INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty
Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?
Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Když se na to podíváme očima běžného uživatele sociálních sítí, můžeme pozorovat, že je několikrát za den vystaven neskutečnému množství informací. Aby se v tomto množství informací zorientoval, začne se soustředit na fotky, obrázky a videa, protože ty v první řadě upoutají jeho pozornost.
A jak už možná správně hádáte, je třeba tomuto trendu přizpůsobit i pracovní inzeráty. Obrázkové inzeráty a náborová videa jsou nástroje, které mohou zvýšit odezvu na vámi obsazované pozice. Při tvorbě těchto inzerátů je třeba mít v hlavě jednu věc – udržet sdělení v jednoduchosti a být struční. Účelem obrázkového inzerátu či náborového videa není uchazečům říct vše, ale pouze upoutat jejich pozornost natolik, že kliknou na odkaz, a přečtou si celý klasický inzerát na vašich webových stránkách či pracovním portálu.
A jak takový originální obrázkový inzerát může vypadat?

Zde společnost Účetnictví on-line lákala programátory na možnost najít si v převážně dámském kolektivu nevěstu.
Zdroj: www.uol.cz

Tady zase společnost O2 ukázala přímo tým, který nový vedoucí pracovník bude vést. Velmi chytré!
Zdroj: www.o2.cz
Náborová videa
A co se týče náborových videí, platí tu stejné pravidlo jako u obrázkových inzerátů – tedy pravidlo „méně je někdy více“. Držte se toho, co je pro vás typické, tedy nehrajte si na něco, co nejste, a neslibujte kandidátům to, co nemůžete dodržet. A zaměřte se spíše na pozitiva práce u vás a na klady dané pozice, stejně jako to udělala třeba nezisková organizace Člověk v tísni.
Tvorba obrázkových inzerátů a náborových videí určitě zabere nějaký čas, který často nemáme, a navíc je to určité vybočení z komfortní zóny toho, co známe. Ale je to něco, čím se stále ještě můžeme odlišit od konkurence a v obrovské hromadě nabídek práce opravdu zaujmout. Takže tomu dejte šanci a nebojte se popustit uzdu své fantazii. Máme vyzkoušené, že to funguje.
Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?
Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů.
Další články
Nejčastější překážky na cestě k objevení talentu
Není tak úplně jednoduché objevit svůj talent. To, v čem jsme opravdu dobří, co nám sedí a v čem můžeme dosahovat skvělých výsledků s relativně malou námahou. Když se nám to podaří, je to skvělé. Pak se totiž při tom, co děláme, i bavíme a máme z toho požitek. Jak s takovým objevováním pomoct ostatním a mít tak tým lidí, kteří jsou na správném místě?
celý článekPřehled klíčových změn v zákoníku práce: Na co se připravit v roce 2025
Rok 2025 přinese několik změn v zákoníku práce, které mají za cíl zjednodušit administrativní procesy a zvýšit flexibilitu pracovních vztahů. Díky Petře Kubáčové z Accace Legal s.r.o. jsme připravili článek, který přináší přehled nejvýznamnějších změn, které nás čekají od ledna 2025, a zejména navrhovaných úprav, které se (k 1.12.2024) stále nacházejí v legislativním procesu.
celý článekDANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší
Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.
celý článekTéměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO
Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.
celý článek