Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!

Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


I přesto dnes stále spousta firem zvažuje, zda vůbec má smysl sociální sítě využívat k náboru nových pracovníků. Pojďme se tedy podívat na pár zajímavých čísel spojených s využíváním sociálních sítí v českých luzích a hájích. 

  • Denně chodí na sociální sítě 80 % uživatelů českého internetu. 
  • Průměrně stráví Češi na sociálních sítích 149 minut denně
  • Nejvíce je mezi internetovými uživateli známý YouTube (99 %), Facebook (99 %) a Instagram (92 %).

Jaké sítě vlastně k náboru využít?

Toto je krásný důkaz o tom, že potenciální zaměstnanci na sociálních sítích skutečně jsou, a proto by byla určitě škoda tohoto zdroje nevyužít. Ale jaké sociální sítě k náboru vlastně využít? To je velmi dobrá otázka, nad kterou bychom se měli zamyslet před samotným startem prezentace firmy v tomto digitálním světě.

Odpověď na tuto otázku vám dá krátký průzkum, který můžete udělat u: 

  • současných zaměstnanců – zjistěte, zda vaši lidé ve svém volném čase používají sociální sítě a případně jaké
  • vaší cílové skupiny – oslovte potenciální zaměstnance přímo v rámci výběrového řízení či při setkání s nimi v rámci jiných akcí (např. na veletrhu práce, specializovaných konferencích) se stejným dotazem – zda a jaké používají sociální sítě. 

Tímto rychlým průzkumem zjistíte, kde přesně máte vytvořit firemní profily a začít s propagací vaší společnosti. Důležité je si uvědomit, že sociální sítě jsou skvělým zdrojem nových pracovníků, který ale není instantním řešením vašeho současného problému (nedostatku kandidátů).

Nepočítejte tedy s tím, že uděláte jednu akci na sociálních sítích a druhý den budete mít 80 žádostí o práci u vás. Je to dlouhodobá systematická práce, která ale přináší výsledky. Určitě to však není nic časově náročného, co by vám vzalo podstatnou část vašeho pracovního dne. To uvidíte sami, až se do toho pustíte.

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem


I když se koncept PPM jeví jako nový a moderní, neznamená to, že už jej v některých firmách přirozeně nepoužívají. Právě takové firmy jsme pro vás našli a já jsem zvědavá, jak to máte v porovnání s nimi vy. Jsou tam podobné znaky? Pak vám gratuluji! Máte na čem pracovat? To je normální, vždy je co zlepšovat.

celý článek

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek

Dnešní firmy velmi často neví, co vlastně od personalisty očekávat


Role HR oddělení ve firmě je až příliš často špatně pochopená. A možná právě proto nejen v Česku, ale po celém světě mnohdy slýcháme od šéfů firem otázku: „Kdy je ten správný čas na to mít personalistu?“ Pojďme se na to podívat z mezinárodní perspektivy.

celý článek

Nové trendy, kam se podíváš. Jak neriskovat a zároveň nezaspat?


Také jste si všimli, že není dne, kdy by na vás neútočily nabídky k využití všech těch moderních vymožeností dneška? Měli byste být na sociálních sítích, měli byste automatizovat a také digitalizovat, měli byste kvalifikovat personál skrze virtuální realitu a možná byste měli zaměstnávat lidi jen na čtyři dny v týdnu. Něco, co znělo před lety jako sci-fi, je dnes už běžně používáno. Jak ale neriskovat a zároveň nezaspat? Nesnadná otázka, že? Pojďme se podívat na to, na čem doopravdy záleží.

celý článek