Růžové brýle

Znáte lidi, kteří někdy vidí věci a lidi až přehnaně pozitivně? Možná to je právě ten, kdo pomyslně nosí růžové brýle a kdo může být zároveň velmi často zklamaný. Proč to tak je a jaké dvě vlastnosti na to mají vliv? Jaká úskalí má tato vlastnost u manažerů a co by měli dělat, aby se jim vyhnuli?

O tom s Lucií Spáčilovou v dalším díle rozhovorů "O lidech" mluvila Barbora Hartmannová.



Chcete vědět o každém novém dílu rozhovorů?

Sledujte nás na sociálních sítích a v podcastových aplikacích.
Máte nějaký nápad na další téma? Napište nám na marketing@performia.cz

Zajímalo by Vás o lidské osobnosti ještě víc?


Zjistěte, co vše Vám řekne U-test osobnosti o Vás, Vašich blízkých a Vašich lidech ve firmě.


O lidech: Tři typy lidí, kteří do HR nepatří


Jaké jsou tři zásadní vykřičníky, když se díváte na personalistu, HR manažera nebo manažera pro produktivitu personálu (PPM © Performia)? Jaký by člověk v HR rozhodně neměl být a čím může váš personalista naprosto odradit skvělé uchazeče? A jaké jsou naopak ty správné vlastnosti dobrého personalisty?

celý článek

Václav Větrovec: Život mě donutil udělat si inventuru. I díky ní mám šťastný tým i rodinu


Hostem této epizody je Václav Větrovec, spoluzakladatel a ředitel společnosti VETOS. Barbora Hartmannová si ho do podcastu pozvala nejen pro jeho pracovní úspěchy, ale také pro jeho životní příběh, elán, odhodlání a pozitivní přístup k životu, a hlavně k lidem. V Performii známe jen málo lidí, kteří mají takový nadhled, jako má právě on.

celý článek

O lidech: Nástup nováčka bez ověřených referencí? Sebevražda!


Reference během výběrového řízení ověřuje pouhých 5 % zaměstnavatelů. Dobře ověřené reference ale mohou výrazně pomoci v rozhodování, zda uchazeče přijmout, ale i v momentech, kdy se vám na kandidátovi něco nezdá. Smíme vůbec reference ověřovat? Na co bychom se při nich měli ptát? Jak zjistit, že si druhá strana něco nepřibarvuje a jak se na závěr rozhodnout?

celý článek

O lidech: Zaměstnanci na odchodu. Proč je nechat jít co nejdřív


„Odchází? Tak hlavně ať je pryč co nejdřív.“ To byste asi jako reakci na odchod zaměstnance nečekali, že? Právě rychlost odchodu může ale v mnoha případech mít zásadní význam pro nerušený chod firmy a dobré fungování celého týmu. Kdy a proč je právě rychlost odchodu zaměstnance zásadní a jaké jsou 3 největší omyly, které při odchodu zaměstnanců firmy dělají?

celý článek