Názory lidí ve společnosti na oblast vzdělávání jsou častokrát velice pomýlené. Vycházejí ze všeobecně přijatých a zakořeněných mýtů a rádi bychom se na některé
v tomto článku podívali. 


1. Kurzy a semináře jsou k ničemu, je to stejné jako ve škole, která nám
nic nedala. 
 

Účelem jakékoli vzdělávací aktivity je zvýšit schopnost praktického konání v dané oblasti. Od stavebního inženýra očekáváme, že umí stavět mosty a budovy. Člověk vzdělaný jako ekonom by měl zvládat řízení hospodaření nějaké organizace.

Řeknete si: „To je přece jasné.“ Jenže není. Mnoho učitelů vám na otázku „Proč učíte děti? Co je výsledkem vaší práce, když ji odvedete dobře?“ odpoví toto: „Aby měly jedničky, aby uspěly u zkoušek, aby se o ně rodiče nemuseli starat, aby měly všeobecné vzdělání…“. Praktická schopnost informace používat v praxi jako výsledek práce kantora nezazněla.

U školy to je pochopitelné, systém je nějak nastavený, spravovaný a musí vyjít s přiděleným rozpočtem, který je poddimenzovaný. Nicméně je chybou spojovat práci vzdělávacích společností s neefektivitou školského systému.

Performia- 3 nejčastější mýty o vzdělání

2. Z krátkého semináře se toho moc nenaučím.
 

Velice často se nám děje to, že účastník našeho třídenního semináře prohlásí: „Tak už konečně vím, co se mi snažili při mém studiu MBA sdělit. U vás jsem to pochopil, děkuju.“

Nemusí platit, že tlustá kniha je poučnější než tenká brožurka. Jenom princip pravděpodobnosti říká, že ve velkém množství údajů by se daly najít i nějaké, které se dají prakticky použít s větší nadějí, než by tomu bylo při menším množstvím údajů.

Zjistěte si, zda není lépe absorbovat a naučit se používat nejpodstatnější a praktické informace na krátkém intenzivním kurzu, než roky studovat kvůli titulu. Málokterá škola nabídne kvalitní osnovy okleštěné od balastu „všeobecných“, ale prakticky nevyužitelných informací.

3. Chci něco levného, škola je také bezplatná.
 

Stejně jako v každém oboru i v komerční sféře vzdělávacích firem platí, že souvislost mezi cenou a kvalitou existuje. Tím vůbec neznevažuji laciné kurzy, ale firma, která chce jít s dobou, udržovat dlouhodobě vysoký standard dodávaných kurzů a vysoký standard kvality svého personálu a musí si sama na sebe vydělat svými výsledky, nemůže mít levné služby.

Raději oslovte firmy, které mají vynikající výsledky dlouhé roky. Taková firma vám navíc bude pomáhat i poté, co jste opustili učebnu. To je něco, na co můžete u škol zapomenout.

Přeji všem čtenářům jen ty nejlepší zkušenosti se vzděláváním.

Text: Připravila Barbora Hartmannová s trenérem manažerských seminářů a konzultantem firmy Business Success, spol. s r.o. Pavlem Rancem

Zdroj fotografií: Pixabay

Zajímají Vás možnosti vzdělávání v oblasti personalistiky?

Podívejte se na naše klíčové semináře.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek