O lidech - Jak nastartovat nováčka

Jak může zaměstnavatel co nejlépe nastartovat nového člena týmu, a co pro dobrý rozjezd v nové práci naopak může udělat sám nováček? Jaké dvě věci jsou pro dobrý start zásadní? Jak se má nadřízený připravit na příchod nováčka, když sám neví, kam dřív skočit? A jak velkou volnost by měl svému novému kolegovi vedoucí dát a podle čeho pozná, už ve zkušební době, zda to bude nebo nebude fungovat?

O tom všem s Lucií Spáčilovou mluvila Barbora Hartmannová.



„Cílem nastartování nováčka je, aby byl na svém postu a produkoval tam. Aby svým příspěvkem pomáhal ostatním a celé společnosti jako takové. Nejdůležitější při zaškolování nováčka je, aby chápal svůj výsledek práce. Je potřeba mu ho správně definovat.“
Lucie Spáčilová

Naše výkonná ředitelka Lucie Spáčilová napsala tento článek pro HR News už před nějakou dobou. Obavy nováčků se ale nezměnily. Přečtěte si tento článek a zjistěte, jak se jim vyhnout a vytvořit pro nového kolegu dobré zázemí.


Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Chcete mít tým plný produktivních a motivovaných lidí?

Přijďte na náš seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým a zjistěte, jak takový tým vytvořit a také udržet.
 


Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek

O lidech: Kdo kolik bere? Jak se pozná férová mzda a jak si říct o zvýšení


Čeho se bojí firmy, které zakazují o mzdách mluvit? Proč stejná mzda na podobné pozici není fér a v čem ta férovost vlastně spočívá? Jak mají nastavené odměny ve firmách, které jsou dlouhodobě úspěšné? Proč dobré peníze někdy lidem jako odměna za dobrou práci nestačí? A jak by si sám zaměstnanec měl říct o zvýšení mzdy?

celý článek