interní PR

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup


Když se řekne „korporát“, nemálo z nás si kromě benefitů a dobrého zápisu do životopisu vybaví i nemožnost věci flexibilně měnit, hromadu procesů a směrnic nebo malý zájem o názory jednotlivce. Ale když se řekne Wienerberger s.r.o., napadne mě téměř přesný opak. Více jsem si o tom všem povídala s country HR manažerkou firmy s více než tisícovkou zaměstnanců Markétou Souhradovou. Jsem zvědavá, co si o korporátech budete po přečtení myslet vy.

celý článek

ALŽBĚTA TRUPAROVÁ: Pocitům při návratu domů z náročné mise se nic nevyrovná


Personální a finanční manažerka Lékařů bez hranic Alžběta Truparová má za sebou devět misí. Působila v různých zemích, od Mexika, Ukrajiny a Iráku až po Súdán nebo Jemen. Samotných lékařů či zdravotnických pozic je v organizaci, která poskytuje zdravotnickou a humanitární pomoc v konfliktních oblastech, po přírodních katastrofách a při epidemiích, asi jen polovina. Bez odborníků v oblasti lidských zdrojů, financí, zásobování a bez dalších technických profesí by se totiž projekty ve více než sedmdesáti zemích světa neobešly.

celý článek

VERONIKA KALLAUSCHOVÁ: Když je někdo produktivní a chce, vše ho naučíme


Představte si firmu plnou techniků. Máte? A teď si představte drobnou mladou holčinu, která rozhoduje o jejich přijetí do firmy, zaškolování a progresu. Jestli se vám to aspoň trochu povedlo, pak máte obrázek společnosti Backbone s.r.o. a její personalistky Veroniky Kallauschové, která je sama živým důkazem toho, že zdání klame a předsudky je lepší raději hodit do koše.

celý článek

Odchod zaměstnance. Jak udržet týmovou dynamiku?


Celkově vzato je právě tato část zaměstnávání lidí, tedy jejich propouštění, jednou z těch extrémně nepříjemných, ale také často extrémně nutných. Kromě pracovně právního rozvázání je tu i ta osobní rovina, které je navíc svědkem celý tým. A tady už nastupuje firemní kultura a váš postoj k celému procesu.

celý článek

Opravdu dobrá inzerce vyžaduje sebedůvěru


Není pochyb, že personální inzerce je dnes jedním z nejdiskutovanějších témat, když se řeší úspěšnost náboru. Protože když není z koho vybírat, je opravdu těžké uspět. A nejde ani tak o kvantitu, ale hlavně kvalitu kandidátů. Do diskuze pak vstupuje marketing, grafik a další specialisté ve snaze vyřešit tento pro firmu klíčový problém. Je tu ale jedna zásadní věc, která nám při tvoření inzerce uniká.

celý článek

6 nejdražších chyb v administrativně-právní oblasti a jak se jim vyhnout


Pokud jste pravidelným čtenářem našeho časopisu, asi je vám jasné, že mít v týmu produktivní a správně motivované lidi je základem nejen pro úspěch celé firmy a její dobré výsledky, ale také pro to, abyste až příliš často nemuseli mluvit s právníky. Požádali jsme advokátku Janku Brezániovou, aby se s námi podělila o nejčastější problémy, které v praxi řeší.

celý článek

Kdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!


Od té doby, co na většinu pozic nečekají za vraty firem zástupy kandidátů, jsou předsudky nevděčným luxusem. Některé jsou už tak zažité, že je lidé pokládají za platné zákonitosti, se kterými je prostě potřeba počítat. Například takový věk. Spousta lidí je opravdu přesvědčena, že mladý člověk má v sobě automaticky více pracovního entusiasmu nežli lidé starší. Vychází to ze zkušenosti, ze sociologického výzkumu nebo je to jen chybná domněnka? Pojďme se na to podívat blíže.

celý článek

Inzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče


Ačkoli se může zdát, že inzerát není ve výběrovém řízení tak důležitý prvek, je to možná právě naopak. Možná se nám ti nejšikovnější ani nepřihlásí, protože je inzerát nezaujme nebo v něm požadujeme něco, bez čeho bychom se možná klidně obešli. Abychom se na to podívali z jiné perspektivy, zeptali jsme se úspěšných uchazečů, kteří už dnes jsou velmi hodnotným článkem firmy, jak inzerci vnímají oni.

celý článek

ALENA JETELINOVÁ: Když chci, aby byli lidé produktivní, sama pro ně tu energii musím mít


Za půl roku práce se jí podařilo obsadit deset klíčových pozic. Nové kolegy získala třeba přes doporučení na LinkedInu, obsadila pozici řidiče, která byla volná několik měsíců, a o hledaných pozicích bylo díky ní slyšet třeba i v lokálních rozhlasech. To všechno se zanedbatelnými náklady na inzerci. Pokud chcete argumentovat, že to není možné, připravte se, že při čtení rozhovoru s velmi šikovnou, kreativní a zároveň skromnou personalistkou společnosti STAVOSPOL, s.r.o., Alenou Jetelinovou možná změníte názor.

celý článek

Jak dnes posilovat loajalitu zaměstnanců


Když už někoho do firmy seženeme, on projde zaškolením a vydrží první rok nebo dva, nechceme o něj přijít. Úkol je tedy jasný – posilovat loajalitu zaměstnanců. Jak ale na to v době, kdy jsme si zaměstnance rozmazlili a teď nevíme co s tím?

celý článek

6 znaků, které by měl mít moderní zaměstnavatel


Úspěch v náboru se skrývá hlavně ve vašem postoji a několika základních krocích z vaší strany. Pokud byste tedy rádi změnili postoj z „Nejsou lidi, s tím nic nenadělám.“ na „I kdyby lidi nebyli, my to nějak zvládneme.“, máme pro vás dávku inspirace.

celý článek

Když nemáte dobře motivované lidi, žádné benefity to nezachrání


Práce se pořád ještě z velké části bez lidí prostě neudělá, a tak je tu jeden nástroj, který vám jako manažerovi může výrazně pomoci, když víte, jak s ním zacházet – motivace. I proto jsem pro vás vytáhli z našich nejčtenějších článků o motivaci to nejpodstatnější. Věříme, že vám to bude k užitku.

celý článek

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem


I když se koncept PPM jeví jako nový a moderní, neznamená to, že už jej v některých firmách přirozeně nepoužívají. Právě takové firmy jsme pro vás našli a já jsem zvědavá, jak to máte v porovnání s nimi vy. Jsou tam podobné znaky? Pak vám gratuluji! Máte na čem pracovat? To je normální, vždy je co zlepšovat.

celý článek

Dnešní firmy velmi často neví, co vlastně od personalisty očekávat


Role HR oddělení ve firmě je až příliš často špatně pochopená. A možná právě proto nejen v Česku, ale po celém světě mnohdy slýcháme od šéfů firem otázku: „Kdy je ten správný čas na to mít personalistu?“ Pojďme se na to podívat z mezinárodní perspektivy.

celý článek

Nové trendy, kam se podíváš. Jak neriskovat a zároveň nezaspat?


Také jste si všimli, že není dne, kdy by na vás neútočily nabídky k využití všech těch moderních vymožeností dneška? Měli byste být na sociálních sítích, měli byste automatizovat a také digitalizovat, měli byste kvalifikovat personál skrze virtuální realitu a možná byste měli zaměstnávat lidi jen na čtyři dny v týdnu. Něco, co znělo před lety jako sci-fi, je dnes už běžně používáno. Jak ale neriskovat a zároveň nezaspat? Nesnadná otázka, že? Pojďme se podívat na to, na čem doopravdy záleží.

celý článek

Jak zajistit psychické zdraví zaměstnanců? Možná stačí jen práce


Asi nikdo už dnes nevěří v život bez mráčku. Chápeme, že problémy k životu patří. Navíc pocit štěstí samotný je vlastně založen na tom, že takové problémy překonáváme. Abychom byli šťastní, potřebujeme problémy, protože život bez jakékoli překážky k překonání by byl vlastně jen „suše spokojený“. Jak ale přistupovat k problémům našich zaměstnanců? Jak jim pomoct, aby byli co nejvíce v pohodě a mohli pracovat?

celý článek

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek

ILONA JOHNOVÁ KOUKALOVÁ Z MPSV: Nově podpoříme dotacemi firmy zaměřené na flexibilitu, různorodost a zmírňování předsudků


Nově spuštěný Operační program Zaměstnanost Plus má za cíl podpořit dotacemi české firmy v oblasti flexibility, různorodosti a zmírňování předsudků. Ačkoliv si to neradi přiznáváme, česká společnost je předsudky ohledně zaměstnávání mužů a žen doslova zamořena. Jak a proč se takových stereotypů zbavit? Co vše se pod operačním programem skrývá? A jak konkrétně může zaměstnavatel tuto dotaci získat? Na to, i mnoho dalšího, jsme se ptali Ilony Johnové Koukalové z Ministerstva práce a sociálních věcí. 

celý článek

Desatero pro skvěle motivovaný tým


Cítíte, že potřebujete lépe namotivovat svůj tým do práce? Chybí vám jejich větší iniciativa, proaktivita a zapojení do firemního dění? Právě proto jsme sestavili tohle desatero, které je založené na naší zkušenosti se stovkami firem. Přejeme vám, aby přineslo inspiraci a výsledky i vám.

celý článek

Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?


V poslední době se u firem čím dál častěji setkáváme s úvahami o zkrácené pracovní době pro zaměstnance. Několik z nich už se do toho rovnou v praxi pustilo. Otázkou ale je, komu to ve výsledku doopravdy pomohlo – pracovitým tahounům nebo těm, kteří se ani před tím moc nepředřeli?

celý článek

Mårten Runow: Novodobý HR manažer by se měl zaměřit na produktivitu personálu


Mårten Runow zakladatelem společnosti Performia International působící ve Švédsku se snaží vnášet do oblasti HR zdravý rozum. Letos v květnu přijel do Prahy na konferenci Moderní trendy HR a hovořil o tom, jak uplynulé roky změnily práci v HR a o tom, jaká bude budoucnost HR a jaké místo v ní zaujme tzv. Personnel Productivity Management™.

celý článek

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu


Proces etablování nováčka na nový post, moderně nazývaný onboarding, je velmi klíčové období nejen pro samotného pracovníka, ale i pro celou firmu. V době, kdy firmám často chybí pracovní síla, jsou současní pracovníci mnohokrát přetěžovaní a čekají na nového člena týmu jako na spásu.

celý článek

Z PRAXE: Jak si české firmy poradily v situaci, kdy není kvalitních kandidátů nazbyt


I když se může zdát, že na trhu práce „nejsou lidi“, je možné s tím něco dělat. Jaké zvolit cesty, aby se vás výmluva, že „nejsou lidi“, už nemusela týkat? A jak najít kvalitního uchazeče právě ve chvíli, kdy ho hledáte? Na to jsme se zeptali našich nejúspěšnějších klientů.

celý článek

JANA JÁČOVÁ: Na náboru musíte pracovat trvale, jinak nefunguje


Zatímco jedni stále opakují, že „nejsou lidi“, jiní hledají cesty, jak je najít, ať už je doba jakákoli. K druhé skupince patří i Jana Jáčová, majitelka společnosti UOL Účetnictví. Zatímco si ostatní stěžují na nedostatek lidí, ona nabírá stovky brigádníků, točí videa na LinkedIn a TikTok a expanduje ve všech směrech.

celý článek

ANDREA BOHAČÍKOVÁ: Když chcete adaptovat rodiče po rodičovské do práce, musí na to být naladěný celý tým


Ačkoli je u nás stále situace s nedostatkem kvalitních uchazečů v některých oborech až kritická, je tu pořád jedna skupina, které se práce hledá těžce. Jsou to matky či otcové po rodičovské dovolené. O tom jsme si povídali s ředitelkou a zakladatelkou vzdělávací a networkingové platformy M.arter ANDREOU BOHAČÍKOVOU.

celý článek

Zaměření na cíl výrazně pomáhá zvládnout jakoukoli stresovou situaci, shoduje se Australan s Kostaričankou


Kostaričanku Evelissu Cubero a Australana Garetha Jekela spojuje nejen to, že oba založili pobočku Performie, ale také to, že oba kromě toho působí ještě v úplně jiném odvětví. Jaké zkušenosti si odnesli z budování firmy úplně „od píky“ a jak se dívají na posilování odolnosti zaměstnanců ze svých zeměpisně velmi odlišných pohledů?

celý článek

Ve flexibilitě práce je budoucnost. Jaké jsou naše vyhlídky?


Home office, sdílená pracovní místa, flexibilita pracovní doby nebo práce spojená s cestováním. To jsou témata současného světa byznysu, která firmy dnes trápí a zajímají stále více. Tento trend se objevil už před několika lety a pandemie jeho šíření výrazně popohnala. Jak k němu přistoupit tak, abychom udrželi výsledky firmy alespoň tam, kde byly před jeho nástupem?

celý článek

Syndrom vyhoření? Průšvih začíná už špatným výběrem


Syndrom vyhoření je v dnešní době stále častěji používaný pojem. Názory jsou různé, od toho, že jde o uznanou nemoc, jednoduše definovanou jako stav vyčerpání, až po postoj, že něco jako vyhoření prostě neexistuje.

celý článek

Největší mýty o moderní motivaci zaměstnanců


Nejspíš jste toho o motivaci už slyšeli a četli mnoho. A když se v nějaké oblasti hodně napíše, vzniká v ní také hodně mýtů. Pojďme se podívat na to, jaké mýty se o motivaci šíří nejvíce a jak mohly překroutit náš celkový pohled na to, jak vlastně motivovat své lidi nebo sebe sama.

celý článek

Jak mít dobré vztahy na pracovišti?


Dobré vztahy na pracovišti chce asi každý. Podívejme se společně na zásadní faktory, které vztahy výrazně ovlivňují a na které se ve firmách docela často zapomíná. 

celý článek

Sdílená pracovní místa. Pro někoho výhoda, pro někoho peklo


Doba covidová nám ukázala, že home office je možný na více pozicích, než jsme si mysleli. Firmy byly do značné míry donuceny vzhledem k okolnostem přejít na tento styl práce bez ohledu na to, zda se jim to líbí, či nikoliv.

celý článek

5 tipů, jak získat ty nejlépe motivované lidi neboli srdcaře


Můžete zaměstnat kohokoli, ale když se podíváte na nejloajálnější lidi ve svém týmu, zjistíte, že jejich motivace je zpravidla vysoká. A to je ten důvod, proč se vám s nimi tak dobře pracuje.

celý článek

Tři infuze pro imunitní systém vašeho zaměstnance


Určitě si vybavíte situaci, kdy se váš zaměstnanec nebo třeba kolega hroutí nad pro něj nezvládnutelným úkolem. Nebo věci vzdává ještě dřív, než se do nich doopravdy pustí. Jak rádi byste ho viděli odolnějšího! Bylo by to skvělé pro něj, pro vás a také pro celou firmu. Jak to můžete jako šéf ovlivnit? Jak nastartovat nebo posílit něčí odolnost? Ráda bych vám popsala tři z mého hlediska hlavní faktory, které doopravdy mohou posílit imunitu každého zaměstnance.

celý článek

TOMÁŠ HÜLLE: Moderní firmy vědí, že stážisti jsou jejich budoucnost


Jak na stáže ve firmách? To je něco, co se ve veřejné debatě i na firemních poradách rozebírá čím dál častěji. Podle zakladatelů platformy Xflow.cz, která se budováním stážistické kultury v České republice zabývá, je to ale pořád málo. Tomáš Hülle, spoluzakladatel platformy, se propojováním akademické sféry s praxí zabývá už několik let a v roce 2019 tak byl i u zrodu Xflow.cz. Jak mohou stážisté firmám pomoci, jak je nabírat a co vlastně potřebujete o stážistickém programu vědět, než se do něj pustíte?

celý článek

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

MICHAL KABELKA: Chceš být odolnější? Dostaň se do průšvihu a vytáhni se z něj


Když je řeč o odolnosti, nemohli jsme si k rozhovoru vybrat mezi našimi klienty nikoho lepšího. Michal Kabelka, dnes vedoucí lidských zdrojů ve společnosti KAVALIERGLASS, a.s., byl úspěšný podnikatel, který si prošel nemalými potížemi a rozhodl se je přetavit ve svou vlastní imunitu. Dnes své zkušenosti s věčně dobrou náladou předává jako běžný zaměstnanec, který pro velkou výrobní firmu doslova dýchá.

celý článek

Proč jsme tak fixovaní na první dojem?


