Kvalifikovat své lidi je něco, co je ve firmě, která se vyvýjí, v podstatě nutností. Jak to ale nastavit tak, že to bude mít opravdu ty správné efekty? Máme tu pro vás 3 tipy ke kvalifikaci.


Mnoho firem zlepšuje znalost jazyka svých zaměstnanců a umožňuje jim zdarma absolvovat jazykové kurzy v rámci pracovní doby, a to někdy i v prostorách firmy. I když to zní jako velmi zajímavý bonus pro zaměstnance, ne vždy jsou zaměstnanci vděční a snaží se opravdu z kurzu vytěžit co nejvíce. Jednou z příčin je to, že to mají zdarma. Zkušenost mnohých zaměstnavatelů je taková, že když nechají zaměstnance, aby si částečně na kurzy přispívali, jejich zájem a potažmo také výsledky jsou lepší.

1. Věci zdarma nemají takovou hodnotu, jako ty, za které si zaplatí.

Dnes je už téměř standardem školit zaměstnance a zvyšovat tak jejich znalosti a kompetence, které mají způsobit jejich lepší výsledky. Je zajímavé, že stále ještě mnoho firem posílá na školení ty zaměstnance, kteří mají nižší výsledky, a doufá, že se díky tomu dostanou na úroveň těch nejlepších. Bohužel se tak často zmýlí, že by se dalo říct, že je to nefunkční model. Školení zužitkují nejlépe ti, kteří jsou už teď výkonní. Protože když oni zvýší svou produkci například o 25%, má to mnohem lepší efekty, než když ji o 25% zvýší ti nejslabší. 

2. Vzdělávání je za odměnu, ne za trest.

Performia -3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance

Když firma přijde o zkušeného a kvalifikovaného pracovníka, je to pro ní velká ztráta a často se této představy děsí. Pokud je ve firmě někdo, kdo svou kvalifikací násobně převyšuje ostatní, je velmi důležité, aby své znalosti a zkušenosti předával v rámci firmy dál. Žádná firma nemůže stát na znalostech jediného člověka. Motivujte tohoto odborníka k tomu, aby vedl interní kvalifikace, a dejte mu na starosti zvyšování kvalifikace zaměstnanců. 

3. Nastartujte pravidelné interní kvalifikace vašich zaměstnanců.

Zdroj fotografií: Pixabay

A jakou kvalifikací začít? 
 

Můžete třeba přijít na naší přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli,
kde vám rádi předáme naše mnohaleté know-how. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek