5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

Snažíte se, jak to jde, máte dobrý produkt nebo službu, jste v najímání aktivní, ale stále se vám nedaří mít firmu plnou „tahounů“? Pak si zkontroluje následujících 5 možných příčin toho, proč firma ještě neběží tak, jak byste si představovali.
 


1. Ve firmě stále zůstává osoba, která už tam být nemá

Je to většinou někdo, kdo se jeví jako nepostradatelný, ale zároveň se kolem něj dějí zvláštní věci, které nejsou v pořádku. Například je zde šéf servisu, který odmítá zákazníky, a když prodejce přijde s tím, že prodal vůz a je třeba ho připravit, mluví o tom jako o komplikacích. I když je v nějakém ohledu odborníkem a zvládá kus práce, je také zároveň zdrojem demotivace pro zbytek týmu a důvodem toho, že noví lidé brzy odchází nebo vůbec nepřijdou. Odstraňte tedy všechny vnitřní brzdy.

Viděli jste už náš spot, který velmi přesně charakterizuje složení týmu? Podívejte se tady:

2. Výběrová řízení se nekonají podle standardu a s maximální pečlivostí

Příjemné vystupování, sympatie ani sliby rozhodně nejsou to, co by vás mělo přesvědčit, že je kandidát ten pravý. Ověření produktivity, odhalení motivace a osobnosti kandidáta a konečně také kvalifikované ověření referencí jsou objektivní věci, na kterých můžete bezpečně stavět své rozhodnutí.

Chtějte lidi, jejichž pozornost bude věnována výsledkům a dobru pro váš tým. Ne ty, kteří vám příjemně sdělují, jak něco nejde.

3. Dosazení osoby na post není dostačující nebo je úplně špatně

I velmi výkonní lidé potřebují v začátku pomoci a zorientovat se. Jedna z nejčastějších chyb je neobjasnění specifických výrazů, které se ve firmě používají. Někdy jsou to i běžná slova, ale využívají se v jiné definici. Když nemáte správný koncept, nemáte plné porozumění, a když nerozumíte, jak můžete být aktivní a přebírat zodpovědnost? Proto se ujistěte, že vaši nováčci porozuměli všemu, co jste jim předložili.

Perormia-5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"

4. Neměříte produkci jednotlivcům, neznají svůj produkt, produkty
a cíle nebo kvóty

Zadáte-li nějaký úkol, zkontrolujte ho a vyžaduje výsledek. Spoléhání se na "řeči" může být zavádějící, a pokud máte více než jen pár zaměstnanců, nemáte šanci doopravdy vidět jejich efektivitu a věřte, že snaha nestačí. Snadno se pak stane, že osobní vztahy v rámci firmy ovlivní váš úsudek a hodnocení zaměstnanců přestane být spravedlivé. Jasně definujte výsledek, který má každý jednotlivec dodávat, nastavte plány nebo kvóty a měřte dosažené výsledky v týdenním nebo měsíčním cyklu.

5. Šéf selhává v prosazení jednoho z výše uvedených kroků, a proto se stále
"děje" něco, co nechce

Nezapomínejte na sebe. Vy, manažer, šéf určujete standardy a úroveň produkce. To, co budete tolerovat, stane se standardem. Vaše ochota čelit případnému protitlaku, dělat někdy i nepopulární rozhodnutí a prokázat kdykoli svou kompetenci, vytváří vaši přirozenou autoritu. Vaše schopnost uvést do života to, co chcete, udržet to a vymýtit cokoli, co nechcete, rozhoduje o tom, kam až posunete svůj tým. Manažer na svých schopnostech a ochotě může pracovat. A je to pro něj i pro jeho tým to nejlepší, co může udělat.

PS: Věděli jste, že název Performia je odvozen právě od anglického slova performer, což je právě tahoun, ten, který posouvá věci kupředu? Právě v tom se vám PERFORMIA snaží pomáhat – abyste měli firmu plnou tahounů.

Zdroje fotografií a videa: Thinkstock, archiv Performia

Chcete si být jisti v tom, jak správně popsat produkt jednotlivých zaměstnanců, jak poznat opravdového „tahouna“?
 

Určitě neváhejte a přijďte na náš seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Z PRAXE: Jak si české firmy poradily v situaci, kdy není kvalitních kandidátů nazbyt


I když se může zdát, že na trhu práce „nejsou lidi“, je možné s tím něco dělat. Jaké zvolit cesty, aby se vás výmluva, že „nejsou lidi“, už nemusela týkat? A jak najít kvalitního uchazeče právě ve chvíli, kdy ho hledáte? Na to jsme se zeptali našich nejúspěšnějších klientů.

celý článek

JANA JÁČOVÁ: Na náboru musíte pracovat trvale, jinak nefunguje


Zatímco jedni stále opakují, že „nejsou lidi“, jiní hledají cesty, jak je najít, ať už je doba jakákoli. K druhé skupince patří i Jana Jáčová, majitelka společnosti UOL Účetnictví. Zatímco si ostatní stěžují na nedostatek lidí, ona nabírá stovky brigádníků, točí videa na LinkedIn a TikTok a expanduje ve všech směrech.

celý článek

ANDREA BOHAČÍKOVÁ: Když chcete adaptovat rodiče po rodičovské do práce, musí na to být naladěný celý tým


Ačkoli je u nás stále situace s nedostatkem kvalitních uchazečů v některých oborech až kritická, je tu pořád jedna skupina, které se práce hledá těžce. Jsou to matky či otcové po rodičovské dovolené. O tom jsme si povídali s ředitelkou a zakladatelkou vzdělávací a networkingové platformy M.arter ANDREOU BOHAČÍKOVOU.

celý článek

Zaměření na cíl výrazně pomáhá zvládnout jakoukoli stresovou situaci, shoduje se Australan s Kostaričankou


Kostaričanku Evelissu Cubero a Australana Garetha Jekela spojuje nejen to, že oba založili pobočku Performie, ale také to, že oba kromě toho působí ještě v úplně jiném odvětví. Jaké zkušenosti si odnesli z budování firmy úplně „od píky“ a jak se dívají na posilování odolnosti zaměstnanců ze svých zeměpisně velmi odlišných pohledů?

celý článek