Koronavirus a GDPR. Otázky a odpovědi

Nejspíš teď řešíte úplně něco jiného, ale nepopulární GDPR (evropské nařízení o ochraně osobních údajů) tu pořád je. Současná situace přinesla pár „strašáků“, kteří mohou být náchylní k porušení pravidel právě v této oblasti. Na co si dát pozor a co vše podle pravidel GDPR zajistit?  To jsme dali dohromady s odborníky z advokátní kanceláře TaylorWessing.


Pozor na hackery

Řada firem svým zaměstnancům umožnila práci z domova. V tom případě nastává otázka, jak se připojit k firemním systémům. Jednou z možností je využití firemních notebooků, které jsou vybaveny bezpečnostním připojením do systému zaměstnavatele. Pokud ale zaměstnanec využívá vlastní zařízení, měl by dodržovat stejné bezpečnostní zásady jako v práci.

Vedle softwarového zabezpečení a dobrého antiviru, by počítač měl být zabezpečený robustním heslem. Hlavní problém může nastat při sdílení pracovního počítače se členy rodiny, kteří mohou tyto zásady porušit. Právě v těchto dnech byste měli být ještě obezřetnější. Počet útoků hackerů se zvyšuje a Vy byste tak mohli přijít nejen o firemní data. 

Obezřetní buďte i při tisknutí pracovních dokumentů, které byste měli uchovat v bezpečí, ať už obsahují osobní údaje, či nikoliv.

GDPR a hygienické předpisy  

Dodržování správných hygienických návyků je teď ještě důležitější než kdy předtím. Zaměstnavatel musí zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců. Tyto předpisy pak musí dodržovat nejen samotní pracovníci, ale také osoby, které se na pracovišti zdržují, tzn. i návštěvníci, dodavatelé, obchodní partneři a zákazníci.

„Může jít například o evidenci osob pohybujících se v prostorech organizace, záznamy o tom, koho a kdy navštívily a jejich kontaktní údaje. Tyto údaje mohou být následně využity příslušnou hygienickou stanicí při trasování nakažené osoby a osob, které se potenciálně od ní mohly nakazit,“ radí advokáti z  TaylorWessing. Pozor si ale dávejte při sdílení těchto zápisů. Tyto údaje byste měli použít pouze pro potřeby hygienických stanic.

Jak zabezpečit osobní údaje během webináře? 

Pořádáte webináře a přemýšlíte, jak v tomto případě naložit s GDPR? V případě on-line konference nebo webináře pomocí aplikace nebo jiné platformy, je dobré, aby si účastníci předem ověřili, jak daný poskytovatel zpracovává osobní údaje. A to zejména jaké osobní údaje s ním bude účastník sdílet (např. jména účastníků, zvukový a obrazový záznam), s kým on tyto údaje bude sdílet dál, jestli je organizátor webináře uchovává a na jak dlouho, jaké má zabezpečení osobních údajů apod.,“ uvádí na pravou míru odborníci z  TaylorWessing.


Více užitečných informací naleznete v přiloženém dokumentu , který vytvořila advokátní
kancelář, se kterou jsme v minulosti třeba pořádali přednášky právě o GDPR. Jde o kancelář Taylor Wessing.

Zdroj fotografií: Freepik

Pokud i nadále chcete dotávat podobné rady, přihlaste se k
odběru TIPŮ A TRIKŮ.

A my Vám každých čtrnáct dní pošleme tipy a triky od našich trenérek a konzultantek.


Napsali jsme už 250 tipů pro manažery a personalisty


Před deseti lety se parta nadšenců rozhodla, že se podělí o tipy a triky přímo z praxe. A tak vznikla tradice, která se drží doposud. Proto s radostí můžeme říct, že jsme poslali již 250 TIPŮ A TRIKŮ.

celý článek

Nezoufejte. Máme pro vás nové datum konference


Někdy aktuální situace zhatí i ten nejlepší projekt. Naši konferenci bohužel potkal stejný osud. Ale zoufat nemusíte. Již jsme domluvili nové datum. A jste už vůbec přihlášení?

celý článek

Jsme znovu partnerem AMSP ČR a jejich Roku nových příležitostí 2021


Rádi podporujeme nové projekty a skvělé nápady. Proto se Performia v roce 2012 poprvé stala partnerem Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Spolupráci jsme navázali i tento rok, který navíc bude plný nových příležitostí.  

celý článek

Co se děje v Performii 2-2021


Co se u nás za poslední 2 měsíce událo a co z toho budete mít Vy? To se dozvíte právě ve shrnutí nazvaném "Co se děje v Performii" .

celý článek