Někteří personalisté mají tendenci klást velký důraz na první dojem, který z kandidáta mají. To ale někdy může být obrovská chyba. Neznamená to ale, že na prvním dojmu nikdy nezáleží, jen že se mnohdy přeceňuje. Nejen v HR. Proč to tak je a kdy si na to dát pozor? Tím se zabýval napsal Marten Runow, expert na budování produktivních týmů.

celý článek

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali, říká Ivar Bruvoll


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek

JAN COUFAL: Pokud firma nemůže fungovat bez vás, jste pro ni obrovským nebezpečím


Jestli se vám někdy zdálo, že jednoduchost je známkou slabosti, či dokonce neodbornosti, při rozhovoru s výkonným ředitelem společnosti CZECH PROMOTION group, s.r.o., by vás tohle zdání asi rychle přešlo. Jan Coufal je prototypem úspěšného, profesionálního a zároveň velmi lidského a skromného šéfa firmy, který vám velmi jasně a nekomplikovaně vysvětlí, že dělat chyby je to nejlepší pro váš růst.

celý článek

Proč pokračovat v najímání, když ostatní propouští?


Poslední dobou jsme ve společnosti svědky zajímavého jevu, který můžeme nazvat jako kolektivní chování. To je popisováno jako výrazně odlišné od chování jednotlivce, který se rozhoduje sám za sebe bez vlivu skupiny. Emoce, kterou se vyznačovalo a stále ještě v mnohých ohledech vyznačuje chování společnosti v posledních pár měsících, je strach.

celý článek

Dvě vlastnosti, které mají vliv na vaši sebedůvěru


Během posledních pár měsíců jsme měli možnost pozorovat různé reakce našeho okolí. Někteří lidé měli strach, byli jako opaření, někteří panikařili a dělali rozhodnutí, která s odstupem času byla přinejmenším zbytečná. Jiní se zase až moc „netrápili“ a propásli tím příležitosti a další zas svým přístupem příjemně překvapili a přispěli k lepšímu zvládnutí celé situace. Tohle celé souvisí mimo jiné i se sebedůvěrou. Na čem je taková sebedůvěra lidí postavená a proč ji Češi nemají moc velkou? Možná budete překvapeni.

celý článek

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

Znát potenciál svých lidí? Nezbytné!


Možná více než kdy jindy firmy začínají zkoumat efektivitu jednotlivých členů týmu. Doba si žádá pracovat více a tvrději za stejné nebo dokonce menší peníze. Takto se firmy snaží udržet nad vodou v současné nestandardní situaci. Je to doba, která se více či méně dotkla všech a její dozvuky tu s námi ještě chvíli zřejmě budou.

celý článek

Uspěje manažer doby pohodové i v době krizové?


Současná doba mi připomíná klasický začátek amerického akčního filmu. Z naprosto standardní rutiny se najednou hlavní hrdinové ocitnou uprostřed katastrofy. A právě v této šílené době se přede všechny postaví někdo, kdo ostatní vede a díky komu je zachráněn celý svět. Nebo alespoň jeho část. Existuje vůbec takový hrdina v našem reálném světě?

celý článek

RADKA TESAŘÍKOVÁ: Dobrý nábor je trvalé vytváření kvalitního pracovního prostředí


Radka Tesaříková pracuje ve společnosti Karel Kaňák, s.r.o. už od roku 2017. Její přístup k zaměstnancům a náboru jako takovému velmi přesně koresponduje s tím, jak se firmě daří. V současné době patří k předním českým výrobcům výsekových strojů a lídrům v oblasti opracovávání materiálů. Jak do tak specifického oboru hledají zaměstnance a do jaké míry reputace firmy dokáže ovlivnit rozhodnutí uchazečů?

