Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím

Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?


Co tě vedlo k práci na „volné noze“?

Nevyhovovala mi práce ve firmě, kde nefungovala interní komunikace. Neshodovala jsem se příliš s nastavením některých věcí, a navíc jsem pracovala pod šéfem, se kterým nám to moc nefungovalo. Takže jsem se rozhodla, že to zkusím sama a budu moci věci více ovlivňovat.

Co tě nakonec přimělo hledat si práci opět ve firmě?

Na volné noze jsme pracovala 5 let a postupně jsem zjišťovala, že jsem více týmový hráč, než jsem si o sobě myslela. Byla jsem na vše sama – od marketingu, přes vlastní činnost až po účetnictví a vymáhání pohledávek. Sám „voják v poli“. Pokud se mi dařilo, nebylo to s kým sdílet, a pokud se mi nedařilo, také ne. Chyběli mi prostě lidi a pocit, že někam patřím. 

Co pro tebe bylo na začátku spolupráce s Performií nejtěžší?

Obrovské množství informací a znalostí a jejich „vstřebání“. A také převzetí velkého množství klientů po mé předchůdkyni a navázání fungujících vztahů s nimi s cílem stát se jejich partnerem v personální oblasti. První půlrok práce u Performie jsem makala celé dny i víkendy. V prvním roce jsem práci v podstatě obětovala veškerý čas, který jsem měla k dispozici.


Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Jaký vnímáš u sebe rozdíl před tím, než jsi nastoupila do Performie, a tím, jaké je to teď?

Před nástupem jsem docela dlouho žila a čerpala ze znalostí a zkušeností, které jsem měla z předchozích let. V Performii jsem na sobě začala hodně pracovat, naučila jsme se spoustu nového, zjistila spoustu nových věcí o sobě a poznala značné množství lidí. Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Co tě baví na práci prodejce v Performii?  

To, že je to práce s lidmi a každý den je jiný. Pokaždé jedu k jinému klientovi, každý řeší něco specifického a sídlí v jiné lokalitě. Každé ráno jsem zvědavá, s kým se setkám a co mi nový den přinese. Výsledkem mé práce je navíc spokojený klient, kterému pomáhám, aby mu ve firmě fungovali lidé a měli skvělé výsledky. Takže pro mě přesně práce, kterou jsme hledala.

Alenka je naším moravským pevným bodem

Alenka je pevným bodem pro naše moravské klienty. V současnosti se stará o více než 170 zákazníků z této oblasti. Je pro ně partnerem, na kterého se kdykoliv mohou obrátit, pokud řeší jakékoliv personální otázky. Jsme moc rádi, že máme tak skvělou osobu v našem týmu. Bez ní si to na brněnské pobočce prostě nedovedeme představit. 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Alena Janáková

Alena má již mnoho zkušeností s prací s lidmi a s personalistikou samotnou. Vždy je ale ochotná naučit se něčemu novému, podívat se z jiného úhlu pohledu a třeba i něco změnit, pokud jí to dává smysl. Stará se o klienty v Brně a okolí s pečlivostí, pochopením a upřímným nasazením.

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet


Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.

celý článek