Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?

minulém článku jsme se zaměřili na to, zda vůbec mít firemní stránky na sociálních sítích. Naším doporučením bylo, abyste si mezi zaměstnanci a cílovou skupinou potenciálních uchazečů udělali průzkum, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Díky tomu už možná teď víte, na jaké komunikační kanály se zaměřit při lákání nových kolegů do vaší společnosti.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ve chvíli, kdy víme, kde s prezentací začít, je na pořadu dne se zaměřit na samotné představení firmy. Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb.

Dost často se setkávám s tím, že firma pod „nánosem“ hezky znějících marketingových sloganů ztrácí body u potenciálních zaměstnanců, ti si totiž často pod slovy sloganů nedokáží nic moc představit. Nebo jsou jejich prezentace dokonce v cizím jazyce, ačkoli jejich potenciální zaměstnanci nemusí nutně být na danou pozici jazykově vybaveni. Spíše se tedy firmy zaměřují na to, aby to vypadalo hezky, než na to, aby to bylo srozumitelné pro cílovou skupinu (v našem případě potenciální zaměstnance).

Čemu se na sociálních sítích raději vyhnout
 

Doporučuji se tedy při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout tomuto:

  • Neustále se opakujícím frázím a klišé typu „zavedená stabilní firma s dlouholetou tradicí“ nebo „dynamicky se rozvíjející společnost“. Tyto otřepané výrazy spíše lidi odrazují, než že by je nadchly.
  • Cizím či odborným výrazům, kterým veřejnost nemusí příliš rozumět. Pokud si totiž dotyčný člověk nedokáže pod uvedeným slovem nic představit, vyvolá to v něm další nezodpovězené dotazy vůči vaší společnosti a může ho to odradit od reakce na váš inzerát. Minimálně to sníží zájem o vaši firmu.
  • Marketingovým sloganům, které možná znějí honosně, ale jsou prázdné bez možnosti si pod nimi něco představit. Je třeba si uvědomit, že prezentací na sociálních sítích chci v daný okamžik zaujmout potenciální zaměstnance – ne zákazníky.
  • Prezentaci v cizím jazyce. Zvláště pokud vaše cílová skupina pracovníků daný jazyk vůbec k denní práci potřebovat nebude a vaše firma není mezinárodního ražení, kde všichni mezi sebou mluví třeba anglicky. Spoustu lidí toto opět může zbytečně odradit.

Ale na co se tedy zaměřit?

Už víte, čemu se při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout. Co ale naopak dělat, abyste zaujali ty správné a kvalitní potenciální zaměstnance?

  • V jednoduchosti je krása, takže při tvoření prezentace firmy se zeptejte sami sebe: „Pochopilo by toto desetileté dítě?“ To vám pomůže se vyvarovat třeba právě cizích výrazů či prázdných frází.
  • Zaměřujte se na to, čím váš produkt či služba zákazníkovi pomáhají, nebo jim ukažte, kde se s vaším produktem mohou lidé běžně potkat (pokud je to možné). Lidé, kteří jsou chtějí smysluplnou práci a zajímá je třeba právě váš obor toto určitě ocení a bude to na ně působit jako magnet.
  • Nejde to vyjádřit slovy? Pak natočte jednoduché video třeba jen na mobil či ukazujte fotografie vašich produktů. Obrázek někdy řekne více, než tisíc slov.

Srozumitelnost a autentičnost určitě vaši potenciální zaměstnanci ocení mnohem více, než nic neříkající fráze. Mějte také na paměti, že do značné míry stylem prezentace firmy ovlivňujete i to, kdo se k vám nakonec bude hlásit. Ostatně dobře to vystihuje jednoduché pořekadlo: „Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá."

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Z PRAXE: Jak může změna inzerce vylepšit nábor?


„Požadujeme/nabízíme“ už v inzerátech na obsazované pozice dávno patří do starého železa, dá-li se to tak říct. Inzerce může vypadat úplně jinak a při jejím šíření jsou nejúspěšnější ti, kdo neztrácejí kreativitu. Podívali jsme se na to s těmi, kdo před nějakou dobou svůj přístup k inzerování volných pozic ve firmě změnili. Co jim to přineslo a co je podle nich to nejzásadnější? To se dozvíte v jejich odpovědích na následující otázky.

celý článek

Když nemáte dobře motivované lidi, žádné benefity to nezachrání


Práce se pořád ještě z velké části bez lidí prostě neudělá, a tak je tu jeden nástroj, který vám jako manažerovi může výrazně pomoci, když víte, jak s ním zacházet – motivace. I proto jsem pro vás vytáhli z našich nejčtenějších článků o motivaci to nejpodstatnější. Věříme, že vám to bude k užitku.

celý článek

Úzké propojení HR a vedení je pro úspěch zásadní, shodují se ředitelé českých firem


I když se koncept PPM jeví jako nový a moderní, neznamená to, že už jej v některých firmách přirozeně nepoužívají. Právě takové firmy jsme pro vás našli a já jsem zvědavá, jak to máte v porovnání s nimi vy. Jsou tam podobné znaky? Pak vám gratuluji! Máte na čem pracovat? To je normální, vždy je co zlepšovat.

celý článek

Flexibilita je téma dneška! Rozhodovat bude, jestli se s ní správně vypořádáme


Home office, sdílená pracovní místa, měnící se pracovní doba nebo práce ze zahraničí. To jsou témata současného světa byznysu, která se skloňují až příliš často na to, abychom je mohli ignorovat. A všechna kladou na firmy stejný nárok – flexibilitu. Proto jsme se podívali do dvou českých firem, abychom viděli, jak se s ní vypořádávají. V obou případech jde evidentně o úspěšný model plný inspirace.

celý článek