Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?

Tým stagnuje, produkce vázne a už nevíme, jak své zaměstnance rozpohybovat. Uděláme team building! Není ale teambuilding jako teambuilding a také ne vždy je to dobrý nápad.


Bohužel tyto metody nemají většinou žádné výsledky a někdy se i může stát, že se výkonnost pracovníků ještě sníží. Co je toho důvodem? Pokud v období stagnace, kdy se firma nerozvíjí, nabídnete svým zaměstnancům odměnu, tak v podstatě odměňujete „neprodukci“. Jaká pak může být motivace zaměstnanců mít výsledky, když dostávají benefity za to, že výsledky nemají?

3 tipy, jak rozpohybovat stagnující tým:

1) Zaveďte kontrolu produkce svých zaměstnanců pomocí týdenních či denních reportů. Ať Vám hlásí, co denně dělají, jakých výsledků dosáhli za uplynulý týden apod. Budete tak moci korigovat jejich aktivitu a případně je směrovat k efektivnějšímu způsobu práce a větší výkonosti.

2) Jasně stanovte cíle celé společnosti, případně nefungujícího oddělení nebo stagnujícího zaměstnance. Navrhněte případnou odměnu za dosažení Vámi stanovených cílů.

3) Nezabývejte se motivováním, když tým nefunguje a nemá výsledky.
 

Možná se při zavedení těchto opatření setkáte s odporem. Ale věřte, že většina vašich zaměstnanců počáteční antipatii překoná, a rozpohybují se. Pokud někdo bude vyloženě tyto věci odmítat, je dost možné, že je to neproduktivní člověk, který v podstatě nemá výsledky, a tudíž vám nemá co reportovat. O to více se zajímejte o produkci této osoby a udělejte případná opatření.

Zdroj fotografií: Thinkstock

 Jak rozhýbat „tuhé“ jedince v týmu?

A jaké jsou klíčové zásady šéfa, které zajistí funkční tým?
To a mnohem více se dozvíte na dvoudenním semináři "Jak vytvořit a udržet skvělý tým". 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

Teorie je skvělá, ale jak to chodí v praxi?


Tentokrát se s našimi klienty podíváme na to, jak a čím se jim daří udržet v týmu šikovné a výkonné zaměstnance a netradičně se zeptáme i zaměstnanců, co je drží ve firmě, co je motivuje a co naopak jejich motivaci podrývá.

celý článek

Vladislav Polášek: Zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu každé firmy


Vladislav Polášek je prototypem šéfa, kterého by si přála většina zaměstnanců. Prošel ve firmě Karel Kaňák, s.r.o. více pozicemi, a tak poznal, s jakými problémy se lidé na různých pracovištích mohou potýkat. Zároveň si velmi váží svých zaměstnanců a je si vědom toho, že úspěch firmy neleží ve skvěle vypracovaném podnikatelském plánu. V rozhovoru mimo jiné mluvil o tom, jak důležitá je role personalisty ve firmě.

celý článek

Jak díky správné prezentaci na sociálních sítích přilákat ty pravé kolegy?


Pokud chcete přilákat do firmy loajální pracovníky, kterým rozhodně není jedno, pro jakou firmu budou pracovat (my jim říkáme „srdcaři“), je naprosto klíčové jasně a srozumitelně komunikovat, jakým směrem se jako firma ubíráte a co je přidanou hodnotou vašich produktů a služeb. Jak by správně měla vypadat prezentace firmy na sociálních sítích?

celý článek

Personalistu ve firmě běžně máte. Ať už chcete, nebo ne


Ve společnosti není konkrétní osoba, která by měla na starosti nábor nových pracovníků, jejich efektivní zapracování a kontrolu nad kvalitou zaměstnanců. Nicméně každý šéf divize, oddělení nebo například mistr jím částečně je. Ve chvíli, kdy mu vzniká potřeba najít zaměstnance, nebo má pod kontrolou zapracování nováčka či řeší kvalifikaci jednotlivce, je vlastně personalistou. Otázkou je, zda je to opravdu efektivní, funkční a finančně výhodnější, než si dopřát ten „luxus“ a mít vlastního personalistu. Pojďme se na toto podívat blíže.

celý článek