Gabriela Prudilová: Celý „ozdravný proces“ firmy odstartoval personální audit

Uměla byste pro nezasvěcené shrnout, čím se vaše firma zabývá a jaký je její účel?

Firma SCHUNK Intec s.r.o. je německá firma rodinného charakteru působící v oboru strojírenství. Zabýváme se výrobou a prodejem upínací techniky a uchopovacích systémů. Nabízíme produkty od nejmenších paralelních chapadel až po největší program upínacích čelistí. Našim zákazníkům pomáháme snižovat provozní náklady spojením přesného, flexibilního obrábění obrobků a dynamické automatizace výroby.

Gabriela Prudilová

Gabriela Prudilová

Kolik máte ve firmě zaměstnanců?

Pobočka v České republice má aktuálně 13 zaměstnanců.

Co jste řešili ve chvíli, kdy jste se potkali s naší konzultantkou? Existovalo tam ohledně personálu něco, co vás trápilo?

Elena Sklenářová nás oslovila v době, kdy bylo v naší firmě napjaté období a kdy jsme věděli, že musíme něco udělat, změnit, abychom tento tlak ustáli a posunuli se dopředu. Nicméně jsme nevěděli, co přesně by to mělo být. Celý „ozdravný proces“ odstartoval personální audit. Důležité bylo, že jsme začali „něco“ dělat.

Spolu s ředitelem pobočky panem Ambrožem jste šli na seminář o motivaci a produktivitě a vy jste u nás absolvovala klíčové semináře kompletně – tedy včetně toho, který ukazuje osobnost a naučila jste se vyhodnocovat U-test. Co vás přimělo k tomu na semináře přijít a co bylo to nejsilnější, co vám semináře daly?

V současné době má absolvované všechny tyto semináře i pan Ambrož a přidává se k nám kolega, Aleš Černý, který je na pozici vedoucího obchodního oddělení. Jsem velmi ráda, že je nás víc, protože tak stavíme personální záležitosti na stejných základech, umíme se ptát u pohovorů, učíme se komunikovat se stávajícími zaměstnanci a celkově se vzájemně podporujeme.

Elena u nás provedla personální audit a v podstatě se potvrdily „slabé články“, o kterých jsme to tušili. Bylo potřeba s touto situací začít pracovat. Do roku 2016 si řešil všechny personální záležitosti pan Ambrož sám, ale začátkem roku 2017 svěřil tyto činnosti mně. Nástroje, které využívá Performia, nám přijdou velmi efektivní, proto jsme je chtěli využívat i u nás. Abychom je pochopili a naučili se s nimi správně pracovat, bylo přihlášení se na semináře logickým krokem.

Nyní umíme lépe komunikovat se stávajícími zaměstnanci, motivovat je, vybírat si vhodné nové kolegy a tak dále.


Performia nám dala impuls k tomu, abychom u nás začali personální záležitosti řešit, ukázala nám cestu a stále je naší oporou.

Když byste měla srovnat vaši firmu před tím, než jste potkali nástroje Performia, a teď, jak byste to popsala? Změnilo se něco?

U nás je rozdíl před a po opravdu razantní. Performia nám dala impuls k tomu, abychom u nás začali personální záležitosti řešit, ukázala nám cestu a stále je naší oporou. Začalo to personálním auditem, poté nám chvilku trvalo, než jsme získali odvahu se rozloučit se zaměstnanci, se kterými jsme nebyli spokojení, začali jsme více komunikovat se stávajícími kolegy, vyčistili jsme náš nevelký kolektiv. A teď je více kladen důraz a důležitost na každého jednotlivce a úspěšně rozšiřujeme naše řady o další šikovné kolegy.

Doporučila byste Performii ostatním firmám?

Jednoznačně bych doporučila všem, kteří jsou v podobné situaci, v jaké jsme byli my, ale jistě by byla přínosem i pro ty, kteří si s personálními záležitostmi poradí, ale rádi se stále zlepšují.

Zdroj fotografií: archiv společnosti SCHUNK Intec s.r.o.

Chcete se také dozvědět více o online systému Performia?


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek