5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.
 


1. Ve firmě stále zůstává osoba, která už tam být nemá

Je to většinou někdo, kdo se jeví jako nepostradatelný, ale zároveň se kolem něj dějí zvláštní věci, které nejsou v pořádku. Například je zde šéf servisu, který odmítá zákazníky, a když prodejce přijde s tím, že prodal vůz a je třeba ho připravit, mluví o tom jako o komplikacích. I když je v nějakém ohledu odborníkem a zvládá kus práce, je také zároveň zdrojem demotivace pro zbytek týmu a důvodem toho, že noví lidé brzy odchází nebo vůbec nepřijdou. Odstraňte tedy všechny vnitřní brzdy.

Viděli jste už náš spot, který velmi přesně charakterizuje složení týmu? Podívejte se tady:

2. Výběrová řízení se nekonají podle standardu a s maximální pečlivostí

Příjemné vystupování, sympatie ani sliby rozhodně nejsou to, co by vás mělo přesvědčit, že je kandidát ten pravý. Ověření produktivity, odhalení motivace a osobnosti kandidáta a konečně také kvalifikované ověření referencí jsou objektivní věci, na kterých můžete bezpečně stavět své rozhodnutí.

Chtějte lidi, jejichž pozornost bude věnována výsledkům a dobru pro váš tým. Ne ty, kteří vám příjemně sdělují, jak něco nejde.

3. Dosazení osoby na post není dostačující nebo je úplně špatně

I velmi výkonní lidé potřebují v začátku pomoci a zorientovat se. Jedna z nejčastějších chyb je neobjasnění specifických výrazů, které se ve firmě používají. Někdy jsou to i běžná slova, ale využívají se v jiné definici. Když nemáte správný koncept, nemáte plné porozumění, a když nerozumíte, jak můžete být aktivní a přebírat zodpovědnost? Proto se ujistěte, že vaši nováčci porozuměli všemu, co jste jim předložili.

Perormia-5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

4. Neměříte produkci jednotlivcům, neznají svůj produkt, produkty
a cíle nebo kvóty

Zadáte-li nějaký úkol, zkontrolujte ho a vyžaduje výsledek. Spoléhání se na "řeči" může být zavádějící, a pokud máte více než jen pár zaměstnanců, nemáte šanci doopravdy vidět jejich efektivitu a věřte, že snaha nestačí. Snadno se pak stane, že osobní vztahy v rámci firmy ovlivní váš úsudek a hodnocení zaměstnanců přestane být spravedlivé. Jasně definujte výsledek, který má každý jednotlivec dodávat, nastavte plány nebo kvóty a měřte dosažené výsledky v týdenním nebo měsíčním cyklu.

5. Šéf selhává v prosazení jednoho z výše uvedených kroků, a proto se stále
"děje" něco, co nechce

Nezapomínejte na sebe. Vy, manažer, šéf určujete standardy a úroveň produkce. To, co budete tolerovat, stane se standardem. Vaše ochota čelit případnému protitlaku, dělat někdy i nepopulární rozhodnutí a prokázat kdykoli svou kompetenci, vytváří vaši přirozenou autoritu. Vaše schopnost uvést do života to, co chcete, udržet to a vymýtit cokoli, co nechcete, rozhoduje o tom, kam až posunete svůj tým. Manažer na svých schopnostech a ochotě může pracovat. A je to pro něj i pro jeho tým to nejlepší, co může udělat.

PS: Věděli jste, že název Performia je odvozen právě od anglického slova performer, což je právě tahoun, ten, který posouvá věci kupředu? Právě v tom se vám PERFORMIA snaží pomáhat – abyste měli firmu plnou tahounů.

Zdroje fotografií a videa: Thinkstock, archiv Performia

Chcete si být jisti v tom, jak správně popsat produkt jednotlivých zaměstnanců, jak poznat opravdového „tahouna“?
 

Určitě neváhejte a přijďte na náš seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet


Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.

celý článek

Z PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?


Interní komunikaci se v poslední době věnuje stále více pozornosti a je pravda, že díky ní můžete přímo ovlivnit firemní kulturu i to, jak se lidem u vás ve firmě pracuje. Navíc existují různé kanály pro interní komunikaci. Co funguje ve firmách našich klientů? Nechte se inspirovat.

celý článek

Předsudků je na českém pracovním trhu ještě velmi mnoho


Čísla z nejrůznějších průzkumů bohužel ukazují, že předsudky u nás stále přetrvávají. Na druhou stranu stále častěji pozorujeme, že se v tom firmy pomalu zlepšují. Ti, kdo už dnes předsudky nemají nebo je postupně bourají, mají a budou mít velký náskok. Mohou totiž pro sebe získat výjimečné a loajální zaměstnance, které jinde kvůli některému z předsudků nechtěli. Podívejte se na jednotlivá čísla a zamyslete se u každého nad tím, jak jej ovlivňujete zrovna vy.

celý článek