se o ně rodiče nemuseli starat, aby měly všeobecné vzdělání…“. Praktická schopnost informace používat v praxi jako výsledek práce kantora nezazněla.

U školy to je pochopitelné, systém je nějak nastavený, spravovaný a musí vyjít s přiděleným rozpočtem, který je poddimenzovaný. Nicméně je chybou spojovat práci vzdělávacích společností s neefektivitou školského systému.

Performia- 3 nejčastější mýty o vzdělání

2. Z krátkého semináře se toho moc nenaučím.
 

Velice často se nám děje to, že účastník našeho třídenního semináře prohlásí: „Tak už konečně vím, co se mi snažili při mém studiu MBA sdělit. U vás jsem to pochopil, děkuju.“

Nemusí platit, že tlustá kniha je poučnější než tenká brožurka. Jenom princip pravděpodobnosti říká, že ve velkém množství údajů by se daly najít i nějaké, které se dají prakticky použít s větší nadějí, než by tomu bylo při menším množstvím údajů.

Zjistěte si, zda není lépe absorbovat a naučit se používat nejpodstatnější a praktické informace na krátkém intenzivním kurzu, než roky studovat kvůli titulu. Málokterá škola nabídne kvalitní osnovy okleštěné od balastu „všeobecných“, ale prakticky nevyužitelných informací.

3. Chci něco levného, škola je také bezplatná.
 

Stejně jako v každém oboru i v komerční sféře vzdělávacích firem platí, že souvislost mezi cenou a kvalitou existuje. Tím vůbec neznevažuji laciné kurzy, ale firma, která chce jít s dobou, udržovat dlouhodobě vysoký standard dodávaných kurzů a vysoký standard kvality svého personálu a musí si sama na sebe vydělat svými výsledky, nemůže mít levné služby.

Raději oslovte firmy, které mají vynikající výsledky dlouhé roky. Taková firma vám navíc bude pomáhat i poté, co jste opustili učebnu. To je něco, na co můžete u škol zapomenout.

Přeji všem čtenářům jen ty nejlepší zkušenosti se vzděláváním.

Text: Připravila Barbora Hartmannová s trenérem manažerských seminářů a konzultantem firmy Business Success, spol. s r.o. Pavlem Rancem

Zdroj fotografií: Pixabay

Zajímají Vás možnosti vzdělávání v oblasti personalistiky?

Podívejte se na naše klíčové semináře.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek