Připravili jsme pro vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.


Tahle "povinná literatura" pro každého, kdo se do výběru jen trochu namočí, může být takovým odrazovým můstkem, který vašim lidem dá základní pohled na to, jak správně hledat a udržet lidi v týmu.

Pojďme na to...

KROK 1: "Zajíc v pytli" a 5 klíčů

Slíbili jsme sice hlavně literaturu, ale tohle je prostě základ. Pokud máte šanci, pošlete vašeho nováčka na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli. Jsou to jen 3 hodiny času a pohled na najímání se mu rázem změní. Protože to pořádáme my, asi nebude divné, že si myslíme, že jde rozhodně o pohled tím správným směrem, který odstraní předsudky a mýty.

No, a není-li na to zatím čas, nebo už na přednášce byl, pak by rozhodně neměl zapomenout nastudovat si brožuru 5 klíčů k úspěšnému přijímacímu pohovoru.

KROK 2: Číst umí každý

Kdybychom spolu seděli na schůzce, určitě bych vám řekla, že pro jistotu a profesionalitu v oblasti HR jsou nutné naše klíčové semináře. Bez nich ty znalosti nikdy nebudou kompletní (ano, opravdu nebudou, vím, že byste raději slyšeli něco jiného). Ale co dělat, když není čas a potřebujete to hned? Pak dejte svému nováčkovi v oblasti HR přečíst aspoň několik následujících článků. Číst umí každý a vy možná předejdete pohromě.

  1.   Jaké lidi máte v týmu?
  2.   Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům
  3.   JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec nebo skvělý uchazeč
  4.   Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli?
  5.   Když kandidát "ví, že nic neví", máte z poloviny vyhráno
  6.   Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
  7.   Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu
  8.   Živá voda pro váš nábor
  9.   Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná

KROK 3: Čtyři pětky vám ušetří trápení

Performia- Základní průvodne světem HR pro každého

Asi si říkáte, co že to stojí těch 40 korun ("čtyři pětky"). O penězích není řeč, jen jsme si při přípravě tohoto studijního programu všimli, že číslo 5 máme při psaní článků docela v oblibě a že i tyhle články se můžou docela hodit.

KROK 4: Strategie

Přečetl už nováček všechny základní články a také ty, jak se něčeho v pěti krocích vyvarovat a pustil se do hledání a vybírání nových lidí do týmu? Pak je možná čas na "nástřel" personální strategie a trochu větší nadhled.

KROK 5: Inspirace lepší než chytré rady

Možná už má v tuto chvíli váš člověk plné zuby našich chytrých rad. Ještě nekončíme, protože pro něj máme inspiraci v podobě rozhovorů.

PS: Něco pro váhavce

Performia- zakladni pruvodce svetem HR pro kazdeho

Patříte mezi ty, kteří v otázce přijetí personalisty či doplnění personálního oddělení ještě váhají? Pak jsou tu 2 články i pro vás.

Co myslíte? Pomůže vám tenhle seznam "povinné literatury" v tom, aby se u vás něco zlepšilo nebo naopak udrželo na té nejvyšší, správné úrovni? Věříme, že ano a že se třeba potkáme na některém z našich
klíčových seminářů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak najímat ty správné lidi do vašeho týmu?

Přijďte k nám do Perfomie na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli a buďte profesionály v najímání nových lidí do týmu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Kdo má vlastně tvořit jejich obsah?


Často v českých firmách narážíme na otázku, kdo má vlastně tvořit obsah sociálních sítí. První nás možná napadne samotný správce, tedy osoba, která dostala sociální sítě na starosti. Od ní se často očekává, že sama naplní obsah firemních stránek na sociálních sítích. Nicméně úplně tomu tak nemusí a možná ani nemá být.

celý článek

MICHAELA DŽUPINOVÁ: Když přijdete do firmy, poznáte, jaká atmosféra tam panuje, a to je to, co přitahuje konkrétní typ lidí


Michaela Džupinová, ředitelka Realitní kanceláře Pubec, je jednou z velmi úspěšných žen, které jsou ale zároveň ohromně skromné. Nejen že se na pozici ředitelky firmy vypracovala z pozice recepční, ale je již od roku 2008 výraznou oporou celého týmu převážně makléřů, v němž panuje skvělá atmosféra.

celý článek

Negativní komentáře na sociálních sítích: Kde se berou a jak na ně?


Často se ve své praxi setkáváme s dotazem, jak reagovat na případné negativní odezvy na sociálních sítích. Když pak blíže zkoumáme firmy, ze kterých tyto otázky přichází, zjišťujeme, že i jejich vedení samo dost často cítí, že nálada v jejich firmě a firemní kultura nejsou na dobré úrovni. Tedy nezřídka také tuší, že pravděpodobnost negativních reakcí na sociálních sítích může být větší.

celý článek

Jana Poulíková: Lidé dnes hodně dají na doporučení, tak se to snažíme co nejvíce podporovat


Jana Poulíková přiskočila na palubu společnosti AHORN, která dnes nejen na českém trhu udává trendy v oblasti spaní, v listopadu 2007 a od té doby jí na pohovorech prošla rukami dlouhá řada lidí, z nichž velká část ve firmě pořád pracuje. Ač má obrovskou řadu zkušeností, bude se vám možná z rozhovoru zdát, že vše jde tak nějak samo. Nevěřte tomu a čtěte tipy a inspiraci také mezi řádky.

celý článek