Lenka Komorousová a její cesta od konzultantky až k podpoře VIP klientů

Lenka Komorousová je manažerkou pro podporu licencovaných klientů. V Performii ale začínala na úplně jiné pozici. Jaká byla její cesta Performií za těch dlouhých 13 let? To se dozvíte v našem rozhovoru! 


Ahoj Lenko. Můžeš se nám trošku víc představit? Kdo jsi? Co všechno v Performii děláš? Jak dlouho v Performii děláš? Kde se s Tebou můžeme potkat?

V Performii pracuji již třináct let. Prvních 7 let jsem pracovala jako konzultantka a pak jsem se začala postupně více věnovat dodávání projektů našim klientům. V současné době zastávám pozici manažera pro naše klíčové licencované klienty, kde jsem jim vždy při ruce pokud mají nějaký dotaz ohledně výběrového řízení či práce se svými stávajícími zaměstnanci. Dále vedu dodavatelský tým, kde pracujeme s klienty na projektech ohledně výběrových řízení.

Tvou hlavní prací je péče o licencované klienty. Co si pod tím máme představit? 

Jsem takový přítel na telefonu. Denně s klienty telefonuji, mailuji a řešíme společně jednotlivé kandidáty, jejich výsledky v dotaznících, inzeráty, inzerci nebo cokoli ohledně on-line systému Performia. Mým úkolem je, aby klienti dokázali získané informace ze semináři použít v praxi a vše probíhalo hladce při výběrovém řízení i při práci s jejich lidmi. Ráda se s nimi dělím o své mnohaleté zkušenosti. Mám vždy velkou radost, když se klient zlepší ve vyhodnocování dotazníků, získá jistotu na pohovorech s kandidáty a je postupně v této oblasti samostatný. 

Dále organizuji Performia brunche. Jde o setkávání našich klíčových klientů, kteří spolu sdílí své zkušenosti. Performia brunch se vždy koná u některého z klientů, kde tak dáme možnost se uvést a případně navázat mezi sebou na různé spolupráce. A funguje to.  Na mě je, abych zajistila účastníky, téma atd. Setkání se konají na Moravě i v Čechách. 

Takže moje práce je někdy o velmi rychlém přizpůsobování, rychlé reakci a hledání dalšího možného řešení ohledně klientovo požadavku a jindy zase o dlouhodobém plánování. 

Na co jsi nejvíc pyšná? 

Na to, že mohu být oporou našim klíčovým klientům. Často je pro ně velice těžké přehodnotit některé své již zajeté personální postupy a tak jim sem k ruce, abych jim vše vysvětlila a pomohla se zavedením. Tím způsobím, že se jejich firmám, ale i jim samotným, daří lépe. Tím pádem mohou uskutečňovat své sny a případně expandovat. Jsem pyšná na to, že naši klienti dávají přednost kandidátům, kteří za sebou mají skvělé výsledky, i když se třeba neumí skvěle prezentovat a dělat si úžasné PR na pohovoru. Je úžasné, že v naší firmě jsou zapálení lidé, kteří chtějí, aby se vše zlepšovalo a dosahovali jsme čím dál lepších výsledků a současně přitom měli dobré vztahy a vzájemně si pomáhali. Jsem pyšná sama na sebe, ve svém životě jsem mnohé zvládla a žiju svůj život dle svých představ a určitě bych neměnila. Mé okolí mi říká, že stále mládnu a to vždy potěší. Je to tím, že jsem vzala život pevně do svých rukou a pracuji na sobě. A tak mohu na své pozici tvořit a vše ještě více zlepšovat. 

A co osobní život? Jak ho zvládáš s tím vším skloubit? Jaké jsou Tvoje zájmy? Koníčky? Osobní cíle?

Během pracovního týdne trávím mnoho času u počítače s telefonem v ruce, takže se snažím večer po práci vyrazit na procházku do přírody nebo zajet na zahradu a pracovat manuálně. O víkendech ráda jedu na hory a buď s přítelem chodíme pěšky nebo jezdíme na kole, v zimě vyrážíme na běžky. Nejpravděpodobněji na mě narazíte v Krušných horách. Chtěla bych kompletně procestovat celou Českou republiku, už mám doma mapku a tam si značím, kde všude jsem už byla. Naše země je totiž krásná a plná zajímavých míst. Mám dospělého syna a jako domácího mazlíčka pejska. Ráda poslouchám audioknihy a čerpám z nich inspiraci pro svou práci i osobní život. Hlídám si vyváženost svého života.

Toužíte se prosadit v oblasti obchodu a personalistiky?


Práce nám přibývá, nevíme kam dřív skočit, a proto hledáme nové posily na pozici „Regionální partner – obchodník“ do Prahy a Brna.


O autorovi článku

Denisa Hrubešová

Denisa je osoba na svém místě. Rychlá, bystrá, kreativní a od svého začátku výrazně přispívá dobrému chodu marketingového oddělení. Má na starosti naše odborné přednášky, publikace, které Performia vydává, reference od klientů, sociální sítě Performia a mnoho dalšího. Setkáte se s ní v Praze, když přijdete na naši přednášku.

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek

Jak na náborové video?


Podle průzkumů vnímáme až 80 % všech informací zrakem a 94 % lidí si pamatuje obrázek lépe než text. A v době, kdy světem vládnou Youtubeři a Insta stories (krátká videa na sociální síti Instagram), je více než jasné, že díky náborovým videím můžeme velmi efektivně oslovit požadovanou cílovou skupinu. Jak konkrétně mohou taková videa pomoci náboru?

celý článek

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek