Lenka Komorousová a její cesta od konzultantky až k podpoře VIP klientů

Lenka Komorousová je manažerkou pro podporu licencovaných klientů. V Performii ale začínala na úplně jiné pozici. Jaká byla její cesta Performií za těch dlouhých 13 let? To se dozvíte v našem rozhovoru! Rozhovor s Lenkou byl pořízen v lednu 2019. 


Ahoj Lenko. Můžeš se nám trošku víc představit? Kdo jsi? Co všechno v Performii děláš? Jak dlouho v Performii děláš? Kde se s Tebou můžeme potkat?

V Performii pracuji již třináct let. Prvních 7 let jsem pracovala jako konzultantka a pak jsem se začala postupně více věnovat dodávání projektů našim klientům. V současné době zastávám pozici manažera pro naše klíčové licencované klienty, kde jsem jim vždy při ruce pokud mají nějaký dotaz ohledně výběrového řízení či práce se svými stávajícími zaměstnanci. Dále vedu dodavatelský tým, kde pracujeme s klienty na projektech ohledně výběrových řízení.

Tvou hlavní prací je péče o licencované klienty. Co si pod tím máme představit? 

Jsem takový přítel na telefonu. Denně s klienty telefonuji, mailuji a řešíme společně jednotlivé kandidáty, jejich výsledky v dotaznících, inzeráty, inzerci nebo cokoli ohledně on-line systému Performia. Mým úkolem je, aby klienti dokázali získané informace ze semináři použít v praxi a vše probíhalo hladce při výběrovém řízení i při práci s jejich lidmi. Ráda se s nimi dělím o své mnohaleté zkušenosti. Mám vždy velkou radost, když se klient zlepší ve vyhodnocování dotazníků, získá jistotu na pohovorech s kandidáty a je postupně v této oblasti samostatný. 

Dále organizuji Performia brunche. Jde o setkávání našich klíčových klientů, kteří spolu sdílí své zkušenosti. Performia brunch se vždy koná u některého z klientů, kde tak dáme možnost se uvést a případně navázat mezi sebou na různé spolupráce. A funguje to.  Na mě je, abych zajistila účastníky, téma atd. Setkání se konají na Moravě i v Čechách. 

Takže moje práce je někdy o velmi rychlém přizpůsobování, rychlé reakci a hledání dalšího možného řešení ohledně klientovo požadavku a jindy zase o dlouhodobém plánování. 

Na co jsi nejvíc pyšná? 

Na to, že mohu být oporou našim klíčovým klientům. Často je pro ně velice těžké přehodnotit některé své již zajeté personální postupy a tak jim sem k ruce, abych jim vše vysvětlila a pomohla se zavedením. Tím způsobím, že se jejich firmám, ale i jim samotným, daří lépe. Tím pádem mohou uskutečňovat své sny a případně expandovat. Jsem pyšná na to, že naši klienti dávají přednost kandidátům, kteří za sebou mají skvělé výsledky, i když se třeba neumí skvěle prezentovat a dělat si úžasné PR na pohovoru. Je úžasné, že v naší firmě jsou zapálení lidé, kteří chtějí, aby se vše zlepšovalo a dosahovali jsme čím dál lepších výsledků a současně přitom měli dobré vztahy a vzájemně si pomáhali. Jsem pyšná sama na sebe, ve svém životě jsem mnohé zvládla a žiju svůj život dle svých představ a určitě bych neměnila. Mé okolí mi říká, že stále mládnu a to vždy potěší. Je to tím, že jsem vzala život pevně do svých rukou a pracuji na sobě. A tak mohu na své pozici tvořit a vše ještě více zlepšovat. 

A co osobní život? Jak ho zvládáš s tím vším skloubit? Jaké jsou Tvoje zájmy? Koníčky? Osobní cíle?

Během pracovního týdne trávím mnoho času u počítače s telefonem v ruce, takže se snažím večer po práci vyrazit na procházku do přírody nebo zajet na zahradu a pracovat manuálně. O víkendech ráda jedu na hory a buď s přítelem chodíme pěšky nebo jezdíme na kole, v zimě vyrážíme na běžky. Nejpravděpodobněji na mě narazíte v Krušných horách. Chtěla bych kompletně procestovat celou Českou republiku, už mám doma mapku a tam si značím, kde všude jsem už byla. Naše země je totiž krásná a plná zajímavých míst. Mám dospělého syna a jako domácího mazlíčka pejska. Ráda poslouchám audioknihy a čerpám z nich inspiraci pro svou práci i osobní život. Hlídám si vyváženost svého života.

Rozhovor byl pořízen v lednu 2019. 

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici „Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek