Koronavirus a GDPR. Otázky a odpovědi

Nejspíš teď řešíte úplně něco jiného, ale nepopulární GDPR (evropské nařízení o ochraně osobních údajů) tu pořád je. Současná situace přinesla pár „strašáků“, kteří mohou být náchylní k porušení pravidel právě v této oblasti. Na co si dát pozor a co vše podle pravidel GDPR zajistit?  To jsme dali dohromady s odborníky z advokátní kanceláře TaylorWessing.


Pozor na hackery

Řada firem svým zaměstnancům umožnila práci z domova. V tom případě nastává otázka, jak se připojit k firemním systémům. Jednou z možností je využití firemních notebooků, které jsou vybaveny bezpečnostním připojením do systému zaměstnavatele. Pokud ale zaměstnanec využívá vlastní zařízení, měl by dodržovat stejné bezpečnostní zásady jako v práci.

Vedle softwarového zabezpečení a dobrého antiviru, by počítač měl být zabezpečený robustním heslem. Hlavní problém může nastat při sdílení pracovního počítače se členy rodiny, kteří mohou tyto zásady porušit. Právě v těchto dnech byste měli být ještě obezřetnější. Počet útoků hackerů se zvyšuje a Vy byste tak mohli přijít nejen o firemní data. 

Obezřetní buďte i při tisknutí pracovních dokumentů, které byste měli uchovat v bezpečí, ať už obsahují osobní údaje, či nikoliv.

GDPR a hygienické předpisy  

Dodržování správných hygienických návyků je teď ještě důležitější než kdy předtím. Zaměstnavatel musí zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců. Tyto předpisy pak musí dodržovat nejen samotní pracovníci, ale také osoby, které se na pracovišti zdržují, tzn. i návštěvníci, dodavatelé, obchodní partneři a zákazníci.

„Může jít například o evidenci osob pohybujících se v prostorech organizace, záznamy o tom, koho a kdy navštívily a jejich kontaktní údaje. Tyto údaje mohou být následně využity příslušnou hygienickou stanicí při trasování nakažené osoby a osob, které se potenciálně od ní mohly nakazit,“ radí advokáti z  TaylorWessing. Pozor si ale dávejte při sdílení těchto zápisů. Tyto údaje byste měli použít pouze pro potřeby hygienických stanic.

Jak zabezpečit osobní údaje během webináře? 

Pořádáte webináře a přemýšlíte, jak v tomto případě naložit s GDPR? V případě on-line konference nebo webináře pomocí aplikace nebo jiné platformy, je dobré, aby si účastníci předem ověřili, jak daný poskytovatel zpracovává osobní údaje. A to zejména jaké osobní údaje s ním bude účastník sdílet (např. jména účastníků, zvukový a obrazový záznam), s kým on tyto údaje bude sdílet dál, jestli je organizátor webináře uchovává a na jak dlouho, jaké má zabezpečení osobních údajů apod.,“ uvádí na pravou míru odborníci z  TaylorWessing.


Více užitečných informací naleznete v přiloženém dokumentu , který vytvořila advokátní
kancelář, se kterou jsme v minulosti třeba pořádali přednášky právě o GDPR. Jde o kancelář Taylor Wessing.

Zdroj fotografií: Freepik

Pokud i nadále chcete dotávat podobné rady, přihlaste se k
odběru TIPŮ A TRIKŮ.

A my Vám každých čtrnáct dní pošleme tipy a triky od našich trenérek a konzultantek.


Co se děje v Performii 3-2024


Co se v Performii událo na začátku roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí.

celý článek

V Brně se konal den otevřených dvěří. Jak probíhal?


V pátek 26. ledna naše nové kanceláře v Brně v rámci dne otevřených dveří přivítaly mnoho návštěvníků. Zvaný byl každý, a tak není divu, že bylo na pobočce rušno, veselo a celý den se nesl ve znamená dobré nálady a voňavé kávy doplněné krásným a chutným občerstvením.

celý článek

Co vás čeká s Performií v dalším roce? 


Další rok je za námi. Rok plný seminářů, konferencí, inspirativních setkání a schůzek s našimi klienty. Možná už jste zjistili, že s Performií se nikdy nenudíte. Jinak tomu nebude ani v roce 2024. Přesvědčte se sami, jak nabitý program pro vás na další rok chystáme.

celý článek

Co se děje v Performii 11-2023


Co se v Performii událo na podzim roku 2023? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí.

celý článek