5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.
 


1. Ve firmě stále zůstává osoba, která už tam být nemá

Je to většinou někdo, kdo se jeví jako nepostradatelný, ale zároveň se kolem něj dějí zvláštní věci, které nejsou v pořádku. Například je zde šéf servisu, který odmítá zákazníky, a když prodejce přijde s tím, že prodal vůz a je třeba ho připravit, mluví o tom jako o komplikacích. I když je v nějakém ohledu odborníkem a zvládá kus práce, je také zároveň zdrojem demotivace pro zbytek týmu a důvodem toho, že noví lidé brzy odchází nebo vůbec nepřijdou. Odstraňte tedy všechny vnitřní brzdy.

Viděli jste už náš spot, který velmi přesně charakterizuje složení týmu? Podívejte se tady:

2. Výběrová řízení se nekonají podle standardu a s maximální pečlivostí

Příjemné vystupování, sympatie ani sliby rozhodně nejsou to, co by vás mělo přesvědčit, že je kandidát ten pravý. Ověření produktivity, odhalení motivace a osobnosti kandidáta a konečně také kvalifikované ověření referencí jsou objektivní věci, na kterých můžete bezpečně stavět své rozhodnutí.

Chtějte lidi, jejichž pozornost bude věnována výsledkům a dobru pro váš tým. Ne ty, kteří vám příjemně sdělují, jak něco nejde.

3. Dosazení osoby na post není dostačující nebo je úplně špatně

I velmi výkonní lidé potřebují v začátku pomoci a zorientovat se. Jedna z nejčastějších chyb je neobjasnění specifických výrazů, které se ve firmě používají. Někdy jsou to i běžná slova, ale využívají se v jiné definici. Když nemáte správný koncept, nemáte plné porozumění, a když nerozumíte, jak můžete být aktivní a přebírat zodpovědnost? Proto se ujistěte, že vaši nováčci porozuměli všemu, co jste jim předložili.

Perormia-5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

4. Neměříte produkci jednotlivcům, neznají svůj produkt, produkty
a cíle nebo kvóty

Zadáte-li nějaký úkol, zkontrolujte ho a vyžaduje výsledek. Spoléhání se na "řeči" může být zavádějící, a pokud máte více než jen pár zaměstnanců, nemáte šanci doopravdy vidět jejich efektivitu a věřte, že snaha nestačí. Snadno se pak stane, že osobní vztahy v rámci firmy ovlivní váš úsudek a hodnocení zaměstnanců přestane být spravedlivé. Jasně definujte výsledek, který má každý jednotlivec dodávat, nastavte plány nebo kvóty a měřte dosažené výsledky v týdenním nebo měsíčním cyklu.

5. Šéf selhává v prosazení jednoho z výše uvedených kroků, a proto se stále
"děje" něco, co nechce

Nezapomínejte na sebe. Vy, manažer, šéf určujete standardy a úroveň produkce. To, co budete tolerovat, stane se standardem. Vaše ochota čelit případnému protitlaku, dělat někdy i nepopulární rozhodnutí a prokázat kdykoli svou kompetenci, vytváří vaši přirozenou autoritu. Vaše schopnost uvést do života to, co chcete, udržet to a vymýtit cokoli, co nechcete, rozhoduje o tom, kam až posunete svůj tým. Manažer na svých schopnostech a ochotě může pracovat. A je to pro něj i pro jeho tým to nejlepší, co může udělat.

PS: Věděli jste, že název Performia je odvozen právě od anglického slova performer, což je právě tahoun, ten, který posouvá věci kupředu? Právě v tom se vám PERFORMIA snaží pomáhat – abyste měli firmu plnou tahounů.

Zdroje fotografií a videa: Thinkstock, archiv Performia

Chcete si být jisti v tom, jak správně popsat produkt jednotlivých zaměstnanců, jak poznat opravdového „tahouna“?
 

Určitě neváhejte a přijďte na náš seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek