Hana Slačálková: Sociální sítě nejsou inzertní portál, ale nové kolegy tu najdete

Hana Slačálková je trenérka, konzultantka, personalistka a specialistka na výběr zaměstnanců pro naše klienty v jedné osobě. Specialuzuje se ale také na personální marketing a sociální sítě, které jsou důležité pro příval nových a kvalitních lidí do firmy.  Jaké je její pozorování ohledně toho, co dnes firmy na sociálních sítích nejvíce zanedbávají nebo co jim naopak nejvíce funguje?


1. Co je největší chybou firem v tom, co dělají na sociálních sítích?

Dělají si z firemních profilů na sociálních sítích druhý inzertní portál. Dají tam jeden příspěvek za týden, což bývá právě pracovní inzerát, a diví se, že to nefunguje. Budování značky zaměstnavatele a tvorba personálního marketingu je dlouhodobá systematická práce, která ale nese své ovoce. 

Strach by neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli.

2. Co se nejvíce ohledně firemních sociálních sítí v současné dobře řeší?

Nejvíce se řeší uveřejňování fotografií členů týmu na sociálních sítích v souvislosti s GDPR nebo také strach z negativních odezev současných či bývalých zaměstnanců. Určitě jsou to oprávněné obavy, ale dá se jim samozřejmě předejít. Strach by určitě neměl být něco, co nás zastaví na cestě k vysněnému cíli - ať už je to dobré jméno firmy na trhu, nebo příliv nových kvalitních lidí.

3. Co v oblasti firemních sociálních sítí nejvíce funguje?

Nejvíce fungují příspěvky "ze zákulisí". Zaměstnanci si dnes mohou vybírat, ke komu půjdou pracovat, a jsou ve výběru mnohem pečlivější než dříve. Je pro ně důležitý kolektiv, pracovní prostředí a firemní kultura. Takže pokud v jakémkoliv příspěvku mohou potenciální noví kolegové nahlédnout "pod pokličku", uvidíte, že se dosahy příspěvků na sociálních sítích mnohonásobně zvýší. 

Zdroj fotografií: archiv Performia

Chcete se dozvědět více o tom, jak komunikovat na sociálních sítích a přitáhnout tak do svého týmu kvalitní kolegy?


Nespoléhejte se na pouhou inzerci na pracovních portálech! Běžte tam, kde kandidáti opravdu jsou. Využijte sociální sítě ve svůj prospěch – a zdarma! 


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek