Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit

Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Pokud totiž chceme, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na tvorbě obsahu firemních stránek na sociálních sítích, musí vidět, že je to žádoucí a zaměstnavatel to myslí vážně. A kdo jiný by měl jít příkladem než právě vedoucí pracovníci? Šéfové jsou pro své lidi vzorem a určují standardy chování ve svých týmech. Logicky nemohu po svých lidech chtít něco, co sám nedělám. To je jako když vedoucí pracovník vyžaduje, aby jeho lidé byli v osm hodin ráno v práci, a on sám chodí na devátou. Nebo pokud manažer chce, aby se jeho lidé vzdělávali, ale sám se nikde neškolí.

Vedoucí pracovník je nositelem PR dané společnosti, a to s sebou nese i jisté povinnosti. Např. pokud hledám do svého týmu nového pracovníka, musím jít v dnešní době doslova „skůží na trh“. Zaměstnanci si v dnešní době mohou vybírat ke komu půjdou pracovat, hodně zkoumají týmy, firemní kulturu a v neposlední řadě svého budoucího přímého nadřízeného. Je pro ně důležité, aby jejich vedoucí byl schopným lídrem, který bude rozvíjet a posouvat jejich schopnosti a dovednosti. Vedoucí, který není kompetentní, bývá častou příčinou odchodů ze zaměstnání, protože, jak už jste jistě slyšeli, lidé většinou opouští své šéfy, ne firmy.

Proto pokud na sociálních sítích uvidí nějaký kandidát rozhovor se svým potenciálním šéfem, může to být pro něho impuls, aby se přihlásil do vaší společnosti. Může si totiž z rozhovoru s ním více představit, kdo by ho vedl a zda mu aspoň názorově sedí. Navíc ukazujete, kdo za firmou skutečně stojí – jsou to právě vaši lidé. Rozhovory mohou být psané (ideálně s fotografií daného šéfa), více se ale nyní rozmáhají videorozhovory. Ať si zvolíte jakoukoliv formu, myslete na to, že by to mělo být stručné, jasné a úderné. Dlouhé texty a videa nejsou na sociálních sítích populární.

Foto: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek

Personalistka a šéf: Je důležité najít potenciál člověka a dále ho rozvíjet


Najít motivaci u svých lidí je základ úspěšného podnikání. Pokud zaměstnáváte zdravotně znevýhodněné osoby, může být hledání obtížnější. I přesto MYJÓMI družstvo invalidů, které se věnuje především ručním kompletačním a montážním pracím, zaměstnává bezmála čtyři stovky lidí s nějakým typem zdravotního znevýhodnění. Máme tu pro vás dvojrozhovor se spolumajitelem a současně předsedou představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petrem Horkým a personalistkou společnosti Alenou Drábkovou.

celý článek

JAN COUFAL: Pokud firma nemůže fungovat bez vás, jste pro ni obrovským nebezpečím


Jestli se vám někdy zdálo, že jednoduchost je známkou slabosti, či dokonce neodbornosti, při rozhovoru s výkonným ředitelem společnosti CZECH PROMOTION group, s.r.o., by vás tohle zdání asi rychle přešlo. Jan Coufal je prototypem úspěšného, profesionálního a zároveň velmi lidského a skromného šéfa firmy, který vám velmi jasně a nekomplikovaně vysvětlí, že dělat chyby je to nejlepší pro váš růst.

celý článek