Kvalifikovat své lidi je něco, co je ve firmě, která se vyvýjí, v podstatě nutností. Jak to ale nastavit tak, že to bude mít opravdu ty správné efekty? Máme tu pro vás 3 tipy ke kvalifikaci.


Mnoho firem zlepšuje znalost jazyka svých zaměstnanců a umožňuje jim zdarma absolvovat jazykové kurzy v rámci pracovní doby, a to někdy i v prostorách firmy. I když to zní jako velmi zajímavý bonus pro zaměstnance, ne vždy jsou zaměstnanci vděční a snaží se opravdu z kurzu vytěžit co nejvíce. Jednou z příčin je to, že to mají zdarma. Zkušenost mnohých zaměstnavatelů je taková, že když nechají zaměstnance, aby si částečně na kurzy přispívali, jejich zájem a potažmo také výsledky jsou lepší.

1. Věci zdarma nemají takovou hodnotu, jako ty, za které si zaplatí.

Dnes je už téměř standardem školit zaměstnance a zvyšovat tak jejich znalosti a kompetence, které mají způsobit jejich lepší výsledky. Je zajímavé, že stále ještě mnoho firem posílá na školení ty zaměstnance, kteří mají nižší výsledky, a doufá, že se díky tomu dostanou na úroveň těch nejlepších. Bohužel se tak často zmýlí, že by se dalo říct, že je to nefunkční model. Školení zužitkují nejlépe ti, kteří jsou už teď výkonní. Protože když oni zvýší svou produkci například o 25%, má to mnohem lepší efekty, než když ji o 25% zvýší ti nejslabší. 

2. Vzdělávání je za odměnu, ne za trest.

Performia -3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance

Když firma přijde o zkušeného a kvalifikovaného pracovníka, je to pro ní velká ztráta a často se této představy děsí. Pokud je ve firmě někdo, kdo svou kvalifikací násobně převyšuje ostatní, je velmi důležité, aby své znalosti a zkušenosti předával v rámci firmy dál. Žádná firma nemůže stát na znalostech jediného člověka. Motivujte tohoto odborníka k tomu, aby vedl interní kvalifikace, a dejte mu na starosti zvyšování kvalifikace zaměstnanců. 

3. Nastartujte pravidelné interní kvalifikace vašich zaměstnanců.

Zdroj fotografií: Pixabay

A jakou kvalifikací začít? 
 

Můžete třeba přijít na naší přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli,
kde vám rádi předáme naše mnohaleté know-how. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek