MICHAELA DŽUPINOVÁ: Když přijdete do firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je to, co přitahuje konkrétní typ lidí

Michaela Džupinová, ředitelka Realitní kanceláře Pubec, je jednou z velmi úspěšných žen, které jsou ale zároveň ohromně skromné. Nejen že se na pozici ředitelky firmy vypracovala z pozice recepční, ale je již od roku 2008 výraznou oporou celého týmu převážně makléřů, v němž panuje skvělá atmosféra. 


To, čemu se věnuje realitní kancelář, asi není třeba představovat, co je ale účelem právě té vaší – proč je vlastně RK Pubec na trhu?

Naším cílem je být pro naše klienty „domácím lékařem“ v oblasti nemovitostí. Má-li člověk problém, vždy se na něj obrátí. Je to o dlouhodobé spolupráci, pevných vztazích a o důvěře.  Jedná se o závazek, ale je to to, co chceme dělat.

Co si myslíte, že je tím největším úspěchem RK Pubec, kterého se vám zatím podařilo dosáhout?

Největší úspěch firmy? To je těžká otázka. Z mého pohledu je to spousta věcí, z dlouhodobého hlediska si myslím, že největším úspěchem je, že dlouhou dobu patříme mezi lídry plzeňského trhu, a byť za sebou nemáme silnou síť, dokážeme stále držet krok s konkurencí, která má mnohdy jiné možnosti. Je to bezesporu dáno kvalitní prací našich makléřů.

Jinak teď žijeme jedním z velkých úspěchů, a tím je to, že jsme koupili nové sídlo a letos firmu přestěhujeme. Po 26 letech fungování firmy budeme ve vlastních prostorách.

Jak jste sama uvedla, RK Pubec je na trhu již 26 let. Kdy a jak jste se na její cestu přidala vy?

Do firmy jsem nastoupila v roce 2002. Dostudovala jsem tehdy pedagogickou fakultu a rozhlížela jsem se po svém prvním zaměstnání. Lákala mě práce s lidmi. Pavel Pubec byl tehdy jediný, kterému nevadilo, že nemám žádné zkušenosti, a stačila mu pouze moje chuť a odhodlání pracovat.

Realitní kanceláře dnes bohužel obecně nemají příliš dobrou pověst a práce realitního makléře také ne. Jak se na to díváte vy? Je to pravda nebo jen fáma? 

Není to fáma, ale bohužel realita.

Firma musí dělat všechno pro to, aby byla svým klientům užitečná!

Proč si myslíte, že to tak je?

V našem oboru působí mnoho kvalitních a zkušených makléřů, nejen u nás, ale i u konkurence. Bohužel je ale pravda, že náš obor přitahuje také finančně motivované, ne příliš eticky založené lidi. Ti naši pověst kazí. Setkáváme se s tím poměrně často. Těžko se s tím dá něco dělat, je třeba odvádět kvalitní práci a snažit se tím přesvědčit další majitele nemovitostí, aby se stali našimi klienty.

Co podle vás může mít velký vliv na příval kvalitních uchazečů o práci v jakékoliv firmě a co je to hlavní, co právě potenciální zaměstnance táhne právě k vám?

Je to dobré jméno firmy, kolektiv lidí, kteří ve firmě pracují, i nálada ve firmě. Když přijdete do jakékoliv firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je i to, co přitahuje konkrétní typ lidí. Ty, jimž to vyhovuje.

V poslední době se mi stalo, že se našimi kolegy stali naši klienti, kteří když poznali naše makléře při práci, zatoužili u nás pracovat. Jeden kolega s námi měl zkušenost při jedné teambuildingové akci, kterou pro nás pořádal, a dnes je součástí našeho týmu. 

Není nic příjemnějšího, když můžete do firmy přijímat takovéto lidi.

A co přimělo vás osobně, abyste přišla právě na palubu RK Pubec?

Možná něco z toho, co jsem uvedla, i když jsem nad tím tehdy určitě konkrétně nepřemýšlela. Firmu jsme znala jen okrajově, na základě jedné zkušenosti, kdy jsme na škole hledali bydlení.

A pak jsme v roce 2002 při povodních šli s mým manželem po Americké třídě, a nevím proč, ale když jsme uviděla poutač PUBEC, rozhodla jsem se zazvonit a zeptat se na práci. 

RK Pubec je právě ve vašem – plzeňském – regionu známou značkou. Co za tím podle vás stojí?

Je to vším, co děláme: jak dlouho působíme na trhu, jakou službu odvádíme, jací lidé u nás pracují, bezesporu je to i osobou Pavla Pubce. To všechno má vliv na budování dobrého jména. Děláme to 25 let stejně a snažíme se o maximální kvalitu a komplexnost.

A co dle vás firma musí a naopak nesmí dělat, aby si vysloužila dobré jméno, nebo řekněme udělala dobré PR?

Musí dělat všechno pro to, aby byla svým klientům „užitečná“, aby ji měli rádi a rádi využívali jejích služeb. Chceme jednoduše být pro klienty partnerem a rádcem.

Pracujete v RK Pubec nějak cíleně na interním PR?

Ano, prostřednictvím pravidelných týdenních porad celé firmy.

V současné době mnoho firem trpí nedostatkem kvalitních kandidátů, jak je to u vás?

Je otázka, co je to dostatek. Pokud hledáme člověka na pozici realitního makléře, je to jiné, než když hledáme slečnu na pozici asistentky obchodního týmu. To máme většinou kandidátů přehršel. Nábor nových lidí je vždy složitá věc, ale my neexpandujeme žádným velkým množstvím lidí, přijímáme 1-2 lidi za rok, většinou to nebývá problém. 

Je něco, v čem se lišíte od konkurence a co může způsobit příliv kvalitních kandidátů právě k vám?

Jak od které konkurence. Existují samozřejmě konkurenční firmy, které poskytují v dnešní době stejně komplexní a kvalitní službu, myslím ale, že se lišíme v mnohém. V celkovém pojetí firmy – jako jedna z mála firem našeho zaměření máme pouze zaměstnance, v jiných firmách jsou většinou makléři zaměstnáváni na živnostenský list. Naši obchodníci mají k dispozici servis v podobě vlastních kmenových právníků, účetní i marketéra.

Mimo to jsou specializovaní na ty, kteří jednají pouze s klienty přicházejícími prodat nemovitost, to jsou náboráři, a ty, kteří se specializují na prodej zakázek, tedy makléři prodavači. Jak jsem již řekla, naše pojetí je v mnohém odlišné a přitahuje speciální typ lidí.

Více se o RK Pubec dozvíte na www.pubec.cz

Profil: Michaela Džupinová

klient paní Michaela  Džupinová, Pubec

Michaela Džupinová vystudovala na pedagogické fakultě obor český jazyk a dějepis (učitelství pro 2. stupeň ZŠ) a následně při práci ekonomickou fakultu. Její kariérní růst nám velmi rychle napoví, jak produktivní a úspěšná je to žena. Do realitní kanceláře Pubec přišla více méně náhodou v roce 2002 a začala tu pracovat jako recepční. Učila se komunikovat se zákazníky i kolegy a postupně byla také asistentkou prodeje, specialistkou pro nábor zakázek nebo i vedoucí oddělení. A roku 2008 se stala ředitelkou firmy.

Jako ředitelka firmy si dnes vede velmi dobře a RK Pubec také díky ní patří v Plzeňském kraji mezi dobře známé značky.

Téměř všechen svůj volný čas věnuje v současné době svému jeden a půl ročnímu synkovi, ráda čte, v létě jezdí na kole, v zimě lyžuje.

Rozhovor připravila: Barbora Hartmannová
Foto: archiv M. Džupinové


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Negativní komentáře na sociálních sítích: Kde se berou a jak na ně?


Často se ve své praxi setkáváme s dotazem, jak reagovat na případné negativní odezvy na sociálních sítích. Když pak blíže zkoumáme firmy, ze kterých tyto otázky přichází, zjišťujeme, že i jejich vedení samo dost často cítí, že nálada v jejich firmě a firemní kultura nejsou na dobré úrovni. Tedy nezřídka také tuší, že pravděpodobnost negativních reakcí na sociálních sítích může být větší.

celý článek

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek

Marketing a HR na sociálních sítích: Jak to jde dohromady?


V praxi se často setkáváme s tím, že firmy mají aktivní stránky na sociálních sítích, ale využívají je pouze ke klasickému marketingu, tedy k oslovování potenciálních zákazníků. Ve chvíli, kdy se společnost rozhodne, že tu začne budovat i HR marketing (personální marketing) a značku zaměstnavatele, vzniká nezřídka neochota marketingového oddělení s touto komunikací vůbec začít. Co s tím a jak z toho vytěžit na obou stranách maximum?

celý článek

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek