5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců

Přemýšlíte nad průzkumem spokojenosti vašich zaměstnanců? A uvažujete nad tím, jak využít získané informace? Přečtěte si k tomu našich 5 tipů.


To, jaké otázky můžete klást, jsme zmiňovali v jednom z předchozích článků. Pojďme se proto podívat na pět tipů, jak lze získané informace použít.

1. Inzerce

Cení si vaši lidé stability firmy, pravidelné mzdy nebo toho, že se mohou u vás rozvíjet a pracovat na nových věcech? Určitě to zahrňte do textu inzerátů. Není nic lepšího, než se pochlubit tím, co většina stávajících lidí vnímá jako plus.

2. Sociální sítě

Využijte firemní Facebook a zpropagujte tam pozitivní informace, které z ankety vyplynuly. Facebook můžeme přirovnat k „párty“, kam chodí lidé, když se chtějí bavit. Proto, pokud je to možné, můžete to pojmout i nějakou lehčí vtipnou formou.

Performa- 5 tipů jak využít průzkům spokojenosti zaměstnanců

3. Vylepšení webových stránek

Máte v týmu loajálního šikovného pracovníka, který si firmy a práce v ní váží? Poproste ho o rozhovor nebo jen vyjměte pár odpovědí z jím vyplněné ankety a zveřejněte to na vašich webových stránkách v části „Kariéra“ (samozřejmě se souhlasem daného člověka).

4. Motivační program

Přemýšlíte, co zahrnout do odměn pracovníků? Není nic vhodnějšího, než se zeptat přímo v anketě. Odpověděla například větší část lidí, že je zajímá možnost využití permanentek na sportovní utkání nebo by uvítali nějaký relax po práci? Pak víte co ve firmě zavést, aby to mělo u lidí tu správnou odezvu.

Nemají Vaši kolegové jasno v tom, kam firma směřuje, nebo nejsou spokojení s atmosférou ve firmě? V tomto případě příspěvek na penzijní připojištění nepomůže. Tady je potřeba definovat jasné cíle a účel (poslání) firmy a mluvit o něm s celým týmem.

5. Odhalení skrytých ztrát

Je některý ze zaměstnanců příliš kritický a v jeho odpovědích v anketě nebylo téměř nic pozitivního? Zaměřte se více na jeho výkonnost! Zjistěte, zda opravdu odvádí dobrou práci, nebo se jen svou kritikou snaží obhájit svou nečinnost.

TIP NA ZÁVĚR:
Určitě je důležité dát vašim lidem zpětnou vazbu o výsledcích ankety. Naplánujte a uskutečněte konkrétní kroky, které z ankety vyplynuly. Lidé musí vidět, že jsou jejich názory přijímány a že mohou něco ovlivnit.
 

Zdroje fotografií: Thinkstock

Chcete více rozumět svým zaměstnancům?


Absolvujte naše klíčové semináře a buďte si jistí, že vytváříte ten pravý tým!


O autorovi článku

Marta Machovská

Marta v Performii pracuje už od roku 2007 a pečuje o více než 80 firem v Brně a okolí. Pro své klienty je velmi důležitým pevným bodem a díky svým zkušenostem z různých oborů a velké ochotě pomáhat dokáže fundovaně pomoci a poradit.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek