Jak rozpohybovat stagnující výsledky pracovního týmu?

Tým stagnuje, produkce vázne a už nevíme, jak své zaměstnance rozpohybovat. Uděláme team building! Není ale teambuilding jako teambuilding a také ne vždy je to dobrý nápad.


Bohužel tyto metody nemají většinou žádné výsledky a někdy se i může stát, že se výkonnost pracovníků ještě sníží. Co je toho důvodem? Pokud v období stagnace, kdy se firma nerozvíjí, nabídnete svým zaměstnancům odměnu, tak v podstatě odměňujete „neprodukci“. Jaká pak může být motivace zaměstnanců mít výsledky, když dostávají benefity za to, že výsledky nemají?

3 tipy, jak rozpohybovat stagnující tým:

1) Zaveďte kontrolu produkce svých zaměstnanců pomocí týdenních či denních reportů. Ať Vám hlásí, co denně dělají, jakých výsledků dosáhli za uplynulý týden apod. Budete tak moci korigovat jejich aktivitu a případně je směrovat k efektivnějšímu způsobu práce a větší výkonosti.

2) Jasně stanovte cíle celé společnosti, případně nefungujícího oddělení nebo stagnujícího zaměstnance. Navrhněte případnou odměnu za dosažení Vámi stanovených cílů.

3) Nezabývejte se motivováním, když tým nefunguje a nemá výsledky.
 

Možná se při zavedení těchto opatření setkáte s odporem. Ale věřte, že většina vašich zaměstnanců počáteční antipatii překoná, a rozpohybují se. Pokud někdo bude vyloženě tyto věci odmítat, je dost možné, že je to neproduktivní člověk, který v podstatě nemá výsledky, a tudíž vám nemá co reportovat. O to více se zajímejte o produkci této osoby a udělejte případná opatření.

Zdroj fotografií: Thinkstock

 Jak rozhýbat „tuhé“ jedince v týmu?

A jaké jsou klíčové zásady šéfa, které zajistí funkční tým?
To a mnohem více se dozvíte na dvoudenním semináři "Jak vytvořit a udržet skvělý tým". 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů vůbec nemaže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí.

INZERCE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH: Zapomeňte na celé inzeráty


Sociální sítě jsou velmi rychlé a živé médium. Jejich uživatelé od nich očekávají stručná jasná hesla a sdělení. S dlouhými texty, které jsou typické pro klasickou psanou inzerci volných pracovních pozic, zde rozhodně „nepochodíte“. Proč ne a jak to vzít za správný konec?

celý článek

Šárka Marčíková: Bez spolupráce s managementem by to nešlo


„Nečekala jsem, že by to mohlo vyjít,“ říká dnes Šárka Marčíková o tom, jak se jí podařilo získat místo personalistky ve společnosti Bonita Group Service s.r.o., kam nastoupila teprve před osmi měsíci bez zkušenosti v oboru. Od té doby už přijala čtrnáct nových lidí včetně obchodníků. Mimo jiné jí to výrazně usnadňuje důkladná příprava a komunikace s managementem. Jak to celé vidí mladá personalistka, která je ve firmě poměrně čerstvě? Právě to je ten pohled, který jsme se vám tentokrát rozhodli přinést.

celý článek

Kde ušetřit čas? Investujte ho do správných věcí


Vstávají vám vlasy na hlavě, když se vás někdo zeptá „Máš čas?“? Máte pocit, že už jste natolik efektivní, že lepší už to nebude, ale stále byste potřebovali nějaký ten čas navíc? Pak možná svůj čas neinvestujete tím správným směrem.

celý článek

Jak vypadá měření osobnosti u nás a v zahraničí


V době, kdy se čím dál výrazněji pracuje na tom, aby šikovní lidé z firmy neodcházeli, ještě mnohem více rezonuje téma testování osobnostního potenciálu. Schopnost porozumět lidem se rázem přesouvá na první koleje zájmu nejen českých firem. Protože jsme známí naším U-testem, který se na osobnost velmi podrobně dívá, rozhodli jsme se tuto rubriku věnovat právě jemu. A věřím, že ač je to trochu jednostranné, dozvíte se velmi zajímavé informace.

celý článek