Rozhovor s Lucií Veverkovou, VIP licencovanou klientkou Performia

Společnost PAS, s.r.o. je primárně dodavatelem kancelářských potřeb, nicméně během posledních několika let se jejich záběr poněkud rozšířil, a tak by se dalo říci, že dnes dodávají kancelářím vše, co pro svůj běžný provoz potřebují (papír, kancelářské potřeby, drogerii a hygienu, nábytek aj.). Tzn. starají se o to, aby jejich klienti mohli pohodlně pracovat a měli k tomu vše, co je potřeba.

"V posledních letech je v této oblasti velký tlak na snižování nákladů a šetření, a proto se snažíme lidem ukazovat, že kvalitnější a i třeba hezké a barevné kancelářské produkty mohou práci nejen usnadnit, ale i zpříjemnit. V kanceláři trávíme třetinu svého času, proto bychom i zde měli do svého vybavení a pomůcek investovat." říká Lucie Veverková, provozní ředitelka společnosti PAS, s.r.o.

Kolik má Vaše společnost zaměstnanců a od jakého roku působí na trhu?

Naše společnost letos slaví již 26 let na českém trhu a momentálně máme okolo 30 zaměstnanců, ale to je pro nás podstav. Potřebujeme obsadit zhruba 5 dalších pozic, abychom byli spokojení.

Na jaké pozici pracujete Vy osobně a jak dlouho jste ve firmě?

Pracuji aktuálně na pozici provozní ředitelky a kromě "provozu" mám na starosti právě i personalistiku. Ve firmě jsem na hlavní pracovní poměr od roku 2008, tzn. letos je to 9 let. Personalistice se aktivně věnuji posledních 5 let.

Pochlubte se případnými úspěchy Vaší společnosti:

Pro nás je úspěchem právě to, že jsme na trhu tak dlouho a že jsme výhradně česká společnost. Co je pro nás úspěchem, pokud bych se dívala na oblast personalistiky, tak je to vždy moment, kdy se nám podaří najít nového člověka, který k nám zapadne, dokáže naskočit do toho našeho „rozjetého vlaku“ a dokáže ještě navíc přinést něco navíc, co zase posune dál nás ostatní. A díky testům a vůbec systému výběru pracovníků, který jsme od společnosti Performia převzali, se nám to v loňském roce podařilo hned několikrát.

Jak dlouho spolupracujete se společností Performia?

Začátky spolupráce se společností Performia nejsem schopná přesně určit, ale před těmi zmiňovanými 5 lety jsme spolu již spolupracovali. V posledních letech je ovšem spolupráce čím dál tím víc intenzivnější, neboť i nábor a výběr lidí je čím dál tím složitější.

Proč jste se rozhodli pro využití licence Performia? Co vás přesvědčilo?

Osobnostní testy Performia jsme využívali i dřívě, ovšem jen v malém množství a vždy jsme si testovali až vybraného kandidáta, protože míra fluktuace byla v naší společnosti minimální (většinou jsme řešili obměny pouze na nižších pozicích). V loňském roce došlo ale k výraznější personální obměně a my jsme zjistili, že s Performia licencí dokážeme ušetřit spoustu času - zveme si na pohovor jen otestované lidi, kteří našimi testy projdou, a tím je výběr rychlejší a efektivnější. Hledíme opravdu jen na to, co nás Performia naučila - na osobnostní dotazník, produktivitu člověka a na reference. 

Co bylo to první, k čemu jste licenci Performia využili?

Jako první jsme udělali interní audit v naší společnosti u vybraných vedoucích nebo klíčových zaměstnanců, který nám posloužil k tomu, abychom s našimi zaměstnanci dokázali ještě lépe pracovat a mohli je posouvat dále. A potom jsme licenci hned od druhého dne začli využívat k testování uchazečů, kteří se nám hlásili na vybrané pozice. Když nám po prvním roce přišlo vyhodnocení, kolik testu jsme využili a kolik jsme i díky licenci ušetřili, tak jsme se nestačili divit. Pokud bychom licenci neměli, tak by náklady na testy přesáhly milion korun. Z toho důvodu jsme ji znovu obnovili a na další rok prodloužili. 


Chcete se dozvědět více ze světa personalistiky?

Podívejte se na naše odborné články.


Jan Piťha: Je snazší udělat z horolezce elektrikáře, než z elektrikáře horolezce


Najít všestranné zaměstnance není lehké. Své o tom ví i Jan Piťha, generální ředitel ve společnosti Backbone s. r. o, který přijal nabídku na natáčení rozhovoru s Lucií Spáčilovou, výkonnou ředitelkou společnosti Performia.

celý článek

Rok Performia 2019 v číslech


Společnost Performia působí na českém trhu více než 15 let. Za tu dobu se rozrostl nejen počet našich klientů, ale také služeb, které dodáváme. Každý rok se snažíme překonat vlastní rekordy a být ještě lepší. A tak i v roce 2019 jsme se snažili obhájit zlato, rozšířit počet našich přednášek, worshopů nebo prodaných publikací. A se vší skromností můžeme říct, že se nám to povedlo. Což byla zásluha nejen nás, ale i našich klientů.

celý článek

Tři trendy v oblasti HR pro rok 2020 podle Lucie Spáčilové


V roce 2019 se mluvilo o tom, že jak najít zaměstnance a proč je důležité mít ty správné lidi. Jaké ale budou trendy v roce 2020? Výkonná ředitelka společnosti Performia, Lucie Spáčilová, se zaměřila na tři oblasti, o kterých rozhodně v příštím roce uslyšíte a na které byste se měli soustředit. Hojně se bude mluvit o work-life balance, engagementu a talent managementu.

celý článek

Sledujte nás na Facebooku a pravidelný smích vás nemine


Znáte tu situaci? Pátek odpoledne, Vy už myslíte na volný víkend, ale přitom Vás čeká ještě několik hodin v práci. Víte co Vám v takové situaci zlepší náladu? Naše páteční HR vtípky.

celý článek