Chcete z firmy udělat ráj pro produktivní a peklo pro neproduktivní? Vylaďte ji!

Když komunikujeme s klienty, kteří se občas, často nebo trvale snaží získat a udržet ty nejlepší pracovníky do svých týmů, zjišťujeme, že ten nejlepší a dlouhodobě nejúspěšnější model je ten, kdy kromě výborného najímacího procesu také vyladí svou firmu a tým tak, aby se stal magnetem právě pro ty, které chtějí přitáhnout a udržet.


Kupodivu to nejsou bonusy, extrémně vysoké platy ani „pohodička“ v práci. Jsou to jiné aspekty, které činí z firmy neodolatelnou. Zde je pět z nich, které jsou dle nás zásadní.

Performia-osobnost

1. S čím se může osoba ztotožnit, to může vzít za své a následovat.


Můžete namítnout: „Vždyť to je jasné, že děláme přesně toto, a je také jasné, že v tom chceme být nejlepší, tak o čem dál mluvit?“ Ale divili byste se, že mnohým to tak jasné jako vám není. Snadno se stane, že i stávající pracovníci, kteří s vámi firmu rozbíhali, mohou ztratit ze zřetele cíl, účel a pak se jim dennodenní práce stane otravnou rutinou, o strategii ani nemluvě.

Chcete, aby vaši lidé svou práci ladili se záměry firmy, přemýšleli u toho a tvořili? Dejte jim cíl, účel a strategii. Stejně tak potom kandidáti, rozhlížející se po své příležitosti, ocení společnost, která ví, co a proč chce a ví, jak toho dosáhne. Mezi zaměstnavateli se tak můžete značně odlišit a nadchnout je.

2. Fér ohodnocení, odrážející skutečné výsledky, minimalizuje frustraci a dává naději.

Ať už jsou to „jen“ zaměstnanci, nebo i vaši přátelé, zjistíte, že bez spravedlivého ohodnocení se nevyhnete rozladění a politikaření, které může vést až k nepříjemným odchodům. Definujte jednoduše pro každý post to, co má být tím hodnotným výsledkem, který má přinášet, měřte ho a na základě něj zaměstnance ohodnoťte a dejte mu také vyšší důvěru a zodpovědnost. Pak hned uvidíte, že nebude o čem diskutovat, a frustrace vymizí. Produktivní kandidáti hledají pracovní místo, kde mohou na základě jimi dosažených výsledků v klidu postupovat nebo udržovat svou pozici bez politiky a rozčarování.

3. Vlastní příklad chování a jednání je víc než tisíc pravidel. Když máte i pravidla, musí platit pro všechny.

Je skvělé dát lidem pravidla, nasměrování a pokyny, které je mají přivést k úspěchu. Ale pokud je samo vedení ignoruje, pak bude časem také velmi slabé v jejich prosazování nebo pokud je prosazuje silou a ne příkladem, bude považováno za pokrytecké a časem samo ignorováno. Chcete-li dobré pracovníky, jděte jim příkladem. Toto spíše udrží ty stávající pracovníky a pozitivně prosákne i navenek ke kandidátům.

PERFORMIA-magnet

4. Ve zorganizované firmě je možné dosahovat výsledků efektivně a uspět. Nikdo nechce dělat zbytečnou práci.

Pokud ve společnosti převládá neuspořádanost, chaos a zmatek, není snadné být v dosahování výsledků efektivní a mít z nich náležitou radost. Malý tým to možná zvládne, ale pokud chcete tvořit větší, nebo dokonce velký tým, pak je na místě začít vydatně organizovat. Nikdo, a zejména ne výkonní lidé, nechce dělat zbytečnou, duplicitní práci nebo trávit čas tím, že zjišťuje, kdo má co ve firmě na starosti, kde co najde a jak co funguje. Organizace podpoří váš stávající tým, ale také nadchne kandidáty, kteří právě z chaotické firmy utíkají.

5. Ve firmě nejsou tolerováni lidé, kteří předchozí body nedodržují nebo bojkotují.

I když se zdá, že takový člověk zároveň přináší nemalou produkci, doopravdy to, že tam je a je vedením tolerován, přímo zabraňuje tomu, aby přišel někdo, kdo bude dělat produkci ještě větší a k tomu ještě akceptovat vše, co vaše společnost vytvořila a chce udržet. Nenechte si namluvit, že nemůžete o takovéto jedince přijít, je to největší past. Když ho necháte jít, dáte tím všem ostatním najevo, jakých pracovníků si ceníte a jaké chcete. Spíše pak přijde ten pravý.

Zdroj fotografií: Thinkshock

Udělejte svou firmu magnetem na produktivní kandidáty!

Vyberte si termín workshopu, který vám bude vyhovovat a dejte sbohem neproduktivním kandidátům.
Držíme vám v tom palce a jsme tu proto pro vás. 


O autorovi článku

Lucie Spáčilová

Již od založení firmy má na starosti vývoj produktů, kvalitu a celkovou expanzi a životaschopnost společnosti. Práci bere jako hru a Performia je tak trochu její dítě.

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek

Rutinér, milovník změn a vedení firmy. Vražedná kombinace, nebo příběh s dobrým koncem?


Sehrané vedení se vzájemným porozuměním i v době krize je úspěšnější nežli nesjednocené vedení, které se dohadovalo už před krizí. To je asi každému nad slunce jasné. Co když máme ale ve vedení dva úspěšné, rozumné manažery, z nichž je ale jeden milovníkem změn a druhý upřednostňuje rutinu a raději nic nemění? Je možné tyhle pohledy na věc sladit tak, aby se firma i se svými lidmi nerozpadla na kousky a oba si o sehraném vedení nemuseli nechat jen zdát? Podívejme se na jeden konkrétní příklad.

celý článek

Mårten Runow: To nejhorší řešení kritické situace je nedělat nic


Marten Runow už poznal příběhy tisíce firem, a proto jsme věděli, že jeho pohled na kritické okamžiky, které mnoho z nich prožívalo a prožívá, nám toto téma osvětlí i z dalšího úhlu. Co má dělat šéf firmy, když se firmě nedaří? Jak v tu chvíli zacházet s lidmi, které má na palubě? Nebo jak má šéf jako někdo, na koho jsou upřeny nejedny oči, ustát stres, který je s takovým obdobím nepochybně spojen? Pojďme si spolu s Martenem Runowem na tyhle otázky odpovědět

celý článek