Gabriela Prudilová: Celý „ozdravný proces“ firmy odstartoval personální audit

Uměla byste pro nezasvěcené shrnout, čím se vaše firma zabývá a jaký je její účel?

Firma SCHUNK Intec s.r.o. je německá firma rodinného charakteru působící v oboru strojírenství. Zabýváme se výrobou a prodejem upínací techniky a uchopovacích systémů. Nabízíme produkty od nejmenších paralelních chapadel až po největší program upínacích čelistí. Našim zákazníkům pomáháme snižovat provozní náklady spojením přesného, flexibilního obrábění obrobků a dynamické automatizace výroby.

Gabriela Prudilová

Gabriela Prudilová

Kolik máte ve firmě zaměstnanců?

Pobočka v České republice má aktuálně 13 zaměstnanců.

Co jste řešili ve chvíli, kdy jste se potkali s naší konzultantkou? Existovalo tam ohledně personálu něco, co vás trápilo?

Elena Sklenářová nás oslovila v době, kdy bylo v naší firmě napjaté období a kdy jsme věděli, že musíme něco udělat, změnit, abychom tento tlak ustáli a posunuli se dopředu. Nicméně jsme nevěděli, co přesně by to mělo být. Celý „ozdravný proces“ odstartoval personální audit. Důležité bylo, že jsme začali „něco“ dělat.

Spolu s ředitelem pobočky panem Ambrožem jste šli na seminář o motivaci a produktivitě a vy jste u nás absolvovala klíčové semináře kompletně – tedy včetně toho, který ukazuje osobnost a naučila jste se vyhodnocovat U-test. Co vás přimělo k tomu na semináře přijít a co bylo to nejsilnější, co vám semináře daly?

V současné době má absolvované všechny tyto semináře i pan Ambrož a přidává se k nám kolega, Aleš Černý, který je na pozici vedoucího obchodního oddělení. Jsem velmi ráda, že je nás víc, protože tak stavíme personální záležitosti na stejných základech, umíme se ptát u pohovorů, učíme se komunikovat se stávajícími zaměstnanci a celkově se vzájemně podporujeme.

Elena u nás provedla personální audit a v podstatě se potvrdily „slabé články“, o kterých jsme to tušili. Bylo potřeba s touto situací začít pracovat. Do roku 2016 si řešil všechny personální záležitosti pan Ambrož sám, ale začátkem roku 2017 svěřil tyto činnosti mně. Nástroje, které využívá Performia, nám přijdou velmi efektivní, proto jsme je chtěli využívat i u nás. Abychom je pochopili a naučili se s nimi správně pracovat, bylo přihlášení se na semináře logickým krokem.

Nyní umíme lépe komunikovat se stávajícími zaměstnanci, motivovat je, vybírat si vhodné nové kolegy a tak dále.


Performia nám dala impuls k tomu, abychom u nás začali personální záležitosti řešit, ukázala nám cestu a stále je naší oporou.

Když byste měla srovnat vaši firmu před tím, než jste potkali nástroje Performia, a teď, jak byste to popsala? Změnilo se něco?

U nás je rozdíl před a po opravdu razantní. Performia nám dala impuls k tomu, abychom u nás začali personální záležitosti řešit, ukázala nám cestu a stále je naší oporou. Začalo to personálním auditem, poté nám chvilku trvalo, než jsme získali odvahu se rozloučit se zaměstnanci, se kterými jsme nebyli spokojení, začali jsme více komunikovat se stávajícími kolegy, vyčistili jsme náš nevelký kolektiv. A teď je více kladen důraz a důležitost na každého jednotlivce a úspěšně rozšiřujeme naše řady o další šikovné kolegy.

Doporučila byste Performii ostatním firmám?

Jednoznačně bych doporučila všem, kteří jsou v podobné situaci, v jaké jsme byli my, ale jistě by byla přínosem i pro ty, kteří si s personálními záležitostmi poradí, ale rádi se stále zlepšují.

Zdroj fotografií: archiv společnosti SCHUNK Intec s.r.o.

Chcete se také dozvědět více o online systému Performia?


O autorovi článku

Barbora Hartmannová

Bára je kreativec v pravém slova smyslu a s nadšením se vrhá do nových nápadů. Zároveň má skvělý "marketingový čuch" na to, co nejvíce funguje, a schopnost to držet a nepustit. Jako někdo, kdo nese PR firmy, je absolutně na svém místě, protože Báru není možné nemít rád. Připravuje třeba časopis Dobrodružství personalistiky nebo články pro média a pravidelně vás seznamuje s tím, co je u nás nového.

Z PRAXE: Proč a jak sestavují úspěšné firmy personální strategii


Tentokrát jsme naše klienty vyzpovídali ohledně toho, jak to mají ve firmách s personální strategií a co je na té strategii vlastně tak podstatného. Najdete v tom inspiraci i pro sebe?

celý článek

PŘÍKLAD Z PRAXE: Správný inzerát je pořád základ


Nízká nezaměstnanost se nás neustále snaží přesvědčovat o tom, že lidé nejsou. Ale jak kdysi řekl zakladatel Performie  Marten Runow: „Nemusí vás zajímat, zda je nezaměstnanost 10 % nebo 2 %, stějnětejně primárně stojíte o ty, kteří tu práci mají.“ A to je rozhodně něco, pod co se osobně ráda podepíšu. Lidi prostě jsou, jen je třeba k nim hledat ty správné cesty a vědět, jak je oslovit.

celý článek

EVA SVOBODOVÁ: Řeči nemají cenu, důležité jsou výstupy


Již od roku 2006 stojí jako generální ředitelka v čele Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Během jejího působení asociace pomohla nemalému množství českých firem prosadit jejich zájmy a třeba i přežít. Spolu s Karlem Havlíčkem, současným vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu a bývalým předsedou asociace, vybudovali z AMSP ČR silnou značku, která budí respekt nejen u podnikatelů, ale také u vlády.

celý článek

Proč někdy i ty nejmodernější motivační nástroje nefungují?


Na současnou napjatou situaci na trhu práce už si stěžovat nemůžeme. Pokud jste jako firma ještě stále nezačali pracovat na konkrétních strategiích, změnách a inovacích tak, abyste se přizpůsobili této době, pravděpodobně jste propásli spoustu dobrých příležitostí. Ve kterých třech oblastech se firmy za poslední roky nejvíce posunuly a proč některé inovace nezafungovaly a nezafungují ani v budoucnu, i kdybyste se rozkrájeli?

celý článek