Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?
V praxi se často setkáváme s tím, že firmy mají aktivní stránky na sociálních sítích, ale využívají je pouze ke klasickému marketingu, tedy k oslovování potenciálních zákazníků. Ve chvíli, kdy se společnost rozhodne, že tu začne budovat i HR marketing (personální marketing) a značku zaměstnavatele, vzniká nezřídka neochota marketingového oddělení s touto komunikací vůbec začít. Co s tím a jak z toho vytěžit na obou stranách maximum?
Prostě pochopte, že kolegové z marketingového oddělení základnu fanoušků tvrdě budovali a chtějí ji tedy využít hlavně k propagaci produktů a služeb. Často prostě nevidí důvod, proč tam inzerovat volné pozice a případně sdílet zákulisní informace z vašeho týmu. Je to pochopitelné, protože dobří marketéři mají k sociálním sítím dobře vybudovanou strategii a nastavený styl komunikace a obávají se, že byste to celé mohli narušit.
Celé to dává smysl, druhou stranou mince však je, že pokud máte na sociálních sítích základnu sledujících uživatelů, kteří vám fandí, byla by škoda tento zdroj nevyužít pro posílení vašeho náboru.
Využijte své spojence
Nejlepší reklamou je totiž spokojený zákazník nebo podporovatel, a proto pokud mohu zacílit na tuto skupinu, je vysoce pravděpodobné, že je mezi nimi někdo, kdo by o práci u vás skutečně stál, protože má s vámi dobrou zkušenost. Nebo se třeba zmíní svému okolí, že někoho hledáte. Je to jednoduše skvělý zdroj nových kandidátů. Není to o tom, že byste jej nutně měli přetahovat své klienty k vám, ale pokud je váš fanoušek nespokojený či dokonce nešťastný v práci, není důvod mu pasivně nenabídnou možnost pracovat pro vás.
Klasický a personální marketing (HR marketing) se tak na sociálních sítích mohou skvěle doplňovat. Navíc díky tomu obsah vašich firemních stránek dostává úplně nový a pestřejší rozměr. Sledovatelé nejsou stále jen bombardováni nabídkami vašich produktů či služeb, ale mohou se seznámit s vašimi členy týmu a zjistit, jak to u vás funguje. Samozřejmě je třeba si určit dlouhodobou strategii v rámci komunikace na sociálních sítích a počítat s užší spoluprací marketingového a personálního oddělení. Pokud se ale tato dvě oddělení spojí, může vzniknout úžasná prezentace vaší firmy, díky které přichází nejen noví zákazníci, ale i noví kolegové, nadšení tím, co vaše společnost dělá.
Kariérní stránka samostatně: Ano či ne?
Uvažovali jste o tom, že kariérní stránku na sociálních sítích uděláte zvlášť? Z marketingového hlediska není úplně dobré tříštit pozornost lidí na více firemních stránek v rámci jedné sociální sítě – může to mást vaše fanoušky a zároveň budete muset budovat „základnu fanoušků“ dvakrát. Pokud jste však svázáni firemní pravidly či nařízeními mateřské společnosti, není špatný nápad vytvořit jednu firemní stránku na klasický marketing a druhou stránku na HR marketing. Můžete pak mít třeba stránku „Performia CZ“ a také „Performia kariéra“.
A když se vám náhodou nepodaří mít jednu stránku na oba druhy marketingu dohromady, i tak nezapomeňte v rámci marketingu a HR spolupracovat, tahle dvě oddělení se mohou velmi dobře vzájemně inspirovat. A ze zkušenosti víme, že spojení dvou sil obecně zpravidla vede k rychlejšímu a efektivnějšímu dosažení výsledku – v našem případě jsou to noví pracovití kolegové.
Zdroj fotografie: Freepik.com(1. created by jcomp)
Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?
Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů.
Další články
Přehled klíčových změn v zákoníku práce: Na co se připravit v roce 2025
Rok 2025 přinese několik změn v zákoníku práce, které mají za cíl zjednodušit administrativní procesy a zvýšit flexibilitu pracovních vztahů. Díky Petře Kubáčové z Accace Legal s.r.o. jsme připravili článek, který přináší přehled nejvýznamnějších změn, které nás čekají od ledna 2025, a zejména navrhovaných úprav, které se (k 1.12.2024) stále nacházejí v legislativním procesu.
celý článekDANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší
Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.
celý článekTéměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO
Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.
celý článekOLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné
Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.
celý článek