Názory lidí ve společnosti na oblast vzdělávání jsou častokrát velice pomýlené. Vycházejí ze všeobecně přijatých a zakořeněných mýtů a rádi bychom se na některé
v tomto článku podívali. 


1. Kurzy a semináře jsou k ničemu, je to stejné jako ve škole, která nám
nic nedala. 
 

Účelem jakékoli vzdělávací aktivity je zvýšit schopnost praktického konání v dané oblasti. Od stavebního inženýra očekáváme, že umí stavět mosty a budovy. Člověk vzdělaný jako ekonom by měl zvládat řízení hospodaření nějaké organizace.

Řeknete si: „To je přece jasné.“ Jenže není. Mnoho učitelů vám na otázku „Proč učíte děti? Co je výsledkem vaší práce, když ji odvedete dobře?“ odpoví toto: „Aby měly jedničky, aby uspěly u zkoušek, aby se o ně rodiče nemuseli starat, aby měly všeobecné vzdělání…“. Praktická schopnost informace používat v praxi jako výsledek práce kantora nezazněla.

U školy to je pochopitelné, systém je nějak nastavený, spravovaný a musí vyjít s přiděleným rozpočtem, který je poddimenzovaný. Nicméně je chybou spojovat práci vzdělávacích společností s neefektivitou školského systému.

Performia- 3 nejčastější mýty o vzdělání

2. Z krátkého semináře se toho moc nenaučím.
 

Velice často se nám děje to, že účastník našeho třídenního semináře prohlásí: „Tak už konečně vím, co se mi snažili při mém studiu MBA sdělit. U vás jsem to pochopil, děkuju.“

Nemusí platit, že tlustá kniha je poučnější než tenká brožurka. Jenom princip pravděpodobnosti říká, že ve velkém množství údajů by se daly najít i nějaké, které se dají prakticky použít s větší nadějí, než by tomu bylo při menším množstvím údajů.

Zjistěte si, zda není lépe absorbovat a naučit se používat nejpodstatnější a praktické informace na krátkém intenzivním kurzu, než roky studovat kvůli titulu. Málokterá škola nabídne kvalitní osnovy okleštěné od balastu „všeobecných“, ale prakticky nevyužitelných informací.

3. Chci něco levného, škola je také bezplatná.
 

Stejně jako v každém oboru i v komerční sféře vzdělávacích firem platí, že souvislost mezi cenou a kvalitou existuje. Tím vůbec neznevažuji laciné kurzy, ale firma, která chce jít s dobou, udržovat dlouhodobě vysoký standard dodávaných kurzů a vysoký standard kvality svého personálu a musí si sama na sebe vydělat svými výsledky, nemůže mít levné služby.

Raději oslovte firmy, které mají vynikající výsledky dlouhé roky. Taková firma vám navíc bude pomáhat i poté, co jste opustili učebnu. To je něco, na co můžete u škol zapomenout.

Přeji všem čtenářům jen ty nejlepší zkušenosti se vzděláváním.

Text: Připravila Barbora Hartmannová s trenérem manažerských seminářů a konzultantem firmy Business Success, spol. s r.o. Pavlem Rancem

Zdroj fotografií: Pixabay

Zajímají Vás možnosti vzdělávání v oblasti personalistiky?

Podívejte se na naše klíčové semináře.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!


Možná více než kdy jindy firmy začínají zkoumat efektivitu jednotlivých členů týmu. Doba si žádá pracovat více a tvrději za stejné nebo dokonce menší peníze. Takto se firmy snaží udržet nad vodou v současné nestandardní situaci. Je to doba, která se více či méně dotkla všech a její dozvuky tu s námi ještě chvíli zřejmě budou.

celý článek

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?


Současná doba mi připomíná klasický začátek amerického akčního filmu. Z naprosto standardní rutiny se najednou hlavní hrdinové ocitnou uprostřed katastrofy. A právě v této šílené době se přede všechny postaví někdo, kdo ostatní vede a díky komu je zachráněn celý svět. Nebo alespoň jeho část. Existuje vůbec takový hrdina v našem reálném světě?

celý článek

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí


Radka Tesaříková pracuje ve společnosti Karel Kaňák, s.r.o. už od roku 2017. Její přístup k zaměstnancům a náboru jako takovému velmi přesně koresponduje s tím, jak se firmě daří. V současné době patří k předním českým výrobcům výsekových strojů a lídrům v oblasti opracovávání materiálů. Jak do tak specifického oboru hledají zaměstnance a do jaké míry reputace firmy dokáže ovlivnit rozhodnutí uchazečů?

celý článek

Jaký vliv mají negativní emoce na výsledky firmy


Emoce v týmech zásadně ovlivňují nejen náladu, ale i samotný výkon vašich lidí. Určitě jste již měli možnost zpozorovat, že když je v týmu dobrá nálada, většinou je doprovázená vysokou produkcí a schopností řešit přicházející problémy s lehkostí a bez zaváhání. Naopak pokud jste zaznamenali v týmu špatnou náladu, většinou to šlo ruku v ruce s tím, že někteří lidé nebyli plně vytíženi a každý problém byl zbytečně dlouho "rozmazáván".

celý článek