Připravili jsme pro vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.


Tahle "povinná literatura" pro každého, kdo se do výběru jen trochu namočí, může být takovým odrazovým můstkem, který vašim lidem dá základní pohled na to, jak správně hledat a udržet lidi v týmu.

Pojďme na to...

KROK 1: "Zajíc v pytli" a 5 klíčů

Slíbili jsme sice hlavně literaturu, ale tohle je prostě základ. Pokud máte šanci, pošlete vašeho nováčka na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli. Jsou to jen 3 hodiny času a pohled na najímání se mu rázem změní. Protože to pořádáme my, asi nebude divné, že si myslíme, že jde rozhodně o pohled tím správným směrem, který odstraní předsudky a mýty.

No, a není-li na to zatím čas, nebo už na přednášce byl, pak by rozhodně neměl zapomenout nastudovat si brožuru 5 klíčů k úspěšnému přijímacímu pohovoru.

KROK 2: Číst umí každý

Kdybychom spolu seděli na schůzce, určitě bych vám řekla, že pro jistotu a profesionalitu v oblasti HR jsou nutné naše klíčové semináře. Bez nich ty znalosti nikdy nebudou kompletní (ano, opravdu nebudou, vím, že byste raději slyšeli něco jiného). Ale co dělat, když není čas a potřebujete to hned? Pak dejte svému nováčkovi v oblasti HR přečíst aspoň několik následujících článků. Číst umí každý a vy možná předejdete pohromě.

  1.   Jaké lidi máte v týmu?
  2.   Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům
  3.   JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec nebo skvělý uchazeč
  4.   Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli?
  5.   Když kandidát "ví, že nic neví", máte z poloviny vyhráno
  6.   Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
  7.   Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu
  8.   Živá voda pro váš nábor
  9.   Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná

KROK 3: Čtyři pětky vám ušetří trápení

Performia- Základní průvodne světem HR pro každého

Asi si říkáte, co že to stojí těch 40 korun ("čtyři pětky"). O penězích není řeč, jen jsme si při přípravě tohoto studijního programu všimli, že číslo 5 máme při psaní článků docela v oblibě a že i tyhle články se můžou docela hodit.

KROK 4: Strategie

Přečetl už nováček všechny základní články a také ty, jak se něčeho v pěti krocích vyvarovat a pustil se do hledání a vybírání nových lidí do týmu? Pak je možná čas na "nástřel" personální strategie a trochu větší nadhled.

KROK 5: Inspirace lepší než chytré rady

Možná už má v tuto chvíli váš člověk plné zuby našich chytrých rad. Ještě nekončíme, protože pro něj máme inspiraci v podobě rozhovorů.

PS: Něco pro váhavce

Performia- zakladni pruvodce svetem HR pro kazdeho

Patříte mezi ty, kteří v otázce přijetí personalisty či doplnění personálního oddělení ještě váhají? Pak jsou tu 2 články i pro vás.

Co myslíte? Pomůže vám tenhle seznam "povinné literatury" v tom, aby se u vás něco zlepšilo nebo naopak udrželo na té nejvyšší, správné úrovni? Věříme, že ano a že se třeba potkáme na některém z našich
klíčových seminářů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak najímat ty správné lidi do vašeho týmu?

Přijďte k nám do Perfomie na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli a buďte profesionály v najímání nových lidí do týmu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Největší mýty o moderní motivaci zaměstnanců


Nejspíš jste toho o motivaci už slyšeli a četli mnoho. A když se v nějaké oblasti hodně napíše, vzniká v ní také hodně mýtů. Pojďme se podívat na to, jaké mýty se o motivaci šíří nejvíce a jak mohly překroutit náš celkový pohled na to, jak vlastně motivovat své lidi nebo sebe sama.

celý článek

Jak mít dobré vztahy na pracovišti?


Dobré vztahy na pracovišti chce asi každý. Podívejme se společně na zásadní faktory, které vztahy výrazně ovlivňují a na které se ve firmách docela často zapomíná. 

celý článek

Petr Havlík: Ohlédnout se za kolemjedoucím autem a vidět výsledek svojí práce je rozhodně silný pocit


Petr Havlík, výkonný ředitel firmy SWELL, je jedním z těch, kteří ušli kus obdivuhodné cesty a stále jsou si vědomi, jak důležití jsou pro firmu lidé. V rozhovoru jsme si mimo jiné povídali o tom, jakým způsobem hledají do firmy ty správné „srdcaře“ a v čem jsou technické pozice kreativní.

celý článek

Sdílená pracovní místa. Pro někoho výhoda, pro někoho peklo


Doba covidová nám ukázala, že home office je možný na více pozicích, než jsme si mysleli. Firmy byly do značné míry donuceny vzhledem k okolnostem přejít na tento styl práce bez ohledu na to, zda se jim to líbí, či nikoliv.

celý článek