5 tipů jak využít průzkum spokojenosti zaměstnanců

Přemýšlíte nad průzkumem spokojenosti vašich zaměstnanců? A uvažujete nad tím, jak využít získané informace? Přečtěte si k tomu našich 5 tipů.


To, jaké otázky můžete klást, jsme zmiňovali v jednom z předchozích článků. Pojďme se proto podívat na pět tipů, jak lze získané informace použít.

1. Inzerce

Cení si vaši lidé stability firmy, pravidelné mzdy nebo toho, že se mohou u vás rozvíjet a pracovat na nových věcech? Určitě to zahrňte do textu inzerátů. Není nic lepšího, než se pochlubit tím, co většina stávajících lidí vnímá jako plus.

2. Sociální sítě

Využijte firemní Facebook a zpropagujte tam pozitivní informace, které z ankety vyplynuly. Facebook můžeme přirovnat k „párty“, kam chodí lidé, když se chtějí bavit. Proto, pokud je to možné, můžete to pojmout i nějakou lehčí vtipnou formou.

Performa- 5 tipů jak využít průzkům spokojenosti zaměstnanců

3. Vylepšení webových stránek

Máte v týmu loajálního šikovného pracovníka, který si firmy a práce v ní váží? Poproste ho o rozhovor nebo jen vyjměte pár odpovědí z jím vyplněné ankety a zveřejněte to na vašich webových stránkách v části „Kariéra“ (samozřejmě se souhlasem daného člověka).

4. Motivační program

Přemýšlíte, co zahrnout do odměn pracovníků? Není nic vhodnějšího, než se zeptat přímo v anketě. Odpověděla například větší část lidí, že je zajímá možnost využití permanentek na sportovní utkání nebo by uvítali nějaký relax po práci? Pak víte co ve firmě zavést, aby to mělo u lidí tu správnou odezvu.

Nemají Vaši kolegové jasno v tom, kam firma směřuje, nebo nejsou spokojení s atmosférou ve firmě? V tomto případě příspěvek na penzijní připojištění nepomůže. Tady je potřeba definovat jasné cíle a účel (poslání) firmy a mluvit o něm s celým týmem.

5. Odhalení skrytých ztrát

Je některý ze zaměstnanců příliš kritický a v jeho odpovědích v anketě nebylo téměř nic pozitivního? Zaměřte se více na jeho výkonnost! Zjistěte, zda opravdu odvádí dobrou práci, nebo se jen svou kritikou snaží obhájit svou nečinnost.

TIP NA ZÁVĚR:
Určitě je důležité dát vašim lidem zpětnou vazbu o výsledcích ankety. Naplánujte a uskutečněte konkrétní kroky, které z ankety vyplynuly. Lidé musí vidět, že jsou jejich názory přijímány a že mohou něco ovlivnit.
 

Zdroje fotografií: Thinkstock

Chcete více rozumět svým zaměstnancům?


Absolvujte naše klíčové semináře a buďte si jistí, že vytváříte ten pravý tým!


O autorovi článku

Marta Machovská

Marta v Performii pracuje už od roku 2007 a pečuje o více než 80 firem v Brně a okolí. Pro své klienty je velmi důležitým pevným bodem a díky svým zkušenostem z různých oborů a velké ochotě pomáhat dokáže fundovaně pomoci a poradit.

Co lidi na jejich šéfech nejvíc štve a kdo za to může?


Nevyvážený work-life balance, neférové odměňování, špatná firemní kultura, nemožnost růstu, pocit nedoceněnosti, nesoulad s firemními hodnotami. To jsou nejčastější důvody k odchodu ze zaměstnání, které uvádějí zahraniční i české průzkumy. Jedna dlouholetá stálice mezi nimi ještě chybí – špatný šéf či vedení. Co ale ten „špatný šéf“ pro lidi vlastně znamená?

celý článek

Role šéfa je čím dál náročnější, ale řešení existuje


Všimli jste si v posledních letech toho, že když nějaký lídr něco vyhlásí či rozhodne, je velmi často spíše zpochybňován než následován? Lidé tráví čas diskusí, zda je jeho rozhodnutí správné, a často se přiklánějí k názorům amatérů či ke zdrojům, které jsou pro danou oblast nekompetentní. Čím to je? A vede z toho nějaká cesta ven?

celý článek

7 největších chyb v inzerci a jak je napravit


Pokud vám inzerce na volné pozice nefunguje, je nejspíš něco špatně. Ale také máte určitě možnost to nějak změnit a tím to zlepšit. Jaké největší chyby v inzerátech nejčastěji vídáme? A jak si s nimi poradit, abyste měli šanci přitáhnout ty pravé kolegy? K těm největším chybám jsme vám připravili i konkrétní příklady z praxe. Autory inzerátů záměrně neuvádíme, protože každý má šanci se zlepšit, že?

celý článek

Předsudky snižují šanci získat do týmu ty nejlepší


Matky po rodičovské budou pořád doma s nemocnými dětmi. Starší lidé nestíhají tempo mladého týmu. Člověk bez zkušeností v oboru nám toho moc nepřinese. Lidé těsně po škole k nám půjdou jen načerpat zkušenosti do dalších zaměstnání. Je vám to povědomé? A víte, že kvůli předsudkům pro sebe možná nezískáte ty nejlepší?

celý článek