Jak mít dobré vztahy na pracovišti?

Dobré vztahy chce mít v práci asi každý. Jak je ale opravdu mít? Je vůbec možné, aby všichni ve firmě měli skvělé vztahy? V čem je tým podobný třídě ve škole? Jak vyřešit konflikt mezi dvěma lidmi či odděleními a jaké zásadní věci chybí, když v týmu vztahy „pokulhávají“?

O tom s Lucií Spáčilovou v dalším díle rozhovorů "O lidech" mluvila Barbora Hartmannová.



„Je to skvělé, když si člověk najde mezi lidmi na pracovišti třeba nejlepší přátele, stává se to a není to nic výjimečného. Jste spolu často, máte spoustu společných zážitků, společných témat a porozumění, a tím pádem se tam ten vztah lépe vytváří. Ale není to nutné, nemusí to být tak intenzivní, nemusíme se zajímat do hloubky o každého jednoho kolegu v práci. Ne každý je tak moc empatický. Lidé, kteří jsou trochu sóloví hráči, nebo nejsou moc otevření, nemusejí mít tak vřelé vztahy s kolegy. Je ale důležité, umět spolu vycházet a umět si vyjít vstříc.“
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Máte v týmu ty správné lidi, kteří vám opravdu pomáhají?


Zjistěte, co vše vám řekne U-test osobnosti o vás, vašich blízkých a vašich lidech ve firmě.


Karel Dytrych: Neustálé zefektivňování je krysí závod, bez něj se ale tým neobejde


Karel Dytrych odpovídal na otázky: Proč bychom se vlastně měli pořád zefektivňovat? Jak je možné, že i přesto, že máme spousty nástrojů, co nám šetří čas, stále nemáme čas na pravidelný sport, spánek nebo koníčky? Jak přesvědčit i zaryté milovníky rutiny, aby začali používat nový nástroj k práci? A co dává víc zabrat? Dvě firmy, nebo dvě děti?

celý článek

O lidech: 5 tipů, jak najmout dobré lidi, i když na to nemám budget ani čas


Co mám dělat, když zoufale potřebuji posilu do týmu, ale nemám ani čas se tomu věnovat, ani peníze na inzerci či externí firmu a ani si tak úplně nejsem jistý, jestli toho člověka dokážu zaplatit?

celý článek

Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek