Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?

Tým stagnuje, produkce vázne a už nevíme, jak své zaměstnance rozpohybovat. Uděláme team building! Není ale teambuilding jako teambuilding a také ne vždy je to dobrý nápad.


Bohužel tyto metody nemají většinou žádné výsledky a někdy se i může stát, že se výkonnost pracovníků ještě sníží. Co je toho důvodem? Pokud v období stagnace, kdy se firma nerozvíjí, nabídnete svým zaměstnancům odměnu, tak v podstatě odměňujete „neprodukci“. Jaká pak může být motivace zaměstnanců mít výsledky, když dostávají benefity za to, že výsledky nemají?

3 tipy, jak rozpohybovat stagnující tým:

1) Zaveďte kontrolu produkce svých zaměstnanců pomocí týdenních či denních reportů. Ať Vám hlásí, co denně dělají, jakých výsledků dosáhli za uplynulý týden apod. Budete tak moci korigovat jejich aktivitu a případně je směrovat k efektivnějšímu způsobu práce a větší výkonosti.

2) Jasně stanovte cíle celé společnosti, případně nefungujícího oddělení nebo stagnujícího zaměstnance. Navrhněte případnou odměnu za dosažení Vámi stanovených cílů.

3) Nezabývejte se motivováním, když tým nefunguje a nemá výsledky.
 

Možná se při zavedení těchto opatření setkáte s odporem. Ale věřte, že většina vašich zaměstnanců počáteční antipatii překoná, a rozpohybují se. Pokud někdo bude vyloženě tyto věci odmítat, je dost možné, že je to neproduktivní člověk, který v podstatě nemá výsledky, a tudíž vám nemá co reportovat. O to více se zajímejte o produkci této osoby a udělejte případná opatření.

Zdroj fotografií: Thinkstock

 Jak rozhýbat „tuhé“ jedince v týmu?

A jaké jsou klíčové zásady šéfa, které zajistí funkční tým?
To a mnohem více se dozvíte na dvoudenním semináři "Jak vytvořit a udržet skvělý tým". 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Z PRAXE: Jak si české firmy poradily v situaci, kdy není kvalitních kandidátů nazbyt


I když se může zdát, že na trhu práce „nejsou lidi“, je možné s tím něco dělat. Jaké zvolit cesty, aby se vás výmluva, že „nejsou lidi“, už nemusela týkat? A jak najít kvalitního uchazeče právě ve chvíli, kdy ho hledáte? Na to jsme se zeptali našich nejúspěšnějších klientů.

celý článek

JANA JÁČOVÁ: Na náboru musíte pracovat trvale, jinak nefunguje


Zatímco jedni stále opakují, že „nejsou lidi“, jiní hledají cesty, jak je najít, ať už je doba jakákoli. K druhé skupince patří i Jana Jáčová, majitelka společnosti UOL Účetnictví. Zatímco si ostatní stěžují na nedostatek lidí, ona nabírá stovky brigádníků, točí videa na LinkedIn a TikTok a expanduje ve všech směrech.

celý článek

ANDREA BOHAČÍKOVÁ: Když chcete adaptovat rodiče po rodičovské do práce, musí na to být naladěný celý tým


Ačkoli je u nás stále situace s nedostatkem kvalitních uchazečů v některých oborech až kritická, je tu pořád jedna skupina, které se práce hledá těžce. Jsou to matky či otcové po rodičovské dovolené. O tom jsme si povídali s ředitelkou a zakladatelkou vzdělávací a networkingové platformy M.arter ANDREOU BOHAČÍKOVOU.

celý článek

Zaměření na cíl výrazně pomáhá zvládnout jakoukoli stresovou situaci, shoduje se Australan s Kostaričankou


Kostaričanku Evelissu Cubero a Australana Garetha Jekela spojuje nejen to, že oba založili pobočku Performie, ale také to, že oba kromě toho působí ještě v úplně jiném odvětví. Jaké zkušenosti si odnesli z budování firmy úplně „od píky“ a jak se dívají na posilování odolnosti zaměstnanců ze svých zeměpisně velmi odlišných pohledů?

celý článek