Připravili jsme pro vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.


Tahle "povinná literatura" pro každého, kdo se do výběru jen trochu namočí, může být takovým odrazovým můstkem, který vašim lidem dá základní pohled na to, jak správně hledat a udržet lidi v týmu.

Pojďme na to...

KROK 1: "Zajíc v pytli" a 5 klíčů

Slíbili jsme sice hlavně literaturu, ale tohle je prostě základ. Pokud máte šanci, pošlete vašeho nováčka na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli. Jsou to jen 3 hodiny času a pohled na najímání se mu rázem změní. Protože to pořádáme my, asi nebude divné, že si myslíme, že jde rozhodně o pohled tím správným směrem, který odstraní předsudky a mýty.

No, a není-li na to zatím čas, nebo už na přednášce byl, pak by rozhodně neměl zapomenout nastudovat si brožuru 5 klíčů k úspěšnému přijímacímu pohovoru.

KROK 2: Číst umí každý

Kdybychom spolu seděli na schůzce, určitě bych vám řekla, že pro jistotu a profesionalitu v oblasti HR jsou nutné naše klíčové semináře. Bez nich ty znalosti nikdy nebudou kompletní (ano, opravdu nebudou, vím, že byste raději slyšeli něco jiného). Ale co dělat, když není čas a potřebujete to hned? Pak dejte svému nováčkovi v oblasti HR přečíst aspoň několik následujících článků. Číst umí každý a vy možná předejdete pohromě.

  1.   Jaké lidi máte v týmu?
  2.   Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům
  3.   JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec nebo skvělý uchazeč
  4.   Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli?
  5.   Když kandidát "ví, že nic neví", máte z poloviny vyhráno
  6.   Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
  7.   Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu
  8.   Živá voda pro váš nábor
  9.   Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná

KROK 3: Čtyři pětky vám ušetří trápení

Performia- Základní průvodne světem HR pro každého

Asi si říkáte, co že to stojí těch 40 korun ("čtyři pětky"). O penězích není řeč, jen jsme si při přípravě tohoto studijního programu všimli, že číslo 5 máme při psaní článků docela v oblibě a že i tyhle články se můžou docela hodit.

KROK 4: Strategie

Přečetl už nováček všechny základní články a také ty, jak se něčeho v pěti krocích vyvarovat a pustil se do hledání a vybírání nových lidí do týmu? Pak je možná čas na "nástřel" personální strategie a trochu větší nadhled.

KROK 5: Inspirace lepší než chytré rady

Možná už má v tuto chvíli váš člověk plné zuby našich chytrých rad. Ještě nekončíme, protože pro něj máme inspiraci v podobě rozhovorů.

PS: Něco pro váhavce

Performia- zakladni pruvodce svetem HR pro kazdeho

Patříte mezi ty, kteří v otázce přijetí personalisty či doplnění personálního oddělení ještě váhají? Pak jsou tu 2 články i pro vás.

Co myslíte? Pomůže vám tenhle seznam "povinné literatury" v tom, aby se u vás něco zlepšilo nebo naopak udrželo na té nejvyšší, správné úrovni? Věříme, že ano a že se třeba potkáme na některém z našich
klíčových seminářů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak najímat ty správné lidi do vašeho týmu?

Přijďte k nám do Perfomie na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli a buďte profesionály v najímání nových lidí do týmu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek