Gabriela Prudilová: Celý „ozdravný proces“ firmy odstartoval personální audit

Když cítíte, že se ve firmě věci nehýbou tak dobře, jak by mohly, pomůže jen rozhodnutí pustit se do změn, které možná v prvních chvílích nebudou příjemné. Přesně to moc dobře věděli ve firmě působící v oblasti strojírenství SCHUNK Intec s.r.o., jednoho z našich odvážných a úspěšných klientů. Jak to s odstupem času vidí Gabriela Prudilová, která má ve firmě na starosti HR a personalistiku?


Uměla byste pro nezasvěcené shrnout, čím se vaše firma zabývá a jaký je její účel?

Firma SCHUNK Intec s.r.o. je německá firma rodinného charakteru působící v oboru strojírenství. Zabýváme se výrobou a prodejem upínací techniky a uchopovacích systémů. Nabízíme produkty od nejmenších paralelních chapadel až po největší program upínacích čelistí. Našim zákazníkům pomáháme snižovat provozní náklady spojením přesného, flexibilního obrábění obrobků a dynamické automatizace výroby.

Gabriela Prudilová

Gabriela Prudilová

Kolik máte ve firmě zaměstnanců?

Pobočka v České republice má aktuálně 13 zaměstnanců.

Co jste řešili ve chvíli, kdy jste se potkali s naší konzultantkou? Existovalo tam ohledně personálu něco, co vás trápilo?

Elena Sklenářová nás oslovila v době, kdy bylo v naší firmě napjaté období a kdy jsme věděli, že musíme něco udělat, změnit, abychom tento tlak ustáli a posunuli se dopředu. Nicméně jsme nevěděli, co přesně by to mělo být. Celý „ozdravný proces“ odstartoval personální audit. Důležité bylo, že jsme začali „něco“ dělat.

Spolu s ředitelem pobočky panem Ambrožem jste šli na seminář o motivaci a produktivitě a vy jste u nás absolvovala klíčové semináře kompletně – tedy včetně toho, který ukazuje osobnost a naučila jste se vyhodnocovat U-test. Co vás přimělo k tomu na semináře přijít a co bylo to nejsilnější, co vám semináře daly?

V současné době má absolvované všechny tyto semináře i pan Ambrož a přidává se k nám kolega, Aleš Černý, který je na pozici vedoucího obchodního oddělení. Jsem velmi ráda, že je nás víc, protože tak stavíme personální záležitosti na stejných základech, umíme se ptát u pohovorů, učíme se komunikovat se stávajícími zaměstnanci a celkově se vzájemně podporujeme.

Elena u nás provedla personální audit a v podstatě se potvrdily „slabé články“, o kterých jsme to tušili. Bylo potřeba s touto situací začít pracovat. Do roku 2016 si řešil všechny personální záležitosti pan Ambrož sám, ale začátkem roku 2017 svěřil tyto činnosti mně. Nástroje, které využívá Performia, nám přijdou velmi efektivní, proto jsme je chtěli využívat i u nás. Abychom je pochopili a naučili se s nimi správně pracovat, bylo přihlášení se na semináře logickým krokem.

Nyní umíme lépe komunikovat se stávajícími zaměstnanci, motivovat je, vybírat si vhodné nové kolegy a tak dále.


Performia nám dala impuls k tomu, abychom u nás začali personální záležitosti řešit, ukázala nám cestu a stále je naší oporou.

Když byste měla srovnat vaši firmu před tím, než jste potkali nástroje Performia, a teď, jak byste to popsala? Změnilo se něco?

U nás je rozdíl před a po opravdu razantní. Performia nám dala impuls k tomu, abychom u nás začali personální záležitosti řešit, ukázala nám cestu a stále je naší oporou. Začalo to personálním auditem, poté nám chvilku trvalo, než jsme získali odvahu se rozloučit se zaměstnanci, se kterými jsme nebyli spokojení, začali jsme více komunikovat se stávajícími kolegy, vyčistili jsme náš nevelký kolektiv. A teď je více kladen důraz a důležitost na každého jednotlivce a úspěšně rozšiřujeme naše řady o další šikovné kolegy.

Doporučila byste Performii ostatním firmám?

Jednoznačně bych doporučila všem, kteří jsou v podobné situaci, v jaké jsme byli my, ale jistě by byla přínosem i pro ty, kteří si s personálními záležitostmi poradí, ale rádi se stále zlepšují.

Zdroj fotografií: archiv společnosti SCHUNK Intec s.r.o.
Společnost SCHUNK Intec s.r.o.

Chcete se také dozvědět více o online systému Performia?


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Bez sociálních sítí už to v náboru nepůjde. Vážně!


Když se podíváme kolem sebe, je jasné, že sociální sítě hýbou světem. Můžeme to pozorovat v našem běžném životě, spousta aktivit a informací o dění kolem nás se odehrává právě tam. Ano, kvalita těchto informací je mnohdy diskutabilní, ale tak to chodí asi úplně ve všem (vše má své pro a proti). Co víme ale jistě, je, že sílu sociálních sítí nelze popřít – a to ani v oblasti výběru zaměstnanců.

celý článek