7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat

Požadujeme / nabízíme. Klasika, kterou vidíte na pracovních portálech nebo také v novinách. Je už tak zaběhnutá, že málo koho napadne psát inzerát jinak. Mohli jste si však povšimnout, že ne vždy se na inzerát přihlásí právě ti, o které doopravdy stojíte. Co tedy rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu inzerátu? Popsali jsme pro vás 7 nejdůležitějších chyb, kterým je dobré se vyhnout v souvislosti s inzerátem.


1. NEBUĎTE "TUCTOVÍ"

Dobře víte, že neinzerujete sami a v konkurenci ostatních nabídek může ta vaše velmi rychle zaniknout. Snažte se tedy odlišit a najít něco, co vás odliší od ostatních zaměstnavatelů. I když nejste možná veleznámá společnost, nevadí, určitě se najde něco, v čem jste jedineční.

2. ŽÁDNÁ SLOHOVÁ PRÁCE

Dlouhý a souvislý text nebývá zpravidla nejpopulárnější mezi čtenáři inzerátů. Lidé mají rádi výstižná prohlášení, ze kterých rychle pochopí, o co jde. Raději vzbuďte zájem a rozepište se na firemních webových stránkách, kde máte více prostoru a kam už se dostanou „vážní zájemci“.

3. NEPŘIKRÁŠLUJTE

Ani v reklamě se nedoporučuje lhát a stejné pravidlo platí i zde. Byla by velká ztráta času, kdybyste získali mnoho kandidátů, kteří věří, že práce u vás je „práce snů“ a při pohovoru nebo dokonce po nástupu by zjistili, že realita je jiná. Jejich zklamání nezpůsobí jen pokles zájmu, ale navíc velmi sníží vaše firemní PR.

4. ZAPOMEŇTE NA KLIŠÉ

Nadsazené výrazy a dobře znějící slogany nejsou vždy zárukou úspěchu. Spíše vsaďte na osobitost, pište to tak, jako kdybyste pozici popisovali dobrému známému. Lidé, pro které je práce spíše osobní věcí, to rozhodně vnímají a naopak klišé přehlížejí a nevěří jim. I kdyby to tedy byla pravda, jste vlastně v nevýhodě.

5. NEPODCEŇUJTE ČEŠTINU

Mnoho firem má zažitý specifický slang nebo mluvu, v níž používají cizí výrazy nebo zkratky. Jsou tak zakořeněné, a denně používané, že budí dojem obecné známosti. Pokud ale takový výraz použijete v inzerátu, zaděláte si na problém. Buďte si jisti, že bude existovat skupina lidí, kteří, protože výrazy neznají nebo si v nich nejsou jisti, nebudou na inzerát reagovat. Jednoduše si nedokáží představit nic pod daným pojmem, a tak budou hledat dál. Nazývejte tedy věci „pravými jmény“ a nejlépe jednoduše a česky.

6. NEUPLÁCEJTE

Pokud se tu bavíme o přilákání, nemyslíme tím pouhé nabízení bonusů a výhod spojených s prací u vás. Schopní lidé chápou, že je každá práce něco za něco a že je to v zásadě dobře vyvážená věc. Pokud budou mít z inzerátu dojem, že za malinko práce mohou získat zlatý důl, buď tomu nebudou věřit, nebo se vám namísto pracantů přihlásí „zlatokopové“.

7. NECHTĚJTE JEN SUPERMANA

Extrémní množství specifických požadavků může být také značně odrazující. Hlavně v případě, kdy jsou tam spíše proto, aby tím bylo zdůrazněno, že hledáme opravdu šikovného člověka, a doopravdy nejsou nutné pro to, aby mohla osoba práci vykonávat. Požadujte opravdu to, co je nutné pro výkon práce, a pokud se může něco osoba doučit, napište to tam. Častokrát je výhodnější pracovat s ochotným a šikovným pracantem, než s „broukem pytlíkem“, který už vše na světě viděl.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Nevíte si s inzerátem rady?

Rádi Vám uděláme analýzu Vašeho aktuálního inzerátu nebo přímo pomůžeme ten správný inzerát sestavit.


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek