Lenka Komorousová a její cesta od konzultantky až k podpoře VIP klientů

Lenka Komorousová je manažerkou pro podporu licencovaných klientů. V Performii ale začínala na úplně jiné pozici. Jaká byla její cesta Performií za těch dlouhých 13 let? To se dozvíte v našem rozhovoru! 


Ahoj Lenko. Můžeš se nám trošku víc představit? Kdo jsi? Co všechno v Performii děláš? Jak dlouho v Performii děláš? Kde se s Tebou můžeme potkat?

V Performii pracuji již třináct let. Prvních 7 let jsem pracovala jako konzultantka a pak jsem se začala postupně více věnovat dodávání projektů našim klientům. V současné době zastávám pozici manažera pro naše klíčové licencované klienty, kde jsem jim vždy při ruce pokud mají nějaký dotaz ohledně výběrového řízení či práce se svými stávajícími zaměstnanci. Dále vedu dodavatelský tým, kde pracujeme s klienty na projektech ohledně výběrových řízení.

Tvou hlavní prací je péče o licencované klienty. Co si pod tím máme představit? 

Jsem takový přítel na telefonu. Denně s klienty telefonuji, mailuji a řešíme společně jednotlivé kandidáty, jejich výsledky v dotaznících, inzeráty, inzerci nebo cokoli ohledně on-line systému Performia. Mým úkolem je, aby klienti dokázali získané informace ze semináři použít v praxi a vše probíhalo hladce při výběrovém řízení i při práci s jejich lidmi. Ráda se s nimi dělím o své mnohaleté zkušenosti. Mám vždy velkou radost, když se klient zlepší ve vyhodnocování dotazníků, získá jistotu na pohovorech s kandidáty a je postupně v této oblasti samostatný. 

Dále organizuji Performia brunche. Jde o setkávání našich klíčových klientů, kteří spolu sdílí své zkušenosti. Performia brunch se vždy koná u některého z klientů, kde tak dáme možnost se uvést a případně navázat mezi sebou na různé spolupráce. A funguje to.  Na mě je, abych zajistila účastníky, téma atd. Setkání se konají na Moravě i v Čechách. 

Takže moje práce je někdy o velmi rychlém přizpůsobování, rychlé reakci a hledání dalšího možného řešení ohledně klientovo požadavku a jindy zase o dlouhodobém plánování. 

Na co jsi nejvíc pyšná? 

Na to, že mohu být oporou našim klíčovým klientům. Často je pro ně velice těžké přehodnotit některé své již zajeté personální postupy a tak jim sem k ruce, abych jim vše vysvětlila a pomohla se zavedením. Tím způsobím, že se jejich firmám, ale i jim samotným, daří lépe. Tím pádem mohou uskutečňovat své sny a případně expandovat. Jsem pyšná na to, že naši klienti dávají přednost kandidátům, kteří za sebou mají skvělé výsledky, i když se třeba neumí skvěle prezentovat a dělat si úžasné PR na pohovoru. Je úžasné, že v naší firmě jsou zapálení lidé, kteří chtějí, aby se vše zlepšovalo a dosahovali jsme čím dál lepších výsledků a současně přitom měli dobré vztahy a vzájemně si pomáhali. Jsem pyšná sama na sebe, ve svém životě jsem mnohé zvládla a žiju svůj život dle svých představ a určitě bych neměnila. Mé okolí mi říká, že stále mládnu a to vždy potěší. Je to tím, že jsem vzala život pevně do svých rukou a pracuji na sobě. A tak mohu na své pozici tvořit a vše ještě více zlepšovat. 

A co osobní život? Jak ho zvládáš s tím vším skloubit? Jaké jsou Tvoje zájmy? Koníčky? Osobní cíle?

Během pracovního týdne trávím mnoho času u počítače s telefonem v ruce, takže se snažím večer po práci vyrazit na procházku do přírody nebo zajet na zahradu a pracovat manuálně. O víkendech ráda jedu na hory a buď s přítelem chodíme pěšky nebo jezdíme na kole, v zimě vyrážíme na běžky. Nejpravděpodobněji na mě narazíte v Krušných horách. Chtěla bych kompletně procestovat celou Českou republiku, už mám doma mapku a tam si značím, kde všude jsem už byla. Naše země je totiž krásná a plná zajímavých míst. Mám dospělého syna a jako domácího mazlíčka pejska. Ráda poslouchám audioknihy a čerpám z nich inspiraci pro svou práci i osobní život. Hlídám si vyváženost svého života.

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici „Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek