Rozhovor s Lucií Veverkovou, VIP licencovanou klientkou Performia

Společnost PAS, s.r.o. je primárně dodavatelem kancelářských potřeb, nicméně během posledních několika let se jejich záběr poněkud rozšířil, a tak by se dalo říci, že dnes dodávají kancelářím vše, co pro svůj běžný provoz potřebují (papír, kancelářské potřeby, drogerii a hygienu, nábytek aj.). Tzn. starají se o to, aby jejich klienti mohli pohodlně pracovat a měli k tomu vše, co je potřeba.

"V posledních letech je v této oblasti velký tlak na snižování nákladů a šetření, a proto se snažíme lidem ukazovat, že kvalitnější a i třeba hezké a barevné kancelářské produkty mohou práci nejen usnadnit, ale i zpříjemnit. V kanceláři trávíme třetinu svého času, proto bychom i zde měli do svého vybavení a pomůcek investovat." říká Lucie Veverková, provozní ředitelka společnosti PAS, s.r.o.

Kolik má Vaše společnost zaměstnanců a od jakého roku působí na trhu?

Naše společnost letos slaví již 26 let na českém trhu a momentálně máme okolo 30 zaměstnanců, ale to je pro nás podstav. Potřebujeme obsadit zhruba 5 dalších pozic, abychom byli spokojení.

Na jaké pozici pracujete Vy osobně a jak dlouho jste ve firmě?

Pracuji aktuálně na pozici provozní ředitelky a kromě "provozu" mám na starosti právě i personalistiku. Ve firmě jsem na hlavní pracovní poměr od roku 2008, tzn. letos je to 9 let. Personalistice se aktivně věnuji posledních 5 let.

Pochlubte se případnými úspěchy Vaší společnosti:

Pro nás je úspěchem právě to, že jsme na trhu tak dlouho a že jsme výhradně česká společnost. Co je pro nás úspěchem, pokud bych se dívala na oblast personalistiky, tak je to vždy moment, kdy se nám podaří najít nového člověka, který k nám zapadne, dokáže naskočit do toho našeho „rozjetého vlaku“ a dokáže ještě navíc přinést něco navíc, co zase posune dál nás ostatní. A díky testům a vůbec systému výběru pracovníků, který jsme od společnosti Performia převzali, se nám to v loňském roce podařilo hned několikrát.

Jak dlouho spolupracujete se společností Performia?

Začátky spolupráce se společností Performia nejsem schopná přesně určit, ale před těmi zmiňovanými 5 lety jsme spolu již spolupracovali. V posledních letech je ovšem spolupráce čím dál tím víc intenzivnější, neboť i nábor a výběr lidí je čím dál tím složitější.

Proč jste se rozhodli pro využití licence Performia? Co vás přesvědčilo?

Osobnostní testy Performia jsme využívali i dřívě, ovšem jen v malém množství a vždy jsme si testovali až vybraného kandidáta, protože míra fluktuace byla v naší společnosti minimální (většinou jsme řešili obměny pouze na nižších pozicích). V loňském roce došlo ale k výraznější personální obměně a my jsme zjistili, že s Performia licencí dokážeme ušetřit spoustu času - zveme si na pohovor jen otestované lidi, kteří našimi testy projdou, a tím je výběr rychlejší a efektivnější. Hledíme opravdu jen na to, co nás Performia naučila - na osobnostní dotazník, produktivitu člověka a na reference. 

Co bylo to první, k čemu jste licenci Performia využili?

Jako první jsme udělali interní audit v naší společnosti u vybraných vedoucích nebo klíčových zaměstnanců, který nám posloužil k tomu, abychom s našimi zaměstnanci dokázali ještě lépe pracovat a mohli je posouvat dále. A potom jsme licenci hned od druhého dne začli využívat k testování uchazečů, kteří se nám hlásili na vybrané pozice. Když nám po prvním roce přišlo vyhodnocení, kolik testu jsme využili a kolik jsme i díky licenci ušetřili, tak jsme se nestačili divit. Pokud bychom licenci neměli, tak by náklady na testy přesáhly milion korun. Z toho důvodu jsme ji znovu obnovili a na další rok prodloužili. 


Chcete se dozvědět více ze světa personalistiky?

Podívejte se na naše odborné články.


NOVÝ INTENZIVNÍ SEMINÁŘ aneb soustředění s Performií


Děsí Vás dlouhé neefektivní pohovory, po nichž jste spíše zmatení, než rozhodnutí o výsledku? Stává se Vám někdy, že při pohovoru myslíte na nedokončenou práci a nedokážete se plně soustředit? Ztrácíte někdy s uchazeči (či zaměstnanci) trpělivost? Pak si tento speciální trénink nemůžete nechat ujít.

celý článek

PERFORMIA BRUNCHE byly tentokrát na téma Komunikace s kandidáty


16. července v Praze a 23. července v Brně se uskutečnily další PERFORMIA BRUNCHE, na kterých se pravidelně schází naši VIP licencovaní klienti a předávají si na nich hodnotné informace a tipy z praxe. Tentokrát na téma Komunikace s kandidáty.

celý článek

Druhá polovina roku bude nabitá semináři a workshopy


Performia v roce 2019 načnula svůj patnáctý rok na českém trhu. Právě jsme se překlopili do druhé poloviny roku, která bude ještě nabitější než ta první. Pohodlně se usaďte a pojďte se podívat na to, které semináře a workshopy jsme si pro vás tentokrát připravili.

celý článek

V Brně proběhl historicky první termín semináře Poznej svůj skutečný potenciál


V Brně proběhl historicky první seminář pro veřejnost Poznej svůj skutečný potenciál, kde se jeho účastníci zaměřili na svůj osobní rozvoj.

celý článek