7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat

Požadujeme / nabízíme. Klasika, kterou vidíte na pracovních portálech nebo také v novinách. Je už tak zaběhnutá, že málo koho napadne psát inzerát jinak. Mohli jste si však povšimnout, že ne vždy se na inzerát přihlásí právě ti, o které doopravdy stojíte. Co tedy rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu inzerátu? Popsali jsme pro vás 7 nejdůležitějších chyb, kterým je dobré se vyhnout v souvislosti s inzerátem.


1. NEBUĎTE "TUCTOVÍ"

Dobře víte, že neinzerujete sami a v konkurenci ostatních nabídek může ta vaše velmi rychle zaniknout. Snažte se tedy odlišit a najít něco, co vás odliší od ostatních zaměstnavatelů. I když nejste možná veleznámá společnost, nevadí, určitě se najde něco, v čem jste jedineční.

2. ŽÁDNÁ SLOHOVÁ PRÁCE

Dlouhý a souvislý text nebývá zpravidla nejpopulárnější mezi čtenáři inzerátů. Lidé mají rádi výstižná prohlášení, ze kterých rychle pochopí, o co jde. Raději vzbuďte zájem a rozepište se na firemních webových stránkách, kde máte více prostoru a kam už se dostanou „vážní zájemci“.

3. NEPŘIKRÁŠLUJTE

Ani v reklamě se nedoporučuje lhát a stejné pravidlo platí i zde. Byla by velká ztráta času, kdybyste získali mnoho kandidátů, kteří věří, že práce u vás je „práce snů“ a při pohovoru nebo dokonce po nástupu by zjistili, že realita je jiná. Jejich zklamání nezpůsobí jen pokles zájmu, ale navíc velmi sníží vaše firemní PR.

4. ZAPOMEŇTE NA KLIŠÉ

Nadsazené výrazy a dobře znějící slogany nejsou vždy zárukou úspěchu. Spíše vsaďte na osobitost, pište to tak, jako kdybyste pozici popisovali dobrému známému. Lidé, pro které je práce spíše osobní věcí, to rozhodně vnímají a naopak klišé přehlížejí a nevěří jim. I kdyby to tedy byla pravda, jste vlastně v nevýhodě.

5. NEPODCEŇUJTE ČEŠTINU

Mnoho firem má zažitý specifický slang nebo mluvu, v níž používají cizí výrazy nebo zkratky. Jsou tak zakořeněné, a denně používané, že budí dojem obecné známosti. Pokud ale takový výraz použijete v inzerátu, zaděláte si na problém. Buďte si jisti, že bude existovat skupina lidí, kteří, protože výrazy neznají nebo si v nich nejsou jisti, nebudou na inzerát reagovat. Jednoduše si nedokáží představit nic pod daným pojmem, a tak budou hledat dál. Nazývejte tedy věci „pravými jmény“ a nejlépe jednoduše a česky.

6. NEUPLÁCEJTE

Pokud se tu bavíme o přilákání, nemyslíme tím pouhé nabízení bonusů a výhod spojených s prací u vás. Schopní lidé chápou, že je každá práce něco za něco a že je to v zásadě dobře vyvážená věc. Pokud budou mít z inzerátu dojem, že za malinko práce mohou získat zlatý důl, buď tomu nebudou věřit, nebo se vám namísto pracantů přihlásí „zlatokopové“.

7. NECHTĚJTE JEN SUPERMANA

Extrémní množství specifických požadavků může být také značně odrazující. Hlavně v případě, kdy jsou tam spíše proto, aby tím bylo zdůrazněno, že hledáme opravdu šikovného člověka, a doopravdy nejsou nutné pro to, aby mohla osoba práci vykonávat. Požadujte opravdu to, co je nutné pro výkon práce, a pokud se může něco osoba doučit, napište to tam. Častokrát je výhodnější pracovat s ochotným a šikovným pracantem, než s „broukem pytlíkem“, který už vše na světě viděl.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Nevíte si s inzerátem rady?

Rádi Vám uděláme analýzu Vašeho aktuálního inzerátu nebo přímo pomůžeme ten správný inzerát sestavit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek

Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit


Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.

celý článek