INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty

Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Když se na to podíváme očima běžného uživatele sociálních sítí, můžeme pozorovat, že je několikrát za den vystaven neskutečnému množství informací. Aby se v tomto množství informací zorientoval, začne se soustředit na fotky, obrázky a videa, protože ty v první řadě upoutají jeho pozornost.

A jak už možná správně hádáte, je třeba tomuto trendu přizpůsobit i pracovní inzeráty. Obrázkové inzeráty a náborová videa jsou nástroje, které mohou zvýšit odezvu na vámi obsazované pozice. Při tvorbě těchto inzerátů je třeba mít v hlavě jednu věc – udržet sdělení v jednoduchosti a být struční. Účelem obrázkového inzerátu či náborového videa není uchazečům říct vše, ale pouze upoutat jejich pozornost natolik, že kliknou na odkaz, a přečtou si celý klasický inzerát na vašich webových stránkách či pracovním portálu.
 

A jak takový originální obrázkový inzerát může vypadat?

Zde společnost Účetnictví on-line lákala programátory na možnost najít si v převážně dámském kolektivu nevěstu.
Zdroj: www.uol.cz

Tady zase společnost O2 ukázala přímo tým, který nový vedoucí pracovník bude vést. Velmi chytré!
Zdroj: www.o2.cz

Náborová videa

A co se týče náborových videí, platí tu stejné pravidlo jako u obrázkových inzerátů – tedy pravidlo „méně je někdy více“. Držte se toho, co je pro vás typické, tedy nehrajte si na něco, co nejste, a neslibujte kandidátům to, co nemůžete dodržet. A zaměřte se spíše na pozitiva práce u vás a na klady dané pozice, stejně jako to udělala třeba nezisková organizace Člověk v tísni.

Tvorba obrázkových inzerátů a náborových videí určitě zabere nějaký čas, který často nemáme, a navíc je to určité vybočení z komfortní zóny toho, co známe. Ale je to něco, čím se stále ještě můžeme odlišit od konkurence a v obrovské hromadě nabídek práce opravdu zaujmout. Takže tomu dejte šanci a nebojte se popustit uzdu své fantazii. Máme vyzkoušené, že to funguje.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek

Nábor v krizi? Změňte přístup ke kandidátům


Ať už potřebujete doplnit tým o jednoho schopného člověka, nebo se pouštíte do rozsáhlého najímání, vždy potřebujete být efektivní a úspěšní. Nikdo patrně nestojí o dlouhé a drahé výběrové řízení, dlouhé a drahé zaškolování, dlouhé a drahé propouštění, aby později začal znovu od nuly. Změnila současná doba nějak charakteristiku uchazečů? A jak být dnes maximálně efektivní a úspěšný v oblasti náboru?

celý článek