Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!

Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


I přesto dnes stále spousta firem zvažuje, zda vůbec má smysl sociální sítě využívat k náboru nových pracovníků. Pojďme se tedy podívat na pár zajímavých čísel spojených s využíváním sociálních sítí v českých luzích a hájích. 

  • Denně chodí na sociální sítě 80 % uživatelů českého internetu. 
  • Průměrně stráví Češi na sociálních sítích 149 minut denně
  • Nejvíce je mezi internetovými uživateli známý YouTube (99 %), Facebook (99 %) a Instagram (92 %).

Jaké sítě vlastně k náboru využít?

Toto je krásný důkaz o tom, že potenciální zaměstnanci na sociálních sítích skutečně jsou, a proto by byla určitě škoda tohoto zdroje nevyužít. Ale jaké sociální sítě k náboru vlastně využít? To je velmi dobrá otázka, nad kterou bychom se měli zamyslet před samotným startem prezentace firmy v tomto digitálním světě.

Odpověď na tuto otázku vám dá krátký průzkum, který můžete udělat u: 

  • současných zaměstnanců – zjistěte, zda vaši lidé ve svém volném čase používají sociální sítě a případně jaké
  • vaší cílové skupiny – oslovte potenciální zaměstnance přímo v rámci výběrového řízení či při setkání s nimi v rámci jiných akcí (např. na veletrhu práce, specializovaných konferencích) se stejným dotazem – zda a jaké používají sociální sítě. 

Tímto rychlým průzkumem zjistíte, kde přesně máte vytvořit firemní profily a začít s propagací vaší společnosti. Důležité je si uvědomit, že sociální sítě jsou skvělým zdrojem nových pracovníků, který ale není instantním řešením vašeho současného problému (nedostatku kandidátů).

Nepočítejte tedy s tím, že uděláte jednu akci na sociálních sítích a druhý den budete mít 80 žádostí o práci u vás. Je to dlouhodobá systematická práce, která ale přináší výsledky. Určitě to však není nic časově náročného, co by vám vzalo podstatnou část vašeho pracovního dne. To uvidíte sami, až se do toho pustíte.

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek

JAN COUFAL: Pokud firma nemůže fungovat bez vás, jste pro ni obrovským nebezpečím


Jestli se vám někdy zdálo, že jednoduchost je známkou slabosti, či dokonce neodbornosti, při rozhovoru s výkonným ředitelem společnosti CZECH PROMOTION group, s.r.o., by vás tohle zdání asi rychle přešlo. Jan Coufal je prototypem úspěšného, profesionálního a zároveň velmi lidského a skromného šéfa firmy, který vám velmi jasně a nekomplikovaně vysvětlí, že dělat chyby je to nejlepší pro váš růst.

celý článek