Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím
Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?
Co tě vedlo k práci na „volné noze“?
Nevyhovovala mi práce ve firmě, kde nefungovala interní komunikace. Neshodovala jsem se příliš s nastavením některých věcí, a navíc jsem pracovala pod šéfem, se kterým nám to moc nefungovalo. Takže jsem se rozhodla, že to zkusím sama a budu moci věci více ovlivňovat.
Co tě nakonec přimělo hledat si práci opět ve firmě?
Na volné noze jsme pracovala 5 let a postupně jsem zjišťovala, že jsem více týmový hráč, než jsem si o sobě myslela. Byla jsem na vše sama – od marketingu, přes vlastní činnost až po účetnictví a vymáhání pohledávek. Sám „voják v poli“. Pokud se mi dařilo, nebylo to s kým sdílet, a pokud se mi nedařilo, také ne. Chyběli mi prostě lidi a pocit, že někam patřím.
Co pro tebe bylo na začátku spolupráce s Performií nejtěžší?
Obrovské množství informací a znalostí a jejich „vstřebání“. A také převzetí velkého množství klientů po mé předchůdkyni a navázání fungujících vztahů s nimi s cílem stát se jejich partnerem v personální oblasti. První půlrok práce u Performie jsem makala celé dny i víkendy. V prvním roce jsem práci v podstatě obětovala veškerý čas, který jsem měla k dispozici.
Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.
Jaký vnímáš u sebe rozdíl před tím, než jsi nastoupila do Performie, a tím, jaké je to teď?
Před nástupem jsem docela dlouho žila a čerpala ze znalostí a zkušeností, které jsem měla z předchozích let. V Performii jsem na sobě začala hodně pracovat, naučila jsme se spoustu nového, zjistila spoustu nových věcí o sobě a poznala značné množství lidí. Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.
Co tě baví na práci prodejce v Performii?
To, že je to práce s lidmi a každý den je jiný. Pokaždé jedu k jinému klientovi, každý řeší něco specifického a sídlí v jiné lokalitě. Každé ráno jsem zvědavá, s kým se setkám a co mi nový den přinese. Výsledkem mé práce je navíc spokojený klient, kterému pomáhám, aby mu ve firmě fungovali lidé a měli skvělé výsledky. Takže pro mě přesně práce, kterou jsme hledala.

Alenka je naším moravským pevným bodem
Alenka je pevným bodem pro naše moravské klienty. V současnosti se stará o více než 170 zákazníků z této oblasti. Je pro ně partnerem, na kterého se kdykoliv mohou obrátit, pokud řeší jakékoliv personální otázky. Jsme moc rádi, že máme tak skvělou osobu v našem týmu. Bez ní si to na brněnské pobočce prostě nedovedeme představit.
Zdroj fotografií: archiv Performia
Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?
Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.
Další články
Úsměv není všechno! Pokud chybí odvaha čelit problémům
Dobrá nálada, stálý úsměv na tváři a pravidelné vtípky určitě přispívají k příjemnému pracovnímu prostředí. Nikdy vám ale nezaručí, že před sebou máte člověka, který dokáže zvládnout těžké situace a neustále věci zlepšovat.
celý článekNejčastější překážky na cestě k objevení talentu
Není tak úplně jednoduché objevit svůj talent. To, v čem jsme opravdu dobří, co nám sedí a v čem můžeme dosahovat skvělých výsledků s relativně malou námahou. Když se nám to podaří, je to skvělé. Pak se totiž při tom, co děláme, i bavíme a máme z toho požitek. Jak s takovým objevováním pomoct ostatním a mít tak tým lidí, kteří jsou na správném místě?
celý článekPřehled klíčových změn v zákoníku práce: Na co se připravit v roce 2025
Rok 2025 přinese několik změn v zákoníku práce, které mají za cíl zjednodušit administrativní procesy a zvýšit flexibilitu pracovních vztahů. Díky Petře Kubáčové z Accace Legal s.r.o. jsme připravili článek, který přináší přehled nejvýznamnějších změn, které nás čekají od ledna 2025, a zejména navrhovaných úprav, které se (k 1.12.2024) stále nacházejí v legislativním procesu.
celý článekDANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší
Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.
celý článek