5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců
Přemýšlíte nad průzkumem spokojenosti vašich zaměstnanců? A uvažujete nad tím, jak využít získané informace? Přečtěte si k tomu našich 5 tipů.
To, jaké otázky můžete klást, jsme zmiňovali v jednom z předchozích článků. Pojďme se proto podívat na pět tipů, jak lze získané informace použít.
1. Inzerce
Cení si vaši lidé stability firmy, pravidelné mzdy nebo toho, že se mohou u vás rozvíjet a pracovat na nových věcech? Určitě to zahrňte do textu inzerátů. Není nic lepšího, než se pochlubit tím, co většina stávajících lidí vnímá jako plus.
2. Sociální sítě
Využijte firemní Facebook a zpropagujte tam pozitivní informace, které z ankety vyplynuly. Facebook můžeme přirovnat k „párty“, kam chodí lidé, když se chtějí bavit. Proto, pokud je to možné, můžete to pojmout i nějakou lehčí vtipnou formou.

3. Vylepšení webových stránek
Máte v týmu loajálního šikovného pracovníka, který si firmy a práce v ní váží? Poproste ho o rozhovor nebo jen vyjměte pár odpovědí z jím vyplněné ankety a zveřejněte to na vašich webových stránkách v části „Kariéra“ (samozřejmě se souhlasem daného člověka).
4. Motivační program
Přemýšlíte, co zahrnout do odměn pracovníků? Není nic vhodnějšího, než se zeptat přímo v anketě. Odpověděla například větší část lidí, že je zajímá možnost využití permanentek na sportovní utkání nebo by uvítali nějaký relax po práci? Pak víte co ve firmě zavést, aby to mělo u lidí tu správnou odezvu.
Nemají Vaši kolegové jasno v tom, kam firma směřuje, nebo nejsou spokojení s atmosférou ve firmě? V tomto případě příspěvek na penzijní připojištění nepomůže. Tady je potřeba definovat jasné cíle a účel (poslání) firmy a mluvit o něm s celým týmem.
5. Odhalení skrytých ztrát
Je některý ze zaměstnanců příliš kritický a v jeho odpovědích v anketě nebylo téměř nic pozitivního? Zaměřte se více na jeho výkonnost! Zjistěte, zda opravdu odvádí dobrou práci, nebo se jen svou kritikou snaží obhájit svou nečinnost.
TIP NA ZÁVĚR:
Určitě je důležité dát vašim lidem zpětnou vazbu o výsledcích ankety. Naplánujte a uskutečněte konkrétní kroky, které z ankety vyplynuly. Lidé musí vidět, že jsou jejich názory přijímány a že mohou něco ovlivnit.
Zdroje fotografií: Thinkstock
Chcete více rozumět svým zaměstnancům?
Absolvujte naše klíčové semináře a buďte si jistí, že vytváříte ten pravý tým!