Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím

Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?


Co tě vedlo k práci na „volné noze“?

Nevyhovovala mi práce ve firmě, kde nefungovala interní komunikace. Neshodovala jsem se příliš s nastavením některých věcí, a navíc jsem pracovala pod šéfem, se kterým nám to moc nefungovalo. Takže jsem se rozhodla, že to zkusím sama a budu moci věci více ovlivňovat.

Co tě nakonec přimělo hledat si práci opět ve firmě?

Na volné noze jsme pracovala 5 let a postupně jsem zjišťovala, že jsem více týmový hráč, než jsem si o sobě myslela. Byla jsem na vše sama – od marketingu, přes vlastní činnost až po účetnictví a vymáhání pohledávek. Sám „voják v poli“. Pokud se mi dařilo, nebylo to s kým sdílet, a pokud se mi nedařilo, také ne. Chyběli mi prostě lidi a pocit, že někam patřím. 

Co pro tebe bylo na začátku spolupráce s Performií nejtěžší?

Obrovské množství informací a znalostí a jejich „vstřebání“. A také převzetí velkého množství klientů po mé předchůdkyni a navázání fungujících vztahů s nimi s cílem stát se jejich partnerem v personální oblasti. První půlrok práce u Performie jsem makala celé dny i víkendy. V prvním roce jsem práci v podstatě obětovala veškerý čas, který jsem měla k dispozici.


Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Jaký vnímáš u sebe rozdíl před tím, než jsi nastoupila do Performie, a tím, jaké je to teď?

Před nástupem jsem docela dlouho žila a čerpala ze znalostí a zkušeností, které jsem měla z předchozích let. V Performii jsem na sobě začala hodně pracovat, naučila jsme se spoustu nového, zjistila spoustu nových věcí o sobě a poznala značné množství lidí. Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Co tě baví na práci prodejce v Performii?  

To, že je to práce s lidmi a každý den je jiný. Pokaždé jedu k jinému klientovi, každý řeší něco specifického a sídlí v jiné lokalitě. Každé ráno jsem zvědavá, s kým se setkám a co mi nový den přinese. Výsledkem mé práce je navíc spokojený klient, kterému pomáhám, aby mu ve firmě fungovali lidé a měli skvělé výsledky. Takže pro mě přesně práce, kterou jsme hledala.

Alenka je naším moravským pevným bodem

Alenka je pevným bodem pro naše moravské klienty. V současnosti se stará o více než 170 zákazníků z této oblasti. Je pro ně partnerem, na kterého se kdykoliv mohou obrátit, pokud řeší jakékoliv personální otázky. Jsme moc rádi, že máme tak skvělou osobu v našem týmu. Bez ní si to na brněnské pobočce prostě nedovedeme představit. 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Alena Janáková

Alena má již mnoho zkušeností s prací s lidmi a s personalistikou samotnou. Vždy je ale ochotná naučit se něčemu novému, podívat se z jiného úhlu pohledu a třeba i něco změnit, pokud jí to dává smysl. Stará se o klienty v Brně a okolí s pečlivostí, pochopením a upřímným nasazením.

Proč jsme tak fixovaní na první dojem?


Někteří personalisté mají tendenci klást velký důraz na první dojem, který z kandidáta mají. To ale někdy může být obrovská chyba. Neznamená to ale, že na prvním dojmu nikdy nezáleží, jen že se mnohdy přeceňuje. Nejen v HR. Proč to tak je a kdy si na to dát pozor? Tím se zabýval napsal Marten Runow, expert na budování produktivních týmů.

celý článek

Z PRAXE: Je produktivita opravdu tak důležitá?


Jak důležitá je produktivita pro významného výrobce obalů, profíka z oboru stavebního klempířství a výjimečnou reklamní agenturu? Proč a jak měří výsledky svých lidí a proč je podle nich právě sledování produktivity u lidí klíčové? Odpovědi jsme hledali u úspěšných českých firem, na které jsme náležitě pyšní.

celý článek

Co české firmy neví? Jak odhalit produktivitu při náboru


Při najímání nás některé specifické faktory kandidáta mohou ovlivnit a my se rozhodneme, že by do našeho týmu nezapadnul. Existují určité parametry, které u nového zaměstnance hledáme a které bychom potřebovaly. Může se ale stát, že nás ve výběru něco omezuje. A naše představy to nejsou.

celý článek

Největší bariéra při hledání zaměstnanců podle firem? Nedostatek kvalitních kandidátů


Jaké jsou největší bariéry při hledání nových zaměstnanců? A co firmy nejvíce odrazuje? Na to se zaměřili při průzkumu AMSP. Co české firmy nejvíce trápí?

celý článek