Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit

Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Pokud totiž chceme, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na tvorbě obsahu firemních stránek na sociálních sítích, musí vidět, že je to žádoucí a zaměstnavatel to myslí vážně. A kdo jiný by měl jít příkladem než právě vedoucí pracovníci? Šéfové jsou pro své lidi vzorem a určují standardy chování ve svých týmech. Logicky nemohu po svých lidech chtít něco, co sám nedělám. To je jako když vedoucí pracovník vyžaduje, aby jeho lidé byli v osm hodin ráno v práci, a on sám chodí na devátou. Nebo pokud manažer chce, aby se jeho lidé vzdělávali, ale sám se nikde neškolí.

Vedoucí pracovník je nositelem PR dané společnosti, a to s sebou nese i jisté povinnosti. Např. pokud hledám do svého týmu nového pracovníka, musím jít v dnešní době doslova „skůží na trh“. Zaměstnanci si v dnešní době mohou vybírat ke komu půjdou pracovat, hodně zkoumají týmy, firemní kulturu a v neposlední řadě svého budoucího přímého nadřízeného. Je pro ně důležité, aby jejich vedoucí byl schopným lídrem, který bude rozvíjet a posouvat jejich schopnosti a dovednosti. Vedoucí, který není kompetentní, bývá častou příčinou odchodů ze zaměstnání, protože, jak už jste jistě slyšeli, lidé většinou opouští své šéfy, ne firmy.

Proto pokud na sociálních sítích uvidí nějaký kandidát rozhovor se svým potenciálním šéfem, může to být pro něho impuls, aby se přihlásil do vaší společnosti. Může si totiž z rozhovoru s ním více představit, kdo by ho vedl a zda mu aspoň názorově sedí. Navíc ukazujete, kdo za firmou skutečně stojí – jsou to právě vaši lidé. Rozhovory mohou být psané (ideálně s fotografií daného šéfa), více se ale nyní rozmáhají videorozhovory. Ať si zvolíte jakoukoliv formu, myslete na to, že by to mělo být stručné, jasné a úderné. Dlouhé texty a videa nejsou na sociálních sítích populární.

Foto: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek