Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!

Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


I přesto dnes stále spousta firem zvažuje, zda vůbec má smysl sociální sítě využívat k náboru nových pracovníků. Pojďme se tedy podívat na pár zajímavých čísel spojených s využíváním sociálních sítí v českých luzích a hájích. 

  • Denně chodí na sociální sítě 80 % uživatelů českého internetu. 
  • Průměrně stráví Češi na sociálních sítích 149 minut denně
  • Nejvíce je mezi internetovými uživateli známý YouTube (99 %), Facebook (99 %) a Instagram (92 %).

Jaké sítě vlastně k náboru využít?

Toto je krásný důkaz o tom, že potenciální zaměstnanci na sociálních sítích skutečně jsou, a proto by byla určitě škoda tohoto zdroje nevyužít. Ale jaké sociální sítě k náboru vlastně využít? To je velmi dobrá otázka, nad kterou bychom se měli zamyslet před samotným startem prezentace firmy v tomto digitálním světě.

Odpověď na tuto otázku vám dá krátký průzkum, který můžete udělat u: 

  • současných zaměstnanců – zjistěte, zda vaši lidé ve svém volném čase používají sociální sítě a případně jaké
  • vaší cílové skupiny – oslovte potenciální zaměstnance přímo v rámci výběrového řízení či při setkání s nimi v rámci jiných akcí (např. na veletrhu práce, specializovaných konferencích) se stejným dotazem – zda a jaké používají sociální sítě. 

Tímto rychlým průzkumem zjistíte, kde přesně máte vytvořit firemní profily a začít s propagací vaší společnosti. Důležité je si uvědomit, že sociální sítě jsou skvělým zdrojem nových pracovníků, který ale není instantním řešením vašeho současného problému (nedostatku kandidátů).

Nepočítejte tedy s tím, že uděláte jednu akci na sociálních sítích a druhý den budete mít 80 žádostí o práci u vás. Je to dlouhodobá systematická práce, která ale přináší výsledky. Určitě to však není nic časově náročného, co by vám vzalo podstatnou část vašeho pracovního dne. To uvidíte sami, až se do toho pustíte.

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek

Jak v lidech vzbudit chuť se rozvíjet


Máte ambice svou firmu rozvíjet? Pak vám je asi jasné, že bez toho, aby se rozvíjeli také lidé uvnitř ní, to nepůjde. Rozvoj je přirozený, pokud vychází z nějaké potřeby – to je v nás tak nějak odjakživa. Nezřídka se ale stává, že je ve firmě potřebný intenzivnější či rychlejší rozvoj jednotlivců nebo konkrétní skupiny. Když vám jde váš člověk naproti, a dokonce se na svůj posun těší, je to snadné, pokud se ale brání, nemáte velkou šanci.

celý článek

Z PRAXE: Ovlivňuje interní komunikace spokojenost zaměstnanců?


Interní komunikaci se v poslední době věnuje stále více pozornosti a je pravda, že díky ní můžete přímo ovlivnit firemní kulturu i to, jak se lidem u vás ve firmě pracuje. Navíc existují různé kanály pro interní komunikaci. Co funguje ve firmách našich klientů? Nechte se inspirovat.

celý článek

Předsudků je na českém pracovním trhu ještě velmi mnoho


Čísla z nejrůznějších průzkumů bohužel ukazují, že předsudky u nás stále přetrvávají. Na druhou stranu stále častěji pozorujeme, že se v tom firmy pomalu zlepšují. Ti, kdo už dnes předsudky nemají nebo je postupně bourají, mají a budou mít velký náskok. Mohou totiž pro sebe získat výjimečné a loajální zaměstnance, které jinde kvůli některému z předsudků nechtěli. Podívejte se na jednotlivá čísla a zamyslete se u každého nad tím, jak jej ovlivňujete zrovna vy.

celý článek