Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?

minulém článku jsme se zaměřili na to, zda vůbec mít firemní stránky na sociálních sítích. Naším doporučením bylo, abyste si mezi zaměstnanci a cílovou skupinou potenciálních uchazečů udělali průzkum, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Díky tomu už možná teď víte, na jaké komunikační kanály se zaměřit při lákání nových kolegů do vaší společnosti.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ve chvíli, kdy víme, kde s prezentací začít, je na pořadu dne se zaměřit na samotné představení firmy. Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb.

Dost často se setkávám s tím, že firma pod „nánosem“ hezky znějících marketingových sloganů ztrácí body u potenciálních zaměstnanců, ti si totiž často pod slovy sloganů nedokáží nic moc představit. Nebo jsou jejich prezentace dokonce v cizím jazyce, ačkoli jejich potenciální zaměstnanci nemusí nutně být na danou pozici jazykově vybaveni. Spíše se tedy firmy zaměřují na to, aby to vypadalo hezky, než na to, aby to bylo srozumitelné pro cílovou skupinu (v našem případě potenciální zaměstnance).

Čemu se na sociálních sítích raději vyhnout
 

Doporučuji se tedy při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout tomuto:

  • Neustále se opakujícím frázím a klišé typu „zavedená stabilní firma s dlouholetou tradicí“ nebo „dynamicky se rozvíjející společnost“. Tyto otřepané výrazy spíše lidi odrazují, než že by je nadchly.
  • Cizím či odborným výrazům, kterým veřejnost nemusí příliš rozumět. Pokud si totiž dotyčný člověk nedokáže pod uvedeným slovem nic představit, vyvolá to v něm další nezodpovězené dotazy vůči vaší společnosti a může ho to odradit od reakce na váš inzerát. Minimálně to sníží zájem o vaši firmu.
  • Marketingovým sloganům, které možná znějí honosně, ale jsou prázdné bez možnosti si pod nimi něco představit. Je třeba si uvědomit, že prezentací na sociálních sítích chci v daný okamžik zaujmout potenciální zaměstnance – ne zákazníky.
  • Prezentaci v cizím jazyce. Zvláště pokud vaše cílová skupina pracovníků daný jazyk vůbec k denní práci potřebovat nebude a vaše firma není mezinárodního ražení, kde všichni mezi sebou mluví třeba anglicky. Spoustu lidí toto opět může zbytečně odradit.

Ale na co se tedy zaměřit?

Už víte, čemu se při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout. Co ale naopak dělat, abyste zaujali ty správné a kvalitní potenciální zaměstnance?

  • V jednoduchosti je krása, takže při tvoření prezentace firmy se zeptejte sami sebe: „Pochopilo by toto desetileté dítě?“ To vám pomůže se vyvarovat třeba právě cizích výrazů či prázdných frází.
  • Zaměřujte se na to, čím váš produkt či služba zákazníkovi pomáhají, nebo jim ukažte, kde se s vaším produktem mohou lidé běžně potkat (pokud je to možné). Lidé, kteří jsou chtějí smysluplnou práci a zajímá je třeba právě váš obor toto určitě ocení a bude to na ně působit jako magnet.
  • Nejde to vyjádřit slovy? Pak natočte jednoduché video třeba jen na mobil či ukazujte fotografie vašich produktů. Obrázek někdy řekne více, než tisíc slov.

Srozumitelnost a autentičnost určitě vaši potenciální zaměstnanci ocení mnohem více, než nic neříkající fráze. Mějte také na paměti, že do značné míry stylem prezentace firmy ovlivňujete i to, kdo se k vám nakonec bude hlásit. Ostatně dobře to vystihuje jednoduché pořekadlo: „Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá."

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

Slovník pojmů z oblasti HR


Protože chceme, abyste se v moderní „džungli“ pojmů neztratili, připravili jsme pro vás slovníček pojmů z oblasti personalistiky.

celý článek

Jak na náborové video?


Podle průzkumů vnímáme až 80 % všech informací zrakem a 94 % lidí si pamatuje obrázek lépe než text. A v době, kdy světem vládnou Youtubeři a Insta stories (krátká videa na sociální síti Instagram), je více než jasné, že díky náborovým videím můžeme velmi efektivně oslovit požadovanou cílovou skupinu. Jak konkrétně mohou taková videa pomoci náboru?

celý článek

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek