5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců
Přemýšlíte nad průzkumem spokojenosti vašich zaměstnanců? A uvažujete nad tím, jak využít získané informace? Přečtěte si k tomu našich 5 tipů.
To, jaké otázky můžete klást, jsme zmiňovali v jednom z předchozích článků. Pojďme se proto podívat na pět tipů, jak lze získané informace použít.
1. Inzerce
Cení si vaši lidé stability firmy, pravidelné mzdy nebo toho, že se mohou u vás rozvíjet a pracovat na nových věcech? Určitě to zahrňte do textu inzerátů. Není nic lepšího, než se pochlubit tím, co většina stávajících lidí vnímá jako plus.
2. Sociální sítě
Využijte firemní Facebook a zpropagujte tam pozitivní informace, které z ankety vyplynuly. Facebook můžeme přirovnat k „párty“, kam chodí lidé, když se chtějí bavit. Proto, pokud je to možné, můžete to pojmout i nějakou lehčí vtipnou formou.

3. Vylepšení webových stránek
Máte v týmu loajálního šikovného pracovníka, který si firmy a práce v ní váží? Poproste ho o rozhovor nebo jen vyjměte pár odpovědí z jím vyplněné ankety a zveřejněte to na vašich webových stránkách v části „Kariéra“ (samozřejmě se souhlasem daného člověka).
4. Motivační program
Přemýšlíte, co zahrnout do odměn pracovníků? Není nic vhodnějšího, než se zeptat přímo v anketě. Odpověděla například větší část lidí, že je zajímá možnost využití permanentek na sportovní utkání nebo by uvítali nějaký relax po práci? Pak víte co ve firmě zavést, aby to mělo u lidí tu správnou odezvu.
Nemají Vaši kolegové jasno v tom, kam firma směřuje, nebo nejsou spokojení s atmosférou ve firmě? V tomto případě příspěvek na penzijní připojištění nepomůže. Tady je potřeba definovat jasné cíle a účel (poslání) firmy a mluvit o něm s celým týmem.
5. Odhalení skrytých ztrát
Je některý ze zaměstnanců příliš kritický a v jeho odpovědích v anketě nebylo téměř nic pozitivního? Zaměřte se více na jeho výkonnost! Zjistěte, zda opravdu odvádí dobrou práci, nebo se jen svou kritikou snaží obhájit svou nečinnost.
TIP NA ZÁVĚR:
Určitě je důležité dát vašim lidem zpětnou vazbu o výsledcích ankety. Naplánujte a uskutečněte konkrétní kroky, které z ankety vyplynuly. Lidé musí vidět, že jsou jejich názory přijímány a že mohou něco ovlivnit.
Zdroje fotografií: Thinkstock
Chcete více rozumět svým zaměstnancům?
Absolvujte naše klíčové semináře a buďte si jistí, že vytváříte ten pravý tým!
Další články
Tři nejčastější výzvy spojené s najímáním do týmů liniových manažerů
Liniový manažer. Najdete ho někde mezi řadovým zaměstnancem a managementem. Je to odborník v oblasti, kterou má na starosti. Dosazen do své funkce byl většinou proto, že měl výborné výsledky, hlubokou znalost a ochotu převzít více zodpovědnosti, ne snad proto, že by byl odborníkem na vedení lidí.
celý článekProč jsme tak fixovaní na první dojem?
Někteří personalisté mají tendenci klást velký důraz na první dojem, který z kandidáta mají. To ale někdy může být obrovská chyba. Neznamená to ale, že na prvním dojmu nikdy nezáleží, jen že se mnohdy přeceňuje. Nejen v HR. Proč to tak je a kdy si na to dát pozor? Tím se zabýval napsal Marten Runow, expert na budování produktivních týmů.
celý článekZ PRAXE: Je produktivita opravdu tak důležitá?
Jak důležitá je produktivita pro významného výrobce obalů, profíka z oboru stavebního klempířství a výjimečnou reklamní agenturu? Proč a jak měří výsledky svých lidí a proč je podle nich právě sledování produktivity u lidí klíčové? Odpovědi jsme hledali u úspěšných českých firem, na které jsme náležitě pyšní.
celý článekCo české firmy neví? Jak odhalit produktivitu při náboru
Při najímání nás některé specifické faktory kandidáta mohou ovlivnit a my se rozhodneme, že by do našeho týmu nezapadnul. Existují určité parametry, které u nového zaměstnance hledáme a které bychom potřebovaly. Může se ale stát, že nás ve výběru něco omezuje. A naše představy to nejsou.
celý článek