Rozhovor s Lucií Veverkovou, VIP licencovanou klientkou Performia

Společnost PAS, s.r.o. je primárně dodavatelem kancelářských potřeb, nicméně během posledních několika let se jejich záběr poněkud rozšířil, a tak by se dalo říci, že dnes dodávají kancelářím vše, co pro svůj běžný provoz potřebují (papír, kancelářské potřeby, drogerii a hygienu, nábytek aj.). Tzn. starají se o to, aby jejich klienti mohli pohodlně pracovat a měli k tomu vše, co je potřeba.

"V posledních letech je v této oblasti velký tlak na snižování nákladů a šetření, a proto se snažíme lidem ukazovat, že kvalitnější a i třeba hezké a barevné kancelářské produkty mohou práci nejen usnadnit, ale i zpříjemnit. V kanceláři trávíme třetinu svého času, proto bychom i zde měli do svého vybavení a pomůcek investovat." říká Lucie Veverková, provozní ředitelka společnosti PAS, s.r.o.

Kolik má Vaše společnost zaměstnanců a od jakého roku působí na trhu?

Naše společnost letos slaví již 26 let na českém trhu a momentálně máme okolo 30 zaměstnanců, ale to je pro nás podstav. Potřebujeme obsadit zhruba 5 dalších pozic, abychom byli spokojení.

Na jaké pozici pracujete Vy osobně a jak dlouho jste ve firmě?

Pracuji aktuálně na pozici provozní ředitelky a kromě "provozu" mám na starosti právě i personalistiku. Ve firmě jsem na hlavní pracovní poměr od roku 2008, tzn. letos je to 9 let. Personalistice se aktivně věnuji posledních 5 let.

Pochlubte se případnými úspěchy Vaší společnosti:

Pro nás je úspěchem právě to, že jsme na trhu tak dlouho a že jsme výhradně česká společnost. Co je pro nás úspěchem, pokud bych se dívala na oblast personalistiky, tak je to vždy moment, kdy se nám podaří najít nového člověka, který k nám zapadne, dokáže naskočit do toho našeho „rozjetého vlaku“ a dokáže ještě navíc přinést něco navíc, co zase posune dál nás ostatní. A díky testům a vůbec systému výběru pracovníků, který jsme od společnosti Performia převzali, se nám to v loňském roce podařilo hned několikrát.

Jak dlouho spolupracujete se společností Performia?

Začátky spolupráce se společností Performia nejsem schopná přesně určit, ale před těmi zmiňovanými 5 lety jsme spolu již spolupracovali. V posledních letech je ovšem spolupráce čím dál tím víc intenzivnější, neboť i nábor a výběr lidí je čím dál tím složitější.

Proč jste se rozhodli pro využití licence Performia? Co vás přesvědčilo?

Osobnostní testy Performia jsme využívali i dřívě, ovšem jen v malém množství a vždy jsme si testovali až vybraného kandidáta, protože míra fluktuace byla v naší společnosti minimální (většinou jsme řešili obměny pouze na nižších pozicích). V loňském roce došlo ale k výraznější personální obměně a my jsme zjistili, že s Performia licencí dokážeme ušetřit spoustu času - zveme si na pohovor jen otestované lidi, kteří našimi testy projdou, a tím je výběr rychlejší a efektivnější. Hledíme opravdu jen na to, co nás Performia naučila - na osobnostní dotazník, produktivitu člověka a na reference. 

Co bylo to první, k čemu jste licenci Performia využili?

Jako první jsme udělali interní audit v naší společnosti u vybraných vedoucích nebo klíčových zaměstnanců, který nám posloužil k tomu, abychom s našimi zaměstnanci dokázali ještě lépe pracovat a mohli je posouvat dále. A potom jsme licenci hned od druhého dne začli využívat k testování uchazečů, kteří se nám hlásili na vybrané pozice. Když nám po prvním roce přišlo vyhodnocení, kolik testu jsme využili a kolik jsme i díky licenci ušetřili, tak jsme se nestačili divit. Pokud bychom licenci neměli, tak by náklady na testy přesáhly milion korun. Z toho důvodu jsme ji znovu obnovili a na další rok prodloužili. 


Chcete se dozvědět více ze světa personalistiky?

Podívejte se na naše odborné články.


I v roce 2020 se můžete těšit na oblíbené i nové semináře z dílny Performia


Česká Performia v roce 2019 načala svůj patnáctý rok na českém trhu a nabídla Vám nepřeberné množství workshopů a seminářů. A jinak tomu nebude ani v roce 2020. V něm pro Vás chystáme hned několik akcí. Pojďme se podívat, co jsme si pro Vás připravili.

celý článek

Najdi si spolupracovníka, nejen o tom byly Performia Brunche


20. listopadu v Praze a 21. listopadu ve Valticích se uskutečnily další PERFORMIA BRUNCHE, na kterých se pravidelně schází naši VIP licencovaní klienti a předávají si na nich hodnotné informace a tipy z praxe. Tentokrát na téma Doporučování kandidátů našimi zaměstnanci.

celý článek

Napsali jsme další články: Brand zaměstnavatele a kreativita v Austrálii


Performia má po světě 30 poboček a tou nejúspěšnější se začátkem září 2019 stala již pošesté v řadě právě Performia Česká republika. Na mezinárodní konferenci Performia International, která se tentokrát konala v Holandsku (na jedné z poboček), jsme si převzali již šestou zlatou hvězdu za nejvýrazněji expandující zemi uplynulého roku.

celý článek

Performia již popáté zaplnila všechny židle na HR Days!


Koncem října proběhl již 9. ročník veletrhu HR Days, na kterém popáté v řadě za sebou vystoupila naše výkonná ředitelka Lucie Spáčilová se svou přednáškou ŠÉF NEBO PERSONALISTA: Kdo má pravdu?. Za Performii vystoupila na konferenci i trenérka a konzultantka Hana Slačálková se svojí přednáškou o brandu zaměstnavatele.

celý článek