Rozhovor s Lucií Veverkovou, VIP licencovanou klientkou Performia

Společnost PAS, s.r.o. je primárně dodavatelem kancelářských potřeb, nicméně během posledních několika let se jejich záběr poněkud rozšířil, a tak by se dalo říci, že dnes dodávají kancelářím vše, co pro svůj běžný provoz potřebují (papír, kancelářské potřeby, drogerii a hygienu, nábytek aj.). Tzn. starají se o to, aby jejich klienti mohli pohodlně pracovat a měli k tomu vše, co je potřeba.

"V posledních letech je v této oblasti velký tlak na snižování nákladů a šetření, a proto se snažíme lidem ukazovat, že kvalitnější a i třeba hezké a barevné kancelářské produkty mohou práci nejen usnadnit, ale i zpříjemnit. V kanceláři trávíme třetinu svého času, proto bychom i zde měli do svého vybavení a pomůcek investovat." říká Lucie Veverková, provozní ředitelka společnosti PAS, s.r.o.

Kolik má Vaše společnost zaměstnanců a od jakého roku působí na trhu?

Naše společnost letos slaví již 26 let na českém trhu a momentálně máme okolo 30 zaměstnanců, ale to je pro nás podstav. Potřebujeme obsadit zhruba 5 dalších pozic, abychom byli spokojení.

Na jaké pozici pracujete Vy osobně a jak dlouho jste ve firmě?

Pracuji aktuálně na pozici provozní ředitelky a kromě "provozu" mám na starosti právě i personalistiku. Ve firmě jsem na hlavní pracovní poměr od roku 2008, tzn. letos je to 9 let. Personalistice se aktivně věnuji posledních 5 let.

Pochlubte se případnými úspěchy Vaší společnosti:

Pro nás je úspěchem právě to, že jsme na trhu tak dlouho a že jsme výhradně česká společnost. Co je pro nás úspěchem, pokud bych se dívala na oblast personalistiky, tak je to vždy moment, kdy se nám podaří najít nového člověka, který k nám zapadne, dokáže naskočit do toho našeho „rozjetého vlaku“ a dokáže ještě navíc přinést něco navíc, co zase posune dál nás ostatní. A díky testům a vůbec systému výběru pracovníků, který jsme od společnosti Performia převzali, se nám to v loňském roce podařilo hned několikrát.

Jak dlouho spolupracujete se společností Performia?

Začátky spolupráce se společností Performia nejsem schopná přesně určit, ale před těmi zmiňovanými 5 lety jsme spolu již spolupracovali. V posledních letech je ovšem spolupráce čím dál tím víc intenzivnější, neboť i nábor a výběr lidí je čím dál tím složitější.

Proč jste se rozhodli pro využití licence Performia? Co vás přesvědčilo?

Osobnostní testy Performia jsme využívali i dřívě, ovšem jen v malém množství a vždy jsme si testovali až vybraného kandidáta, protože míra fluktuace byla v naší společnosti minimální (většinou jsme řešili obměny pouze na nižších pozicích). V loňském roce došlo ale k výraznější personální obměně a my jsme zjistili, že s Performia licencí dokážeme ušetřit spoustu času - zveme si na pohovor jen otestované lidi, kteří našimi testy projdou, a tím je výběr rychlejší a efektivnější. Hledíme opravdu jen na to, co nás Performia naučila - na osobnostní dotazník, produktivitu člověka a na reference. 

Co bylo to první, k čemu jste licenci Performia využili?

Jako první jsme udělali interní audit v naší společnosti u vybraných vedoucích nebo klíčových zaměstnanců, který nám posloužil k tomu, abychom s našimi zaměstnanci dokázali ještě lépe pracovat a mohli je posouvat dále. A potom jsme licenci hned od druhého dne začli využívat k testování uchazečů, kteří se nám hlásili na vybrané pozice. Když nám po prvním roce přišlo vyhodnocení, kolik testu jsme využili a kolik jsme i díky licenci ušetřili, tak jsme se nestačili divit. Pokud bychom licenci neměli, tak by náklady na testy přesáhly milion korun. Z toho důvodu jsme ji znovu obnovili a na další rok prodloužili. 


Chcete se dozvědět více ze světa personalistiky?

Podívejte se na naše odborné články.


Co se děje v Performii VIP 3-2024


Co se v Performii událo na začátku roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí speciálně upraveném pro naše VIP klienty.

celý článek

Co se děje v Performii 3-2024


Co se v Performii událo na začátku roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí.

celý článek

V Brně se konal den otevřených dvěří. Jak probíhal?


V pátek 26. ledna naše nové kanceláře v Brně v rámci dne otevřených dveří přivítaly mnoho návštěvníků. Zvaný byl každý, a tak není divu, že bylo na pobočce rušno, veselo a celý den se nesl ve znamená dobré nálady a voňavé kávy doplněné krásným a chutným občerstvením.

celý článek

Co vás čeká s Performií v dalším roce? 


Další rok je za námi. Rok plný seminářů, konferencí, inspirativních setkání a schůzek s našimi klienty. Možná už jste zjistili, že s Performií se nikdy nenudíte. Jinak tomu nebude ani v roce 2024. Přesvědčte se sami, jak nabitý program pro vás na další rok chystáme.

celý článek