INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty
Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?
Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Když se na to podíváme očima běžného uživatele sociálních sítí, můžeme pozorovat, že je několikrát za den vystaven neskutečnému množství informací. Aby se v tomto množství informací zorientoval, začne se soustředit na fotky, obrázky a videa, protože ty v první řadě upoutají jeho pozornost.
A jak už možná správně hádáte, je třeba tomuto trendu přizpůsobit i pracovní inzeráty. Obrázkové inzeráty a náborová videa jsou nástroje, které mohou zvýšit odezvu na vámi obsazované pozice. Při tvorbě těchto inzerátů je třeba mít v hlavě jednu věc – udržet sdělení v jednoduchosti a být struční. Účelem obrázkového inzerátu či náborového videa není uchazečům říct vše, ale pouze upoutat jejich pozornost natolik, že kliknou na odkaz, a přečtou si celý klasický inzerát na vašich webových stránkách či pracovním portálu.
A jak takový originální obrázkový inzerát může vypadat?

Zde společnost Účetnictví on-line lákala programátory na možnost najít si v převážně dámském kolektivu nevěstu.
Zdroj: www.uol.cz

Tady zase společnost O2 ukázala přímo tým, který nový vedoucí pracovník bude vést. Velmi chytré!
Zdroj: www.o2.cz
Náborová videa
A co se týče náborových videí, platí tu stejné pravidlo jako u obrázkových inzerátů – tedy pravidlo „méně je někdy více“. Držte se toho, co je pro vás typické, tedy nehrajte si na něco, co nejste, a neslibujte kandidátům to, co nemůžete dodržet. A zaměřte se spíše na pozitiva práce u vás a na klady dané pozice, stejně jako to udělala třeba nezisková organizace Člověk v tísni.
Tvorba obrázkových inzerátů a náborových videí určitě zabere nějaký čas, který často nemáme, a navíc je to určité vybočení z komfortní zóny toho, co známe. Ale je to něco, čím se stále ještě můžeme odlišit od konkurence a v obrovské hromadě nabídek práce opravdu zaujmout. Takže tomu dejte šanci a nebojte se popustit uzdu své fantazii. Máme vyzkoušené, že to funguje.
Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?
Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů.
Další články
MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup
Když se řekne „korporát“, nemálo z nás si kromě benefitů a dobrého zápisu do životopisu vybaví i nemožnost věci flexibilně měnit, hromadu procesů a směrnic nebo malý zájem o názory jednotlivce. Ale když se řekne Wienerberger s.r.o., napadne mě téměř přesný opak. Více jsem si o tom všem povídala s country HR manažerkou firmy s více než tisícovkou zaměstnanců Markétou Souhradovou. Jsem zvědavá, co si o korporátech budete po přečtení myslet vy.
celý článekALŽBĚTA TRUPAROVÁ: Pocitům při návratu domů z náročné mise se nic nevyrovná
Personální a finanční manažerka Lékařů bez hranic Alžběta Truparová má za sebou devět misí. Působila v různých zemích, od Mexika, Ukrajiny a Iráku až po Súdán nebo Jemen. Samotných lékařů či zdravotnických pozic je v organizaci, která poskytuje zdravotnickou a humanitární pomoc v konfliktních oblastech, po přírodních katastrofách a při epidemiích, asi jen polovina. Bez odborníků v oblasti lidských zdrojů, financí, zásobování a bez dalších technických profesí by se totiž projekty ve více než sedmdesáti zemích světa neobešly.
celý článekVERONIKA KALLAUSCHOVÁ: Když je někdo produktivní a chce, vše ho naučíme
Představte si firmu plnou techniků. Máte? A teď si představte drobnou mladou holčinu, která rozhoduje o jejich přijetí do firmy, zaškolování a progresu. Jestli se vám to aspoň trochu povedlo, pak máte obrázek společnosti Backbone s.r.o. a její personalistky Veroniky Kallauschové, která je sama živým důkazem toho, že zdání klame a předsudky je lepší raději hodit do koše.
celý článekZtracená generace nebo skrytý potenciál? Co s dětmi, které se nedostaly na střední
Nadcházející generace, která právě skončila základní školu, se ocitá v obtížné situaci. Mnoho z nich se totiž z důvodu nedostatku kapacit nedostalo na střední školy s maturitou, což jim odepře možnost získat tradiční vysokoškolské vzdělání. Na trhu práce se tak v budoucnu objeví značné množství mladých lidí, kteří nebudou disponovat vysokoškolskými tituly. Tento vývoj vyvolává otázku: Není na čase změnit náš pohled na důležitost dosaženého vzdělání?
celý článek