Vzhledem k současné situaci mnoho firem změnilo systém fungování a zavedlo pro své zaměstnance home office, tedy práci z domova. Pro některé to už bylo běžnou součástí života, pro některé novinka. Jak to je u vás? Zkontrolujte si s námi, jestli jste nastavili všechno správně.
 

Aktualizováno: 20. října 2020


Home office je výzva pro vedoucí pozice

Vždy když máte tým lidí, který je třeba na dálku vést, máte před sebou velkou výzvu – zajistit, že lidé budou dělat svou práci i bez přímého dohledu. I když se to někdy tak zdá, nemusí to být nic příliš náročného či vysilujícího. Stačí vše na začátku dobře nastavit a dodržovat základní pravidla. Pokud totiž chcete, aby vše správně fungovalo, musíte si vše hned ze začátku správně nastavit.

Jaké věci to jsou?

1. Poskytněte svým zaměstnanům takové nástroje, které potřebují
2. Určete pracovní dobu
3. Zajistěte, aby každý měl své denní a týdenní "bojové plány"
...

Kompletní kontrolní list pro práci z domova (který obsahuje dalších 5 bodů a více detailů k nim), můžete získat na konci tohoto článku.

Pozor na rušivé prvky 

Práce z domova může někomu vyhovovat víc a někomu méně, a také má svá pro a proti. Například pokud člověk pracuje z domu, ušetří čas strávený cestou do a z práce. Má také více klidu (neruší ho kolegové) apod. Na druhou stranu je tu jistá míra izolovanosti a může nám chybět osobní kontakt. Nebo naopak musíme pracovat v přítomnosti dětí, které vyžadují neustálou pozornost a není možné se tak plně soustředit na práci. 

Připravili jsme proto desatero pravidel přímo pro zaměstnance, kteří pracují z domova. Jaká sem patří?

1. Mějte samostatné pracovní místo
Najděte si doma takové místo, kde budete moci tvořit a kde se budete cítit uvolněně.

2. Určete si pracovní dobu
Tento bod určitě projednejte se svým vedoucím. My však doporučujeme, aby se vaše pracovní doba neodlišovala od té klasické (tedy kdy přicházíte a odcházíte z kanceláře).

3. Sdělte své rodině, že pracujete
Pokud s někým sdílíte domácnost, je důležité nastavit si pravidla tak, abyste se navzájem nerušili.

...

Celé desatero pro práci z domova, kde je dalších 6 bodů, a které můžete dát svým lidem, můžete získat na konci tohoto článku.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si celé desatero pravidel a kontrolní list pro práci z domova.


Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletních materiálů.

 

O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

3 důvody, proč přes všechny snahy nábor nových lidí nefunguje


Možná jste někdy byli v situaci, kdy jste se snažili všemožnými cestami získat do své společnosti kvalitní pracovníky. Inzerovali jste na všech možných i nemožných pracovních portálech, spolupracovali se školami, aktivně využívali sociálních sítí, ale dlouhodobě bez pořádného výsledku, tedy bez nového šikovného kolegy na palubě. Čím to může být? Mám pro vás tři možnosti.

celý článek

V ČÍSLECH: Jak se české firmy starají o psychické a fyzické zdraví lidí na home officu


Legislativa a bezpečnost práce je jeden rozměr, druhý je ten obyčejně lidský. Jak pečujeme o zdraví lidí na home officu a děláme toho opravdu dost? Přinášíme aktuální čísla a praktické tipy od reálných firem, které můžete ihned použít.

celý článek

Testování na covid a GDPR. Jak na to?


Není testování jako testování. Momentálně budeme mluvit o testování na koronavirus. To je povinné i pro firmy, které mají nad 10 zaměstnanců. Jak ale výsledky testů uchovat tak, aby nedošlo k porušení GDPR?

celý článek

Chcete znát budoucnost? Prozkoumejte minulost!


Představa, že dáme šanci někomu, jehož přínos byl doposud téměř mizivý, nebo dokonce mínusový, s tím, že právě u nás změní svůj postoj a produktivní začne být, je velmi romantická, ale také vysoce nepravděpodobná. Možná právě proto o takových příbězích natáčí Hollywood své filmy, protože jsou tak výjimečné. Pojďme opustit Hollywood a oblíbené happy endy“ a podívejme se na to, jak je to doopravdy a co si z toho můžeme vytěžit pro svůj tým.

celý článek