Připravili jsme pro vás takový malý "studijní program" v podobě seznamu článků, po kterém můžete sáhnout kdykoliv vám do personálního oddělení přibyde nováček nebo se některý z vašich manažerů začne podílet na výběru nových kolegů.


Tahle "povinná literatura" pro každého, kdo se do výběru jen trochu namočí, může být takovým odrazovým můstkem, který vašim lidem dá základní pohled na to, jak správně hledat a udržet lidi v týmu.

Pojďme na to...

KROK 1: "Zajíc v pytli" a 5 klíčů

Slíbili jsme sice hlavně literaturu, ale tohle je prostě základ. Pokud máte šanci, pošlete vašeho nováčka na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli. Jsou to jen 3 hodiny času a pohled na najímání se mu rázem změní. Protože to pořádáme my, asi nebude divné, že si myslíme, že jde rozhodně o pohled tím správným směrem, který odstraní předsudky a mýty.

No, a není-li na to zatím čas, nebo už na přednášce byl, pak by rozhodně neměl zapomenout nastudovat si brožuru 5 klíčů k úspěšnému přijímacímu pohovoru.

KROK 2: Číst umí každý

Kdybychom spolu seděli na schůzce, určitě bych vám řekla, že pro jistotu a profesionalitu v oblasti HR jsou nutné naše klíčové semináře. Bez nich ty znalosti nikdy nebudou kompletní (ano, opravdu nebudou, vím, že byste raději slyšeli něco jiného). Ale co dělat, když není čas a potřebujete to hned? Pak dejte svému nováčkovi v oblasti HR přečíst aspoň několik následujících článků. Číst umí každý a vy možná předejdete pohromě.

  1.   Jaké lidi máte v týmu?
  2.   Jak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům
  3.   JAK VÉST POHOVOR: Profesionální herec nebo skvělý uchazeč
  4.   Dáte na první dojem? Kolik dobrých kandidátů jste přehlédli?
  5.   Když kandidát "ví, že nic neví", máte z poloviny vyhráno
  6.   Znalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
  7.   Aby výběr vyšel: Často opomíjené zásady pro firmu, manažery i personalistu
  8.   Živá voda pro váš nábor
  9.   Brzda úspěšného najímání, na kterou se často zapomíná

KROK 3: Čtyři pětky vám ušetří trápení

Performia- Základní průvodne světem HR pro každého

Asi si říkáte, co že to stojí těch 40 korun ("čtyři pětky"). O penězích není řeč, jen jsme si při přípravě tohoto studijního programu všimli, že číslo 5 máme při psaní článků docela v oblibě a že i tyhle články se můžou docela hodit.

KROK 4: Strategie

Přečetl už nováček všechny základní články a také ty, jak se něčeho v pěti krocích vyvarovat a pustil se do hledání a vybírání nových lidí do týmu? Pak je možná čas na "nástřel" personální strategie a trochu větší nadhled.

KROK 5: Inspirace lepší než chytré rady

Možná už má v tuto chvíli váš člověk plné zuby našich chytrých rad. Ještě nekončíme, protože pro něj máme inspiraci v podobě rozhovorů.

PS: Něco pro váhavce

Performia- zakladni pruvodce svetem HR pro kazdeho

Patříte mezi ty, kteří v otázce přijetí personalisty či doplnění personálního oddělení ještě váhají? Pak jsou tu 2 články i pro vás.

Co myslíte? Pomůže vám tenhle seznam "povinné literatury" v tom, aby se u vás něco zlepšilo nebo naopak udrželo na té nejvyšší, správné úrovni? Věříme, že ano a že se třeba potkáme na některém z našich
klíčových seminářů.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete se dozvědět více o tom, jak najímat ty správné lidi do vašeho týmu?

Přijďte k nám do Perfomie na přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli a buďte profesionály v najímání nových lidí do týmu.


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Z PRAXE: Jak vidí české firmy budoucnost nejen v oblasti HR


Nikdy jsme nezažili tak intenzivní využití moderních technologií a internetu jako v době „koronavirové krize“. Jak to ovlivnilo a ovlivní české firmy a jak v budoucnu udržet krok nejen v oblasti personální takovým způsobem, abychom nebyli překvapeni? Na to jsme se podívali s těmi, kteří to zažívají přímo v praxi.

celý článek

Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?


V poslední době se u firem čím dál častěji setkáváme s úvahami o zkrácené pracovní době pro zaměstnance. Několik z nich už se do toho rovnou v praxi pustilo. Otázkou ale je, komu to ve výsledku doopravdy pomohlo – pracovitým tahounům nebo těm, kteří se ani před tím moc nepředřeli?

celý článek

Mårten Runow: Novodobý HR manažer by se měl zaměřit na produktivitu personálu


Mårten Runow zakladatelem společnosti Performia International působící ve Švédsku se snaží vnášet do oblasti HR zdravý rozum. Letos v květnu přijel do Prahy na konferenci Moderní trendy HR a hovořil o tom, jak uplynulé roky změnily práci v HR a o tom, jaká bude budoucnost HR a jaké místo v ní zaujme tzv. Personnel Productivity Management™.

celý článek

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu


Proces etablování nováčka na nový post, moderně nazývaný onboarding, je velmi klíčové období nejen pro samotného pracovníka, ale i pro celou firmu. V době, kdy firmám často chybí pracovní síla, jsou současní pracovníci mnohokrát přetěžovaní a čekají na nového člena týmu jako na spásu.

celý článek