Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit

Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Pokud totiž chceme, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na tvorbě obsahu firemních stránek na sociálních sítích, musí vidět, že je to žádoucí a zaměstnavatel to myslí vážně. A kdo jiný by měl jít příkladem než právě vedoucí pracovníci? Šéfové jsou pro své lidi vzorem a určují standardy chování ve svých týmech. Logicky nemohu po svých lidech chtít něco, co sám nedělám. To je jako když vedoucí pracovník vyžaduje, aby jeho lidé byli v osm hodin ráno v práci, a on sám chodí na devátou. Nebo pokud manažer chce, aby se jeho lidé vzdělávali, ale sám se nikde neškolí.

Vedoucí pracovník je nositelem PR dané společnosti, a to s sebou nese i jisté povinnosti. Např. pokud hledám do svého týmu nového pracovníka, musím jít v dnešní době doslova „skůží na trh“. Zaměstnanci si v dnešní době mohou vybírat ke komu půjdou pracovat, hodně zkoumají týmy, firemní kulturu a v neposlední řadě svého budoucího přímého nadřízeného. Je pro ně důležité, aby jejich vedoucí byl schopným lídrem, který bude rozvíjet a posouvat jejich schopnosti a dovednosti. Vedoucí, který není kompetentní, bývá častou příčinou odchodů ze zaměstnání, protože, jak už jste jistě slyšeli, lidé většinou opouští své šéfy, ne firmy.

Proto pokud na sociálních sítích uvidí nějaký kandidát rozhovor se svým potenciálním šéfem, může to být pro něho impuls, aby se přihlásil do vaší společnosti. Může si totiž z rozhovoru s ním více představit, kdo by ho vedl a zda mu aspoň názorově sedí. Navíc ukazujete, kdo za firmou skutečně stojí – jsou to právě vaši lidé. Rozhovory mohou být psané (ideálně s fotografií daného šéfa), více se ale nyní rozmáhají videorozhovory. Ať si zvolíte jakoukoliv formu, myslete na to, že by to mělo být stručné, jasné a úderné. Dlouhé texty a videa nejsou na sociálních sítích populární.

Foto: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek