Zaměstnanecké výhody a bonusy jako podpora v začátcích. Dobře nebo špatně?

Když přijímáte zaměstnance do firmy, chcete, aby se mu dobře dařilo? Poskytujete mu k tomu podporu ve formě školení, automobilu, voucherů, stravenek, pěkné kanceláře
a další osobní výhody?


Toto je zcela v pořádku, pokud vaši zaměstnanci generují výsledky, které se zvyšují. A vy tak pozorujete, že měsíc po měsíci, rok po roce se posouvají ve statistikách stále výše.

Ale co když ani po naší výše zmíněné podpoře zaměstnanci nedosahují chtěných výsledků, fungují ještě méně, nebo jsou apatičtí?

  • Zaměřte se na větší kontrolu těchto zaměstnanců. Zkoumejte jejich denní/týdenní výsledky. Zaměstnanec musí ukázat, co konkrétního a hodnotného je za ním daný den/týden vidět.
  • Zvyšte vaši míru pozornosti, kterou danému člověku věnujete a vyprovokujte ho, aby se začal hýbat.
  • Vyžadujte přesnou produkci, korigujte, podpořte jejich snahu. Většinu lidí tyto akce nastartují.
  • Nezabývejte se motivačními prvky, jako je jejich plat, bonusy a další, ale zaměřte jejich pozornost na jejich přesnou produkci.
  • Až ve chvíli, kdy se začne jejich produkce hýbat tím správným směrem, dávejte odměny a bonusy

    Nedělejte to v opačném pořadí. Nezabývejte se motivací, když není nastartovaná produkce.

     

Proto je velmi důležité ověřovat u nově příchozích lidí produktivitu, která stojí nad motivací a osobností daného člověka. Produktivní zaměstnanec si bonusy a výhody zaslouží, ten co neprodukuje, už nikoliv.

Zkoumejte produktivitu detailně a ověřujte ji v referencích. Je to hlavní klíč k tomu, aby se vašemu oddělení, skupině a firmě dařilo.

Rádi vás uvidíme na našich klíčových seminářích zaměřených na ověření produktivity a motivace! 

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete si být jistý, že ověřujete správně produktivitu?
 

Každé dva měsíce pořádáme semináře zaměřené na ověřování produktivity a motivace. Pokud máte pocit, že si nejste jistí a trochu pochybujete, jak správně produktivitu u nových lidí ověřovat, přijďte si to
k nám natrénovat.


O autorovi článku

Renata Krutská

Pro Renatu je oblast personalistiky něco jako koníček. Ráda lidem věci usnadňuje a otevírá jim nové obzory. Pro své klienty by se rozdala, hlavně aby jim co nejlépe pomohla. Stará se o klienty v Praze a Severních Čechách.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek