Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?

Tým stagnuje, produkce vázne a už nevíme, jak své zaměstnance rozpohybovat. Uděláme team building! Není ale teambuilding jako teambuilding a také ne vždy je to dobrý nápad.


Bohužel tyto metody nemají většinou žádné výsledky a někdy se i může stát, že se výkonnost pracovníků ještě sníží. Co je toho důvodem? Pokud v období stagnace, kdy se firma nerozvíjí, nabídnete svým zaměstnancům odměnu, tak v podstatě odměňujete „neprodukci“. Jaká pak může být motivace zaměstnanců mít výsledky, když dostávají benefity za to, že výsledky nemají?

3 tipy, jak rozpohybovat stagnující tým:

1) Zaveďte kontrolu produkce svých zaměstnanců pomocí týdenních či denních reportů. Ať Vám hlásí, co denně dělají, jakých výsledků dosáhli za uplynulý týden apod. Budete tak moci korigovat jejich aktivitu a případně je směrovat k efektivnějšímu způsobu práce a větší výkonosti.

2) Jasně stanovte cíle celé společnosti, případně nefungujícího oddělení nebo stagnujícího zaměstnance. Navrhněte případnou odměnu za dosažení Vámi stanovených cílů.

3) Nezabývejte se motivováním, když tým nefunguje a nemá výsledky.
 

Možná se při zavedení těchto opatření setkáte s odporem. Ale věřte, že většina vašich zaměstnanců počáteční antipatii překoná, a rozpohybují se. Pokud někdo bude vyloženě tyto věci odmítat, je dost možné, že je to neproduktivní člověk, který v podstatě nemá výsledky, a tudíž vám nemá co reportovat. O to více se zajímejte o produkci této osoby a udělejte případná opatření.

Zdroj fotografií: Thinkstock

 Jak rozhýbat „tuhé“ jedince v týmu?

A jaké jsou klíčové zásady šéfa, které zajistí funkční tým?
To a mnohem více se dozvíte na dvoudenním semináři "Jak vytvořit a udržet skvělý tým". 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Václav a Barbora z VASKY: Mladá generace si často neuvědomuje, jak se má dobře


Oba už v teenagerovském věku lákal svět podnikání. On založil v osmnácti letech svou vlastní firmu na výrobu bot, která má dnes stamilionový roční obrat. Ona od svých devatenácti vyzkoušela nemálo různých prací a dnes je srdcem Vaškovy firmy. „Kéž bych byla v jejich věku tak uvědomělá jako oni,“ řekla jsem si po rozhovoru s nimi. O koho jde? O Václava Staňka, majitele obuvnické značky Vasky, a Barboru Čápkovou, jeho personalistku.

celý článek

Co nám o našich lidech řekla doba home officová?


To, že nám doba pandemická v mnohém otevřela oči, je zřejmé. V oblasti výkonnosti a loajality zaměstnanců zažívalo mnoho firem doslova očistec. O to bolestivější procitnutí to bylo, když to přišlo do zcela idylické doby, kdy panoval všeobecný blahobyt. Zaměstnanci si mohli práci vybírat a zaměstnavatelé si často ani nevšimli, že platí za nedokonalou, nedokončenou nebo pomalou práci. Poučili jsme se? A na co bychom si nově měli dát pozor?

celý článek

5 tipů pro hladkou spolupráci HR a vedoucího při náboru


Jak by mělo personální oddělení komunikovat s vedoucími, když vybírá nové zaměstnance do jejich týmu? Máme pro vás 5 tipů.

celý článek

Víte, kdo brzdí vaši firmu?


Brzdič, skrytý nepřítel, had, travič studní – to všechno jsou výrazy (a zazněly i peprnější), které popisují člověka, který rozkládá firmu zevnitř. Bývá těžké ho objevit, protože se dokáže umně skrýt. Čím vyšší IQ má, tím lépe umí všechno kolem sebe zkomplikovat. Těžko se tak rozplétá klubko zmatených informací, které se po firmě šíří. Jak někoho takového rozpoznat a nesplést si ho s někým, kdo prostě jen občas nemá svůj den?

celý článek