Základní průvodce světem HR pro každého
Připravili jsme pro vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.
Tahle "povinná literatura" pro každého, kdo se do výběru jen trochu namočí, může být takovým odrazovým můstkem, který vašim lidem dá základní pohled na to, jak správně hledat a udržet lidi v týmu.
Pojďme na to...
KROK 1: "Zajíc v pytli" a 5 klíčů
Slíbili jsme sice hlavně literaturu, ale tohle je prostě základ. Pokud máte šanci, pošlete vašeho nováčka na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli. Jsou to jen 3 hodiny času a pohled na najímání se mu rázem změní. Protože to pořádáme my, asi nebude divné, že si myslíme, že jde rozhodně o pohled tím správným směrem, který odstraní předsudky a mýty.
No, a není-li na to zatím čas, nebo už na přednášce byl, pak by rozhodně neměl zapomenout nastudovat si brožuru 5 klíčů k úspěšnému přijímacímu pohovoru.
KROK 2: Číst umí každý
Kdybychom spolu seděli na schůzce, určitě bych vám řekla, že pro jistotu a profesionalitu v oblasti HR jsou nutné naše klíčové semináře. Bez nich ty znalosti nikdy nebudou kompletní (ano, opravdu nebudou, vím, že byste raději slyšeli něco jiného). Ale co dělat, když není čas a potřebujete to hned? Pak dejte svému nováčkovi v oblasti HR přečíst aspoň několik následujících článků. Číst umí každý a vy možná předejdete pohromě.
- Jaké lidi máte v týmu?
- Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům
- JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec nebo skvělý uchazeč
- Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli?
- Když kandidát "ví, že nic neví", máte z poloviny vyhráno
- Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
- Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu
- Živá voda pro váš nábor
- Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná
KROK 3: Čtyři pětky vám ušetří trápení

Asi si říkáte, co že to stojí těch 40 korun ("čtyři pětky"). O penězích není řeč, jen jsme si při přípravě tohoto studijního programu všimli, že číslo 5 máme při psaní článků docela v oblibě a že i tyhle články se můžou docela hodit.
- 5 zaručených způsobů, jak odradit kvalitní uchazeče
- 5 možných důvodů, proč pořád nemáte firmu plnou "tahounů"
- 5 tipů, jak optimalizovat náklady spojené s HR
- 5 kroků ke snížení fluktuace (nejen) dělníků
KROK 4: Strategie
Přečetl už nováček všechny základní články a také ty, jak se něčeho v pěti krocích vyvarovat a pustil se do hledání a vybírání nových lidí do týmu? Pak je možná čas na "nástřel" personální strategie a trochu větší nadhled.
- HR versus ostatní oddělení firmy: Jak jsou vlastně propojená?
- PERSONÁLNÍ STRATEGIE: Aby plánování nebylo sprosté slovo
KROK 5: Inspirace lepší než chytré rady
Možná už má v tuto chvíli váš člověk plné zuby našich chytrých rad. Ještě nekončíme, protože pro něj máme inspiraci v podobě rozhovorů.
- Jiří Halousek: Chtěli jsme, aby setkání s námi byl zážitek od prvního momentu
- David Vodehnal: Když může pracovník ovlivnit chod firmy, nemá potřebu hledat si nové zaměstnání
PS: Něco pro váhavce

Patříte mezi ty, kteří v otázce přijetí personalisty či doplnění personálního oddělení ještě váhají? Pak jsou tu 2 články i pro vás.
Co myslíte? Pomůže vám tenhle seznam "povinné literatury" v tom, aby se u vás něco zlepšilo nebo naopak udrželo na té nejvyšší, správné úrovni? Věříme, že ano a že se třeba potkáme na některém z našich
klíčových seminářů.
Zdroj fotografií: Thinkstock
Chcete se dozvědět více o tom, jak najímat ty správné lidi do vašeho týmu?
Přijďte k nám do Perfomie na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli a buďte profesionály v najímání nových lidí do týmu.
Další články
MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup
Když se řekne „korporát“, nemálo z nás si kromě benefitů a dobrého zápisu do životopisu vybaví i nemožnost věci flexibilně měnit, hromadu procesů a směrnic nebo malý zájem o názory jednotlivce. Ale když se řekne Wienerberger s.r.o., napadne mě téměř přesný opak. Více jsem si o tom všem povídala s country HR manažerkou firmy s více než tisícovkou zaměstnanců Markétou Souhradovou. Jsem zvědavá, co si o korporátech budete po přečtení myslet vy.
celý článekALŽBĚTA TRUPAROVÁ: Pocitům při návratu domů z náročné mise se nic nevyrovná
Personální a finanční manažerka Lékařů bez hranic Alžběta Truparová má za sebou devět misí. Působila v různých zemích, od Mexika, Ukrajiny a Iráku až po Súdán nebo Jemen. Samotných lékařů či zdravotnických pozic je v organizaci, která poskytuje zdravotnickou a humanitární pomoc v konfliktních oblastech, po přírodních katastrofách a při epidemiích, asi jen polovina. Bez odborníků v oblasti lidských zdrojů, financí, zásobování a bez dalších technických profesí by se totiž projekty ve více než sedmdesáti zemích světa neobešly.
celý článekVERONIKA KALLAUSCHOVÁ: Když je někdo produktivní a chce, vše ho naučíme
Představte si firmu plnou techniků. Máte? A teď si představte drobnou mladou holčinu, která rozhoduje o jejich přijetí do firmy, zaškolování a progresu. Jestli se vám to aspoň trochu povedlo, pak máte obrázek společnosti Backbone s.r.o. a její personalistky Veroniky Kallauschové, která je sama živým důkazem toho, že zdání klame a předsudky je lepší raději hodit do koše.
celý článekZtracená generace nebo skrytý potenciál? Co s dětmi, které se nedostaly na střední
Nadcházející generace, která právě skončila základní školu, se ocitá v obtížné situaci. Mnoho z nich se totiž z důvodu nedostatku kapacit nedostalo na střední školy s maturitou, což jim odepře možnost získat tradiční vysokoškolské vzdělání. Na trhu práce se tak v budoucnu objeví značné množství mladých lidí, kteří nebudou disponovat vysokoškolskými tituly. Tento vývoj vyvolává otázku: Není na čase změnit náš pohled na důležitost dosaženého vzdělání?
celý článek