Zaměstnanecké výhody a bonusy jako podpora v začátcích. Dobře nebo špatně?

Když přijímáte zaměstnance do firmy, chcete, aby se mu dobře dařilo? Poskytujete mu k tomu podporu ve formě školení, automobilu, voucherů, stravenek, pěkné kanceláře
a další osobní výhody?


Toto je zcela v pořádku, pokud vaši zaměstnanci generují výsledky, které se zvyšují. A vy tak pozorujete, že měsíc po měsíci, rok po roce se posouvají ve statistikách stále výše.

Ale co když ani po naší výše zmíněné podpoře zaměstnanci nedosahují chtěných výsledků, fungují ještě méně, nebo jsou apatičtí?

  • Zaměřte se na větší kontrolu těchto zaměstnanců. Zkoumejte jejich denní/týdenní výsledky. Zaměstnanec musí ukázat, co konkrétního a hodnotného je za ním daný den/týden vidět.
  • Zvyšte vaši míru pozornosti, kterou danému člověku věnujete a vyprovokujte ho, aby se začal hýbat.
  • Vyžadujte přesnou produkci, korigujte, podpořte jejich snahu. Většinu lidí tyto akce nastartují.
  • Nezabývejte se motivačními prvky, jako je jejich plat, bonusy a další, ale zaměřte jejich pozornost na jejich přesnou produkci.
  • Až ve chvíli, kdy se začne jejich produkce hýbat tím správným směrem, dávejte odměny a bonusy

    Nedělejte to v opačném pořadí. Nezabývejte se motivací, když není nastartovaná produkce.

     

Proto je velmi důležité ověřovat u nově příchozích lidí produktivitu, která stojí nad motivací a osobností daného člověka. Produktivní zaměstnanec si bonusy a výhody zaslouží, ten co neprodukuje, už nikoliv.

Zkoumejte produktivitu detailně a ověřujte ji v referencích. Je to hlavní klíč k tomu, aby se vašemu oddělení, skupině a firmě dařilo.

Rádi vás uvidíme na našich klíčových seminářích zaměřených na ověření produktivity a motivace! 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete si být jistý, že ověřujete správně produktivitu?
 

Každé dva měsíce pořádáme semináře zaměřené na ověřování produktivity a motivace. Pokud máte pocit, že si nejste jistí a trochu pochybujete, jak správně produktivitu u nových lidí ověřovat, přijďte si to
k nám natrénovat.


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!


Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.

celý článek