Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?

minulém článku jsme se zaměřili na to, zda vůbec mít firemní stránky na sociálních sítích. Naším doporučením bylo, abyste si mezi zaměstnanci a cílovou skupinou potenciálních uchazečů udělali průzkum, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Díky tomu už možná teď víte, na jaké komunikační kanály se zaměřit při lákání nových kolegů do vaší společnosti.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ve chvíli, kdy víme, kde s prezentací začít, je na pořadu dne se zaměřit na samotné představení firmy. Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb.

Dost často se setkávám s tím, že firma pod „nánosem“ hezky znějících marketingových sloganů ztrácí body u potenciálních zaměstnanců, ti si totiž často pod slovy sloganů nedokáží nic moc představit. Nebo jsou jejich prezentace dokonce v cizím jazyce, ačkoli jejich potenciální zaměstnanci nemusí nutně být na danou pozici jazykově vybaveni. Spíše se tedy firmy zaměřují na to, aby to vypadalo hezky, než na to, aby to bylo srozumitelné pro cílovou skupinu (v našem případě potenciální zaměstnance).

Čemu se na sociálních sítích raději vyhnout
 

Doporučuji se tedy při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout tomuto:

  • Neustále se opakujícím frázím a klišé typu „zavedená stabilní firma s dlouholetou tradicí“ nebo „dynamicky se rozvíjející společnost“. Tyto otřepané výrazy spíše lidi odrazují, než že by je nadchly.
  • Cizím či odborným výrazům, kterým veřejnost nemusí příliš rozumět. Pokud si totiž dotyčný člověk nedokáže pod uvedeným slovem nic představit, vyvolá to v něm další nezodpovězené dotazy vůči vaší společnosti a může ho to odradit od reakce na váš inzerát. Minimálně to sníží zájem o vaši firmu.
  • Marketingovým sloganům, které možná znějí honosně, ale jsou prázdné bez možnosti si pod nimi něco představit. Je třeba si uvědomit, že prezentací na sociálních sítích chci v daný okamžik zaujmout potenciální zaměstnance – ne zákazníky.
  • Prezentaci v cizím jazyce. Zvláště pokud vaše cílová skupina pracovníků daný jazyk vůbec k denní práci potřebovat nebude a vaše firma není mezinárodního ražení, kde všichni mezi sebou mluví třeba anglicky. Spoustu lidí toto opět může zbytečně odradit.

Ale na co se tedy zaměřit?

Už víte, čemu se při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout. Co ale naopak dělat, abyste zaujali ty správné a kvalitní potenciální zaměstnance?

  • V jednoduchosti je krása, takže při tvoření prezentace firmy se zeptejte sami sebe: „Pochopilo by toto desetileté dítě?“ To vám pomůže se vyvarovat třeba právě cizích výrazů či prázdných frází.
  • Zaměřujte se na to, čím váš produkt či služba zákazníkovi pomáhají, nebo jim ukažte, kde se s vaším produktem mohou lidé běžně potkat (pokud je to možné). Lidé, kteří jsou chtějí smysluplnou práci a zajímá je třeba právě váš obor toto určitě ocení a bude to na ně působit jako magnet.
  • Nejde to vyjádřit slovy? Pak natočte jednoduché video třeba jen na mobil či ukazujte fotografie vašich produktů. Obrázek někdy řekne více, než tisíc slov.

Srozumitelnost a autentičnost určitě vaši potenciální zaměstnanci ocení mnohem více, než nic neříkající fráze. Mějte také na paměti, že do značné míry stylem prezentace firmy ovlivňujete i to, kdo se k vám nakonec bude hlásit. Ostatně dobře to vystihuje jednoduché pořekadlo: „Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá."

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

KATEŘINA KREJČÍ: Tým nemůže fungovat, pokud nechceme rozumět lidem


Obor stavebnictví nevystudovala, a i přesto nastoupila do společnosti SLEZSKÉ STAVBY OPAVA s.r.o., kterou dnes vede jako jednatelka. Našla způsoby, jak se o oboru i lidech, které vede, dozvědět víc, a pochopila, že i její vedoucí musí lidem rozumět. Je spolurealizátorkou několika projektů, které podporují zručnost dětí a jejich kladný vztah k technickým oborům. Kateřina Krejčí rozhodně má o vedení firmy i lidí v ní co říct.

celý článek

Z PRAXE: Proč porozumění lidem zlepšuje manažerské schopnosti


Zapomeňte na ohraná klišé. Rozumět lidem není jen o vytváření společenských vztahů. Je to o odhalení potenciálu každého jednotlivce ve vašem týmu, je to společná cesta k cíli a je to také klíč k efektivnímu vedení lidí. Mohl by dirigent vést stohlavý orchestr, kdyby neznal dovednosti každého hudebníka? Pravděpodobně ano, ale poslouchat by se to nedalo. Stejně tak je tomu i v případě středního managementu. Zeptali jsme se několika zástupců českých firem, kteří vzdělávají své manažery právě v této oblasti, na to, co jim to přináší. Jste zvědaví?

celý článek

Jak ztratit kandidáta v deseti krocích


Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

celý článek

5 nejčastějších chyb, které děláme v interní komunikaci


Interní komunikace je téma, o kterém se často mluví a píše, a přesto je stále žádané. Jako by mu firmy stále dostatečně nerozuměly. Základní otázkou není, jak interní komunikaci správně nastavit, ale proč se jí vůbec zabývat.

celý článek