7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat

Požadujeme / nabízíme. Klasika, kterou vidíte na pracovních portálech nebo také v novinách. Je už tak zaběhnutá, že málo koho napadne psát inzerát jinak. Mohli jste si však povšimnout, že ne vždy se na inzerát přihlásí právě ti, o které doopravdy stojíte. Co tedy rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu inzerátu? Popsali jsme pro vás 7 nejdůležitějších chyb, kterým je dobré se vyhnout v souvislosti s inzerátem.


1. NEBUĎTE "TUCTOVÍ"

Dobře víte, že neinzerujete sami a v konkurenci ostatních nabídek může ta vaše velmi rychle zaniknout. Snažte se tedy odlišit a najít něco, co vás odliší od ostatních zaměstnavatelů. I když nejste možná veleznámá společnost, nevadí, určitě se najde něco, v čem jste jedineční.

2. ŽÁDNÁ SLOHOVÁ PRÁCE

Dlouhý a souvislý text nebývá zpravidla nejpopulárnější mezi čtenáři inzerátů. Lidé mají rádi výstižná prohlášení, ze kterých rychle pochopí, o co jde. Raději vzbuďte zájem a rozepište se na firemních webových stránkách, kde máte více prostoru a kam už se dostanou „vážní zájemci“.

3. NEPŘIKRÁŠLUJTE

Ani v reklamě se nedoporučuje lhát a stejné pravidlo platí i zde. Byla by velká ztráta času, kdybyste získali mnoho kandidátů, kteří věří, že práce u vás je „práce snů“ a při pohovoru nebo dokonce po nástupu by zjistili, že realita je jiná. Jejich zklamání nezpůsobí jen pokles zájmu, ale navíc velmi sníží vaše firemní PR.

4. ZAPOMEŇTE NA KLIŠÉ

Nadsazené výrazy a dobře znějící slogany nejsou vždy zárukou úspěchu. Spíše vsaďte na osobitost, pište to tak, jako kdybyste pozici popisovali dobrému známému. Lidé, pro které je práce spíše osobní věcí, to rozhodně vnímají a naopak klišé přehlížejí a nevěří jim. I kdyby to tedy byla pravda, jste vlastně v nevýhodě.

5. NEPODCEŇUJTE ČEŠTINU

Mnoho firem má zažitý specifický slang nebo mluvu, v níž používají cizí výrazy nebo zkratky. Jsou tak zakořeněné, a denně používané, že budí dojem obecné známosti. Pokud ale takový výraz použijete v inzerátu, zaděláte si na problém. Buďte si jisti, že bude existovat skupina lidí, kteří, protože výrazy neznají nebo si v nich nejsou jisti, nebudou na inzerát reagovat. Jednoduše si nedokáží představit nic pod daným pojmem, a tak budou hledat dál. Nazývejte tedy věci „pravými jmény“ a nejlépe jednoduše a česky.

6. NEUPLÁCEJTE

Pokud se tu bavíme o přilákání, nemyslíme tím pouhé nabízení bonusů a výhod spojených s prací u vás. Schopní lidé chápou, že je každá práce něco za něco a že je to v zásadě dobře vyvážená věc. Pokud budou mít z inzerátu dojem, že za malinko práce mohou získat zlatý důl, buď tomu nebudou věřit, nebo se vám namísto pracantů přihlásí „zlatokopové“.

7. NECHTĚJTE JEN SUPERMANA

Extrémní množství specifických požadavků může být také značně odrazující. Hlavně v případě, kdy jsou tam spíše proto, aby tím bylo zdůrazněno, že hledáme opravdu šikovného člověka, a doopravdy nejsou nutné pro to, aby mohla osoba práci vykonávat. Požadujte opravdu to, co je nutné pro výkon práce, a pokud se může něco osoba doučit, napište to tam. Častokrát je výhodnější pracovat s ochotným a šikovným pracantem, než s „broukem pytlíkem“, který už vše na světě viděl.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Inzerát máte vyšperkovaný, ale stále máte pocit, že NEJSOU LIDI?

Právě chystáme webinář na toto téma, který je zdarma. Přijdete?


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek