Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit

Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Pokud totiž chceme, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na tvorbě obsahu firemních stránek na sociálních sítích, musí vidět, že je to žádoucí a zaměstnavatel to myslí vážně. A kdo jiný by měl jít příkladem než právě vedoucí pracovníci? Šéfové jsou pro své lidi vzorem a určují standardy chování ve svých týmech. Logicky nemohu po svých lidech chtít něco, co sám nedělám. To je jako když vedoucí pracovník vyžaduje, aby jeho lidé byli v osm hodin ráno v práci, a on sám chodí na devátou. Nebo pokud manažer chce, aby se jeho lidé vzdělávali, ale sám se nikde neškolí.

Vedoucí pracovník je nositelem PR dané společnosti, a to s sebou nese i jisté povinnosti. Např. pokud hledám do svého týmu nového pracovníka, musím jít v dnešní době doslova „skůží na trh“. Zaměstnanci si v dnešní době mohou vybírat ke komu půjdou pracovat, hodně zkoumají týmy, firemní kulturu a v neposlední řadě svého budoucího přímého nadřízeného. Je pro ně důležité, aby jejich vedoucí byl schopným lídrem, který bude rozvíjet a posouvat jejich schopnosti a dovednosti. Vedoucí, který není kompetentní, bývá častou příčinou odchodů ze zaměstnání, protože, jak už jste jistě slyšeli, lidé většinou opouští své šéfy, ne firmy.

Proto pokud na sociálních sítích uvidí nějaký kandidát rozhovor se svým potenciálním šéfem, může to být pro něho impuls, aby se přihlásil do vaší společnosti. Může si totiž z rozhovoru s ním více představit, kdo by ho vedl a zda mu aspoň názorově sedí. Navíc ukazujete, kdo za firmou skutečně stojí – jsou to právě vaši lidé. Rozhovory mohou být psané (ideálně s fotografií daného šéfa), více se ale nyní rozmáhají videorozhovory. Ať si zvolíte jakoukoliv formu, myslete na to, že by to mělo být stručné, jasné a úderné. Dlouhé texty a videa nejsou na sociálních sítích populární.

Foto: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek