Návodů na to, jak se zlepšit, máme dnes kolem sebe fůru a vzdělávání je běžnou součástí našeho života. Jak je tedy možné, že se my sami, ale i lidé kolem nás výrazně nezlepšujeme? Jak překonat starý dobrý argument „nemám na to čas“? Proč vědět a nedělat znamená vlastně nevědět? A jak ty hlavní důvody, které nám stojí v cestě, u sebe či ostatních odstranit?O tom si povídala Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.
„Majitel ví, že pokud chce dosahovat výsledků, musí své lidi vzdělávat. Často se ovšem stává, že se zaměstnanec bojí o nějakou vzdělávací akci projevit zájem. Proč? Vypadal by totiž přece, že to neumí. A šéf by si hned začal myslet, že to neuměl ani posledních pět let a platil ho tedy úplně zbytečně. Z takového povědomí pak vzniká úplně zbytečně jakási bláznivá hra. Technici a obchodníci se aktivně vzdělávají zcela běžně, stejně tak by měli i manažeři a personalisté.”
Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?
Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz
Chcete, aby vaši vedoucí lépe znali své lidi?
Pak vás budou zajímat naše interní semináře pro vedoucí pracovníky. Když vedoucí zná své lidi, ví přesně, jak jim pomoct se rychle zlepšovat.
Další články
O lidech: Nástup nováčka bez ověřených referencí? Sebevražda!
Reference během výběrového řízení ověřuje pouhých 5 % zaměstnavatelů. Dobře ověřené reference ale mohou výrazně pomoci v rozhodování, zda uchazeče přijmout, ale i v momentech, kdy se vám na kandidátovi něco nezdá. Smíme vůbec reference ověřovat? Na co bychom se při nich měli ptát? Jak zjistit, že si druhá strana něco nepřibarvuje a jak se na závěr rozhodnout?
celý článekO lidech: Zaměstnanci na odchodu. Proč je nechat jít co nejdřív
„Odchází? Tak hlavně ať je pryč co nejdřív.“ To byste asi jako reakci na odchod zaměstnance nečekali, že? Právě rychlost odchodu může ale v mnoha případech mít zásadní význam pro nerušený chod firmy a dobré fungování celého týmu. Kdy a proč je právě rychlost odchodu zaměstnance zásadní a jaké jsou 3 největší omyly, které při odchodu zaměstnanců firmy dělají?
celý článekO lidech: 4 nejčastější výmluvy, proč si lidé neplní sny, a jak se s nimi vypořádat
Každý z nás to zažil. Máme nějaký sen, něco bychom si přáli, ale stále jsme se do toho nebyli schopni pustit. Velmi často pro to máme nějaký důvod. A ten důvod je někdy spíše výmluva. Touto epizodou vám Barbora Hartmannová a Lucie Spáčilová chtějí hlavně dodat odvahu podívat se na to, jestli si nějakou z těch výmluv sami nepěstujete, a případně se s ní v novém roce nějak poprat.
celý článekSilvestrovský speciál s Hankou Slačálkovou - Největší přešlapy kandidátů, personalistů a šéfů
Znáte krátká videa s názvem NebuďHRrr, ve kterých Hanka Slačálková vtipnou formou ukazuje ty nejbizarnější situace spojené s výběrem zaměstnanců a životem ve firmě, které se opravdu staly? Pro silvestrovský speciál vybraly spolu s Barborou Hartmannovou ty nejoblíbenější a podívaly se na témata, kterých se týkají. Těšit se můžete na 3 věty, které od personalisty nechcete nikdy slyšet, na pomluvy u kafíčka a co s nimi a na různé absurdní výmluvy kandidátů i zaměstnanců.
celý článek