INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty

Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Když se na to podíváme očima běžného uživatele sociálních sítí, můžeme pozorovat, že je několikrát za den vystaven neskutečnému množství informací. Aby se v tomto množství informací zorientoval, začne se soustředit na fotky, obrázky a videa, protože ty v první řadě upoutají jeho pozornost.

A jak už možná správně hádáte, je třeba tomuto trendu přizpůsobit i pracovní inzeráty. Obrázkové inzeráty a náborová videa jsou nástroje, které mohou zvýšit odezvu na vámi obsazované pozice. Při tvorbě těchto inzerátů je třeba mít v hlavě jednu věc – udržet sdělení v jednoduchosti a být struční. Účelem obrázkového inzerátu či náborového videa není uchazečům říct vše, ale pouze upoutat jejich pozornost natolik, že kliknou na odkaz, a přečtou si celý klasický inzerát na vašich webových stránkách či pracovním portálu.
 

A jak takový originální obrázkový inzerát může vypadat?

Zde společnost Účetnictví on-line lákala programátory na možnost najít si v převážně dámském kolektivu nevěstu.
Zdroj: www.uol.cz

Tady zase společnost O2 ukázala přímo tým, který nový vedoucí pracovník bude vést. Velmi chytré!
Zdroj: www.o2.cz

Náborová videa

A co se týče náborových videí, platí tu stejné pravidlo jako u obrázkových inzerátů – tedy pravidlo „méně je někdy více“. Držte se toho, co je pro vás typické, tedy nehrajte si na něco, co nejste, a neslibujte kandidátům to, co nemůžete dodržet. A zaměřte se spíše na pozitiva práce u vás a na klady dané pozice, stejně jako to udělala třeba nezisková organizace Člověk v tísni.

Tvorba obrázkových inzerátů a náborových videí určitě zabere nějaký čas, který často nemáme, a navíc je to určité vybočení z komfortní zóny toho, co známe. Ale je to něco, čím se stále ještě můžeme odlišit od konkurence a v obrovské hromadě nabídek práce opravdu zaujmout. Takže tomu dejte šanci a nebojte se popustit uzdu své fantazii. Máme vyzkoušené, že to funguje.

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Z PRAXE: Jak vidí české firmy budoucnost nejen v oblasti HR


Nikdy jsme nezažili tak intenzivní využití moderních technologií a internetu jako v době „koronavirové krize“. Jak to ovlivnilo a ovlivní české firmy a jak v budoucnu udržet krok nejen v oblasti personální takovým způsobem, abychom nebyli překvapeni? Na to jsme se podívali s těmi, kteří to zažívají přímo v praxi.

celý článek

Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?


V poslední době se u firem čím dál častěji setkáváme s úvahami o zkrácené pracovní době pro zaměstnance. Několik z nich už se do toho rovnou v praxi pustilo. Otázkou ale je, komu to ve výsledku doopravdy pomohlo – pracovitým tahounům nebo těm, kteří se ani před tím moc nepředřeli?

celý článek

Mårten Runow: Novodobý HR manažer by se měl zaměřit na produktivitu personálu


Mårten Runow zakladatelem společnosti Performia International působící ve Švédsku se snaží vnášet do oblasti HR zdravý rozum. Letos v květnu přijel do Prahy na konferenci Moderní trendy HR a hovořil o tom, jak uplynulé roky změnily práci v HR a o tom, jaká bude budoucnost HR a jaké místo v ní zaujme tzv. Personnel Productivity Management™.

celý článek

6 nejčastějších chyb, které děláme při onboardingu


Proces etablování nováčka na nový post, moderně nazývaný onboarding, je velmi klíčové období nejen pro samotného pracovníka, ale i pro celou firmu. V době, kdy firmám často chybí pracovní síla, jsou současní pracovníci mnohokrát přetěžovaní a čekají na nového člena týmu jako na spásu.

celý článek