5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.
 


1. Ve firmě stále zůstává osoba, která už tam být nemá

Je to většinou někdo, kdo se jeví jako nepostradatelný, ale zároveň se kolem něj dějí zvláštní věci, které nejsou v pořádku. Například je zde šéf servisu, který odmítá zákazníky, a když prodejce přijde s tím, že prodal vůz a je třeba ho připravit, mluví o tom jako o komplikacích. I když je v nějakém ohledu odborníkem a zvládá kus práce, je také zároveň zdrojem demotivace pro zbytek týmu a důvodem toho, že noví lidé brzy odchází nebo vůbec nepřijdou. Odstraňte tedy všechny vnitřní brzdy.

Viděli jste už náš spot, který velmi přesně charakterizuje složení týmu? Podívejte se tady:

2. Výběrová řízení se nekonají podle standardu a s maximální pečlivostí

Příjemné vystupování, sympatie ani sliby rozhodně nejsou to, co by vás mělo přesvědčit, že je kandidát ten pravý. Ověření produktivity, odhalení motivace a osobnosti kandidáta a konečně také kvalifikované ověření referencí jsou objektivní věci, na kterých můžete bezpečně stavět své rozhodnutí.

Chtějte lidi, jejichž pozornost bude věnována výsledkům a dobru pro váš tým. Ne ty, kteří vám příjemně sdělují, jak něco nejde.

3. Dosazení osoby na post není dostačující nebo je úplně špatně

I velmi výkonní lidé potřebují v začátku pomoci a zorientovat se. Jedna z nejčastějších chyb je neobjasnění specifických výrazů, které se ve firmě používají. Někdy jsou to i běžná slova, ale využívají se v jiné definici. Když nemáte správný koncept, nemáte plné porozumění, a když nerozumíte, jak můžete být aktivní a přebírat zodpovědnost? Proto se ujistěte, že vaši nováčci porozuměli všemu, co jste jim předložili.

Perormia-5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

4. Neměříte produkci jednotlivcům, neznají svůj produkt, produkty
a cíle nebo kvóty

Zadáte-li nějaký úkol, zkontrolujte ho a vyžaduje výsledek. Spoléhání se na "řeči" může být zavádějící, a pokud máte více než jen pár zaměstnanců, nemáte šanci doopravdy vidět jejich efektivitu a věřte, že snaha nestačí. Snadno se pak stane, že osobní vztahy v rámci firmy ovlivní váš úsudek a hodnocení zaměstnanců přestane být spravedlivé. Jasně definujte výsledek, který má každý jednotlivec dodávat, nastavte plány nebo kvóty a měřte dosažené výsledky v týdenním nebo měsíčním cyklu.

5. Šéf selhává v prosazení jednoho z výše uvedených kroků, a proto se stále
"děje" něco, co nechce

Nezapomínejte na sebe. Vy, manažer, šéf určujete standardy a úroveň produkce. To, co budete tolerovat, stane se standardem. Vaše ochota čelit případnému protitlaku, dělat někdy i nepopulární rozhodnutí a prokázat kdykoli svou kompetenci, vytváří vaši přirozenou autoritu. Vaše schopnost uvést do života to, co chcete, udržet to a vymýtit cokoli, co nechcete, rozhoduje o tom, kam až posunete svůj tým. Manažer na svých schopnostech a ochotě může pracovat. A je to pro něj i pro jeho tým to nejlepší, co může udělat.

PS: Věděli jste, že název Performia je odvozen právě od anglického slova performer, což je právě tahoun, ten, který posouvá věci kupředu? Právě v tom se vám PERFORMIA snaží pomáhat – abyste měli firmu plnou tahounů.

Zdroje fotografií a videa: Thinkstock, archiv Performia

Chcete si být jisti v tom, jak správně popsat produkt jednotlivých zaměstnanců, jak poznat opravdového „tahouna“ a jak motivovat svůj tým?
 

Určitě neváhejte a přijďte na náš seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Proč pokračovat v najímání, když ostatní propouští?


Poslední dobou jsme ve společnosti svědky zajímavého jevu, který můžeme nazvat jako kolektivní chování. To je popisováno jako výrazně odlišné od chování jednotlivce, který se rozhoduje sám za sebe bez vlivu skupiny. Emoce, kterou se vyznačovalo a stále ještě v mnohých ohledech vyznačuje chování společnosti v posledních pár měsících, je strach.

celý článek

Dvě vlastnosti, které mají vliv na vaši sebedůvěru


Během posledních pár měsíců jsme měli možnost pozorovat různé reakce našeho okolí. Někteří lidé měli strach, byli jako opaření, někteří panikařili a dělali rozhodnutí, která s odstupem času byla přinejmenším zbytečná. Jiní se zase až moc „netrápili“ a propásli tím příležitosti a další zas svým přístupem příjemně překvapili a přispěli k lepšímu zvládnutí celé situace. Tohle celé souvisí mimo jiné i se sebedůvěrou. Na čem je taková sebedůvěra lidí postavená a proč ji Češi nemají moc velkou? Možná budete překvapeni.

celý článek

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek