INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty

Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Když se na to podíváme očima běžného uživatele sociálních sítí, můžeme pozorovat, že je několikrát za den vystaven neskutečnému množství informací. Aby se v tomto množství informací zorientoval, začne se soustředit na fotky, obrázky a videa, protože ty v první řadě upoutají jeho pozornost.

A jak už možná správně hádáte, je třeba tomuto trendu přizpůsobit i pracovní inzeráty. Obrázkové inzeráty a náborová videa jsou nástroje, které mohou zvýšit odezvu na vámi obsazované pozice. Při tvorbě těchto inzerátů je třeba mít v hlavě jednu věc – udržet sdělení v jednoduchosti a být struční. Účelem obrázkového inzerátu či náborového videa není uchazečům říct vše, ale pouze upoutat jejich pozornost natolik, že kliknou na odkaz, a přečtou si celý klasický inzerát na vašich webových stránkách či pracovním portálu.
 

A jak takový originální obrázkový inzerát může vypadat?

Zde společnost Účetnictví on-line lákala programátory na možnost najít si v převážně dámském kolektivu nevěstu.
Zdroj: www.uol.cz

Tady zase společnost O2 ukázala přímo tým, který nový vedoucí pracovník bude vést. Velmi chytré!
Zdroj: www.o2.cz

Náborová videa

A co se týče náborových videí, platí tu stejné pravidlo jako u obrázkových inzerátů – tedy pravidlo „méně je někdy více“. Držte se toho, co je pro vás typické, tedy nehrajte si na něco, co nejste, a neslibujte kandidátům to, co nemůžete dodržet. A zaměřte se spíše na pozitiva práce u vás a na klady dané pozice, stejně jako to udělala třeba nezisková organizace Člověk v tísni.

Tvorba obrázkových inzerátů a náborových videí určitě zabere nějaký čas, který často nemáme, a navíc je to určité vybočení z komfortní zóny toho, co známe. Ale je to něco, čím se stále ještě můžeme odlišit od konkurence a v obrovské hromadě nabídek práce opravdu zaujmout. Takže tomu dejte šanci a nebojte se popustit uzdu své fantazii. Máme vyzkoušené, že to funguje.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Když se v náboru nedaří, většinou je to proto, že jste špatně začali


Umíte si představit, že uděláte 2 500 výběrových řízení a v každém z nich jste maximálně soustředění na to, aby se vše povedlo a na konci jste měli produktivního a loajálního nováčka do týmu? V české Performii za sebou máme “výběrek” už také dlouhou řádku, ale určitě většinu neudělal jeden člověk. O kom je řeč? O šéfovi norské pobočky společnosti Performia Ivaru Bruvollovi, který začal pomáhat firmám v najímání přesně před třiceti lety. A protože má tolik zkušeností, byl pro pohled zvenčí ideálním kandidátem.

celý článek

Značka zaměstnavatele bez živých sociálních sítí? To je bláznovství!


Je možné, že jste si na našich stránkách už o „employer branding“ (budování značky zaměstnavatele) něco přečetli. Jak ale souvisí s náborem a přitahováním kvalitních zaměstnanců a proč je naprosto pošetilé nebýt v dnešní době aktivní na sociálních sítích? A na co si dát na sociálních sítích pozor a kde brát pořád inspiraci pro nové a nové příspěvky?

celý článek

Dvě ingredience, bez kterých se dobrý personalista na pohovoru neobejde


Dobrá komunikace je základ všeho. Lidé spolu mluví dennodenně. Ptáme se, odpovídáme a zároveň posloucháme. Někdy se ale stává, že sice slyšíme, co nám ten druhý říká, ale nevnímáme. Při povídání s přáteli to není tak zásadní problém. Ten nastává až ve chvíli, kdy například máte pohovory.

celý článek

TÝM TEST: Jak zvládnout každou náročnou situaci?


Ať už jste teď, nebo v budoucnu budete v nějaké náročné situaci, vždy myslete na to, že řešení existuje. A abyste se z toho rychleji vymotali, připravili jsme pro vás takový zjednodušený testík, který vás dovede k tomu správnému řešení. A je vám asi jasné, že je opět spojen s vaším týmem a lidmi, které ve firmě máte.

celý článek