7 chyb, kterých byste se měli při inzerování volné pozice vyvarovat

Požadujeme / nabízíme. Klasika, kterou vidíte na pracovních portálech nebo také v novinách. Je už tak zaběhnutá, že málo koho napadne psát inzerát jinak. Mohli jste si však povšimnout, že ne vždy se na inzerát přihlásí právě ti, o které doopravdy stojíte. Co tedy rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu inzerátu? Popsali jsme pro vás 7 nejdůležitějších chyb, kterým je dobré se vyhnout v souvislosti s inzerátem.


1. NEBUĎTE "TUCTOVÍ"

Dobře víte, že neinzerujete sami a v konkurenci ostatních nabídek může ta vaše velmi rychle zaniknout. Snažte se tedy odlišit a najít něco, co vás odliší od ostatních zaměstnavatelů. I když nejste možná veleznámá společnost, nevadí, určitě se najde něco, v čem jste jedineční.

2. ŽÁDNÁ SLOHOVÁ PRÁCE

Dlouhý a souvislý text nebývá zpravidla nejpopulárnější mezi čtenáři inzerátů. Lidé mají rádi výstižná prohlášení, ze kterých rychle pochopí, o co jde. Raději vzbuďte zájem a rozepište se na firemních webových stránkách, kde máte více prostoru a kam už se dostanou „vážní zájemci“.

3. NEPŘIKRÁŠLUJTE

Ani v reklamě se nedoporučuje lhát a stejné pravidlo platí i zde. Byla by velká ztráta času, kdybyste získali mnoho kandidátů, kteří věří, že práce u vás je „práce snů“ a při pohovoru nebo dokonce po nástupu by zjistili, že realita je jiná. Jejich zklamání nezpůsobí jen pokles zájmu, ale navíc velmi sníží vaše firemní PR.

4. ZAPOMEŇTE NA KLIŠÉ

Nadsazené výrazy a dobře znějící slogany nejsou vždy zárukou úspěchu. Spíše vsaďte na osobitost, pište to tak, jako kdybyste pozici popisovali dobrému známému. Lidé, pro které je práce spíše osobní věcí, to rozhodně vnímají a naopak klišé přehlížejí a nevěří jim. I kdyby to tedy byla pravda, jste vlastně v nevýhodě.

5. NEPODCEŇUJTE ČEŠTINU

Mnoho firem má zažitý specifický slang nebo mluvu, v níž používají cizí výrazy nebo zkratky. Jsou tak zakořeněné, a denně používané, že budí dojem obecné známosti. Pokud ale takový výraz použijete v inzerátu, zaděláte si na problém. Buďte si jisti, že bude existovat skupina lidí, kteří, protože výrazy neznají nebo si v nich nejsou jisti, nebudou na inzerát reagovat. Jednoduše si nedokáží představit nic pod daným pojmem, a tak budou hledat dál. Nazývejte tedy věci „pravými jmény“ a nejlépe jednoduše a česky.

6. NEUPLÁCEJTE

Pokud se tu bavíme o přilákání, nemyslíme tím pouhé nabízení bonusů a výhod spojených s prací u vás. Schopní lidé chápou, že je každá práce něco za něco a že je to v zásadě dobře vyvážená věc. Pokud budou mít z inzerátu dojem, že za malinko práce mohou získat zlatý důl, buď tomu nebudou věřit, nebo se vám namísto pracantů přihlásí „zlatokopové“.

7. NECHTĚJTE JEN SUPERMANA

Extrémní množství specifických požadavků může být také značně odrazující. Hlavně v případě, kdy jsou tam spíše proto, aby tím bylo zdůrazněno, že hledáme opravdu šikovného člověka, a doopravdy nejsou nutné pro to, aby mohla osoba práci vykonávat. Požadujte opravdu to, co je nutné pro výkon práce, a pokud se může něco osoba doučit, napište to tam. Častokrát je výhodnější pracovat s ochotným a šikovným pracantem, než s „broukem pytlíkem“, který už vše na světě viděl.

Zdroj fotografií: Thinkstock

Inzerát máte vyšperkovaný, ale stále máte pocit, že NEJSOU LIDI?

Právě chystáme webinář na toto téma, který je zdarma. Přijdete?


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší


Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.

celý článek

Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO


Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.

celý článek

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět


Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.

celý článek