Nejspíš teď řešíte úplně něco jiného, ale nepopulární GDPR (evropské nařízení o ochraně osobních údajů) tu pořád je. Současná situace přinesla pár „strašáků“, kteří mohou být náchylní k porušení pravidel právě v této oblasti. Na co si dát pozor a co vše podle pravidel GDPR zajistit? To jsme dali dohromady s odborníky z advokátní kanceláře TaylorWessing.
Pozor na hackery
Řada firem svým zaměstnancům umožnila práci z domova. V tom případě nastává otázka, jak se připojit k firemním systémům. Jednou z možností je využití firemních notebooků, které jsou vybaveny bezpečnostním připojením do systému zaměstnavatele. Pokud ale zaměstnanec využívá vlastní zařízení, měl by dodržovat stejné bezpečnostní zásady jako v práci.
Vedle softwarového zabezpečení a dobrého antiviru, by počítač měl být zabezpečený robustním heslem. Hlavní problém může nastat při sdílení pracovního počítače se členy rodiny, kteří mohou tyto zásady porušit. Právě v těchto dnech byste měli být ještě obezřetnější. Počet útoků hackerů se zvyšuje a Vy byste tak mohli přijít nejen o firemní data.
Obezřetní buďte i při tisknutí pracovních dokumentů, které byste měli uchovat v bezpečí, ať už obsahují osobní údaje, či nikoliv.
GDPR a hygienické předpisy
Dodržování správných hygienických návyků je teď ještě důležitější než kdy předtím. Zaměstnavatel musí zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců. Tyto předpisy pak musí dodržovat nejen samotní pracovníci, ale také osoby, které se na pracovišti zdržují, tzn. i návštěvníci, dodavatelé, obchodní partneři a zákazníci.
„Může jít například o evidenci osob pohybujících se v prostorech organizace, záznamy o tom, koho a kdy navštívily a jejich kontaktní údaje. Tyto údaje mohou být následně využity příslušnou hygienickou stanicí při trasování nakažené osoby a osob, které se potenciálně od ní mohly nakazit,“ radí advokáti z TaylorWessing. Pozor si ale dávejte při sdílení těchto zápisů. Tyto údaje byste měli použít pouze pro potřeby hygienických stanic.
Jak zabezpečit osobní údaje během webináře?
Pořádáte webináře a přemýšlíte, jak v tomto případě naložit s GDPR? V případě on-line konference nebo webináře pomocí aplikace nebo jiné platformy, je dobré, aby si účastníci předem ověřili, jak daný poskytovatel zpracovává osobní údaje. A to zejména jaké osobní údaje s ním bude účastník sdílet (např. jména účastníků, zvukový a obrazový záznam), s kým on tyto údaje bude sdílet dál, jestli je organizátor webináře uchovává a na jak dlouho, jaké má zabezpečení osobních údajů apod.,“ uvádí na pravou míru odborníci z TaylorWessing.
Více užitečných informací naleznete v přiloženém dokumentu , který vytvořila advokátní
kancelář, se kterou jsme v minulosti třeba pořádali přednášky právě o GDPR. Jde o kancelář Taylor Wessing.
Zdroj fotografií: Freepik
Pokud i nadále chcete dotávat podobné rady, přihlaste se k
odběru TIPŮ A TRIKŮ.
A my Vám každých čtrnáct dní pošleme tipy a triky od našich trenérek a konzultantek.
Další články
Co se děje v Performii 12-2024
Co se v Performii událo na podzim roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto nabitém shrnutí.
celý článekCo v Performii chystáme na rok 2025?
Rok 2024 už se pomalu blíží ke svému konci. Byl opět plný seminářů, inspirativních setkání a schůzek s klienty. Opět se potvrzuje, že s Performií se prostě člověk nenudí. V tomto trendu hodláme pokračovat i v roce 2025. Abyste se na něj mohli těšit tolik, jako my, máme tu pro vás malou ochutnávku z toho, co všechno chystáme.
celý článekPrvní celodenní seminář v angličtině je za námi!
S velkou radostí a hrdostí oznamujeme, že naše kolegyně Hanka má za sebou svůj první celodenní seminář v angličtině! Tento významný milník nebyl jen o překonání jazykové bariéry, ale také o měsících intenzivních příprav.
celý článekZeptali jsme se klientů, jak vnímají Performii. Tady jsou výsledky
Udělali jsme průzkum vnímání značky Performia. Tady je zlomek z toho, co jsme o Performii zjistili od více než stovky našich klientů z řad zejména malých a středně velkých českých firem.
celý článek