Zaměstnanecké výhody a bonusy jako podpora v začátcích. Dobře nebo špatně?

Když přijímáte zaměstnance do firmy, chcete, aby se mu dobře dařilo? Poskytujete mu k tomu podporu ve formě školení, automobilu, voucherů, stravenek, pěkné kanceláře
a další osobní výhody?


Toto je zcela v pořádku, pokud vaši zaměstnanci generují výsledky, které se zvyšují. A vy tak pozorujete, že měsíc po měsíci, rok po roce se posouvají ve statistikách stále výše.

Ale co když ani po naší výše zmíněné podpoře zaměstnanci nedosahují chtěných výsledků, fungují ještě méně, nebo jsou apatičtí?

  • Zaměřte se na větší kontrolu těchto zaměstnanců. Zkoumejte jejich denní/týdenní výsledky. Zaměstnanec musí ukázat, co konkrétního a hodnotného je za ním daný den/týden vidět.
  • Zvyšte vaši míru pozornosti, kterou danému člověku věnujete a vyprovokujte ho, aby se začal hýbat.
  • Vyžadujte přesnou produkci, korigujte, podpořte jejich snahu. Většinu lidí tyto akce nastartují.
  • Nezabývejte se motivačními prvky, jako je jejich plat, bonusy a další, ale zaměřte jejich pozornost na jejich přesnou produkci.
  • Až ve chvíli, kdy se začne jejich produkce hýbat tím správným směrem, dávejte odměny a bonusy

    Nedělejte to v opačném pořadí. Nezabývejte se motivací, když není nastartovaná produkce.

     

Proto je velmi důležité ověřovat u nově příchozích lidí produktivitu, která stojí nad motivací a osobností daného člověka. Produktivní zaměstnanec si bonusy a výhody zaslouží, ten co neprodukuje, už nikoliv.

Zkoumejte produktivitu detailně a ověřujte ji v referencích. Je to hlavní klíč k tomu, aby se vašemu oddělení, skupině a firmě dařilo.

Rádi vás uvidíme na našich klíčových seminářích zaměřených na ověření produktivity a motivace! 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete si být jistý, že ověřujete správně produktivitu?
 

Každé dva měsíce pořádáme semináře zaměřené na ověřování produktivity a motivace. Pokud máte pocit, že si nejste jistí a trochu pochybujete, jak správně produktivitu u nových lidí ověřovat, přijďte si to
k nám natrénovat.


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek