Zkrácená pracovní doba. Krok k efektivitě, nebo do pekel?
V poslední době se u firem čím dál častěji setkáváme s úvahami o zkrácené pracovní době pro zaměstnance. Několik z nich už se do toho rovnou v praxi pustilo. Otázkou ale je, komu to ve výsledku doopravdy pomohlo – pracovitým tahounům nebo těm, kteří se ani před tím moc nepředřeli?
celý článekBÝT, DĚLAT a MÍT aneb klíčové rysy personalisty
Mnoho šéfů firem vnímá personalistu jako administrátora, který má za zákonnou povinnost vyřizovat pracovní smlouvy, nástupy a odchody zaměstnanců a hlášení změn týkajících se personálu na příslušné úřady. Ale co dál? Tady většinou nápady končí.
celý článekI váš přístup k výběrovému řízení může ovlivnit jeho (ne)úspěch
Nedávno jsme obsazovali technické pozice ve dvou různých firmách. Pozice byly poměrně podobné, co se náplně práce týká, a obě firmy jsou z oblasti stavebnictví – člověk by řekl: „je to skoro stejné, můžeme očekávat podobný výsledek“. A přesto to tak vůbec nebylo.
celý článekJak velkou váhu máme dnes přikládat životopisům?
V současnosti můžeme pozorovat, že většina kandidátů své životopisy obohacuje o různé další skutečnosti, jako je například osobnostní charakteristika, fotografie, prezentace profesních cílů a podobně. Jak velkou váhu tedy přikládat životopisu?
celý článekZnalosti? Skvělé! Ale co když chybí něco zásadního?
Jak rozpoznat, zda kandidát, který má potřebné znalosti a kompetence pro výkon dané pozice, bude pro firmu skutečně přínosem?
celý článekDůležitost referencí aneb důvěřuj, ale prověřuj
V dnešní době internetu, kdy jsou kandidáti soustavně vzděláváni v tom, jak úspěšně působit na výběrovém řízení, není právě jednoduché efektivně oddělit „zrno od plev“ a vybrat z většinou vysokého počtu uchazečů „toho pravého“.
celý článek