Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!

Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


I přesto dnes stále spousta firem zvažuje, zda vůbec má smysl sociální sítě využívat k náboru nových pracovníků. Pojďme se tedy podívat na pár zajímavých čísel spojených s využíváním sociálních sítí v českých luzích a hájích. 

  • Denně chodí na sociální sítě 80 % uživatelů českého internetu. 
  • Průměrně stráví Češi na sociálních sítích 149 minut denně
  • Nejvíce je mezi internetovými uživateli známý YouTube (99 %), Facebook (99 %) a Instagram (92 %).

Jaké sítě vlastně k náboru využít?

Toto je krásný důkaz o tom, že potenciální zaměstnanci na sociálních sítích skutečně jsou, a proto by byla určitě škoda tohoto zdroje nevyužít. Ale jaké sociální sítě k náboru vlastně využít? To je velmi dobrá otázka, nad kterou bychom se měli zamyslet před samotným startem prezentace firmy v tomto digitálním světě.

Odpověď na tuto otázku vám dá krátký průzkum, který můžete udělat u: 

  • současných zaměstnanců – zjistěte, zda vaši lidé ve svém volném čase používají sociální sítě a případně jaké
  • vaší cílové skupiny – oslovte potenciální zaměstnance přímo v rámci výběrového řízení či při setkání s nimi v rámci jiných akcí (např. na veletrhu práce, specializovaných konferencích) se stejným dotazem – zda a jaké používají sociální sítě. 

Tímto rychlým průzkumem zjistíte, kde přesně máte vytvořit firemní profily a začít s propagací vaší společnosti. Důležité je si uvědomit, že sociální sítě jsou skvělým zdrojem nových pracovníků, který ale není instantním řešením vašeho současného problému (nedostatku kandidátů).

Nepočítejte tedy s tím, že uděláte jednu akci na sociálních sítích a druhý den budete mít 80 žádostí o práci u vás. Je to dlouhodobá systematická práce, která ale přináší výsledky. Určitě to však není nic časově náročného, co by vám vzalo podstatnou část vašeho pracovního dne. To uvidíte sami, až se do toho pustíte.

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

5 tipů pro nastolení a udržení vysoké produktivity týmu


Krátké, ale jasné shrnutí toho, jak udržet tým produktivní, nadšený a zaměřený na výsledky.

celý článek

Sociální sítě jako podpora interního PR?


Hodně se mluví o využívání sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců, ale sociální sítě můžete dost dobře využít i jako podporu interního PR společnosti. Když říkáme interní PR, mluvíme o vztazích mezi zaměstnanci a zároveň jejich vztahu k firmě, jejíž jsou součástí. Jak nám v tomhle mohou sociální sítě pomoci?

celý článek

Čas hraje ve vedení firmy obrovskou roli, shoduje se šéf a personalistka


V práci se neuvěřitelně doplňují, vzájemně si šetří čas a mají podobný pohled na věc. On je ředitel, ona jeho asistentka a personalistka v jedné osobě. Oba si jsou vědomí, že právě jejich čas ovlivňuje to, zda a jak se firmě podaří dosáhnout vysněných cílů. Máme tu pro vás, tentokrát trochu netypicky, dvojrozhovor s Jaroslavem Vondřičkou a Eliškou Jiráskovou ze společnosti V Invest Development s.r.o.

celý článek

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek