Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!

Když komunikujeme s klienty, kteří se občas, často nebo trvale snaží získat a udržet ty nejlepší pracovníky do svých týmů, zjišťujeme, že ten nejlepší a dlouhodobě nejúspěšnější model je ten, kdy kromě výborného najímacího procesu také vyladí svou firmu a tým tak, aby se stal magnetem právě pro ty, které chtějí přitáhnout a udržet.


Kupodivu to nejsou bonusy, extrémně vysoké platy ani „pohodička“ v práci. Jsou to jiné aspekty, které činí z firmy neodolatelnou. Zde je pět z nich, které jsou dle nás zásadní.

Performia-osobnost

1. S čím se může osoba ztotožnit, to může vzít za své a následovat.


Můžete namítnout: „Vždyť to je jasné, že děláme přesně toto, a je také jasné, že v tom chceme být nejlepší, tak o čem dál mluvit?“ Ale divili byste se, že mnohým to tak jasné jako vám není. Snadno se stane, že i stávající pracovníci, kteří s vámi firmu rozbíhali, mohou ztratit ze zřetele cíl, účel a pak se jim dennodenní práce stane otravnou rutinou, o strategii ani nemluvě.

Chcete, aby vaši lidé svou práci ladili se záměry firmy, přemýšleli u toho a tvořili? Dejte jim cíl, účel a strategii. Stejně tak potom kandidáti, rozhlížející se po své příležitosti, ocení společnost, která ví, co a proč chce a ví, jak toho dosáhne. Mezi zaměstnavateli se tak můžete značně odlišit a nadchnout je.

2. Fér ohodnocení, odrážející skutečné výsledky, minimalizuje frustraci a dává naději.

Ať už jsou to „jen“ zaměstnanci, nebo i vaši přátelé, zjistíte, že bez spravedlivého ohodnocení se nevyhnete rozladění a politikaření, které může vést až k nepříjemným odchodům. Definujte jednoduše pro každý post to, co má být tím hodnotným výsledkem, který má přinášet, měřte ho a na základě něj zaměstnance ohodnoťte a dejte mu také vyšší důvěru a zodpovědnost. Pak hned uvidíte, že nebude o čem diskutovat, a frustrace vymizí. Produktivní kandidáti hledají pracovní místo, kde mohou na základě jimi dosažených výsledků v klidu postupovat nebo udržovat svou pozici bez politiky a rozčarování.

3. Vlastní příklad chování a jednání je víc než tisíc pravidel. Když máte i pravidla, musí platit pro všechny.

Je skvělé dát lidem pravidla, nasměrování a pokyny, které je mají přivést k úspěchu. Ale pokud je samo vedení ignoruje, pak bude časem také velmi slabé v jejich prosazování nebo pokud je prosazuje silou a ne příkladem, bude považováno za pokrytecké a časem samo ignorováno. Chcete-li dobré pracovníky, jděte jim příkladem. Toto spíše udrží ty stávající pracovníky a pozitivně prosákne i navenek ke kandidátům.

PERFORMIA-magnet

4. Ve zorganizované firmě je možné dosahovat výsledků efektivně a uspět. Nikdo nechce dělat zbytečnou práci.

Pokud ve společnosti převládá neuspořádanost, chaos a zmatek, není snadné být v dosahování výsledků efektivní a mít z nich náležitou radost. Malý tým to možná zvládne, ale pokud chcete tvořit větší, nebo dokonce velký tým, pak je na místě začít vydatně organizovat. Nikdo, a zejména ne výkonní lidé, nechce dělat zbytečnou, duplicitní práci nebo trávit čas tím, že zjišťuje, kdo má co ve firmě na starosti, kde co najde a jak co funguje. Organizace podpoří váš stávající tým, ale také nadchne kandidáty, kteří právě z chaotické firmy utíkají.

5. Ve firmě nejsou tolerováni lidé, kteří předchozí body nedodržují nebo bojkotují.

I když se zdá, že takový člověk zároveň přináší nemalou produkci, doopravdy to, že tam je a je vedením tolerován, přímo zabraňuje tomu, aby přišel někdo, kdo bude dělat produkci ještě větší a k tomu ještě akceptovat vše, co vaše společnost vytvořila a chce udržet. Nenechte si namluvit, že nemůžete o takovéto jedince přijít, je to největší past. Když ho necháte jít, dáte tím všem ostatním najevo, jakých pracovníků si ceníte a jaké chcete. Spíše pak přijde ten pravý.

Zdroj fotografií: Thinkshock

Udělejte svou firmu magnetem na produktivní kandidáty!

Vyberte si termín workshopu, který vám bude vyhovovat a dejte sbohem neproduktivním kandidátům.
Držíme vám v tom palce a jsme tu proto pro vás. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Proč pokračovat v najímání, když ostatní propouští?


Poslední dobou jsme ve společnosti svědky zajímavého jevu, který můžeme nazvat jako kolektivní chování. To je popisováno jako výrazně odlišné od chování jednotlivce, který se rozhoduje sám za sebe bez vlivu skupiny. Emoce, kterou se vyznačovalo a stále ještě v mnohých ohledech vyznačuje chování společnosti v posledních pár měsících, je strach.

celý článek

Dvě vlastnosti, které mají vliv na vaši sebedůvěru


Během posledních pár měsíců jsme měli možnost pozorovat různé reakce našeho okolí. Někteří lidé měli strach, byli jako opaření, někteří panikařili a dělali rozhodnutí, která s odstupem času byla přinejmenším zbytečná. Jiní se zase až moc „netrápili“ a propásli tím příležitosti a další zas svým přístupem příjemně překvapili a přispěli k lepšímu zvládnutí celé situace. Tohle celé souvisí mimo jiné i se sebedůvěrou. Na čem je taková sebedůvěra lidí postavená a proč ji Češi nemají moc velkou? Možná budete překvapeni.

celý článek

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek