5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.
 


1. Ve firmě stále zůstává osoba, která už tam být nemá

Je to většinou někdo, kdo se jeví jako nepostradatelný, ale zároveň se kolem něj dějí zvláštní věci, které nejsou v pořádku. Například je zde šéf servisu, který odmítá zákazníky, a když prodejce přijde s tím, že prodal vůz a je třeba ho připravit, mluví o tom jako o komplikacích. I když je v nějakém ohledu odborníkem a zvládá kus práce, je také zároveň zdrojem demotivace pro zbytek týmu a důvodem toho, že noví lidé brzy odchází nebo vůbec nepřijdou. Odstraňte tedy všechny vnitřní brzdy.

Viděli jste už náš spot, který velmi přesně charakterizuje složení týmu? Podívejte se tady:

2. Výběrová řízení se nekonají podle standardu a s maximální pečlivostí

Příjemné vystupování, sympatie ani sliby rozhodně nejsou to, co by vás mělo přesvědčit, že je kandidát ten pravý. Ověření produktivity, odhalení motivace a osobnosti kandidáta a konečně také kvalifikované ověření referencí jsou objektivní věci, na kterých můžete bezpečně stavět své rozhodnutí.

Chtějte lidi, jejichž pozornost bude věnována výsledkům a dobru pro váš tým. Ne ty, kteří vám příjemně sdělují, jak něco nejde.

3. Dosazení osoby na post není dostačující nebo je úplně špatně

I velmi výkonní lidé potřebují v začátku pomoci a zorientovat se. Jedna z nejčastějších chyb je neobjasnění specifických výrazů, které se ve firmě používají. Někdy jsou to i běžná slova, ale využívají se v jiné definici. Když nemáte správný koncept, nemáte plné porozumění, a když nerozumíte, jak můžete být aktivní a přebírat zodpovědnost? Proto se ujistěte, že vaši nováčci porozuměli všemu, co jste jim předložili.

Perormia-5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

4. Neměříte produkci jednotlivcům, neznají svůj produkt, produkty
a cíle nebo kvóty

Zadáte-li nějaký úkol, zkontrolujte ho a vyžaduje výsledek. Spoléhání se na "řeči" může být zavádějící, a pokud máte více než jen pár zaměstnanců, nemáte šanci doopravdy vidět jejich efektivitu a věřte, že snaha nestačí. Snadno se pak stane, že osobní vztahy v rámci firmy ovlivní váš úsudek a hodnocení zaměstnanců přestane být spravedlivé. Jasně definujte výsledek, který má každý jednotlivec dodávat, nastavte plány nebo kvóty a měřte dosažené výsledky v týdenním nebo měsíčním cyklu.

5. Šéf selhává v prosazení jednoho z výše uvedených kroků, a proto se stále
"děje" něco, co nechce

Nezapomínejte na sebe. Vy, manažer, šéf určujete standardy a úroveň produkce. To, co budete tolerovat, stane se standardem. Vaše ochota čelit případnému protitlaku, dělat někdy i nepopulární rozhodnutí a prokázat kdykoli svou kompetenci, vytváří vaši přirozenou autoritu. Vaše schopnost uvést do života to, co chcete, udržet to a vymýtit cokoli, co nechcete, rozhoduje o tom, kam až posunete svůj tým. Manažer na svých schopnostech a ochotě může pracovat. A je to pro něj i pro jeho tým to nejlepší, co může udělat.

PS: Věděli jste, že název Performia je odvozen právě od anglického slova performer, což je právě tahoun, ten, který posouvá věci kupředu? Právě v tom se vám PERFORMIA snaží pomáhat – abyste měli firmu plnou tahounů.

Zdroje fotografií a videa: Thinkstock, archiv Performia

Chcete si být jisti v tom, jak správně popsat produkt jednotlivých zaměstnanců, jak poznat opravdového „tahouna“ a jak motivovat svůj tým?
 

Určitě neváhejte a přijďte na náš seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek