Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?

minulém článku jsme se zaměřili na to, zda vůbec mít firemní stránky na sociálních sítích. Naším doporučením bylo, abyste si mezi zaměstnanci a cílovou skupinou potenciálních uchazečů udělali průzkum, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Díky tomu už možná teď víte, na jaké komunikační kanály se zaměřit při lákání nových kolegů do vaší společnosti.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ve chvíli, kdy víme, kde s prezentací začít, je na pořadu dne se zaměřit na samotné představení firmy. Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb.

Dost často se setkávám s tím, že firma pod „nánosem“ hezky znějících marketingových sloganů ztrácí body u potenciálních zaměstnanců, ti si totiž často pod slovy sloganů nedokáží nic moc představit. Nebo jsou jejich prezentace dokonce v cizím jazyce, ačkoli jejich potenciální zaměstnanci nemusí nutně být na danou pozici jazykově vybaveni. Spíše se tedy firmy zaměřují na to, aby to vypadalo hezky, než na to, aby to bylo srozumitelné pro cílovou skupinu (v našem případě potenciální zaměstnance).

Čemu se na sociálních sítích raději vyhnout
 

Doporučuji se tedy při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout tomuto:

  • Neustále se opakujícím frázím a klišé typu „zavedená stabilní firma s dlouholetou tradicí“ nebo „dynamicky se rozvíjející společnost“. Tyto otřepané výrazy spíše lidi odrazují, než že by je nadchly.
  • Cizím či odborným výrazům, kterým veřejnost nemusí příliš rozumět. Pokud si totiž dotyčný člověk nedokáže pod uvedeným slovem nic představit, vyvolá to v něm další nezodpovězené dotazy vůči vaší společnosti a může ho to odradit od reakce na váš inzerát. Minimálně to sníží zájem o vaši firmu.
  • Marketingovým sloganům, které možná znějí honosně, ale jsou prázdné bez možnosti si pod nimi něco představit. Je třeba si uvědomit, že prezentací na sociálních sítích chci v daný okamžik zaujmout potenciální zaměstnance – ne zákazníky.
  • Prezentaci v cizím jazyce. Zvláště pokud vaše cílová skupina pracovníků daný jazyk vůbec k denní práci potřebovat nebude a vaše firma není mezinárodního ražení, kde všichni mezi sebou mluví třeba anglicky. Spoustu lidí toto opět může zbytečně odradit.

Ale na co se tedy zaměřit?

Už víte, čemu se při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout. Co ale naopak dělat, abyste zaujali ty správné a kvalitní potenciální zaměstnance?

  • V jednoduchosti je krása, takže při tvoření prezentace firmy se zeptejte sami sebe: „Pochopilo by toto desetileté dítě?“ To vám pomůže se vyvarovat třeba právě cizích výrazů či prázdných frází.
  • Zaměřujte se na to, čím váš produkt či služba zákazníkovi pomáhají, nebo jim ukažte, kde se s vaším produktem mohou lidé běžně potkat (pokud je to možné). Lidé, kteří jsou chtějí smysluplnou práci a zajímá je třeba právě váš obor toto určitě ocení a bude to na ně působit jako magnet.
  • Nejde to vyjádřit slovy? Pak natočte jednoduché video třeba jen na mobil či ukazujte fotografie vašich produktů. Obrázek někdy řekne více, než tisíc slov.

Srozumitelnost a autentičnost určitě vaši potenciální zaměstnanci ocení mnohem více, než nic neříkající fráze. Mějte také na paměti, že do značné míry stylem prezentace firmy ovlivňujete i to, kdo se k vám nakonec bude hlásit. Ostatně dobře to vystihuje jednoduché pořekadlo: „Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá."

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

LUCIE SPÁČILOVÁ: Chci dosáhnout toho, aby byla práce obecně vnímána jako pozitivní součást života


Tento rozhovor vyšel ve výročním čísle našeho časopisu. Běžně se u nás můžete setkat s úspěšnou osobností z praxe českých firem, která příkladně ukazuje, kam až je možné to dotáhnout. Pro jubilejní číslo časopisu jsme se rozhodli udělat tento rozhovor s Lucií Spáčilovou, ředitelkou Performie.

celý článek

ROMAN ŠEBELA: Díky personalistce mám čas na strategii a firma více zakázek


Představte si šéfa firmy, který má tolik energie, že dokáže pracovat za tři a vést firmu s miliardovými obraty. A představte si okamžik, kdy přijde na to, že musí něco změnit, aby se neudřel a měl stále chuť firmu posouvat dál. Je vám to povědomé? Možná bychom tohle mohli říct o každém, kdo se někdy pustil do podnikání a začalo se mu dařit. Jak se na to ale dívá Roman Šebela z developerské společnosti MIG s.r.o.?

celý článek

7 tipů, jak zvládnout zpětnou vazbu


Existuje mnoho tipů a rad na téma zpětné vazby, pravidelných rozhovorů a celkově k práci se zaměstnanci. Cílem je většinou jejich větší angažovanost, loajalita a zodpovědnost. Ať už jsou nástroje nebo postupy sebevíc sofistikované, pokud nejsou absolutní základy v pořádku, je to k ničemu.  Mnoho úsilí a veliká snaha vytvořit efekt a na konci rozpaky. Nikdo z toho nebude mít ve finále radost ani užitek.

celý článek

Personalista ve firmě: Zbytečný luxus, nebo největší výhra?


Odpověď na častou otázku „Jak velká firma už má mít personalistu nebo HR oddělení?“ může poskytnout analýza více oblastí firmy. Na tuto otázku i mnoho dalších se v následující, článku zaměřila Lucie Spáčilová. 

celý článek