Kvalifikovat své lidi je něco, co je ve firmě, která se vyvýjí, v podstatě nutností. Jak to ale nastavit tak, že to bude mít opravdu ty správné efekty? Máme tu pro vás 3 tipy ke kvalifikaci.


Mnoho firem zlepšuje znalost jazyka svých zaměstnanců a umožňuje jim zdarma absolvovat jazykové kurzy v rámci pracovní doby, a to někdy i v prostorách firmy. I když to zní jako velmi zajímavý bonus pro zaměstnance, ne vždy jsou zaměstnanci vděční a snaží se opravdu z kurzu vytěžit co nejvíce. Jednou z příčin je to, že to mají zdarma. Zkušenost mnohých zaměstnavatelů je taková, že když nechají zaměstnance, aby si částečně na kurzy přispívali, jejich zájem a potažmo také výsledky jsou lepší.

1. Věci zdarma nemají takovou hodnotu, jako ty, za které si zaplatí.

Dnes je už téměř standardem školit zaměstnance a zvyšovat tak jejich znalosti a kompetence, které mají způsobit jejich lepší výsledky. Je zajímavé, že stále ještě mnoho firem posílá na školení ty zaměstnance, kteří mají nižší výsledky, a doufá, že se díky tomu dostanou na úroveň těch nejlepších. Bohužel se tak často zmýlí, že by se dalo říct, že je to nefunkční model. Školení zužitkují nejlépe ti, kteří jsou už teď výkonní. Protože když oni zvýší svou produkci například o 25%, má to mnohem lepší efekty, než když ji o 25% zvýší ti nejslabší. 

2. Vzdělávání je za odměnu, ne za trest.

Performia -3 tipy ke kvalifikaci zaměstnance

Když firma přijde o zkušeného a kvalifikovaného pracovníka, je to pro ní velká ztráta a často se této představy děsí. Pokud je ve firmě někdo, kdo svou kvalifikací násobně převyšuje ostatní, je velmi důležité, aby své znalosti a zkušenosti předával v rámci firmy dál. Žádná firma nemůže stát na znalostech jediného člověka. Motivujte tohoto odborníka k tomu, aby vedl interní kvalifikace, a dejte mu na starosti zvyšování kvalifikace zaměstnanců. 

3. Nastartujte pravidelné interní kvalifikace vašich zaměstnanců.

Zdroj fotografií: Pixabay

A jakou kvalifikací začít? 
 

Můžete třeba přijít na naší přednášku Jak efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli,
kde vám rádi předáme naše mnohaleté know-how. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek