Koronavirus a GDPR. Otázky a odpovědi

Nejspíš teď řešíte úplně něco jiného, ale nepopulární GDPR (evropské nařízení o ochraně osobních údajů) tu pořád je. Současná situace přinesla pár „strašáků“, kteří mohou být náchylní k porušení pravidel právě v této oblasti. Na co si dát pozor a co vše podle pravidel GDPR zajistit?  To jsme dali dohromady s odborníky z advokátní kanceláře TaylorWessing.


Pozor na hackery

Řada firem svým zaměstnancům umožnila práci z domova. V tom případě nastává otázka, jak se připojit k firemním systémům. Jednou z možností je využití firemních notebooků, které jsou vybaveny bezpečnostním připojením do systému zaměstnavatele. Pokud ale zaměstnanec využívá vlastní zařízení, měl by dodržovat stejné bezpečnostní zásady jako v práci.

Vedle softwarového zabezpečení a dobrého antiviru, by počítač měl být zabezpečený robustním heslem. Hlavní problém může nastat při sdílení pracovního počítače se členy rodiny, kteří mohou tyto zásady porušit. Právě v těchto dnech byste měli být ještě obezřetnější. Počet útoků hackerů se zvyšuje a Vy byste tak mohli přijít nejen o firemní data. 

Obezřetní buďte i při tisknutí pracovních dokumentů, které byste měli uchovat v bezpečí, ať už obsahují osobní údaje, či nikoliv.

GDPR a hygienické předpisy  

Dodržování správných hygienických návyků je teď ještě důležitější než kdy předtím. Zaměstnavatel musí zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců. Tyto předpisy pak musí dodržovat nejen samotní pracovníci, ale také osoby, které se na pracovišti zdržují, tzn. i návštěvníci, dodavatelé, obchodní partneři a zákazníci.

„Může jít například o evidenci osob pohybujících se v prostorech organizace, záznamy o tom, koho a kdy navštívily a jejich kontaktní údaje. Tyto údaje mohou být následně využity příslušnou hygienickou stanicí při trasování nakažené osoby a osob, které se potenciálně od ní mohly nakazit,“ radí advokáti z  TaylorWessing. Pozor si ale dávejte při sdílení těchto zápisů. Tyto údaje byste měli použít pouze pro potřeby hygienických stanic.

Jak zabezpečit osobní údaje během webináře? 

Pořádáte webináře a přemýšlíte, jak v tomto případě naložit s GDPR? V případě on-line konference nebo webináře pomocí aplikace nebo jiné platformy, je dobré, aby si účastníci předem ověřili, jak daný poskytovatel zpracovává osobní údaje. A to zejména jaké osobní údaje s ním bude účastník sdílet (např. jména účastníků, zvukový a obrazový záznam), s kým on tyto údaje bude sdílet dál, jestli je organizátor webináře uchovává a na jak dlouho, jaké má zabezpečení osobních údajů apod.,“ uvádí na pravou míru odborníci z  TaylorWessing.


Více užitečných informací naleznete v přiloženém dokumentu , který vytvořila advokátní
kancelář, se kterou jsme v minulosti třeba pořádali přednášky právě o GDPR. Jde o kancelář Taylor Wessing.

Zdroj fotografií: Freepik

Pokud i nadále chcete dotávat podobné rady, přihlaste se k
odběru TIPŮ A TRIKŮ.

A my Vám každých čtrnáct dní pošleme tipy a triky od našich trenérek a konzultantek.


Elen nově v roli trenéra seminářů


Už v srpnu se můžete na našem semináři Jak se vyznat v lidech a využít jejich potenciál potkat s Elen Sklenářovou v roli trenérky.

celý článek

Známe téma dalšího webináře


Je tomu teprve necelý týden, co za sebou máme poslední Performia webinář. Abyste se měli na co těšit, připravili jsme pro Vás rovnou webinář další. 

celý článek

Co se děje v Performii 4-2022


Co se v Performii událo na jaře 2022 a co z toho budete mít vy? A co se děje v oblasti HR? To se dozvíte v tomto shrnutí.

celý článek

Zbývá posledních 15 volných míst na květnovou konferenci


Květnová konference se blíží nezadržitelným tempem a zvýbá posledních 15 volných míst. Pokud ještě nejste přihlášení, zjistěte, co vás na konferenci čeká a přihlaste se ještě dnes. Jestli už máte své místo rezervované, ujistíme vás, že se opravdu máte na co těšit. 

celý článek