7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat

Požadujeme / nabízíme. Klasika, kterou vidíte na pracovních portálech nebo také v novinách. Je už tak zaběhnutá, že málo koho napadne psát inzerát jinak. Mohli jste si však povšimnout, že ne vždy se na inzerát přihlásí právě ti, o které doopravdy stojíte. Co tedy rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu inzerátu? Popsali jsme pro vás 7 nejdůležitějších chyb, kterým je dobré se vyhnout v souvislosti s inzerátem.


1. NEBUĎTE "TUCTOVÍ"

Dobře víte, že neinzerujete sami a v konkurenci ostatních nabídek může ta vaše velmi rychle zaniknout. Snažte se tedy odlišit a najít něco, co vás odliší od ostatních zaměstnavatelů. I když nejste možná veleznámá společnost, nevadí, určitě se najde něco, v čem jste jedineční.

2. ŽÁDNÁ SLOHOVÁ PRÁCE

Dlouhý a souvislý text nebývá zpravidla nejpopulárnější mezi čtenáři inzerátů. Lidé mají rádi výstižná prohlášení, ze kterých rychle pochopí, o co jde. Raději vzbuďte zájem a rozepište se na firemních webových stránkách, kde máte více prostoru a kam už se dostanou „vážní zájemci“.

3. NEPŘIKRÁŠLUJTE

Ani v reklamě se nedoporučuje lhát a stejné pravidlo platí i zde. Byla by velká ztráta času, kdybyste získali mnoho kandidátů, kteří věří, že práce u vás je „práce snů“ a při pohovoru nebo dokonce po nástupu by zjistili, že realita je jiná. Jejich zklamání nezpůsobí jen pokles zájmu, ale navíc velmi sníží vaše firemní PR.

4. ZAPOMEŇTE NA KLIŠÉ

Nadsazené výrazy a dobře znějící slogany nejsou vždy zárukou úspěchu. Spíše vsaďte na osobitost, pište to tak, jako kdybyste pozici popisovali dobrému známému. Lidé, pro které je práce spíše osobní věcí, to rozhodně vnímají a naopak klišé přehlížejí a nevěří jim. I kdyby to tedy byla pravda, jste vlastně v nevýhodě.

5. NEPODCEŇUJTE ČEŠTINU

Mnoho firem má zažitý specifický slang nebo mluvu, v níž používají cizí výrazy nebo zkratky. Jsou tak zakořeněné, a denně používané, že budí dojem obecné známosti. Pokud ale takový výraz použijete v inzerátu, zaděláte si na problém. Buďte si jisti, že bude existovat skupina lidí, kteří, protože výrazy neznají nebo si v nich nejsou jisti, nebudou na inzerát reagovat. Jednoduše si nedokáží představit nic pod daným pojmem, a tak budou hledat dál. Nazývejte tedy věci „pravými jmény“ a nejlépe jednoduše a česky.

6. NEUPLÁCEJTE

Pokud se tu bavíme o přilákání, nemyslíme tím pouhé nabízení bonusů a výhod spojených s prací u vás. Schopní lidé chápou, že je každá práce něco za něco a že je to v zásadě dobře vyvážená věc. Pokud budou mít z inzerátu dojem, že za malinko práce mohou získat zlatý důl, buď tomu nebudou věřit, nebo se vám namísto pracantů přihlásí „zlatokopové“.

7. NECHTĚJTE JEN SUPERMANA

Extrémní množství specifických požadavků může být také značně odrazující. Hlavně v případě, kdy jsou tam spíše proto, aby tím bylo zdůrazněno, že hledáme opravdu šikovného člověka, a doopravdy nejsou nutné pro to, aby mohla osoba práci vykonávat. Požadujte opravdu to, co je nutné pro výkon práce, a pokud se může něco osoba doučit, napište to tam. Častokrát je výhodnější pracovat s ochotným a šikovným pracantem, než s „broukem pytlíkem“, který už vše na světě viděl.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Nevíte si s inzerátem rady?

Rádi Vám uděláme analýzu Vašeho aktuálního inzerátu nebo přímo pomůžeme ten správný inzerát sestavit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek