Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!

Když komunikujeme s klienty, kteří se občas, často nebo trvale snaží získat a udržet ty nejlepší pracovníky do svých týmů, zjišťujeme, že ten nejlepší a dlouhodobě nejúspěšnější model je ten, kdy kromě výborného najímacího procesu také vyladí svou firmu a tým tak, aby se stal magnetem právě pro ty, které chtějí přitáhnout a udržet.


Kupodivu to nejsou bonusy, extrémně vysoké platy ani „pohodička“ v práci. Jsou to jiné aspekty, které činí z firmy neodolatelnou. Zde je pět z nich, které jsou dle nás zásadní.

Performia-osobnost

1. S čím se může osoba ztotožnit, to může vzít za své a následovat.


Můžete namítnout: „Vždyť to je jasné, že děláme přesně toto, a je také jasné, že v tom chceme být nejlepší, tak o čem dál mluvit?“ Ale divili byste se, že mnohým to tak jasné jako vám není. Snadno se stane, že i stávající pracovníci, kteří s vámi firmu rozbíhali, mohou ztratit ze zřetele cíl, účel a pak se jim dennodenní práce stane otravnou rutinou, o strategii ani nemluvě.

Chcete, aby vaši lidé svou práci ladili se záměry firmy, přemýšleli u toho a tvořili? Dejte jim cíl, účel a strategii. Stejně tak potom kandidáti, rozhlížející se po své příležitosti, ocení společnost, která ví, co a proč chce a ví, jak toho dosáhne. Mezi zaměstnavateli se tak můžete značně odlišit a nadchnout je.

2. Fér ohodnocení, odrážející skutečné výsledky, minimalizuje frustraci a dává naději.

Ať už jsou to „jen“ zaměstnanci, nebo i vaši přátelé, zjistíte, že bez spravedlivého ohodnocení se nevyhnete rozladění a politikaření, které může vést až k nepříjemným odchodům. Definujte jednoduše pro každý post to, co má být tím hodnotným výsledkem, který má přinášet, měřte ho a na základě něj zaměstnance ohodnoťte a dejte mu také vyšší důvěru a zodpovědnost. Pak hned uvidíte, že nebude o čem diskutovat, a frustrace vymizí. Produktivní kandidáti hledají pracovní místo, kde mohou na základě jimi dosažených výsledků v klidu postupovat nebo udržovat svou pozici bez politiky a rozčarování.

3. Vlastní příklad chování a jednání je víc než tisíc pravidel. Když máte i pravidla, musí platit pro všechny.

Je skvělé dát lidem pravidla, nasměrování a pokyny, které je mají přivést k úspěchu. Ale pokud je samo vedení ignoruje, pak bude časem také velmi slabé v jejich prosazování nebo pokud je prosazuje silou a ne příkladem, bude považováno za pokrytecké a časem samo ignorováno. Chcete-li dobré pracovníky, jděte jim příkladem. Toto spíše udrží ty stávající pracovníky a pozitivně prosákne i navenek ke kandidátům.

PERFORMIA-magnet

4. Ve zorganizované firmě je možné dosahovat výsledků efektivně a uspět. Nikdo nechce dělat zbytečnou práci.

Pokud ve společnosti převládá neuspořádanost, chaos a zmatek, není snadné být v dosahování výsledků efektivní a mít z nich náležitou radost. Malý tým to možná zvládne, ale pokud chcete tvořit větší, nebo dokonce velký tým, pak je na místě začít vydatně organizovat. Nikdo, a zejména ne výkonní lidé, nechce dělat zbytečnou, duplicitní práci nebo trávit čas tím, že zjišťuje, kdo má co ve firmě na starosti, kde co najde a jak co funguje. Organizace podpoří váš stávající tým, ale také nadchne kandidáty, kteří právě z chaotické firmy utíkají.

5. Ve firmě nejsou tolerováni lidé, kteří předchozí body nedodržují nebo bojkotují.

I když se zdá, že takový člověk zároveň přináší nemalou produkci, doopravdy to, že tam je a je vedením tolerován, přímo zabraňuje tomu, aby přišel někdo, kdo bude dělat produkci ještě větší a k tomu ještě akceptovat vše, co vaše společnost vytvořila a chce udržet. Nenechte si namluvit, že nemůžete o takovéto jedince přijít, je to největší past. Když ho necháte jít, dáte tím všem ostatním najevo, jakých pracovníků si ceníte a jaké chcete. Spíše pak přijde ten pravý.

Zdroj fotografií: Thinkshock

Udělejte svou firmu magnetem na produktivní kandidáty!

Vyberte si termín workshopu, který vám bude vyhovovat a dejte sbohem neproduktivním kandidátům.
Držíme vám v tom palce a jsme tu proto pro vás. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Konec výmluv! Na co české firmy při náboru zapomínají


Situace na pracovním trhu se dnes jeví jako opravdu nesnadná a komplikovaná, zvlášť pro dlouhé zástu-py firem, které hledají nové, kvalitní zaměstnance. Když se výběr nedaří, je tedy nejsnazší říct, že je to kvůli přetlaku na pracovním trhu. Rozhodně to nezní jako špatný argument, ale je to opravdu jen o tom? Nebo můžeme ovlivnit mnohem více, než vůbec tušíme?

celý článek

LUCIE SPÁČILOVÁ: Krize otevřela manažerům oči


„Věděla jsem vždycky, že chci dělat něco s lidmi a pro lidi. Baví mě pomáhat firmám nabírat správné, nadšené lidi a vytvářet kulturu, v níž se lidé a týmy rozvíjejí, a práce jim dává smysl,“ řekla mi Lucie Spáčilová, ředitelka a zakladatelka společnosti Performia, která se specializuje na oblast personalistiky, vedení lidí a hodnocení zaměstnanců.

celý článek

Pravěké HR v moderní době nepřežije!


Už sedmnáct let pozorujeme účinnost, respektive neúčinnost tradičních metod výběru a hodnocení personálu. Metody vnímané jako základní, neodmyslitelné a obvyklé jsou ale z hlediska dnešních potřeb úplně nedostatečné a přinejmenším pokulhávající.

celý článek

ANDREA TKAČUKOVÁ: Zaměstnávání cizinců není tak složité, když víte, koho se zeptat


Uvažovali jste někdy o tom, že zaměstnáte cizince? A taky jste si v tu chvíli řekli: „Nemám ponětí, jak se to dělá.“? Pak jsme právě pro vás připravili tenhle rozhovor. Andrea Tkačuková je spoluzakladatelka a výkonná ředitelka agentury Foreigners, se kterou ročně pomáhá tisícům cizinců, aby u nás měli lehčí start. Co je na tom nejsložitější, odkud k nám proudí nejvíce cizinců a co je pro vás jako zaměstnavatele při zaměstnávání cizinců úplný základ?

celý článek