Alena Janáková o práci na volné noze: Chyběli mi lidi a pocit, že někam patřím

Alenka je regionálním partnerem, který se stará o klienty Performia na Moravě. V lednu 2018 to budou dva roky, co se rozhodla spojit své síly právě s Performií. Před nástupem k nám se už roky věnovala personalistice jako konzultant na „volné noze“. Co ji přimělo s tímto druhem práce skončit a stát se součástí týmu?


Co tě vedlo k práci na „volné noze“?

Nevyhovovala mi práce ve firmě, kde nefungovala interní komunikace. Neshodovala jsem se příliš s nastavením některých věcí, a navíc jsem pracovala pod šéfem, se kterým nám to moc nefungovalo. Takže jsem se rozhodla, že to zkusím sama a budu moci věci více ovlivňovat.

Co tě nakonec přimělo hledat si práci opět ve firmě?

Na volné noze jsme pracovala 5 let a postupně jsem zjišťovala, že jsem více týmový hráč, než jsem si o sobě myslela. Byla jsem na vše sama – od marketingu, přes vlastní činnost až po účetnictví a vymáhání pohledávek. Sám „voják v poli“. Pokud se mi dařilo, nebylo to s kým sdílet, a pokud se mi nedařilo, také ne. Chyběli mi prostě lidi a pocit, že někam patřím. 

Co pro tebe bylo na začátku spolupráce s Performií nejtěžší?

Obrovské množství informací a znalostí a jejich „vstřebání“. A také převzetí velkého množství klientů po mé předchůdkyni a navázání fungujících vztahů s nimi s cílem stát se jejich partnerem v personální oblasti. První půlrok práce u Performie jsem makala celé dny i víkendy. V prvním roce jsem práci v podstatě obětovala veškerý čas, který jsem měla k dispozici.


Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Jaký vnímáš u sebe rozdíl před tím, než jsi nastoupila do Performie, a tím, jaké je to teď?

Před nástupem jsem docela dlouho žila a čerpala ze znalostí a zkušeností, které jsem měla z předchozích let. V Performii jsem na sobě začala hodně pracovat, naučila jsme se spoustu nového, zjistila spoustu nových věcí o sobě a poznala značné množství lidí. Mám pocit, že jsem se díky práci tady hodně posunula.

Co tě baví na práci prodejce v Performii?  

To, že je to práce s lidmi a každý den je jiný. Pokaždé jedu k jinému klientovi, každý řeší něco specifického a sídlí v jiné lokalitě. Každé ráno jsem zvědavá, s kým se setkám a co mi nový den přinese. Výsledkem mé práce je navíc spokojený klient, kterému pomáhám, aby mu ve firmě fungovali lidé a měli skvělé výsledky. Takže pro mě přesně práce, kterou jsme hledala.

Alenka je naším moravským pevným bodem

Alenka je pevným bodem pro naše moravské klienty. V současnosti se stará o více než 170 zákazníků z této oblasti. Je pro ně partnerem, na kterého se kdykoliv mohou obrátit, pokud řeší jakékoliv personální otázky. Jsme moc rádi, že máme tak skvělou osobu v našem týmu. Bez ní si to na brněnské pobočce prostě nedovedeme představit. 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici
„Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Alena Janáková

Alena má již mnoho zkušeností s prací s lidmi a s personalistikou samotnou. Vždy je ale ochotná naučit se něčemu novému, podívat se z jiného úhlu pohledu a třeba i něco změnit, pokud jí to dává smysl. Stará se o klienty v Brně a okolí s pečlivostí, pochopením a upřímným nasazením.

Z PRAXE: Co způsobuje koncept PPM v českých firmách


Koncept PPM pokrývá mnoho oblastí, a když s ním začínáte, je téměř nemožné věnovat se všem najednou. Už teď ale známe české firmy, které koncept PPM zavedly, a právě v těch jsme se zeptali, jak jim v praxi funguje a jaké další kroky chystají.

celý článek

Kdo vás připraví o nejlepší kandidáty? Vaše vlastní předsudky!


Od té doby, co na většinu pozic nečekají za vraty firem zástupy kandidátů, jsou předsudky nevděčným luxusem. Některé jsou už tak zažité, že je lidé pokládají za platné zákonitosti, se kterými je prostě potřeba počítat. Například takový věk. Spousta lidí je opravdu přesvědčena, že mladý člověk má v sobě automaticky více pracovního entusiasmu nežli lidé starší. Vychází to ze zkušenosti, ze sociologického výzkumu nebo je to jen chybná domněnka? Pojďme se na to podívat blíže.

celý článek

Inzerce: Co přitáhne ty nejlepší uchazeče


Ačkoli se může zdát, že inzerát není ve výběrovém řízení tak důležitý prvek, je to možná právě naopak. Možná se nám ti nejšikovnější ani nepřihlásí, protože je inzerát nezaujme nebo v něm požadujeme něco, bez čeho bychom se možná klidně obešli. Abychom se na to podívali z jiné perspektivy, zeptali jsme se úspěšných uchazečů, kteří už dnes jsou velmi hodnotným článkem firmy, jak inzerci vnímají oni.

celý článek

Nábor lidí do výroby? Mission possible!


Vhodného kandidáta aby dnes člověk pohledal a u pozic ve výrobě to platí dvojnásob. Nedávno jsme pomáhali jedné naší klientce přenastavit náborový proces, a protože se nám tato strategie vydařila a vhodného zaměstnance jsme nakonec našli, rádi bychom se s vámi o celý proces a změny v něm podělili. Někdy se totiž může zdát, že najít vhodného člověka je doslova mission impossible neboli nemožná mise. My vám však chceme ukázat, jak z mission impossible pár kroky udělat mission possible. Zkrátka, že uspět je možné.

celý článek