celý článek

Jaký vliv mají negativní emoce na výsledky firmy


Emoce v týmech zásadně ovlivňují nejen náladu, ale i samotný výkon vašich lidí. Určitě jste již měli možnost zpozorovat, že když je v týmu dobrá nálada, většinou je doprovázená vysokou produkcí a schopností řešit přicházející problémy s lehkostí a bez zaváhání. Naopak pokud jste zaznamenali v týmu špatnou náladu, většinou to šlo ruku v ruce s tím, že někteří lidé nebyli plně vytíženi a každý problém byl zbytečně dlouho "rozmazáván".

celý článek

Mluvte se svými zaměstnanci, nenechte kolovat drby


„Ahoj, mám se nic moc… Všichni jsme na home officu, vedení s námi nekomunikuje a porady jsou zrušené. Prostě chaos.“ Takovou odpověď jsem obdržela od své klientky na dotaz, jak se jí nyní v této nestandardní době daří. V ten moment, a na základě dalších podnětů ze strany klientů, jsem si uvědomila, že komunikace je v některých firmách v současnosti dosti zanedbaná.

celý článek

Snaha obsadit pozici za každou cenu vyčerpává celý tým, shoduje se šéfka s personalistkou


Již přes deset let spolu pracují ve světě kancelářských a školních potřeb, který existuje od roku 1991. Jedna vede firmu v nelehkém konkurenčním prostředí ke skvělým výsledkům, druhá si vzala za cíl pustit do firmy pouze produktivní a nadšené lidi. Jak se to matce a dceři, ředitelce a personalistce, Martině Zacharové a Lucii Veverkové daří a jak se dívají na výběr lidí do firmy v době, kdy „nejsou lidi“?

celý článek

HOME OFFICE: Nastavili jste ta správná pravidla?


Vzhledem k současné situaci mnoho firem změnilo systém fungování a zavedlo pro své zaměstnance home office, tedy práci z domova. Pro některé to už bylo běžnou součástí života, pro některé novinka. Jak to je u Vás? Zkontrolujte si s námi, jestli jste nastavili všechno správně.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek

MICHAELA DŽUPINOVÁ: Když přijdete do firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je to, co přitahuje konkrétní typ lidí


Michaela Džupinová, ředitelka Realitní kanceláře Pubec, je jednou z velmi úspěšných žen, které jsou ale zároveň ohromně skromné. Nejen že se na pozici ředitelky firmy vypracovala z pozice recepční, ale je již od roku 2008 výraznou oporou celého týmu převážně makléřů, v němž panuje skvělá atmosféra.

celý článek

Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím


Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?

celý článek

David Vodehnal - Když může pracovník ovlivnit chod firmy, nemá potřebu hledat si nové zaměstnání


Za 3 roky působení na pozici jednatele navýšil počet zaměstnanců firmy o 23 lidí a od doby jeho nástupu má firma Centec automatika, spol. s.r.o. pravidelně nárůst výroby v průměru o 15 %. Jejich nejlepší lidé jsou ve firmě už více než 15 let. I přesto působí David Vodehnal, jednatel společnosti, velmi skromně a jde mu hlavně o to, aby se firmě a lidem v ní dařilo. Jak zní jeho recept na úspěch?

celý článek

Čechům kreativita v najímání rozhodně nechybí


Abychom trochu zapátrali v jiných vodách najímání a přinesli vám odlišný pohled na to, jak najímání funguje v jiných zemích, oslovili jsme kolegy ze dvou zemí, kde Performia působí. Ač jsme pátrali po větší kreativitě, tolik jako u nás, jsme jí nenašli. Něco k inspiraci jsme ale přeci jen vypátrali.

celý článek

Jiří Halousek: Chtěli jsme, aby setkání s námi byl zážitek od prvního momentu


Je vystudovaný „ajťák“, ale více než tvořit programový kód ho dnes baví vést lidi. Společnost IReSoft založil ve svých 21 letech a dnes je pyšný na to, že funguje, aniž by na něm byla firemní operativa závislá. Před dvěma lety se ve vysoce konkurenčním IT prostředí rozhodl, že nebudou lidi hledat, ale budou si je k sobě přitahovat. Nechte se inspirovat i vy.

celý článek

Živá voda pro váš nábor


Doba žádá kreativitu, ale jak na ni? Zažíváme jakousi nouzi v oblasti náboru, a to nejen z hlediska množství reakcí na vydaný inzerát, ale také množství a kvality kandidátů, kteří dorazí k pohovorům. Potřebujeme tedy pro sebe ale i pro nábor ve firmách doslova živou vodu. A kreativita takovou živou vodou rozhodně je.

celý článek

Nechat neustále chybovat svůj personál je luxus, který nechcete


Jakmile se firma zvětší z jedince na několik lidí, začnou se přirozeně jednotlivci specializovat na určitou část práce, a tím se stávají mnohem efektivnějšími. Toto je naprosto přirozené. Takováto specializace se dá v obecnosti seřadit do pomyslného ideálního toku. Nazvěme jednotlivé části toku divizemi a podívejme se na jeho ideální formu.

celý článek

Martina Ježková: Klíčovými ingrediencemi úspěšné firmy jsou hodnoty, poslání a důvěra


Na maloobchodní firmu mají velmi malé procento fluktuace zaměstnanců a ona na tom má nemalý podíl. O kom je řeč? O Martině Ježkové, HR ředitelce společnosti Tchibo Praha, spol. s r.o.

celý článek

Mårten Runow: “Teambuilding” v dnešním slova smyslu lepší tým nevytváří


Abychom obrázek o budování úspěšného týmu doplnili o pár inspirativních myšlenek, máme tu pro vás pár zajímavých pohledů na toto téma a třeba i to, co to vlastně je v poslední době tolik populární „teambuilding“. Jak to vidí zakladatel Performia International Mårten Runow?

celý článek

Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná


Zdá se Vám poslední dobou výběr zaměstnanců složitější a přemýšlíte, co změnit, aby to bylo snazší? Možná jste nepomysleli na jednu brzdu, která Vám může úspěch dost výrazně zpomalit. Zjistěte, jak se jí zbavit.

celý článek

Jak udržet lidi v týmu: Trvanlivost zaměstnance


Je opravdu trvanlivost zaměstnanců omezená? A můžeme vůbec ovlivnit to, jestli s námi zůstanou nebo půjdou jinam? Přečtěte si několik základních principů, které byste měli dodržet, abyste si své dobré lidi udrželi, a v závěru i jednu hlubokou myšlenk

celý článek

Iva Schulzová: Výběr je výrazně ovlivněn tím, co nosí šéf dané pozice v hlavě


Situace v najímání je v posledním období poněkud jiná. Jak nízká nezaměstnanost zahýbala s personální inzercí? Na to jsme se zeptali naší personální konzultantky Ivy Schulzové, která pomáhá klientům s výběrem již od roku 2008.

celý článek

Tajemství týmu: Účel firmy je jako led, na kterém se dobře bruslí


To byly ale časy, když jsme firmu rozjížděli. Plno věcí jsme dělali „na koleni“, mělo to daleko k dnešnímu propracovanému systému. Bylo to neskutečně náročné, ale zároveň fascinující. Je Vám to povědomé?

celý článek

3 nejčastější mýty o vzdělávání


Názory lidí ve společnosti na oblast vzdělávání jsou častokrát velice pomýlené. Vycházejí ze všeobecně přijatých a zakořeněných mýtů a rádi bychom se na některé v tomto článku podívali.

celý článek

5 zaručených způsobů, jak odradit kvalitní uchazeče


Nyní nastává doba, kdy by každá firma měla dbát na to, jaké PR vytváří směrem ke kandidátům. Proto tu máme 5 přešlapů, které jsme u firem vypozorovali a které vás mohou snadno připravit o zajímavé pracovníky. Vyhněte se jim.

celý článek

Co (ne)může způsobit nedostatečně proškolený personalista?


U jednoho z našich klientů jsem se nedávno setkala se situací, kdy se personalistka cítila nedostatečně kompetentní k vedení pohovorů. Ve firmě je již téměř rok, ale zatím se jí nikdo příliš nevěnoval...

celý článek

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Neignorujte další zdroj Vašich nových kolegů


Spolu s růstem ekonomiky se nezaměstnanost výrazně snižuje a v takovém případě časy, kdy jsme vydali inzerát na pracovních portálech a pak si mohli vybírat z hromady obdržených životopisů, mizí nenávratně pryč.

celý článek

5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků


V současné době se u klientů nezřídka setkáváme s nedostatkem uchazečů na dělnické pozice. Je pro ně obtížné sehnat nové kandidáty a někteří dlouholetí pracovníci jim odchází.

celý článek

TECHNICKÉ POZICE: Opravdu hledáte výlučně odborníka?


S expanzí a rozvojem firma často potřebuje rozšířit řady o platné členy týmu. Pokud se jedná o pozice odborné, spojené s hlubšími znalostmi a dovednostmi, pak její požadavky na kandidáty podle toho vypadají.

celý článek

POHLED ZE ŠVÉDSKA: Personalista a jeho role očima Mårtena Runowa


Zakladatel společnosti Performia Mårten Runow ze Švédska považuje pozici personalisty, či chcete-li HR manažera, za jednu z nejdůležitějších ve firmě.

celý článek

Personalista ve firmě: Ano či ne?


Z praxe vím, že nejdelší bývá rozhodovací fáze – úvahy a rozhovory na téma „personalista – ano či ne“? U jednoho z našich klientů trvalo 3 roky, než se majitel rozhodl pro obsazení této pozice. Co se během těchto tří let událo?

celý článek

Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery


V poslední době se setkávám u svých klientů s touto situací: Máme nedostatek kandidátů téměř na všech pozicích. Nevíme, kde už hledat, tak vyšleme našeho personalistu (nebo člověka, který částečně zastává tento post) na školení...

celý článek

Pier Paderni: PR vyžaduje dřinu a schopnost porozumět lidské mysli


Paderni se oblasti managementu a řízení lidských zdrojů věnuje od roku 1981 a kromě konzultací v předních italských i mezinárodních společnostech vyučuje i na vysokých školách.

celý článek

Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!


Když komunikujeme s klienty, kteří se občas, často nebo trvale snaží získat a udržet ty nejlepší pracovníky do svých týmů, zjišťujeme, že ten nejlepší a dlouhodobě nejúspěšnější model je ten..

celý článek

Interní PR ignorujte jen na vlastní nebezpečí


I když pojem „interní PR“ může znít velmi honosně a pro někoho až neuchopitelně, je to něco, co se vyskytuje v každé firmě, ať už chceme nebo ne. Otázka je, na jaké je úrovni a co může způsobit kladného nebo negativního.

celý článek

Výše platu a benefity v inzerátu: Dobře nebo špatně?


Inzerce práce v období nízké nezaměstnanosti není jednoduchá. Ale jak inzerci nastavit, abyste si přitáhli ty správně motivované kandidáty, kteří vám ve firmě zůstanou? Přečtěte si tento článek o tom, jaký vliv na druh kandidátů mají benefity v inzec

celý článek

Jak dovést zaměstnance k očekávaným pracovním výsledkům?


Přijali jste někdy do svého týmu člověka, který je osobnostně schopný, dokáže vycházet s lidmi, umí komunikovat o tom, co se děje? A stalo se Vám, že tento člověk pomáhá, ale ne vždy plní ve své práci to, co jste si na začátku stanovili? Čtěte, jak n

celý článek

POVÝŠENÍ ZAMĚSTNANCE: Čím začít?


Chystáte se povýšit některého z Vašich zaměstnanců? Existuje něco, na co určitě nesmíte zapomenout. A Performia Vám navíc může pomoci zmapovat konkrétně, zda má na to konkrétní člověk potenciál a co je třeba s ním projít, aby to zvládl.

celý článek

Jak v týmu nejsnáze prosazovat změny?


Pokud chcete do týmu zavést něco nového, změnit něčí názor nebo hledisko, nemusí to být vždy snadné. Jak to udělat nejsnáze, se dočtete v tomto článku.

celý článek

5 nejčastějších chyb spojených s odchodem zaměstnance


Jaké jsou nejčastější chyby spojené s odchodem zaměstnance? Jak sdělovat zbytku týmu, že někdo odchází? A na co nezapomenout při výběru náhrady? Více najdete v tomto článku.

celý článek

Průzkum spokojenosti zaměstnanců. Proč průzkum dělat a jak na něj?


Chystáte se na výroční pohovory a chtěli byste dělat průzkum spokojenosti zaměstnanců, na kterém je můžete založit? Máme pro vás tipy, jak průzkum sestavit a jaké otázky použít.

celý článek