Jak se správně rozloučit se zaměstnancem

Také jste někdy měli pocit, že někdo do vašeho týmu úplně nepatří, ale nedokázali jste přesně pojmenovat, proč?

Pak vás bude zajímat, jak poznat, že je vaše pozorování správné a nejde jen o vaše dojmy. Jak se správně rozloučit s někým, jehož odchod není nijak dramatický, a jak naopak dobře zvládnout odchod někoho, s kým to bylo velmi náročné? Proč je dobré, aby byl odchod člověka z firmy rychlý a jaké „kouzlo“ na výstupním pohovoru může všechno hodně vylepšit?

O tom si povídala Barbora Hartmannová s Lucií Spáčilovou.



„Člověk po podání výpovědi už nemá pozornost na produkci ve firmě, už nemá pozornost na budoucnosti firmy, ale zaměřuje se na hledání nové práce, na svou vlastní budoucnost mimo firmu. Nemám proto dobré zkušenosti s dlouhými odchody a s dlouhou výpovědní lhůtou. I když to tak na první pohled nevypadá, tak ten člověk má opravdu pozornost jinde a ubývá mu nadšení, ubývá mu tempo. Pokud se tedy chcete loučit v dobrém, ukončete to rychle, ukončete to v tu chvíli, kdy je všechno fajn. Aby se vám potěch třeba dvou měsících nezdálo, že už neprodukuje tak dobře, jako dříve, a to loučení nebylo nepříjemné.“
Lucie Spáčilová

Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Kteří lidé vašemu týmu opravdu pomáhají a kteří ho napak brzdí?

Přijťe to zjistit na náš klíčový seminář.


Ivana Drábková: Bezpečné prostředí ve firmě může někdy znamenat i vyhazov společníka


Ivana Drábková léta jako krizová manažerka pomáhala šéfům a personalistům vytvořit v jejich firmě bezpečné a produktivní prostředí. Dnes své zkušenosti, které byly někdy opravdu drsné, využívá ve společnosti Performia jako konzultantka pro firmy na Severní Moravě. Barbora Hartmannová si s ní povídala o tom, jaké nejtěžší situace ve firmách řešila, co je podle ní největší „Achillovou patou“ šéfů českých firem a jak s nimi vytváří spravedlivé prostředí pro práci, díky kterému si šéfové nenosí starosti se zaměstnanci domů.

celý článek

O lidech: Problémoví zaměstnanci: Kdy to stojí za námahu a kdy je čas se rozloučit?


Představte si člověka, který chvíli skvěle pracuje, ale pak má najednou období, kdy se mu nic nedaří, dělá chyby, zapomíná. Střídají se chvíle, kdy ho chválíte, a chvíle, kdy ho spíše křísíte. Čím to vlastně je a jak se takový člověk liší od někoho, komu stačí se jen dovzdělat? Jak poznat opravdu problémového zaměstnance?

celý článek

Martin Chrt: Jako nový šéf jsem prošel údolím smrti


Když Martin Chrt jako jednatel nastoupil do LB Cemix, ještě netušil, že ho čeká „procházka údolím smrti“, jak tuhle etapu sám s úsměvem popisuje. Od té doby vyměnil významnou část zaměstnanců a změnil velké množství procesů. Jak to dokázal ustát a co ho drželo nad vodou?

celý článek

O lidech: Kdo kolik bere? Jak se pozná férová mzda a jak si říct o zvýšení


Čeho se bojí firmy, které zakazují o mzdách mluvit? Proč stejná mzda na podobné pozici není fér a v čem ta férovost vlastně spočívá? Jak mají nastavené odměny ve firmách, které jsou dlouhodobě úspěšné? Proč dobré peníze někdy lidem jako odměna za dobrou práci nestačí? A jak by si sám zaměstnanec měl říct o zvýšení mzdy?

celý článek