Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?

minulém článku jsme se zaměřili na to, zda vůbec mít firemní stránky na sociálních sítích. Naším doporučením bylo, abyste si mezi zaměstnanci a cílovou skupinou potenciálních uchazečů udělali průzkum, na jakých sociálních sítích jsou aktivní. Díky tomu už možná teď víte, na jaké komunikační kanály se zaměřit při lákání nových kolegů do vaší společnosti.


Tento článek vznikl pro podporu českých firem v rámci Roku digitálního podnikání 2019, který zaštiťuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).


Ve chvíli, kdy víme, kde s prezentací začít, je na pořadu dne se zaměřit na samotné představení firmy. Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb.

Dost často se setkávám s tím, že firma pod „nánosem“ hezky znějících marketingových sloganů ztrácí body u potenciálních zaměstnanců, ti si totiž často pod slovy sloganů nedokáží nic moc představit. Nebo jsou jejich prezentace dokonce v cizím jazyce, ačkoli jejich potenciální zaměstnanci nemusí nutně být na danou pozici jazykově vybaveni. Spíše se tedy firmy zaměřují na to, aby to vypadalo hezky, než na to, aby to bylo srozumitelné pro cílovou skupinu (v našem případě potenciální zaměstnance).

Čemu se na sociálních sítích raději vyhnout
 

Doporučuji se tedy při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout tomuto:

  • Neustále se opakujícím frázím a klišé typu „zavedená stabilní firma s dlouholetou tradicí“ nebo „dynamicky se rozvíjející společnost“. Tyto otřepané výrazy spíše lidi odrazují, než že by je nadchly.
  • Cizím či odborným výrazům, kterým veřejnost nemusí příliš rozumět. Pokud si totiž dotyčný člověk nedokáže pod uvedeným slovem nic představit, vyvolá to v něm další nezodpovězené dotazy vůči vaší společnosti a může ho to odradit od reakce na váš inzerát. Minimálně to sníží zájem o vaši firmu.
  • Marketingovým sloganům, které možná znějí honosně, ale jsou prázdné bez možnosti si pod nimi něco představit. Je třeba si uvědomit, že prezentací na sociálních sítích chci v daný okamžik zaujmout potenciální zaměstnance – ne zákazníky.
  • Prezentaci v cizím jazyce. Zvláště pokud vaše cílová skupina pracovníků daný jazyk vůbec k denní práci potřebovat nebude a vaše firma není mezinárodního ražení, kde všichni mezi sebou mluví třeba anglicky. Spoustu lidí toto opět může zbytečně odradit.

Ale na co se tedy zaměřit?

Už víte, čemu se při prezentaci firmy na sociálních sítích vyhnout. Co ale naopak dělat, abyste zaujali ty správné a kvalitní potenciální zaměstnance?

  • V jednoduchosti je krása, takže při tvoření prezentace firmy se zeptejte sami sebe: „Pochopilo by toto desetileté dítě?“ To vám pomůže se vyvarovat třeba právě cizích výrazů či prázdných frází.
  • Zaměřujte se na to, čím váš produkt či služba zákazníkovi pomáhají, nebo jim ukažte, kde se s vaším produktem mohou lidé běžně potkat (pokud je to možné). Lidé, kteří jsou chtějí smysluplnou práci a zajímá je třeba právě váš obor toto určitě ocení a bude to na ně působit jako magnet.
  • Nejde to vyjádřit slovy? Pak natočte jednoduché video třeba jen na mobil či ukazujte fotografie vašich produktů. Obrázek někdy řekne více, než tisíc slov.

Srozumitelnost a autentičnost určitě vaši potenciální zaměstnanci ocení mnohem více, než nic neříkající fráze. Mějte také na paměti, že do značné míry stylem prezentace firmy ovlivňujete i to, kdo se k vám nakonec bude hlásit. Ostatně dobře to vystihuje jednoduché pořekadlo: „Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá."

Zdroj fotogfrafie: Pixabay.com

Chcete se pustit do sociálních sítí a nevíte jak?
Anebo jste to už udělali, ale hodila by se Vám nějaká inspirace?

Přijďte na náš workshop s názvem SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Další zdroj Vašich nových kolegů


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek

Mårten Runow: Prodejci jsou mistři sebeprezentace


Podle zakladatele společnosti Performia Mårtena Runowa ze Švédska je obchodník jedna z nejtestovanějších kategorií či pozic v systému Performia vůbec. Proto jsme se ho zeptali na některé věci, které by mohli naše téma „prodejci“ doplnit. Tady je od něj několik bodů k tomu, co je u prodejců důležité sledovat, jak to mají ve Švédsku a čeho se při najímání obchodníků vyvarovat.

celý článek