Lenka Komorousová a její cesta od konzultantky až k podpoře VIP klientů

Lenka Komorousová je manažerkou pro podporu licencovaných klientů. V Performii ale začínala na úplně jiné pozici. Jaká byla její cesta Performií za těch dlouhých 13 let? To se dozvíte v našem rozhovoru! 


Ahoj Lenko. Můžeš se nám trošku víc představit? Kdo jsi? Co všechno v Performii děláš? Jak dlouho v Performii děláš? Kde se s Tebou můžeme potkat?

V Performii pracuji již třináct let. Prvních 7 let jsem pracovala jako konzultantka a pak jsem se začala postupně více věnovat dodávání projektů našim klientům. V současné době zastávám pozici manažera pro naše klíčové licencované klienty, kde jsem jim vždy při ruce pokud mají nějaký dotaz ohledně výběrového řízení či práce se svými stávajícími zaměstnanci. Dále vedu dodavatelský tým, kde pracujeme s klienty na projektech ohledně výběrových řízení.

Tvou hlavní prací je péče o licencované klienty. Co si pod tím máme představit? 

Jsem takový přítel na telefonu. Denně s klienty telefonuji, mailuji a řešíme společně jednotlivé kandidáty, jejich výsledky v dotaznících, inzeráty, inzerci nebo cokoli ohledně on-line systému Performia. Mým úkolem je, aby klienti dokázali získané informace ze semináři použít v praxi a vše probíhalo hladce při výběrovém řízení i při práci s jejich lidmi. Ráda se s nimi dělím o své mnohaleté zkušenosti. Mám vždy velkou radost, když se klient zlepší ve vyhodnocování dotazníků, získá jistotu na pohovorech s kandidáty a je postupně v této oblasti samostatný. 

Dále organizuji Performia brunche. Jde o setkávání našich klíčových klientů, kteří spolu sdílí své zkušenosti. Performia brunch se vždy koná u některého z klientů, kde tak dáme možnost se uvést a případně navázat mezi sebou na různé spolupráce. A funguje to.  Na mě je, abych zajistila účastníky, téma atd. Setkání se konají na Moravě i v Čechách. 

Takže moje práce je někdy o velmi rychlém přizpůsobování, rychlé reakci a hledání dalšího možného řešení ohledně klientovo požadavku a jindy zase o dlouhodobém plánování. 

Na co jsi nejvíc pyšná? 

Na to, že mohu být oporou našim klíčovým klientům. Často je pro ně velice těžké přehodnotit některé své již zajeté personální postupy a tak jim sem k ruce, abych jim vše vysvětlila a pomohla se zavedením. Tím způsobím, že se jejich firmám, ale i jim samotným, daří lépe. Tím pádem mohou uskutečňovat své sny a případně expandovat. Jsem pyšná na to, že naši klienti dávají přednost kandidátům, kteří za sebou mají skvělé výsledky, i když se třeba neumí skvěle prezentovat a dělat si úžasné PR na pohovoru. Je úžasné, že v naší firmě jsou zapálení lidé, kteří chtějí, aby se vše zlepšovalo a dosahovali jsme čím dál lepších výsledků a současně přitom měli dobré vztahy a vzájemně si pomáhali. Jsem pyšná sama na sebe, ve svém životě jsem mnohé zvládla a žiju svůj život dle svých představ a určitě bych neměnila. Mé okolí mi říká, že stále mládnu a to vždy potěší. Je to tím, že jsem vzala život pevně do svých rukou a pracuji na sobě. A tak mohu na své pozici tvořit a vše ještě více zlepšovat. 

A co osobní život? Jak ho zvládáš s tím vším skloubit? Jaké jsou Tvoje zájmy? Koníčky? Osobní cíle?

Během pracovního týdne trávím mnoho času u počítače s telefonem v ruce, takže se snažím večer po práci vyrazit na procházku do přírody nebo zajet na zahradu a pracovat manuálně. O víkendech ráda jedu na hory a buď s přítelem chodíme pěšky nebo jezdíme na kole, v zimě vyrážíme na běžky. Nejpravděpodobněji na mě narazíte v Krušných horách. Chtěla bych kompletně procestovat celou Českou republiku, už mám doma mapku a tam si značím, kde všude jsem už byla. Naše země je totiž krásná a plná zajímavých míst. Mám dospělého syna a jako domácího mazlíčka pejska. Ráda poslouchám audioknihy a čerpám z nich inspiraci pro svou práci i osobní život. Hlídám si vyváženost svého života.

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici „Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek