Vzhledem k současné situaci mnoho firem změnilo systém fungování a zavedlo pro své zaměstnance home office, tedy práci z domova. Pro některé to už bylo běžnou součástí života, pro některé novinka. Jak to je u vás? Zkontrolujte si s námi, jestli jste nastavili všechno správně.
 

Aktualizováno: 20. října 2020


Home office je výzva pro vedoucí pozice

Vždy když máte tým lidí, který je třeba na dálku vést, máte před sebou velkou výzvu – zajistit, že lidé budou dělat svou práci i bez přímého dohledu. I když se to někdy tak zdá, nemusí to být nic příliš náročného či vysilujícího. Stačí vše na začátku dobře nastavit a dodržovat základní pravidla. Pokud totiž chcete, aby vše správně fungovalo, musíte si vše hned ze začátku správně nastavit.

Jaké věci to jsou?

1. Poskytněte svým zaměstnanům takové nástroje, které potřebují
2. Určete pracovní dobu
3. Zajistěte, aby každý měl své denní a týdenní "bojové plány"
...

Kompletní kontrolní list pro práci z domova (který obsahuje dalších 5 bodů a více detailů k nim), můžete získat na konci tohoto článku.

Pozor na rušivé prvky 

Práce z domova může někomu vyhovovat víc a někomu méně, a také má svá pro a proti. Například pokud člověk pracuje z domu, ušetří čas strávený cestou do a z práce. Má také více klidu (neruší ho kolegové) apod. Na druhou stranu je tu jistá míra izolovanosti a může nám chybět osobní kontakt. Nebo naopak musíme pracovat v přítomnosti dětí, které vyžadují neustálou pozornost a není možné se tak plně soustředit na práci. 

Připravili jsme proto desatero pravidel přímo pro zaměstnance, kteří pracují z domova. Jaká sem patří?

1. Mějte samostatné pracovní místo
Najděte si doma takové místo, kde budete moci tvořit a kde se budete cítit uvolněně.

2. Určete si pracovní dobu
Tento bod určitě projednejte se svým vedoucím. My však doporučujeme, aby se vaše pracovní doba neodlišovala od té klasické (tedy kdy přicházíte a odcházíte z kanceláře).

3. Sdělte své rodině, že pracujete
Pokud s někým sdílíte domácnost, je důležité nastavit si pravidla tak, abyste se navzájem nerušili.

...

Celé desatero pro práci z domova, kde je dalších 6 bodů, a které můžete dát svým lidem, můžete získat na konci tohoto článku.

Jako bonus dostanete i pravidelné Tipy a triky z oblasti budování týmů, které píšeme jednou za 14 dní.

Zdroj fotografií: Freepik.com

Stáhněte si celé desatero pravidel a kontrolní list pro práci z domova.


Po vyplnění formuláře Vám do e-mailu přijde odkaz ke stažení kompletních materiálů. A každý druhý týden vám začnou chodit do e-mailu naše tipy a triky. Z těch se můžete kdykoli odhlásit.

 

O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku. Do každé práce se vrhá s nováčkovským nadšením, i když už je ostříleným profesionálem. Její agenda je široká, nejčastěji ale přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Její přednášky jsou opravdovým zážitkem – Hanka totiž do nich vkládá energii sobě vlastní a účastníci seminářů oceňují její upřímnost a otevřenost, se kterou s nimi jedná. Kromě přednášek a seminářů také pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty správné kolegy nebo nastavit fungující personální oddělení.

DANIEL TOVTH: Když nechápete potenciál svých lidí, nemůžete jim pomoct být lepší


Zavřete oči a představte si úřad, ve kterém pracují lidé, co se rádi vzdělávají a neustále se pídí po tom, jak věci zlepšit. Úřad, jehož zaměstnanci si vzájemně pomáhají a pracují na vlastním potenciálu. Máte? Otevřete oči a přečtěte si rozhovor se skutečným člověkem, který přesně na takovém místě zastává funkci vedoucího odboru kanceláře ředitelky úřadu. Je to Daniel Tovth z Krajského úřadu Karlovarského kraje.

celý článek

Téměř 200 kandidátů na brigádnickou pozici za 14 dní? Bez Performie jsem si to neuměla představit, říká ředitelka MushGO


Společnost MushGO je prodejcem vybavení pro psy a psí sporty se zaměřením na mushing (běh a jízda na koloběžce, do níž je zapojen i čtyřnohý kamarád). Má 6 zaměstnanců a v jednu chvíli potřebovali přijmout nejméně 6 brigádníků na podporu prodeje. Zdálo se jim to nemožné, ale nakonec se nám to společně vydařilo za 4 týdny a inzerce nás navíc stála necelou pětistovku.

celý článek

OLDŘICH A MARCELA BEZCHLEBOVI: Rozloučit se s brzdiči je psychicky náročné, ale nutné


Z receptů ve starých kuchařských knihách vytvořili skvělé produkty a založili rodinnou konzervárnu Via Delicia v Zábřehu na Moravě. Oba jsou srdcaři, kteří svou práci milují. O to horší bylo období, kdy se museli rozloučit s neproduktivními zaměstnanci a s těmi, kdo firmu záměrně brzdili. Jak náročné to bylo a jak takovou situaci zvládnout? O tom jsem si povídala s manželi Oldřichem a Marcelou Bezchlebovými, ředitelem a ekonomkou rodinné firmy Via Delicia.

celý článek

6 věcí, které by měl manažer o svých lidech vědět


Když jste šéf a vedete lidi, máte dvě možnosti, jak k vedení přistoupit. Buď budete souhlasit s tím, že lidé jsou komplikovaní a vést je, že je těžká a nevděčná práce, nebo se rozhodnete lidem lépe porozumět, aby bylo společné fungování pro vás i pro ně snazší a třeba vám přinášelo i radost. Pokud jste se rozhodli pro druhou variantu, najdete tu pár základních věcí, které byste měli o svých lidech vědět, a zdroje, kde se můžete případně dozvědět ještě víc.

celý článek