Když to vypadá, že už jste „profi náborář“, je čas na individuální trénink
Tags: Novinky
11. květen 2018
Protože se v Performii sami řídíme heslem „vzdělávání a zdokonalování sama sebe není nikdy dost“, připravili jsme i pro naše klienty, kteří už mají výběr zaměstnanců „v malíčku“, něco, co je vynese ještě o jednu úroveň výš. Dvě personalistky mluví o tom, jak si na vlastní kůži s naší profesionálkou Ivou Schuzlovou prošli službou, kterou jsme nazvali „Internship: Individuální trénink náboru“. A co na to sama Iva, která už individuálně vytrénovala desítky personalistek?
Eliška Jirásková: Jsem schopná jít na pohovor i bez přípravy a s kandidátem probrat vše potřebné
Eliška Jirásková, personalistka ze společnosti V Invest CZ absolvovala oba klíčové semináře k budování úspěšného týmu v říjnu 2017 a na individuální trénink se vrhla v březnu 2018. Tréninkem jí provedla naše zkušená trenérka seminářů Hana Slačálková.
Proč jste se pro tuto službu rozhodla?
Teorie je z mého pohledu prima, ale praxe bývá často jiná, proto jsem uvítala praktický trénink s reálnými kandidáty.
Co vám, Eliško, individuální trénink náboru přinesl?
Dostala jsem zpětnou vazbu, utřídila jsem si informace, znovu jsem si stanovila priority. Po tréninku mám ucelený rámec pohovoru a vedu si ho sama. Kandidát odpovídá na to, co potřebuji. Jsem schopná jít na pohovor i bez přípravy a s kandidátem probrat vše potřebné.
Potrénovala jsem vyhodnocování dotazníků Ověření produktivity, vím jak na to. Pohovor je teď efektivní a jasný, rychle dokážu zjistit produktivitu i určit motivaci kandidáta.
Co byste řekla někomu, kdo se o službě rozhoduje? Co díky ní získá?
V praxi si klienti vyzkouší pohovor s reálnými kandidáty, člověk přestává mít obavy z toho, zda to udělá správně a nebojí se pokládat otázky. Ostatní kolegové vám totiž mohou tvrdit, že máte divné otázky. Víte, kam pomocí těchto otázek míříte, máte jistotu a nenecháte si do toho zasahovat od ostatních.
A co klíčového pro sebe jste získala vy?
Jistotu při pohovorech.
Naďa Mihoková: Rychle poznáte člověka, který si dělá jen dobré PR
Naďa Mihoková, personalistka ze společnosti BAUMÜLLER Brno s.r.o., absolvovala klíčové semináře Performia v dubnu 2017 a na individuální trénink se vrhla hned v červnu. Co jí to přineslo? Tréninkem jí provedla naše zkušená trenérka Iva Schulzová, o jejímž pohledu se dočtete níže.
Naďo, proč jste se pro tuto službu rozhodla?
Mám cíl, kam bych chtěla jako personalistka dojít. Nikdy předtím jsem tuto pozici nedělala, protože dříve si zaměstnance vybírali vedoucí pracovníci sami. Já mám na starosti nábor THP pracovníků a k tomu mám ještě další úkoly.
Co vám tato služba přinesla?
Zvýšila se mi jistota, ztratila jsem růžové brýle, víc se dívám na výsledky, činy a méně poslouchám, co lidi říkají. Nábor je efektivnější, dříve jsme hodně dali na první dojem a neověřovali jsme tolik do hloubky reference, a to vše nám dělalo paseku.
A po Internshipu lehce zjistím, zda je člověk výkonný nebo vykonavač. Byla jsem sama překvapena, že je tolik vykonavačů. Pohovory dělám i s lidmi z firmy, to je také zajímavé. Dokážu dobře poznat motivaci, což mi dříve nešlo.
Doporučila byste tuto službu dalšímu klientovi?
Určitě ano, hlavně vedoucím pracovníkům. Přestanou poslouchat, jak se člověk prezentuje, a začnou sledovat, zda má zaměstnanec výsledky. Rychle poznají člověka, který si dělá jen dobré PR a tímto postojem se firmě ušetří spoustu peněz i času.
Co klíčového jste získala pro sebe?
Chuť do práce a jistotu. Nakoplo mě to a jsem prostě nadšená!
A jak to vidí trenérka Iva?
Ivě Schulzové, konzultantce, která tento trénink vede, prošly rukama už tisíce životopisů a vyplněných dotazníků a stovky lidí živě na pohovorech, takže má rozhodně co předávat. Jak individuální trénink náboru vidí ona ze svého trenérského pohledu?
Co přinese klientovi tato služba?
Jistotu. Z úrovně „myslím si“, se dostane do úrovně „vím“. Naučí se používat informace, které jsou pro něj do té doby spíš teoretické a naučí se je používat tak, že mu to přináší žádoucí výsledky. Už ho jen tak někdo neopije rohlíkem. Prostě tomu skutečně rozumí.
Co je na této službě z tvého hlediska nejdůležitější?
Záleží na tom, z jakého úhlu pohledu to berete. Aby uměl klient rozpoznat produktivní a dobře motivované kandidáty. A nejsilnější na ní je to, že to není teorie, ale praxe. Často nám klienti říkají, jak to dělají, a my kýveme a říkáme si: „Jak je to možné, že vzal tohohle člověka, když to dělá tak, jak říká?“ Na Internshipu to slabé místo odhalíme. Není to už v rovině hovoru/debaty mezi konzultantem a klientem, ale konzultant přesně vidí, jak to klient dělá a odchylky se pak snadno napravují. Zároveň klient vidí v reálu, co se děje, když otázky modifikuje/mění.
Je něco, co bys chtěla dodat a nezeptala jsem se na to?
Je to skvělý trénink na provádění pohovorů, na porozumění velmi důležitým termínům jako je „produkt“, „motivace“, „akční cyklus“, ale také na pochopení náborových souvislostí. Je to principiálně stejné, a přesto individuálně napasované na potřeby klientů, proto je to tak silné.
Zjistěte o službě „Internship: Individuální trénink náboru“ více.
Další články
Co se děje v Performii 12-2024
Co se v Performii událo na podzim roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto nabitém shrnutí.
celý článekCo v Performii chystáme na rok 2025?
Rok 2024 už se pomalu blíží ke svému konci. Byl opět plný seminářů, inspirativních setkání a schůzek s klienty. Opět se potvrzuje, že s Performií se prostě člověk nenudí. V tomto trendu hodláme pokračovat i v roce 2025. Abyste se na něj mohli těšit tolik, jako my, máme tu pro vás malou ochutnávku z toho, co všechno chystáme.
celý článekPrvní celodenní seminář v angličtině je za námi!
S velkou radostí a hrdostí oznamujeme, že naše kolegyně Hanka má za sebou svůj první celodenní seminář v angličtině! Tento významný milník nebyl jen o překonání jazykové bariéry, ale také o měsících intenzivních příprav.
celý článekZeptali jsme se klientů, jak vnímají Performii. Tady jsou výsledky
Udělali jsme průzkum vnímání značky Performia. Tady je zlomek z toho, co jsme o Performii zjistili od více než stovky našich klientů z řad zejména malých a středně velkých českých firem.
celý článek