Kvalifikovat své lidi je něco, co je ve firmě, která se vyvýjí, v podstatě nutností. Jak to ale nastavit tak, že to bude mít opravdu ty správné efekty? Máme tu pro vás 3 tipy ke kvalifikaci.


Mnoho firem zlepšuje znalost jazyka svých zaměstnanců a umožňuje jim zdarma absolvovat jazykové kurzy v rámci pracovní doby, a to někdy i v prostorách firmy. I když to zní jako velmi zajímavý bonus pro zaměstnance, ne vždy jsou zaměstnanci vděční a snaží se opravdu z kurzu vytěžit co nejvíce. Jednou z příčin je to, že to mají zdarma. Zkušenost mnohých zaměstnavatelů je taková, že když nechají zaměstnance, aby si částečně na kurzy přispívali, jejich zájem a potažmo také výsledky jsou lepší.

1. Věci zdarma nemají takovou hodnotu, jako ty, za které si zaplatí.

Dnes je už téměř standardem školit zaměstnance a zvyšovat tak jejich znalosti a kompetence, které mají způsobit jejich lepší výsledky. Je zajímavé, že stále ještě mnoho firem posílá na školení ty zaměstnance, kteří mají nižší výsledky, a doufá, že se díky tomu dostanou na úroveň těch nejlepších. Bohužel se tak často zmýlí, že by se dalo říct, že je to nefunkční model. Školení zužitkují nejlépe ti, kteří jsou už teď výkonní. Protože když oni zvýší svou produkci například o 25%, má to mnohem lepší efekty, než když ji o 25% zvýší ti nejslabší. 

2. Vzdělávání je za odměnu, ne za trest.

Performia -3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance

Když firma přijde o zkušeného a kvalifikovaného pracovníka, je to pro ní velká ztráta a často se této představy děsí. Pokud je ve firmě někdo, kdo svou kvalifikací násobně převyšuje ostatní, je velmi důležité, aby své znalosti a zkušenosti předával v rámci firmy dál. Žádná firma nemůže stát na znalostech jediného člověka. Motivujte tohoto odborníka k tomu, aby vedl interní kvalifikace, a dejte mu na starosti zvyšování kvalifikace zaměstnanců. 

3. Nastartujte pravidelné interní kvalifikace vašich zaměstnanců.

Zdroj fotografií: Pixabay

A jakou kvalifikací začít? 
 

Můžete třeba přijít na naší přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli,
kde vám rádi předáme naše mnohaleté know-how. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek