Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete

Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy.  Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?


1. Co je největší chybou firem v tom, co dělají na sociálních sítích?

Dělají si z firemních profilů na sociálních sítích druhý inzertní portál. Dají tam jeden příspěvek za týden, což bývá právě pracovní inzerát, a diví se, že to nefunguje. Budování značky zaměstnavatele a tvorba personálního marketingu je dlouhodobá systematická práce, která ale nese své ovoce. 

Strach by neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli.

2. Co se nejvíce ohledně firemních sociálních sítí v současné dobře řeší?

Nejvíce se řeší uveřejňování fotografií členů týmu na sociálních sítích v souvislosti s GDPR nebo také strach z negativních odezev současných či bývalých zaměstnanců. Určitě jsou to oprávněné obavy, ale dá se jim samozřejmě předejít. Strach by určitě neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli - ať už je to dobré jméno firmy na trhu, nebo příliv nových kvalitních lidí.

3. Co v oblasti firemních sociálních sítí nejvíce funguje?

Nejvíce fungují příspěvky "ze zákulisí". Zaměstnanci si dnes mohou vybírat, ke komu půjdou pracovat, a jsou ve výběru mnohem pečlivější než dříve. Je pro ně důležitý kolektiv, pracovní prostředí a firemní kultura. Takže pokud v jakémkoliv příspěvku mohou potenciální noví kolegové nahlédnout "pod pokličku", uvidíte, že se dosahy příspěvků na sociálních sítích mnohonásobně zvýší. 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Chcete se dozvědět více o tom, jak komunikovat na sociálních sítích a přitáhnout tak do svého týmu kvalitní kolegy?


Nespoléhejte se na pouhou inzerci na pracovních portálech! Běžte tam, kde kandidáti opravdu jsou. Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma! 


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Najímání online? Jde to levou zadní


Jak na nábory v dnešní době? Slovy klasika „show must go on“. V jednom z předchozím článku jsem psala o tom, jak vést výběrová řízení v rámci vládních opatření, které omezují pohyb osob. Nyní se blíže podíváme přímo na online pohovory. Na co nezapomenout, aby vše proběhlo hladce a bylo to pro obě strany příjemné setkání.

celý článek

KAVALIERGLASS: Může firma s 1500 zaměstnanci udržet rodinnou atmosféru?


Před více než 180 lety na místě dění nebylo nic. Pouze prázdné louky a v dáli se kroutila řeka Sázava. Jak plynul čas, změnil se nejen pohled na okolí, ale také střed města Sázava. Kolem firmy KAVALIERGLASS vzniklo město a společnost se dostala do středu celého města a navázala na českou sklářskou tradici v Česku.

celý článek

Mileniálové a jim podobná „sebranka“


Dnes už je téměř nemožné, abyste alespoň jednou neslyšeli něco o generaci takzvaných mileniálů. Co to ale vlastně ve skutečnosti znamená, jak se liší od ostatních generací, jak se projevují na trhu práce a proč se o nich dnes tak moc mluví?

celý článek

Proč je důležité motivovat své zaměstnance? A jak to udělat správně?


Když chceme, aby nás život bavil, potřebujeme motivaci téměř ke každé naší činnosti. Pro někoho ale nemusí být snadné ji najít. Motivovat sám sebe může být mnohdy těžší než motivovat své okolí. Jak motivaci vlastně definovat? Co lidi demotivuje? A jak motivaci najít sám pro sebe? O to se s námi podělili tři úspěšní ředitelé českých firem.

celý článek