Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?

Tým stagnuje, produkce vázne a už nevíme, jak své zaměstnance rozpohybovat. Uděláme team building! Není ale teambuilding jako teambuilding a také ne vždy je to dobrý nápad.


Bohužel tyto metody nemají většinou žádné výsledky a někdy se i může stát, že se výkonnost pracovníků ještě sníží. Co je toho důvodem? Pokud v období stagnace, kdy se firma nerozvíjí, nabídnete svým zaměstnancům odměnu, tak v podstatě odměňujete „neprodukci“. Jaká pak může být motivace zaměstnanců mít výsledky, když dostávají benefity za to, že výsledky nemají?

3 tipy, jak rozpohybovat stagnující tým:

1) Zaveďte kontrolu produkce svých zaměstnanců pomocí týdenních či denních reportů. Ať Vám hlásí, co denně dělají, jakých výsledků dosáhli za uplynulý týden apod. Budete tak moci korigovat jejich aktivitu a případně je směrovat k efektivnějšímu způsobu práce a větší výkonosti.

2) Jasně stanovte cíle celé společnosti, případně nefungujícího oddělení nebo stagnujícího zaměstnance. Navrhněte případnou odměnu za dosažení Vámi stanovených cílů.

3) Nezabývejte se motivováním, když tým nefunguje a nemá výsledky.
 

Možná se při zavedení těchto opatření setkáte s odporem. Ale věřte, že většina vašich zaměstnanců počáteční antipatii překoná, a rozpohybují se. Pokud někdo bude vyloženě tyto věci odmítat, je dost možné, že je to neproduktivní člověk, který v podstatě nemá výsledky, a tudíž vám nemá co reportovat. O to více se zajímejte o produkci této osoby a udělejte případná opatření.

Zdroj fotografií: Thinkstock

 Jak rozhýbat „tuhé“ jedince v týmu?

A jaké jsou klíčové zásady šéfa, které zajistí funkční tým?
To a mnohem více se dozvíte na dvoudenním semináři "Jak vytvořit a udržet skvělý tým". 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny


Podíváme na to, jak může interní komunikace fungovat v komunitě, jaké to je v terénu daleko od centrály a až příliš blízko kritickým situacím a v čem tkví záludnosti komunikace mezi pobočkami po celém světě. Abyste se nám v tom neztratili, celé to uzavřeme jednou věcí, kterou bychom v každém z případů měli udělat jako první.

celý článek

JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomáhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem


Představte si firmu, která sídlí v malé vesnici v západních Čechách. Firmu, která vznikla ve stodole a dnes má již tři provozovny. Firmu, která za poslední tři roky vyrostla z 200 zaměstnanců na bezmála 400. Firmu, která je plná pracovitých lidí zaměřených na výsledek. Taková firma vážně existuje. Jmenuje se KLAUS Timber a.s. a v čele jejího personálního oddělení stojí již od roku 2013 Jana Jiřincová.

celý článek

Hledání práce je peklo, říká nemálo uchazečů


Tentokrát jsme se podívali na předsudky v náboru z pohledu uchazečů, kteří se s nimi potkali na vlastní kůži. Naším cílem není jen předložit vám jejich špatné zkušenosti, ale spíše vám ukázat, že předsudky jsou v náboru pořád ještě až příliš „doma“ a že to pro vás může v určitém ohledu být výhoda.

celý článek

MÅRTEN RUNOW: Když někoho najímáte, ujistěte se, že to pomůže prosperitě firmy


Koncept PPM vznikl pod taktovkou dvou specialistů na lidi. Jedním spolutvůrcem pojmu PPM je Lucie Spáčilová. Druhým je pak Mårten Runow, mezinárodně uznávaný expert na budování produktivních týmů a zakladatel společnosti Performia International. Pojďme se podívat, co o PPM říká on.

celý článek