Bez podpory vedení to na sociálních sítích můžete zabalit

Ve své praxi se někdy setkáváme s tím, že na naše workshopy o sociálních sítích dorazí zaměstnanec společnosti s tím, že by chtěl začít aktivně komunikovat na sociálních sítích, aby zvýšil povědomí o firmě jako zaměstnavateli. Vždy hledáme řešení toho, jak efektivně rozproudit komunikaci na sociálních sítích a jaké příspěvky tam dávat, aby byl obsah pestrý a zajímavý. Nezřídka však narazíme na to, že vedení se toho nechce účastnit, nechce být v tomto ohledu propagováno a o fotografiích nemůže být ani řeč. V tento moment se u klientů dostáváme do slepé uličky.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Pokud totiž chceme, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na tvorbě obsahu firemních stránek na sociálních sítích, musí vidět, že je to žádoucí a zaměstnavatel to myslí vážně. A kdo jiný by měl jít příkladem než právě vedoucí pracovníci? Šéfové jsou pro své lidi vzorem a určují standardy chování ve svých týmech. Logicky nemohu po svých lidech chtít něco, co sám nedělám. To je jako když vedoucí pracovník vyžaduje, aby jeho lidé byli v osm hodin ráno v práci, a on sám chodí na devátou. Nebo pokud manažer chce, aby se jeho lidé vzdělávali, ale sám se nikde neškolí.

Vedoucí pracovník je nositelem PR dané společnosti, a to s sebou nese i jisté povinnosti. Např. pokud hledám do svého týmu nového pracovníka, musím jít v dnešní době doslova „skůží na trh“. Zaměstnanci si v dnešní době mohou vybírat ke komu půjdou pracovat, hodně zkoumají týmy, firemní kulturu a v neposlední řadě svého budoucího přímého nadřízeného. Je pro ně důležité, aby jejich vedoucí byl schopným lídrem, který bude rozvíjet a posouvat jejich schopnosti a dovednosti. Vedoucí, který není kompetentní, bývá častou příčinou odchodů ze zaměstnání, protože, jak už jste jistě slyšeli, lidé většinou opouští své šéfy, ne firmy.

Proto pokud na sociálních sítích uvidí nějaký kandidát rozhovor se svým potenciálním šéfem, může to být pro něho impuls, aby se přihlásil do vaší společnosti. Může si totiž z rozhovoru s ním více představit, kdo by ho vedl a zda mu aspoň názorově sedí. Navíc ukazujete, kdo za firmou skutečně stojí – jsou to právě vaši lidé. Rozhovory mohou být psané (ideálně s fotografií daného šéfa), více se ale nyní rozmáhají videorozhovory. Ať si zvolíte jakoukoliv formu, myslete na to, že by to mělo být stručné, jasné a úderné. Dlouhé texty a videa nejsou na sociálních sítích populární.

Foto: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem
SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Konec výmluv! Na co české firmy při náboru zapomínají


Situace na pracovním trhu se dnes jeví jako opravdu nesnadná a komplikovaná, zvlášť pro dlouhé zástu-py firem, které hledají nové, kvalitní zaměstnance. Když se výběr nedaří, je tedy nejsnazší říct, že je to kvůli přetlaku na pracovním trhu. Rozhodně to nezní jako špatný argument, ale je to opravdu jen o tom? Nebo můžeme ovlivnit mnohem více, než vůbec tušíme?

celý článek

LUCIE SPÁČILOVÁ: Krize otevřela manažerům oči


„Věděla jsem vždycky, že chci dělat něco s lidmi a pro lidi. Baví mě pomáhat firmám nabírat správné, nadšené lidi a vytvářet kulturu, v níž se lidé a týmy rozvíjejí, a práce jim dává smysl,“ řekla mi Lucie Spáčilová, ředitelka a zakladatelka společnosti Performia, která se specializuje na oblast personalistiky, vedení lidí a hodnocení zaměstnanců.

celý článek

Pravěké HR v moderní době nepřežije!


Už sedmnáct let pozorujeme účinnost, respektive neúčinnost tradičních metod výběru a hodnocení personálu. Metody vnímané jako základní, neodmyslitelné a obvyklé jsou ale z hlediska dnešních potřeb úplně nedostatečné a přinejmenším pokulhávající.

celý článek

ANDREA TKAČUKOVÁ: Zaměstnávání cizinců není tak složité, když víte, koho se zeptat


Uvažovali jste někdy o tom, že zaměstnáte cizince? A taky jste si v tu chvíli řekli: „Nemám ponětí, jak se to dělá.“? Pak jsme právě pro vás připravili tenhle rozhovor. Andrea Tkačuková je spoluzakladatelka a výkonná ředitelka agentury Foreigners, se kterou ročně pomáhá tisícům cizinců, aby u nás měli lehčí start. Co je na tom nejsložitější, odkud k nám proudí nejvíce cizinců a co je pro vás jako zaměstnavatele při zaměstnávání cizinců úplný základ?

celý článek